Karlsen wrote:
4-3-3 kom vel først med Brogeland. Og det har vel faktisk vært formasjonen siden dne gang.
Jeg ville vel heller beskrevet formasjonen under Brogeland som 4-5-1. Den var betydelig mer defensiv enn den formasjonen vi har under Skogheim. Jeg er ganske sikker på at avisene i denne perioden beskrev formasjonen vår som 4-5-1.
Haraball wrote:
Litt spent på hvilke spisser du mener som har bøttet inn mål for KIL.
Bøttet inn mål var vel kanskje en overdrivelse, men spissen ble som regel toppscorer eller like under.
1995 Riseth Vidar 12
1994 Frigård Geir 10
1993 Frigård Geir 12
1992 Kaasa Kjell Roar 17
De gangene kantspillerene ble toppscorere var det med ganske få mål, og skyldes nok snarere mangel på en god spiss enn at det var kantene som var planlagte målmaskiner.
Nå skal det sies at kantspillerne under Skogheim har laget flere mål enn tidligere årganger, og jeg tviler ikke på at dette skyldes spillestilen til Skogheim (4-3-3 fremfor 4-5-1).
2005 Einar Kalsæg 12 (kant)
2004 Scattred Foday 8 (midtspiss)
2003 Paul Olausson 10 (kant)
Men: ser man på 2004 sesongen og vet hvor lite Foday spilte kommer det klart frem at midtspissen faktisk kan lage mål under 4-3-3 han også. Legger man sammen målene til Foday, Strand, Birkeland og de målene Kalsæg lagde som midtspiss (han startet sesongen som midtspiss) blir det faktisk ganske mange. Jeg tror faktisk midtspissen må lage en del mål også under Skogeheims system hvis vi skal henge med i toppen av 1. divisjon.