Sto å filmet denne kampen faktisk. Skogen var borte, så kameramann Amundsen måtte ta til benken. Heldiggris. Fy faen så kjedelig det er å stå å filme. Og spesielt i kamper som denne. Helt utrolig tamt. Wibe med et heidundrandes skydd i krysstverra ca 15 min før slutt, ellers ingen sjanser.
Største problemet vårt var nok at vi mistet ballen WAY TO FUCK*NG MUCH på egen banehalvdel. Utrolig mange som må skjere seg med slik. De solariumsbrune vestkants gutta fikk det som de er vant til. Alt rett i lomma. Og de sa ikke nei takk heller. Var nesten som en grei tur i pappas Porsche for dem detta.
Kan prøve meg på en børs.
Thomsen: 6
Helt grei, ikke ekstraordinær, ikke dårlig. Kunne kanskje gjort mer på 2-0 målet, men helt elendig markering var det så, kan vel ikke lastes for noen av målene. Er alldeles ingen dårlig keeper, Thomsen (om det var det han het).
Wibe: 5
Meget usynlig, blir rundet endel ganger. Mne Nannskog er nok heller ingen lett kjaka å møte da. Ikke så mye med offensivt som vanlig heller, og har ikke så mye å si på målene. Ett kjempeskudd i krysstverra like før slutt som sagt, men det var nesten det eneste vi så fra Håkon i dag desverre. Mange feilpassninger også.
Rønning: 6,5
KILs beste i første omgang, men sliter som de andre i forsvaret litt med Nannskog. Burde kanskje ha markert Nannskog på 2-0 der, men ellers viste han hvorfor han er i gang med å bli en liten publikumsfavoritt her, veldig vanskelig å vinne dueller mot og veldig vanskelig å komme forbi.
Dør litt ut i andreomgang, endel feilpassninger.
Ryen: 6
Litt svak i første omgang, helt grei i andre. ser at han og Rønning kommer til å spille godt sammen. Sliter litt med passningene framover.
Gerhardsen: 4.5
Svak kamp av ham, mange feilpassninger og ble lett rundet. Men er fortsatt ung og viser fortsatt potensiale. Tross alt et tippeligalag vi møtte.
Byfuglien kommer inn i pausa.
Nystuen: 5
Ikke spesielt god, ikke spesielt dårlig. Mister mange baller, vinner mange baller. Jevner seg ut etterhvert, men deltar godt i å miste ballen på egen banehalvdel.
Linstad: 4.5
veldig usynlig og de fleste gangene han hadde ballen mistet han den fort igjen. Men gutten har som Kjetil, stort potensiale. Selv om han ikke hadde dagen i dag, vil vi nok få se mye av ham.
Lindau inn for ham i pausa.
Fremming: 4.5
Det tok meg 30 minutter før jeg i det hele tatt fant ut at Fremming spilte. Helt usynlig til da. Tok seg opp endel i andreomgang, men førsteomgang var dårlig. Jobber og sliter, men i dag hjalp det liksom ikke så veldig.
Pat: 5
Ingen storkamp av Pat. Hadde et farlig frispark som keeper sleit litt med, men fikk det ikke helt til i helheten i dag. Skjærvold inn i det 75 min.
Rødfoss: 3
Sammen med Olausson KILs dårligste i dag. Totalt pakket inn av midtforsvaret. Vinner noen hodedueller i ny og ne, men problemet er at bare 1 av 10 lander hos medspillere. Tror ikke han vant mer enn 5 hodedueller heller. Veldig usynlig.
Olausson: 3
Helt utrolig usynlig. Fikk vel ikke til noe. Hadde ikke dagen i dag, og det eneste lyspunktet var vel at han ikke fikk strekk?
--------------------------------------------
Byfuglien: 7
KILs beste i dag på tross av at han ikke kom inn før i pausa. Omtrent ingen feilpassninger og bidro iallefall til LITT drivkraft offensivt. Men fikk ikke så mye hjelp. Bra gjennomkjøring av Kjetil.
Lindau: 5
Omtrent samme som Nystuen.
Gundersen: 6.5
Fikk vel en halvtime eller noe og med den halvtimen greide han iallefall å skape LITT nerver i Stabæk. Mange fine raid, et av de første til Pats farlige frispark. Tar mange tunge løp ned mot motstanderne med ballen i forsvar og vinner ballen tilbake noen ganger og. Desverre ender de meste med feilaktige frispark. Litt svak dømming på enkelte situasjoner der. Ellers het grei og ett friskt pust.
Skjærvold: ??
Fikk bare et kvarter og var ikke nær ballen som jeg så. Løp litt rundt, og vanskelig å sette en karakter på så lite spilletid.
Jaja, får satse på bedre utfall i neste kamp!