KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Jul 2025, 00:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sessongen 2013
PostPosted: 05 Apr 2013, 19:37 
Forumlegende

Jeg ser av Tips at antatte topplag som Fredrikstad, Sandefjord og Stabæk har mistet en del spillere samt tapt en del treningskamper. Stabæk er om mulig enda mer ribbet for spillere enn oss. Andre lag har også vinglet veldig i treningskampene. Kan heller ikke se de helt store profilene i Adeccoligaen sånn uten videre. Og den økonomiske ståa er vel ikke allverden hos noen av lagene. Dermed tror jeg ikke vi kommer så mye verre ut enn andre når det gjelder resultater i treningskamper og spillerstall.

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2013, 19:59 
Klubbdirektør

Nesten alle resultatene gikk imot KIL denne runden. Kampen mot Strømmen blir superviktig!

Profile  

PostPosted: 04 Aug 2013, 20:41 
Spiller

Sitter og studerer tabell og gjenstående kamper, og for min del så ser det ikke særlig lyst ut. Jeg tror at KIL tar 9 poeng på resterende kamper, og det vil si 28 poeng. Det kan fort bli en 13 plass.....tiden får vise.

Profile  

PostPosted: 04 Aug 2013, 21:23 
Spiller

KIL- Ham-kam: 1p
Follo-KIL: 3p
Strømmen KIL: 3p
KIL- Vard: 3p
KIL- Elverum:3p
Kan jo håpe på 13 poeng og 12 plass.

Profile  

PostPosted: 07 Aug 2013, 23:51 
Klubbdirektør

Høsten blir nok et realt bikkjeslagsmål hvor hver eneste kamp blir som en cupfinale. Har fra dag én sagt at dette året må vi kjempe for å holde oss. Det synes jeg bare blir mer og mer tydelig. Vi har noen veeeeeeldig vanskelig motstandere igjen, men heldigvis har vi vist at vi også kan slå de beste.

Jeg tipper dette blir utfallet:

Ranheim-KIL 0
KIL-hamkam 0
FFK-KIL 1
KIL-Kristiansund 1
Mjøndalen-KIL 0
KIL-Bryne 1
Stabæk-KIL 0
KIL-Hødd 3
Follo-KIL 3
Strømmen-KIL 1
KIL-Vard 3
Glimt-KIL 0
KIL-Elverum 3

M.a.o blir det lite poeng er jeg redd :(

Profile  

PostPosted: 08 Aug 2013, 08:22 
Forumlegende

Potensialet i laget skulle tilsi flere poeng enn vi har og flere poeng enn tippet. Vi underpresterer mot Ull/Kisa og Strømmen, to lag vi faktisk er bedre enn.

Videre MÅ vi opp på et høyere nivå. Det aller verste lurer i det fjerne, der nede: 2. divisjon! Nedrykk vil være en skam og en skandale. En stolt klubb som vår kan ikke være bekjent av 2.divisjon!

Man så en positiv utvikling av laget i starten av sesongen. Har denne stoppet opp?

Vi er mer enn gode nok til å klare oss, men da må det inn mer fighting spirit og vinnervilje.Den må prentes inn fra nå! Så får vi gi jernet i en vrien bortekamp som til helga og ta poeng der i Ranheim! Vi har ikke råd til annet...

Profile  

PostPosted: 08 Aug 2013, 13:36 
Forumlegende

Har forsøkt å tippe utfall i x antall sesonger, og det eneste jeg har lært av det er at det ikke går slik jeg tipper.
Foreløpig ganske avslappet i forhold til nedrykk, det er så pass mange kamper igjen og vi overlever med 3-4 seiere til.

Profile  

PostPosted: 08 Aug 2013, 20:39 
Forumlegende

KIL har 6 poeng på de 7 siste kampene.
Ranheim har 4 poeng på de 7 siste kampene.

Altså to lag som ikke akkurat glitrer.
Kil har dessuten kun 1 seier på de 10 siste kampene.
Med 8 poeng.
Per idag er KIL et lite godt lag.
Det må vi desverre kunne si.
5 uavgjorte er ok, men altså har man ikke hatt evnen til å tippe det hele i riktig retning.

KIL er ikke for gode til å rykke ned.
Ikke slik det er idag.

Profile  

PostPosted: 30 Sep 2013, 20:36 
Klubbdirektør

Follo er reddet iht. Østlandets Blad, http://www.oblad.no/sport/follo-fk-er-reddet-1.8091798

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2013, 11:24 
Forumlegende

http://www.dagbladet.no/2013/10/07/spor ... /29643358/

Vi kan jo redde plassen ved at andre ikke klarer lisenskravene, vi er ute av rød sone

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2013, 13:32 
Klubbdirektør

Etter denne runden kan vi vel rett og slett avskrive Strømmen som dumpekandidat. I hvertfall hvis de i tillegg tar minimum 1 poeng mot oss i neste kamp, noe jeg tar for gitt at de klarer. Jeg avskriver også Follo, ettersom jeg ikke tror de er for langt bak til å ta igjen nok poeng.
Dette blir nå først og fremst et race mellom Kisa og Vinger, med Vard som en dark horse.
Det er 12 poeng igjen å spille om.

Først en titt på tabellen slik den er nå:
11.Strømmen (-3) 33 poeng
12.Ull/Kisa (-4) 28 poeng
13.Kongsvinger (-8) 27 poeng
14.Vard (-15) 24 poeng
15.Follo (-24) 20 poeng
16.Elverum (-23) 14 poeng

Vi har disse 4 kampene igjen:
Strømmen-KIL
KIL-Vard
Glimt-KIL
KIL-Elverum

Ull/Kisa har disse:
Ull/Kisa-HamKam
Mjøndalen -Ull/Kisa
Ull/Kisa-Fredrikstad
Kristiansund-Ull/Kisa

Vard har følgende:
Vard-Stabæk
KIL-Vard
Vard-Mjøndalen
Bryne-Vard

Vi kan jo ta med Strømmen også:
Strømmen -KIL
Follo-Strømmen
Strømmen-HamKam
Fredrikstad-Strømmen

Det blir jo selvfølgelig bare vill gjetting, men jeg ser for meg følgende scenario.

Runde 27:
Jeg tror Strømmen slår oss, mens Ull/Kisa klarer 1 poeng mot skamma. Vard taper hjemme mot Stabæk. Vi har da denne tabellen:

11.Strømmen 36 poeng
12.Ull/Kisa 29 poeng
13.Kongsvinger 27 poeng
14.Vard 24 poeng

Runde 28:
Strømmen klarer 1 poeng borte mot Follo, mens KIL klarer biffen i den uhyyyyyre viktige hjemmekampen og nøkkelkampen mot Vard og tar 3 poeng. Mjøndalen slår Kisa hjemme og vi har da denne tabellen med KIL på sikker grunn:

11.Strømmen 37 poeng
12.Kongsvinger 30 poeng
13.Ull/Kisa 29 poeng
14.Vard 24 poeng

Runde 29:
KIL borte mot Glimt kan være avgjørende og det blir spennende å se om et allerede oppryksklart Glimt blir en hard nøtt å knekke. Jeg tror desverre vi taper denne. Strømmen klarer nok "bare" uavgjort mot HamKam, og det samme gjør nok Kisa mot FFK. Vard får en etterlengtet 3-poenger. Vi har da denne tabellen én runde før slutt:

11.Strømmen 38 poeng
12.Ull/Kisa 30 poeng <--------- bedre målforskjell
13.Kongsvinger 30 poeng
14.Vard 27 poeng

Runde 30:
Denne runden blir den avgjørende! Både Vard og Strømmen taper nok sine, men KIL MÅ slå Elverum hjemme, men klarer Kisa å slå Kristiansund borte så avgjøres det på målforskjell mellom KIL og Kisa!! Jeg tipper KIL på forhånd har -9 i målforskjell, mens Kisa har -5. M.a.o må KIL vinne 5 mål eller mer hvis Kisa også vinner.
Jeg tror KIL slår Elverum, men det blir en skummel kamp. Egentlig kan alt skje i Kristiansund også, men vi håper på en U og denne sluttabellen:

11.Strømmen 38 poeng
12.Kongsvinger 33 poeng
13.Ull/Kisa 31 poeng
14.Vard 27 poeng

Konklusjon:
- KIL MÅÅÅÅÅÅ slå Vard hjemme, hvis ikke er antageligvis ALT håp ute.
- Klarer KIL 1 poeng borte i Bodø (forutsett at de andre kampene går som jeg har spådd, så er mye gjort før siste runde, så fremt man selvfølgelig gjør jobben selv og slår Elverum)
- KIL MÅ antageligvis også slå Elverum i siste hjemmekamp
- Vi trenger hjelp fra Mjøndalen i deres kamp mot Kisa, samt Kristiansund i siste kamp mot Kisa. I tillegg kan vi håpe at skamma i hvertfall kan klare 1 poeng mot Kisa borte. Alt over 1 poeng der er en bonus fra vår lillebror i Nord.

Dette her blir syyyyyyyyyykt spennende. Bare det ikke avgjøres med nedrykk på dårligere målforskjell :(

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2013, 16:00 
Klubbdirektør

Er ganske sikker på at Kisa slår Kamma. Kamma er fryktelig svake borte, de tapte jo t.o.m for Follo !! ;-)
Det betyr at KIL "må" ta poeng mot Strømmen for ikke å bli hektet av, og det er jeg noget tvilsom til.

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2013, 17:28 
Klubbdirektør

Jeg ser ikke hvordan Kil plutselig skal klare å sanke 6-7 poeng på de siste kampene. Men det har skjedd undere før og håper det skjer igjen.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2013, 09:24 
Trener

Aasen burde i det minste være voksen nok til å ta hatten sin å gå nå som han har trent KIL ned fra toppfotballen. Spillere på kontrakt som Moen, Fazlagic etc. gikk frivillig, det burde også treneren gjøre nå. Gå i skam.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2013, 12:01 
Spiller

David Justice wrote:
Aasen burde i det minste være voksen nok til å ta hatten sin å gå nå som han har trent KIL ned fra toppfotballen. Spillere på kontrakt som Moen, Fazlagic etc. gikk frivillig, det burde også treneren gjøre nå. Gå i skam.

Aasen er voksen nok til å være kil trener i mange år til, og det gjelder også resten av staben.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]