Etter denne runden kan vi vel rett og slett avskrive Strømmen som dumpekandidat. I hvertfall hvis de i tillegg tar minimum 1 poeng mot oss i neste kamp, noe jeg tar for gitt at de klarer. Jeg avskriver også Follo, ettersom jeg ikke tror de er for langt bak til å ta igjen nok poeng.
Dette blir nå først og fremst et race mellom Kisa og Vinger, med Vard som en dark horse.
Det er 12 poeng igjen å spille om.
Først en titt på tabellen slik den er nå:11.Strømmen (-3) 33 poeng
12.Ull/Kisa (-4) 28 poeng
13.Kongsvinger (-8) 27 poeng
14.Vard (-15) 24 poeng
15.Follo (-24) 20 poeng
16.Elverum (-23) 14 poeng
Vi har disse 4 kampene igjen:Strømmen-KIL
KIL-Vard
Glimt-KIL
KIL-Elverum
Ull/Kisa har disse:Ull/Kisa-HamKam
Mjøndalen -Ull/Kisa
Ull/Kisa-Fredrikstad
Kristiansund-Ull/Kisa
Vard har følgende:Vard-Stabæk
KIL-Vard
Vard-Mjøndalen
Bryne-Vard
Vi kan jo ta med Strømmen også:Strømmen -KIL
Follo-Strømmen
Strømmen-HamKam
Fredrikstad-Strømmen
Det blir jo selvfølgelig bare vill gjetting, men jeg ser for meg følgende scenario.
Runde 27:Jeg tror Strømmen slår oss, mens Ull/Kisa klarer 1 poeng mot skamma. Vard taper hjemme mot Stabæk. Vi har da denne tabellen:
11.Strømmen 36 poeng
12.Ull/Kisa 29 poeng
13.Kongsvinger 27 poeng 14.Vard 24 poeng
Runde 28:Strømmen klarer 1 poeng borte mot Follo, mens KIL klarer biffen i den uhyyyyyre viktige hjemmekampen og nøkkelkampen mot Vard og tar 3 poeng. Mjøndalen slår Kisa hjemme og vi har da denne tabellen med KIL på sikker grunn:
11.Strømmen 37 poeng
12.Kongsvinger 30 poeng13.Ull/Kisa 29 poeng
14.Vard 24 poeng
Runde 29:KIL borte mot Glimt kan være avgjørende og det blir spennende å se om et allerede oppryksklart Glimt blir en hard nøtt å knekke. Jeg tror desverre vi taper denne. Strømmen klarer nok "bare" uavgjort mot HamKam, og det samme gjør nok Kisa mot FFK. Vard får en etterlengtet 3-poenger. Vi har da denne tabellen én runde før slutt:
11.Strømmen 38 poeng
12.Ull/Kisa 30 poeng <--------- bedre målforskjell
13.Kongsvinger 30 poeng14.Vard 27 poeng
Runde 30:Denne runden blir den avgjørende! Både Vard og Strømmen taper nok sine, men KIL MÅ slå Elverum hjemme, men klarer Kisa å slå Kristiansund borte så avgjøres det på målforskjell mellom KIL og Kisa!! Jeg tipper KIL på forhånd har -9 i målforskjell, mens Kisa har -5. M.a.o må KIL vinne 5 mål eller mer hvis Kisa også vinner.
Jeg tror KIL slår Elverum, men det blir en skummel kamp. Egentlig kan alt skje i Kristiansund også, men vi håper på en U og denne sluttabellen:
11.Strømmen 38 poeng
12.Kongsvinger 33 poeng13.Ull/Kisa 31 poeng
14.Vard 27 poeng
Konklusjon:- KIL MÅÅÅÅÅÅ slå Vard hjemme, hvis ikke er antageligvis ALT håp ute.
- Klarer KIL 1 poeng borte i Bodø (forutsett at de andre kampene går som jeg har spådd, så er mye gjort før siste runde, så fremt man selvfølgelig gjør jobben selv og slår Elverum)
- KIL MÅ antageligvis også slå Elverum i siste hjemmekamp
- Vi trenger hjelp fra Mjøndalen i deres kamp mot Kisa, samt Kristiansund i siste kamp mot Kisa. I tillegg kan vi håpe at skamma i hvertfall kan klare 1 poeng mot Kisa borte. Alt over 1 poeng der er en bonus fra vår lillebror i Nord.
Dette her blir syyyyyyyyyykt spennende. Bare det ikke avgjøres med nedrykk på dårligere målforskjell