KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 08:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: 24 Aug 2011, 07:36 
Saftblander

Og hva heter han kapteinstypen? Kom med navn nå! Tipper du ikke har et eneste navn å hoste opp.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2011, 08:34 
Forumlegende

Selvsagt er Nordlie en god løsning.
Han sier selv at han har forandret seg.
Før ville han ikke engang tenkt tanken.
Så dette er nok for meg.

Ønsker man å være en toppklubb må KIL tenke ekstremt.
Det gjør de ved å løse ut Brogeland og hente TN nå.
Det kunne de gjort da Amundsen sluttet, til samme lønn.
Men ville det altså ikke.

Og tenk - med TN på benken mot SULF, topplaget, så ville publikumsoppslutningen dobbles!
Og tenk på all oppmerksomheten i media.
En 'omvendt' TN ville være en mediamagnet ved en ansettelse.

Nå er det ingen som nevner KIL engang.
Og klubben skal jo være distriktets ansikt utad!
Idag bærer klubben en burka foran ansiktet, for ingen ser KIL i dag utover den harde kjernen.

Det er vel ingen som har noe imot Brogeland.
Sikkert en trivelig og dyktig fyr.
Men det funker ikke her.
Lørdag skrev han i avisen om alt annet enn Brynekampen i sin spalte.
Om at laget ikke var på nett osv.
Ok, men han som trener har da myndigheten til å benke 'stjerner'.
Den er minimalt brukt.

Men KIL får selv velge hva de vil.
Men ikke da klage heller om folk ikke kommer.

Nå er det ikke laget fra skogene, men i skogene.
Forskjell det.

Last edited by ivo on 24 Aug 2011, 08:37, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2011, 08:47 
Reserve

pnord wrote:

Vel, en journalist er absolutt ingen fasit, og Danielsens artikkel brygger heller opp under uroen rundt laget og Brogeland enn å bekrefte noe som helst.

Tror ikke at Nordlie er noen god løsning, selv om KIL ikke ligger helt i toppen av tabellen. Vi er tross alt ikke PÅ nedrykksplass, selv om vi er nærme. Men vi er heller ikke langt unna øvre halvdel. KIL har uansett ikke råd til å beholde Nordlie lenger enn ut sessongen, og det mener jeg er en kortsiltig og dårlig løsning. Jeg mener at man må tenke langsiktig, og tatt i betraktning at laget er ungt, må man gi spillergruppa ro og heller støtte dem. Nordlie er uansett ingen god langsiktig løsning tror jeg, noe som CV'en hans bekrefter.

Jeg sier ikke at dagens sportslige situasjon er bra, men det er heller ingen krise per se, sett ut ifra hvor jevn tabellen er. Det siste vi trenger er et krampeaktig ''quick fix'' for noen måneder. Jeg mener heller at man må fokusere på å få inn en skikkelig kapteintype i spillergruppa som kan lede laget.

Skriver ikke at en journalist er noen som helst fasit men at Henning sitter med ganske god kontroll på hva som rører seg i KIL og at han neppe ville skrevet denne artikkelen hvis han ikke hadde gode kilder på at denne prosessen er i gang.
Men er enig med deg i at en slik artikkel ikke akkurat demper spekulasjonene og ryktene i byen :)

Om Tom er en god løsning er som du er inne på en helt annen greie :) Og der er ikke jeg like sikker heller dessverre. Og det er fordi jeg har mange av samme spørsmålene som deg rundt Tom og hans langsiktighet etc. Men hvis de får inn han nå og han blir ut året ser jeg heller ikke på det som noen krise.
Bare sportslig utvalg bruker denne perioden godt for å kartlegge trenermarkedet og skaffer oss en god (gjerne ung) utviklingsorientert trener som vi kan beholde mer enn 1 år. Gjerne en svenske (ala Tony).

Er enige med deg i at dagens sportslige situasjon ikke er noen krise - men at den fort kan utvikle seg til å bli det og da er det kanskje bedre å ta grep nå enn før vi har en krise.
Når det gjelder kapteinstypen du er på jakt etter så er dette også en spiller som er høyt lønnet og som vi heller neppe får med oss på denne høsten uten en masse klausuler og høy lønn/bonus. Er ikke attraktivt å gå på dette som spiller hvis du er av ett slikt kaliber med risiko for at klubben rykker ned i høst (akkurat som for en evt trener sin del)

Skulle gjerne vært på Gjemselund på møtet med er dessverre forhindret da jeg har senvakt i kveld - men får ta det igjen senere.
Skulle gjerne ønske meg litt lengre beskjeder rundt disse møtene men skjønner godt at det ikke alltid lar seg løse når man er i den situasjonen man er i nå :)

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2011, 08:59 
Trener

Nordlie er tilfeldig på "kaffe" besøk akkurat samme dagen som Per er å kjører "flyttelass".
Neei, den skal det litt til før jeg trur på!

Men Styret skal ha for at de skjønner de nå må gjøre noe!
Kan ikke sitte å se på at trener går ut mot supportere i lokal avisen. Klubben mister 100 nye tilskuere til hver hjemmekamp. Spillere som kjefter på supportere under kamp. Og det faktum at vi er på vei til å ta en "HamSkam"

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2011, 10:05 
Klubbdirektør

albert wrote:
pnord wrote:

Vel, en journalist er absolutt ingen fasit, og Danielsens artikkel brygger heller opp under uroen rundt laget og Brogeland enn å bekrefte noe som helst.

Tror ikke at Nordlie er noen god løsning, selv om KIL ikke ligger helt i toppen av tabellen. Vi er tross alt ikke PÅ nedrykksplass, selv om vi er nærme. Men vi er heller ikke langt unna øvre halvdel. KIL har uansett ikke råd til å beholde Nordlie lenger enn ut sessongen, og det mener jeg er en kortsiltig og dårlig løsning. Jeg mener at man må tenke langsiktig, og tatt i betraktning at laget er ungt, må man gi spillergruppa ro og heller støtte dem. Nordlie er uansett ingen god langsiktig løsning tror jeg, noe som CV'en hans bekrefter.

Jeg sier ikke at dagens sportslige situasjon er bra, men det er heller ingen krise per se, sett ut ifra hvor jevn tabellen er. Det siste vi trenger er et krampeaktig ''quick fix'' for noen måneder. Jeg mener heller at man må fokusere på å få inn en skikkelig kapteintype i spillergruppa som kan lede laget.

Skriver ikke at en journalist er noen som helst fasit men at Henning sitter med ganske god kontroll på hva som rører seg i KIL og at han neppe ville skrevet denne artikkelen hvis han ikke hadde gode kilder på at denne prosessen er i gang.
Men er enig med deg i at en slik artikkel ikke akkurat demper spekulasjonene og ryktene i byen :)

Om Tom er en god løsning er som du er inne på en helt annen greie :) Og der er ikke jeg like sikker heller dessverre. Og det er fordi jeg har mange av samme spørsmålene som deg rundt Tom og hans langsiktighet etc. Men hvis de får inn han nå og han blir ut året ser jeg heller ikke på det som noen krise.
Bare sportslig utvalg bruker denne perioden godt for å kartlegge trenermarkedet og skaffer oss en god (gjerne ung) utviklingsorientert trener som vi kan beholde mer enn 1 år. Gjerne en svenske (ala Tony).

Er enige med deg i at dagens sportslige situasjon ikke er noen krise - men at den fort kan utvikle seg til å bli det og da er det kanskje bedre å ta grep nå enn før vi har en krise.
Når det gjelder kapteinstypen du er på jakt etter så er dette også en spiller som er høyt lønnet og som vi heller neppe får med oss på denne høsten uten en masse klausuler og høy lønn/bonus. Er ikke attraktivt å gå på dette som spiller hvis du er av ett slikt kaliber med risiko for at klubben rykker ned i høst (akkurat som for en evt trener sin del)

Skulle gjerne vært på Gjemselund på møtet med er dessverre forhindret da jeg har senvakt i kveld - men får ta det igjen senere.
Skulle gjerne ønske meg litt lengre beskjeder rundt disse møtene men skjønner godt at det ikke alltid lar seg løse når man er i den situasjonen man er i nå :)

Møtet er på torsdag ikke i kveld. :)

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2011, 12:28 
Klubbdirektør

Norrøna wrote:
Strømmen Greyhounds sin ikke fullt så gode før kampen artikkel

http://www.greyhoundsweb.no/20-serierunde-kongsvinger-hjemme/

http://www.greyhoundsweb.no

Som vanlig en flott og interessant artikkel fra Strømmensupporterne :)

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2011, 14:35 
Reserve

Nøtteliten wrote:
Og hva heter han kapteinstypen? Kom med navn nå! Tipper du ikke har et eneste navn å hoste opp.

Hvorfor skal jeg på død og liv ''hoste opp et navn'' for deg? Poenget er jo at man trenger denne typen i spillergruppa, men jeg har aldri sagt at det blir en lett oppgave å finne den rette kapteinstypen til en fornuftig pris.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2011, 21:58 
Forumlegende

1892 wrote:
Ønsker denne lagoppstillingen:

Holmen Johansen
Hæstad - Førsund - Shindika - Samir.
Linnes - Dosso - Berg Hansen - Aas
Solum - Güven

Men, den går garantert ikke Brogeland inn for, men hadde vært spennende å se Hæstad i forsvaret, og se om det hadde blitt noe annerledes. Hvorfor ikke prøve noe nytt?

Ellers håper jeg på at mange tar turen! :)

Interessant lagoppstilling.
Eneste som ikke slår til er nok plasseringen av Hæstad og Linnes.
Ikke tema engang å bruke Linnes forover, har treneren sagt,

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2011, 09:34 
Reserve

ivo wrote:

"Morten Hæstad spilte høyreback mens Martin Linnes fikk prøve seg som indreløper. Martin kom på noen farlige raid, men fikk mindre rom enn han pleier å få fra backplassen sin. Dermed ble han aldri så viktig for KIL offensivt som han vanligvis er."

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=3455

Last edited by Daggers on 25 Aug 2011, 09:35, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2011, 09:42 
Forumlegende

Daggers wrote:
ivo wrote:

"Morten Hæstad spilte høyreback mens Martin Linnes fikk prøve seg som indreløper. Martin kom på noen farlige raid, men fikk mindre rom enn han pleier å få fra backplassen sin. Dermed ble han aldri så viktig for KIL offensivt som han vanligvis er."

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=3455

* Du kan ikke bygge en konklusjon på én kamp
* Du kan ikke bygge en konklusjon på en Donald-Duck-Kamp
* Dessuten er ikke den som skrev dette noen fasitmaker uansett.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2011, 09:51 
Reserve

ivo wrote:

1. Du kan ikke bygge en konklusjon på én kamp
2. Du kan ikke bygge en konklusjon på en Donald-Duck-Kamp
3. Dessuten er ikke den som skrev dette noen fasitmaker uansett.

1. Enig, men gjetter på at det kunne blitt blåst opp av enkelte om han hadde spilt tidenes (Donald-Duck-)kamp.
2. Gjerne mer rom i en "Donald-Duck-kamp" enn en førstedivisjonskamp.
3. Jeg tror jeg kan gjette meg til hvem du mener sitter på fasiten, og den personen har mast om Linnes høyere i banen allerede etter andre kamp (så m.a.o. ok å bygge konklusjon på to kamper :wink: ) i år...

Last edited by Daggers on 25 Aug 2011, 09:51, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2011, 09:56 
Forumlegende

Daggers wrote:
ivo wrote:

1. Du kan ikke bygge en konklusjon på én kamp
2. Du kan ikke bygge en konklusjon på en Donald-Duck-Kamp
3. Dessuten er ikke den som skrev dette noen fasitmaker uansett.

1. Enig, men gjetter på at det kunne blitt blåst opp av enkelte om han hadde spilt tidenes (Donald-Duck-)kamp.
2. Gjerne mer rom i en "Donald-Duck-kamp" enn en førstedivisjonskamp.
3. Jeg tror jeg kan gjette meg til hvem du mener sitter på fasiten, og den personen har mast om Linnes høyere i banen allerede etter andre kamp (så m.a.o. ok å bygge konklusjon på to kamper :wink: ) i år...

1. Nei, dette er rett og slett trening og ikke noen kamp.
2. Ikke nødvendigvis.
Jo høyere nivå jo mer rom faktisk.
Dessuten er det jo ikke slik at en spiller skal være statisk til man får ballen i beina.
Og vi ser i mange kamper at KIL har veldig god plass forover, men at de forover ikke utnytter rommene, men søker opp motspillerne.
Mot Bryne var det masse rom man ikke klarte å bruke.
3. Bygd på tidligere forhold og hvordan spilleren beveger seg.
Tabellsituasjonen viser vel at trenerne ikke sitter på en klar fasit...
Og det er jo heller sjelden at det blir noe av raidene fra backplass.

Last edited by ivo on 25 Aug 2011, 09:57, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2011, 10:54 
Reserve

ivo wrote:
1. Nei, dette er rett og slett trening og ikke noen kamp.
2. Ikke nødvendigvis.
Jo høyere nivå jo mer rom faktisk.
Dessuten er det jo ikke slik at en spiller skal være statisk til man får ballen i beina.
Og vi ser i mange kamper at KIL har veldig god plass forover, men at de forover ikke utnytter rommene, men søker opp motspillerne.
Mot Bryne var det masse rom man ikke klarte å bruke.
3. Bygd på tidligere forhold og hvordan spilleren beveger seg.
Tabellsituasjonen viser vel at trenerne ikke sitter på en klar fasit...
Og det er jo heller sjelden at det blir noe av raidene fra backplass.

2. Veldig uenig. Intensitetsnivået er et helt annet i ordentlige kamper - eventuelle rom vil derfor "bli borte" mye raskere enn i en treningskamp.
Heller ikke enig i at KIL oppsøker motspillerne. Synes faktisk at Aas (spesielt og Güven) er gode på å passere oppasserne (på hver sin måte).
Masse rom mot Bryne?! De var fornøyde med 0-0 og slo langt på en umotivert Høiland og hadde generelt mange bak ballen. Med ledelse 1-0 var de enda mer fornøyde.
3. Tidligere forhold? At han spilte kant i 3. divisjon i Sander? Har ikke sett noen kamper med han der. Jeg syns han for utnytta offensive egenskaper best som back - basert på åssen han beveger seg.
Tror ikke grunnen til at KIL ligger der de ligger er at Linnes er back og ikke kant.
Til back å være kommer Linnes på over snittet antall raid. Nå har vi lite sammenlikningsgrunnlag (én kamp), men han kom ikke til like mange da - mot dårligere motstand enn vanlig (?).

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2011, 13:51 
Klubbdirektør

Hadde vingene våres klart å holde bredden hadde det sikkert hvert bedre for Solum også. De har den egenskapen med å trenge inn i midten, og plutselig har vi 3 spisser. Er ikke mange gangene vi for sett Kil holde bredden for å dra ut forsvaret til motstanderne. Nesten hver gang en på midtbanen skal spille ut på vingene er dem borte. Og da blir det slått opp som feil passning.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2011, 15:10 
Forumlegende

Daggers wrote:
2. Veldig uenig. Intensitetsnivået er et helt annet i ordentlige kamper - eventuelle rom vil derfor "bli borte" mye raskere enn i en treningskamp.
Heller ikke enig i at KIL oppsøker motspillerne. Synes faktisk at Aas (spesielt og Güven) er gode på å passere oppasserne (på hver sin måte).
Masse rom mot Bryne?! De var fornøyde med 0-0 og slo langt på en umotivert Høiland og hadde generelt mange bak ballen. Med ledelse 1-0 var de enda mer fornøyde.

3. Tidligere forhold? At han spilte kant i 3. divisjon i Sander? Har ikke sett noen kamper med han der. Jeg syns han for utnytta offensive egenskaper best som back - basert på åssen han beveger seg.
Tror ikke grunnen til at KIL ligger der de ligger er at Linnes er back og ikke kant.
Til back å være kommer Linnes på over snittet antall raid. Nå har vi lite sammenlikningsgrunnlag (én kamp), men han kom ikke til like mange da - mot dårligere motstand enn vanlig (?).

2. Nivå og treningskamp er ikke det samme.
Ja, det var rom der, men så lenge man slår tvertover og bakover blir det borte.

3. Forhåpentligvis tok man det som trening og ikke kamp nå midt i uka.
Så det kan ikke trekkes noe ut av dette.
Som Sander-spiller og forover herjet han vilt med Stabæk-stjernene.

Hvem sier man skal være stasjonær da?
Med godt bevegelsesmønster og en plan fra de andre kan man utnytte ham bedre.
Samtidig som noen kan være back i stedet.

Man har lite framover nå som gjennombruddsspiller som Tuelo gikk.

Men nok om det, Brogeland har sagt det ikke er tema.
Men usikker er han likevel ser vi.
Men den klassiske feilen begås at man prøver i en slik kamp.

Si at Niang var her.
Han kunne hatt en Guven, Holmen etc ved siden av seg foran.
Man kunne prøvd Dixon og Korbøl også for å se deres nivå.
Den klassiske trenerfeilen er da at de 2 ble benyttet samtidog og ikke sammen med oppspillspunktet.

Med ham framover fra start er jeg sikker på at laget hadde oppnådd mye mer.
Og da i tillegg med en god back på backen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]