KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 01 May 2025, 19:59

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2005, 21:16 
Spiller

Sist man tok sjanser endte det med tilnærmet konkurs og at alle spillerne ble fristilt. Jeg synes det er bra at man lærte av det. Nå er økonomien under kontroll (altså man bruker ikke penger man ikke har), og for de som ikke har fått med seg det så er det en forutsetning for å få profflisens.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2005, 21:24 
Klubbdirektør

Fy faen TRISTE TIDER!

Har faen meg så vidt fått lest at MATERIAL-FORVALTEREN HAR BLTT SPARKA(!!!),( men de forventer jo SELVFØLGELIG at han skal jobbe gratis for dem videre), Så kommer jeg hjem fra trening og får vite at Jaakko ikke er KIL spiller lenger. Total Blackout. Stallen vår er vel nå på 11 spillere? 11 spillere som holder fast 1divisjons-standard? Neppe. Blant dem er Kjetil Gerhardsen, Eskil Koffeld, Ragnar Koffeld og T.A. Gundersen.De er gode talenter, no doubt, men vi kan ikke forvente oss at de spiller hver eneste kamp og presterer i tillegg.
Jensen, Kula og Birken er liksom ikke ønsket de. Neidaaa.. "Nå har vi jo 11 sikre spillere, så da kan vi jo bare la dem dra. Vi greier oss nok med det".
Er det sånn du tenker Svein YSTENES? Faen asså. :evil:
Det tar vel ikke lang tid før Nystuen reiser og :cry: Så da har et slapt KIL-styre, som omtrent ikke har gjort annet enn å sikle etter fjorårets sesong denne sesongen, rotet bort nesten en hel grunnstamme i et lag.

Nei. Dette er en trist dag for KIL, men nå er det på tide at man "gambler" litt i styret. :evil: Kan ikke sitte på rævva og drømme om at en stjernespiller skal valse inn på KIL-kontoret, spørre om å få kontrakt med ukelønn på 50 NOK!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2005, 21:53 
Spiller

hva skal man gamble med???? Får ikke lån i banken for å drive fotballklubb vet du.

Og slutt med di derre barnslige Arsenalgreiene dine her. Det har ingenting på denne siden å gjøre (kanskje under forumdelen "fotball generellt)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2005, 21:58 
Kaptein

Haraball wrote:
hva skal man gamble med???? Får ikke lån i banken for å drive fotballklubb vet du.

Og slutt med di derre barnslige Arsenalgreiene dine her. Det har ingenting på denne siden å gjøre (kanskje under forumdelen "fotball generellt)

"Arsenal greiene" er signatur. Ikke prøv å spor av denne tråden Haraball.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2005, 22:23 
Klubbdirektør

Haraball wrote:

Barnslige Arsenal greier?
Ikke for å spore av tråden, men min signatur er sitert fra Patrick Vieiras nye Biografi. Om du ikke har fått det med deg så spiller Vieira nå for Juve, og på sin egens signatur kan man skrive omtrent hva man vil.

Og hva man skal gamble med? DET MAN HAR SÅKLART!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2005, 23:07 
Spiller

signatur betyr vanligvis et navnetrekk, et nick eller noe slik, ikke en stil om fotball

POenget er vel at man ikke har noe å gamble med, og det bør vel de fleste ha fått med seg nå. Det er vel et langsiktig arbeid å skaffe penger, og det er de vel i gang med. Hvor bra de gjør det er vel en helt annen debatt, men det blir ikke mer å satse med om du skriver her 1000 ganger at de skal satse.
Det blir som en liten unge som setter seg ned foran godishylla på butikken og skriker etter sjokolade. Virker dårlig....

Husk at alle var enige om at styret gjorde en god jobb i fjor, men i år har mye gått på tverke slik at de må gjøre fornuftige grep for å ha kontroll på økonomien. Synd at Einar og Jakko gikk, men om de hadde blitt tilbudt 50 laken mer i lønn ville det neppe hatt noe å si.

Last edited by Haraball on 10 Nov 2005, 23:12, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2005, 23:10 
Klubbdirektør

Dette handler jo ikke om topicen i det hele tatt.
Signaturen min står, og hva skal du gjøre med det?

Men kanskje på tide å spore tilbake på tråden?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2005, 23:24 
Kaptein

Styret kan ikke og bør ikke bruke penger vi ikke har. Det er fortsatt mange bra fortballspillere igjen på Kongsvinger selv om Kalsæg, Nyberg og kanskje Nystuen skifter beite.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2005, 00:55 
Kaptein

Er vel en del her inne som ikke har begynt å tjene sine egne penger enda og dermed heller ikke har lært seg verdien av de . Men dette kommer fort nok. ;)
Poenget er at det ikke finnes en eneste måte kil styret kan skaffe dyre etablerte spillere på ei heller tilby spillerene nye kontrakter på nivå andre klubber har økonomi til.

Er det ikke penger så er det ikke penger..

Styret må helt klart ta en stor del av skylden for det som har skjedd,men ikke alt. Glå,dalen bør jaggu ta en stor del de også for ikke å skrive annet om kil i år en dritt..Hvor har det blitt av den positive og oppbyggende jornalistikken vi husker fra de siste 2 år.. Hvor har det blitt av skriveriet som tente lysten på fotball i mannen i gata..Folk lar seg påvirket av negativitetdesverre..

Kunne fortsatt i evigheter men nå er det kvelden..;)

ps.tror Kil bør starte lotto tippe lag istedet for fotball tipping..;) ;)

Last edited by Brandt on 11 Nov 2005, 00:57, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2005, 00:56 
Materialforvalter

Jeg er enig med Jesse, Haraball og Saturnus her.. makan til ustruktuert kritikk mot KIL-styret har jeg aldri sett. Greit nok at folk er irriterte nå, men la oss slippe usaklige ytringer.

La meg først si at jeg synes det var veldig trist at Kalsæg og Nyberg nå forsvinner.. Spesielt Jaakko, som har vært en forsvarspåle i flere år. Men pengene rår i fotballen, det er bare noe vi må innfinne oss med.

Skal KIL-styret ta sjanser og "gamble"? Jeg vet ikke om alle på forumet er gamle nok til å huske situasjonen etter nedrykket i 1999, som også kom etter "frisk gambling".. Vil vi ha en gjentakelse?

KIL er ingen storklubb, hverken økonomisk eller publikumsmessig.. det MÅ vi bare innfinne oss med. Men det betyr ikke at KIL ikke kan være i toppen (såklart).

Jeg skal likevel innrømme at en del beslutninger fra KIL-ledelsen de siste par årene har vært merkelige.. men at Jaakko og Einar forsvinner, samt at de har lite penger, er ikke styret sin feil alene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2005, 01:27 
Forumlegende

Brandt wrote:

ps.tror Kil bør starte lotto tippe lag istedet for fotball tipping..;) ;)

Eller V75

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2005, 01:30 
Spiller

DAMN!!!!

Hva skjer??? Alle løper ut jo..jaja skal ikke si noe på at Jaakko går til en annen klubb, kan jo ikke leve på suppe og spiker lenger.

Men for en spiller han har vært for oss!!!
All heder og ære for de åra du har vært her hos oss Jaakko :D

Jeg skal fremdeles bære nummer 2 på ryggen neste år, men han som trer på seg den drakta bør faen meg være god!!! :twisted:

Lykke til videre i din karriere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2005, 02:00 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Til Dere som er imot all denne kritiske debatten mot KIL-Styret. Jeg mener at tida for å dulle å stole helt å fullt på viktige ansvarspersoner er forbi. Ingen skal sitte trygt lenger i slike roller. Vi er i år 2005. Da bør vi fotballsupportere forvente at et styre i en fotballklubb med tradisjoner jobber for å forbedre klubbens situasjon. Noe som etter min mening ikke blir gjort på nåværende tidspunkt i KIL.

Tviler sterkt på at de jobber nok med å selge KIL generellt.

Å SKYLD IKKE PÅ DÅRLIG ØKOMOMI HELE VEIEN!

Hadde jeg ennå¨vært god for mange grunker å kunne investert.

Men som sagt økonomien er ikke grunnen til alt det som har skjedd i KIL nå altså. Det NEKTER jeg å tro.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2005, 02:04 
Kaptein

Hvem er disse "alle " som løper? Foreløpig er det bare snakk om Kalsæg og Nyberg. De andre som forsvinner har faktisk ikke fått kontrakt. Det vil si at ledelsen i KIL anser at de vil klare å få tak i like gode eller bedre spillere andre steder.

Det mest spennende nå blir å se hva Nystuen gjør, og hvilke nykommere vi vil få se neste år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2005, 08:40 
Reserve

Saturnus wrote:
De andre som forsvinner har faktisk ikke fått kontrakt. Det vil si at ledelsen i KIL anser at de vil klare å få tak i like gode eller bedre spillere andre steder.

Det vil det da slettes ikke si. KIL skal ikke ha like stor tropp neste år som i år, pga økonomi og sparing. Derfor løser man spillere man kanskje ville ha hatt, uten å erstatte de med nye.

Jeg er enig i at det ikke er ledelsen sin skyld at Nyberg og Kalsæg stikker, men vil påstå at det er dems skyld at vi ikke får penger for dem.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]