KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 Jul 2025, 20:44

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sessongen 2011
PostPosted: 13 Oct 2010, 14:40 
Klubbdirektør

donald wrote:
WTFimNasreen wrote:
Hadde jeg ville gått i detaljer ville jeg gjort det allerede.. men ting kommer vel ut for en dag, så du får ønske deg Øyvind som trener frem til den tid ;)

du tenker på en viss opprykksfest eller?

Har dere sagt A så får dere si B :D

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 15:01 
Klubbdirektør

Enig med Libra :wink:

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:50 
Trener

ivo wrote:
mikeb wrote:
Noen som har kontraktsstatus og kan liste opp hvem som helt sikkert spiller i 2011?

Snu på det - her er de som ble navent som Bosmannere i februar i år: http://www.glomdalen.no/kil/article4861732.ece
I tillegg er jo da Cruz på leie ut dette året.
Samme for Sellin.
De andre har vel da kontrakt minst ett år til, inklusive Tobias keeperen.

Ikke så ille dette vel, sportslig sett.

Av de som er igjen på lista fra i februar er det vel kun 3 som er interessante å beholde: Torp, Dalen og Håkonsen.

Så spørs det hvem som ønsker å bli da?

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 09:24 
Forumlegende

David Justice wrote:
Av de som er igjen på lista fra i februar er det vel kun 3 som er interessante å beholde: Torp, Dalen og Håkonsen.
Så spørs det hvem som ønsker å bli da?

Torp har vel gitt ganske klare signaler på at spill i TL er veldig avgjørende.
Tipper han forsvinner til Hønefoss (om de klarer seg) eller Strømsgodset, eller Odd...

Profile  

PostPosted: 01 Nov 2010, 20:22 
Forumlegende

Klare for sesongen 2011 er vel disse, gitt at ingen kjøper noen, ingen legger opp eller har klausuler av spesiell art grunnet nedrykk:

Tobias keeper
Joseph
Berg Hansen
Holmen
Guven
Linnes
Tuelo
Niang
Ryen (men er jo skadet for mange måneder igjen)
Gerson
Frejd (ikke sikker på ham)

Er noen glemt?
Bosmanere:
Thomas Myhre, Olav Dalen, Carl-Erik Torp, Conny Månsson, Magne Sturød, Yngvar Håkonsen, Kai Risholt.

Torp blir borte,
Myhre blir borte,

Men her er snakk om mange nye spillere dersom flere av Bosmanerne forsvinner.

Profile  

PostPosted: 01 Nov 2010, 20:45 
Grævling

Frejd er også uten kontrakt, men får virkelig håpe han henger med videre. Dvs, at KIL klarer å hoste opp penger nok til at han KAN bli her videre.

Profile  

PostPosted: 01 Nov 2010, 20:52 
Reserve

ivo wrote:
Klare for sesongen 2011 er vel disse, gitt at ingen kjøper noen, ingen legger opp eller har klausuler av spesiell art grunnet nedrykk:

Tobias keeper
Joseph
Berg Hansen
Holmen
Guven
Linnes
Tuelo
Niang
Gerson

Er noen glemt?
Bosmanere:
Thomas Myhre, Olav Dalen, Carl-Erik Torp, Conny Månsson, Magne Sturød, Yngvar Håkonsen, Kai Risholt.

Torp blir borte,
Myhre blir borte,

Frejd er også Bosman. I intervjuet på tv2play (tror jeg det var) (http://www.tv2.no/play/sport/fotball?progId=469468) sier han at han ikke har hørt fra klubben om ny kontrakt siden økonomiproblemene kom på banen, men at de diskuterte det før det. Og Bobbie er jo bare på lån.

Framover på banen ser det ikke så ille ut. Nå er det vel også snakk om halvering av lønnsbudsjett, så det betyr vel at flere av Bosmanspillerne og de med kontrakter forsvinner. Jeg håper vi klarer beholde endel spillere fra årets stall, og fylle på med unge, lovende - helst fra distriktet.

Holmen Johansen + Dalen/Månsson
Ny back - Frejd (med ny kontrakt) - Ryen - Håkonsen (med ny kontrakt)
------------Joseph - Berg Hansen --------------------------
Linnes -----------Gerson--------------Guven
------------------Tuelo-----------------

Da har vi fortsatt Holmen og Niang i bakhånd, noe som nesten er i overkant. Er mulig å flytte litt rundt på midtbanen/forsvaret (Joseph ned som stopper bl.a.), men jeg personlig vil gjerne ha Linnes og Gerson så høyt i banen (og ikke på back og dyp midtbanerolle). Jeg må innrømme at jeg ikke har oversikt over KIL 2, men etter det jeg har fått med meg har Magnus Solum scora endel mål, samt fått skryt for god avslutningsteknikk. Kan han være en mulig back-up på topp? Dixon har vel også scora endel mål. I tillegg har noen fått prøve seg i cupen. Joachim Ruud Lia på venstreback f.eks..

Er veldig nysgjerrig på å høre fra folk som har sett ungspillerne mer enn meg (som er ingenting, dessverre) om hvem som kan være noe for KIL, både fra 2. laget og fra klubbene rundt.

Last edited by Daggers on 01 Nov 2010, 20:53, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 01 Nov 2010, 20:54 
Forumlegende

Altså 10 med kontrakt, hvor 1 neppe kan spille noe særlig før ut på våren.

Niang og Frejd er slike som kan herje i Adecco.

Man bør nok som Eide sa til Nettavisen starte ganske tidlig med å saumfare markedet, og ikke vente som i år.

Profile  

PostPosted: 01 Nov 2010, 20:59 
Grævling

Daggers wrote:
ivo wrote:

Tobias keeper
Joseph
Berg Hansen
Holmen
Guven
Linnes
Tuelo
Niang
Gerson

Er noen glemt?
Bosmanere:

Torp blir borte,
Myhre blir borte,

Frejd er også Bosman. I intervjuet på tv2play (tror jeg det var) (http://www.tv2.no/play/sport/fotball?progId=469468) sier han at han ikke har hørt fra klubben om ny kontrakt siden økonomiproblemene kom på banen, men at de diskuterte det før det. Og Bobbie er jo bare på lån.

Framover på banen ser det ikke så ille ut. Nå er det vel også snakk om halvering av lønnsbudsjett, så det betyr vel at flere av Bosmanspillerne og de med kontrakter forsvinner. Jeg håper vi klarer beholde endel spillere fra årets stall, og fylle på med unge, lovende - helst fra distriktet.

Holmen Johansen + Dalen/Månsson
Ny back - Frejd (med ny kontrakt) - Ryen - Håkonsen (med ny kontrakt)
------------Joseph - Berg Hansen --------------------------
Linnes -----------Gerson--------------Guven
------------------Tuelo-----------------

Da har vi fortsatt Holmen og Niang i bakhånd, noe som nesten er i overkant. Er mulig å flytte litt rundt på midtbanen/forsvaret (Joseph ned som stopper bl.a.), men jeg personlig vil gjerne ha Linnes og Gerson så høyt i banen (og ikke på back og dyp midtbanerolle). Jeg må innrømme at jeg ikke har oversikt over KIL 2, men etter det jeg har fått med meg har Magnus Solum scora endel mål, samt fått skryt for god avslutningsteknikk. Kan han være en mulig back-up på topp? Dixon har vel også scora endel mål. I tillegg har noen fått prøve seg i cupen. Joachim Ruud Lia på venstreback f.eks..

Er veldig nysgjerrig på å høre fra folk som har sett ungspillerne mer enn meg (som er ingenting, dessverre) om hvem som kan være noe for KIL, både fra 2. laget og fra klubbene rundt.

Høyreback har vi i Frejd, hvis han blir med videre. Ryen og Henry i midten, men nå er jo Ryen ute langt ut i serien neste år også dessverre :-(

Henry får holde seg helt bakerst, han har ikke passningsfot til å spille lenger frem på bana, i hvert fall ihar han ikke hatt det i år.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 10:25 
Reserve

Raggen wrote:
Høyreback har vi i Frejd, hvis han blir med videre. Ryen og Henry i midten, men nå er jo Ryen ute langt ut i serien neste år også dessverre :-(

Henry får holde seg helt bakerst, han har ikke passningsfot til å spille lenger frem på bana, i hvert fall ihar han ikke hatt det i år.

Ja, Frejd funker på høyreback, men samtidig var han veldig god som stopper i fjor, spesielt i kvalikkampene, så blir ikke helt enig med meg sjøl. Men bør vel uansett da få inn minst én stopper/back som kan gå inn på laget. For min del kan det gjerne være Bobbie!

Jeg tror også Henry kan funke på midtbaneplass. Blir ikke så langt å slå pasninger fram til de han sikter på, han er jo ofte rimelig ambisiøs når det kommer til pasningsvalg. Dessuten tror jeg han kan være veldig bra som ryddegutt foran forsvarsfirern. Og tror det er anlesen bedre for hjertet om han drar av et par man der istedet for som stopper...

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 11:39 
Forumlegende

Vi vet jo at Kai Risholt kan herje i adeccoligaen, og spiller han som mot Brann og ett par andre kamper i år så holder han mål. I såfall kunne jeg tenke meg å ha med kai videre, em sprøsmålet er jo om han er sugen etter relativt lite spilletid og en del rot i klubben i år. Og om klubben ønsker ham med videre.
Ellers så vil jeg ha med Frejd, Håkonsen og Dalen videre.
Torp har jeg gitt opp trua på at blir med.
Om Bobbie spiller som på høstsessongen er også han aktuell, vi har vel opsjon på å kjøpe ham ut, men neppe noen penger.

I tilegg trenger vi da erstattning for Calle, en ny midtbanespiller sentralt som kan være mer presis med passningene.
Noen som kan score på straffe og skru direkte frispark i mål. Og kantspillere som kan slå presise innlegg.
Og dekning for de plassene vi er tynt besatt på.
Jeg har heller ikke sett jr.laget, men det man har lest om Dixon lover jo bra.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 11:53 
Reserve

mikeb wrote:
Vi vet jo at Kai Risholt kan herje i adeccoligaen, og spiller han som mot Brann og ett par andre kamper i år så holder han mål. I såfall kunne jeg tenke meg å ha med kai videre, em sprøsmålet er jo om han er sugen etter relativt lite spilletid og en del rot i klubben i år. Og om klubben ønsker ham med videre.
Ellers så vil jeg ha med Frejd, Håkonsen og Dalen videre.
Torp har jeg gitt opp trua på at blir med.
Om Bobbie spiller som på høstsessongen er også han aktuell, vi har vel opsjon på å kjøpe ham ut, men neppe noen penger.

I tilegg trenger vi da erstattning for Calle, en ny midtbanespiller sentralt som kan være mer presis med passningene.
Noen som kan score på straffe og skru direkte frispark i mål. Og kantspillere som kan slå presise innlegg.
Og dekning for de plassene vi er tynt besatt på.
Jeg har heller ikke sett jr.laget, men det man har lest om Dixon lover jo bra.

Jeg syns ikke Risholt har overbevist i KIL-trøya. Innimellom er jobber han veldig bra, og binder opp forsvarere, men innimellom er det også det motsatte, dessverre. Og han har en tendens til å bo i offside... Han vil helt sikkert gjøre det brukbart i Adecco, men (som det også påpekes i dagens Glomdalen) så er han 31. Og siden lønnsbudsjettet skal halveres må det spares et eller annet sted. I mitt hode er han uansett ikke førstevalg, og da er det bedre å overlate benkeplassen til en ung og lovende spiller på en fjerdedel av lønna.

Har (er) ikke Månsson vært juniortrener i KIL? Hvis det forstatt er aktuelt med sånne verv for han, så ser jeg gjerne at han får ny kontrakt. Samtidig pusher han Holmen Johansen til ytterligere utvikling.

Glomdalen foreslo et godt 4-3-3-lag i avisa i dag:

----------Holmen Johansen-------
Frejd---Henry---Ryen---Håkonsen
---Linnes---Gerson---Berg Hansen
---Guven---Tuelo---Holmen---

I forhold til detta laget vil jeg heller ha Gerson som indreløper, så han kommer høyere i banen, og flytte Linnes opp på kant og Holmen ut. Så kan Henry ta midtbaneankerplassen (for jeg tror han er bedre til å passe enn han har vist sålangt). Da gjenstår midtstopperplassen. Kan Wiggum fylle denne?

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 12:21 
Reserve

Nå bør det være duket for å kjapt gi Dixon og Solum kontrakter! De to i adecco neste år er jeg hundre % sikker på blir mega-hiter! Og så håper jeg inderlig at Gustavsson forlenger, og får utviklet noe eget gjennom vinteren. Har stor tro på tony, samt Holt som fysisk trener! Eide synes jeg burde få en slags mix av assistent-trener/sportslig leder som fint kan bruke en god del tid på å reise rundt omkring og se etter duganes spillere! Kan fint krysse grensa også, der trur jeg det gror godt!
Meeen, skulle ikke tony gidde dette mer, så kunne jeg tenkt meg Skarsfjord... Tror ikke han blir lenge i Brann-vesenet! Og han er jeg sikker på er en meget habil adecco-trener! Gjorde det sterkt med Haugesund en lengre periode, uten at det var så mange ekstreme navn ellers i den klubben!

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 12:55 
Grævling

Problemet for Kai Risholt, og forsåvidt også unggutta på jr og B-laget er at vi allerede er godt fyllt opp med folk på kontrakt fremover på banen.

Tuelo, Güven, Holmen og Niang er allerede med inn i neste sesong, så sant de kan/vil leve på lønnen de får etter nedrykket. Noen av dem bør absolut være med videre selv om det vil koste klubben mye penger, men det spørs vel om noen forsvinner. Er vel bare Güven som kan være aktuell for et høyere nivå, og det er vel heller ikke så mange andre klubber i Adecco som kan ta seg råd til å hente dem fra oss. Vi må fort vekk ha med oss alle disse videre også neste sesong, blir en sterk angrepsrekke i Adeccoligaen, men da spørs det om vi kan ta oss råd til å ha med Kai Risholt videre, spørs også hvor mye penger de kan bruke på unggutter til denne lagdelen, noe kreves det jo at de også skal ha i lønn, og i tillegg blir det fort liten spilletid på de neste år også så lenge vi allerede er godt besatt med erfarne folk.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 13:09 
Reserve

Sant nok at det i utgangspunktet ser bra ut fremover på bana... Men med tanke på lønningene til ung-gutta og lysten de har til å spille fotball, så ser jeg ingen grunn til å spare på de i lengden uansett. Bakover på bana blir kanskje en stor utfordring! Bortsett fra keeper-plassen, så må det mange nye inn i de bakre rekker... Syns vel kanskje Frejd, Henry, Håkonsen og Sturød bør være stammen baki der... Tror det bor mye i Sturød. Gjorde en helt grei kamp mot rbk. Bygges det videre på han, så er vel Yngvar den jeg helst vil se sammen med henry i midtforsvaret... Så kan Wiggum og eventuelt nye forsvars-spillere kjemp hardt om plassene bak. Ryen spørs det vel med. Blir nok mer og mer fokus på megling der i gården... SYND!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]