ivo wrote:
Klare for sesongen 2011 er vel disse, gitt at ingen kjøper noen, ingen legger opp eller har klausuler av spesiell art grunnet nedrykk:
Tobias keeper
Joseph
Berg Hansen
Holmen
Guven
Linnes
Tuelo
Niang
Ryen (men er jo skadet for mange måneder igjen)
Gerson
Frejd (ikke sikker på ham)
Er noen glemt?
Bosmanere:
Thomas Myhre, Olav Dalen, Carl-Erik Torp, Conny Månsson, Magne Sturød, Yngvar Håkonsen, Kai Risholt.
Torp blir borte,
Myhre blir borte,
Men her er snakk om mange nye spillere dersom flere av Bosmanerne forsvinner.
Frejd er også Bosman. I intervjuet på tv2play (tror jeg det var) (
http://www.tv2.no/play/sport/fotball?progId=469468) sier han at han ikke har hørt fra klubben om ny kontrakt siden økonomiproblemene kom på banen, men at de diskuterte det før det. Og Bobbie er jo bare på lån.
Framover på banen ser det ikke så ille ut. Nå er det vel også snakk om halvering av lønnsbudsjett, så det betyr vel at flere av Bosmanspillerne og de med kontrakter forsvinner. Jeg håper vi klarer beholde endel spillere fra årets stall, og fylle på med unge, lovende - helst fra distriktet.
Holmen Johansen + Dalen/Månsson
Ny back - Frejd (med ny kontrakt) - Ryen - Håkonsen (med ny kontrakt)
------------Joseph - Berg Hansen --------------------------
Linnes -----------Gerson--------------Guven
------------------Tuelo-----------------
Da har vi fortsatt Holmen og Niang i bakhånd, noe som nesten er i overkant. Er mulig å flytte litt rundt på midtbanen/forsvaret (Joseph ned som stopper bl.a.), men jeg personlig vil gjerne ha Linnes og Gerson så høyt i banen (og ikke på back og dyp midtbanerolle). Jeg må innrømme at jeg ikke har oversikt over KIL 2, men etter det jeg har fått med meg har Magnus Solum scora endel mål, samt fått skryt for god avslutningsteknikk. Kan han være en mulig back-up på topp? Dixon har vel også scora endel mål. I tillegg har noen fått prøve seg i cupen. Joachim Ruud Lia på venstreback f.eks..
Er veldig nysgjerrig på å høre fra folk som har sett ungspillerne mer enn meg (som er ingenting, dessverre) om hvem som kan være noe for KIL, både fra 2. laget og fra klubbene rundt.