KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 12:21

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sarpsborg-kil
PostPosted: 10 Nov 2009, 01:13 
Klubbdirektør

Det er i hvert fall så sjelden det skjer at jeg ikke engang er spent når cornerne tas. Samme typen cornere hver gang, som sjelden lykkes....

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 01:23 
Materialforvalter

Gi nå beng i Karl Petter LØKen & Co. Dette er en kamptråd, ikke en tv-tråd...

Enig med samtlige negative kommentarer om kampen. Dette føyer seg inn i rekken av totalt uforklarlig elendige prestasjoner av spillerne. Det er til tider helt ekstremt å se hvordan de opptrer. Ferdighetsmessig ser det til tider ut som om de spiller med bind for øya - iblandet en mild promille. Tometerspasninger på tverten begynner å bli en klassiker på bortebane. Det går til skogen i halvparten av forsøkene. Ut fra dette må jeg si det er bemerkelsesverdig at laget til stadighet forsøker seg på småspill med ultrasmå marginer - atpåtil på bortebane!

Eide uttalte i pausa at de så "latterlige" ut. Jo, det er selvsagt helt korrekt - men hvor i all verden var korreksjonene underveis??? Når feilpasningene og feilposisjoneringene FLORERER på bortebane, da er det kun én beskjed som gjelder: GJØR DET ENKELT. ETT SPARK!

Og ikke minst: Sarpsborg 08 har to spillere som kan sies å være over Adecco-snittet: Hoaas og Wiig. Hvorfor er det da slik at disse er dem som får stå alene inni- og rett utenfor boksen - og ta imot baller? Gang på gang på gang på gang på gang, osv... *S*K*R*E*M*M*E*N*D*E*

Igjen: Stort sett samtlige spillere driter seg ut med det de viser. Noen annen måte å si det på finnes ikke, dessverre. Treneren kan ikke spille for dem, jeg skjønner det, men når han ser at samtlige løper rundt som skremte høner MÅ det gå an å ta grep??? Naiviteten dette laget legger for dagen på bortebane er jo helt ekstrem. Dette har ikke noe med formasjoner eller spillestil å gjøre, det handler om manglende lederevne til å lese kamper og foreta grep.

I dag hadde vi flaks. Griseflaks. 4-0 til hjemmelaget hadde ikke vært noe å si på. For min del føles kampen på torsdag ut som bingo, sett i lys av at begge lagene kan finne på det utroligste - i begge retninger. Én ting er sikkert: Opprykk eller ikke, det må tas noen grep i forhold til lagets (manglende) kynisme kommende sesong. Dette her går rett og slett ikke an.

Last edited by Plazan on 10 Nov 2009, 01:26, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 01:30 
Klubbdirektør

Tror vi er godt tjent med at Johan Nilsson Guimar sitter på tribunen på torsdag. Han var mildt sagt elendig i dag.

At det kunne bitt 4-0 uten at noen kunne sagt noe på det er dessverre helt korrekt. Jeg forstår rett og slett ikke hva som skjer i hodet på spillerne når de er på bortebane. Det er helt merkelig. Nå må det omstilles, for her har vi en sjanse som vi neppe får igjen med det aller første.

KOM IGJEN!

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 01:36 
Forumlegende

Hvorfor skal de gjøre dette så jevlig spennende, 3-2 er ett bra utgangspunkt foran returoppgjøret, men skulle likt å se at man faktisk sto frem som ett solid lag også borte. Trenger å løfte seg en del foran neste sessong uavhengig av hvilken divisjon vi spiller i, men håper vi da slipper å reise til Østfold for å se fotball.
Ørjan klarer seg bra i dag, Tuelo løfter laget ett hakk når han kommer inn, men takk og pris for at vi er ett helt annet lag på hjemmebane.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 01:42 
Trener

etter å ha sett kil på bortebane i høst så er det vel ikke noen overraskelse at det ble som det ble i dag. sparta kan vel bare sies å være et lag med utrolig medgang. når vi spilte mot de i vår så var det under 700 tilskuere og ingen brydde seg. nå skal plutselig halve byen på kamp med egen musikkvideo og greier. skikkelig teit. og når et lag først finner flyten sånn som sparta har gjort nå i høst, så er det vanskelig å stå imot.
vi skal nok være veldig fornøyd med 2 bortemål.
ellers er det artig å høre hvordan alle sutrer der nede etter kampen, "åh vi rundspilte dem og buhuuu".

er ellers helt enig i det som er blitt skrevet her om han Løken fyren som satt og kommenterte. det kan da ikke stemme at alle KIL frisparkene var billige, mens sparta visstnok skulle ha både det ene og det andre. men han er så tørr og skje og høre på allikevel at jeg ikke tror noen bryr seg.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 02:24 

Jeg er åpenbart for gammel til å henge med i svingene fotballfaglig og blir mer og mer forvirret for hver gang jeg ser KIL, særlig på bortebane.

Får ikke bakre firer lov til å klarere ?
Greier ikke gutta å slå langt, ikke engang når de virkelig må ?
Når ble det greit å småspille seg ut av egen 16 meter ?
Hvorfor skyter de ikke oftere?

Huff jeg ser det ble negativt men mener det godt. Bruk mer krefter gutter, og vær så snill og klarèr til litt lenger enn 19 meter.
Jeg har ikke helse til å se en sånn kamp til, men gleder meg allikevel til torsdag.... :)

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 12:33 
Klubbdirektør

Er da noe positivt om dagen da http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2051

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 13:00 
Saftblander

Vi er såpass mye bedre hjemme at dette skal gå bra. Med unntak mot tre lag har vi bedre målscore hjemme vs borte pr motstander. I gjennomsnitt har vi 2,2 pluss i målforskjell hjemme vs borte. Ergo vinner vi med tre mål iflg statistikken nå på torsdag.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 15:14 
Klubbdirektør

Underveis i kampen i går hadde jeg ikke trua på at dette kan ende i opprykk. Etter kampen og 2-3 reduseringen har jeg trua igjen! Fryktelig forestilling av KIL på bortebane...igjen!

Personlig ville jeg satt Frejd inn i midtforsvaret etter ett kvarter. Johan/Ryen slet voldsomt med Hoås & Co.

Dette blir spennende....nesten mer enn hjertet tåler.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 15:32 
Materialforvalter

Høydepunkter:

http://fotball.aftenposten.no/webtv/?id ... autoplay=1

Trist og se på forsvarsarbeidet, spesielt ved dødballer. De aller fleste på KIL er bare opptatt av sin egen mann og er fornøyd så lenge han ikke scorer. Eneste unntaket i år, er vel Freid som har skjønt at det viktigste er å få ballen ut av farlig sone/ta duellen! Dette blir ekstra synlig når han i tillegg er god på dette. Håkonsen driver med noe helt annet denne kampen. 3-1 målet skjermer han faktisk Ryen fra å få ballen vekk, i stedet for å gå etter den selv. Første sjansen til Sarpsborg er også helt på trynet.

Meeen, det er ny kamp på torsdag og en fin mulighet til å rette opp inntrykket!

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 19:15 
Forumlegende

På en måte har man en følelse av at dette var en kamp man fort ville bli ferdig med - altså laget...
Allerede fra avspark...
Rar anelse...

Derfor er jeg sikker på at det blir storseier på torsdag.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 22:20 
Forumlegende

vært lite diskusjon om det røde kortet, jeg ropte med en gang at dette var filming og for når jeg så reprisen ser det ut som om det er litt kontakt i det han passerer Guiomar men ikke nok til å felle ham, han løper ett par meter til og kommer på at kanskje han burde falle?

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 22:30 
Klubbdirektør

Har selv sett høydepunktene fra kampen ganske mange ganger og jeg blir mer og mer iritert over dommeren hver gang! Tror ikke jeg har vært borti mer elendig dommer på lang lang tid.

Det røde kortet skulle aldri vært rødt, straffen til Særp skulle aldri vært straffe, og målet til Særp kan diskuteres ettersom det var tvilsomt om de i det hele tatt skulle hatt frispark, samt om Strømnes blir dyttet inn i mål. Snakker da om 3-1 scoringa.

Men igjen...KIL sin straffe så vel kanskje også litt tvilsom ut?

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 22:50 
Klubbdirektør

straffen til Kil var en typisk Tore andre flo Norge Brasil seanse. Jeg syntes straffen er grei, litt billig men, sett verre..Les Straffen Sært fikk!

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2009, 23:53 
Kaptein

A4Tech wrote:
Det røde kortet skulle aldri vært rødt, straffen til Særp skulle aldri vært straffe, og målet til Særp kan diskuteres ettersom det var tvilsomt om de i det hele tatt skulle hatt frispark, samt om Strømnes blir dyttet inn i mål. Snakker da om 3-1 scoringa.

På 3-1 blir vel Strømnes bare rett og slett for svak? Vi hadde vel ikke ment det var frispark til forsvareren om for eksempel Frejd hadde kjempet inn et lignende mål for oss? Til Steinars forsvar skal det sies at det neppe er det letteste å kaste seg hodeløst inn i en duell om en ball som faller ned loddrett rett foran mållinja.
Begge straffesparkene og et par av frisparkene kan vel diskuteres, men ellers var vel dømmingen grei? Johan protesterte jo heller ikke voldsomt på det røde kortet, så helt uskyldig var han neppe.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]