KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:23

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: KIL - Moss
PostPosted: 16 Aug 2009, 22:05 
Forumlegende

mikeb wrote:
Deilig med 3 poeng, synd Hønefoss og Haugesund også vant for det er så sykt tett i toppen nå. Nesten så man må heie på Skamma på Tirsdag.

Fikk ikke sett kampen annet enn delvis på nett tv i dag, var det bra kamp / fint mål?

Fint mål? Ja.

Bra kamp?
Mye fint spill av KIL i perioder og en god del sjanser.
Veldig god Mossekeeper i dag.
Men også periode i 2.omgang hvor man knapt fikk låne ballen.
Dessuten perioder hvor begge lag var elendige med fæle pasninger.

Frejd var stor, men holder nesten på å rote det til igjen mot slutten med litt overmodisk måte å spille seg selv ut på...

Jonas J er god på midten.
Moen kjempet bra og Syllingen var meget bra da han kom inn.
Dalen solid inntrykk igjen...

Vi kan jo håpe at Moss kan stjele poeng fra de andre topplagene, slik som Hønefoss i neste runde.
Det tror jeg de faktisk kan.

Profile  

PostPosted: 16 Aug 2009, 22:47 
Reserve

Dette var Adecco på sitt verste. Drøssevis med feilpasninger, mangel på bevegelighet og spillere som kan gjøre det lille ekstra. De første 20 minuttene var gode for KILs del, deretter var det helt slutt.

For all del, jeg er glad for 3 poeng, og full pott på en dårlig dag er glimrende det. Men har det ikke gått lovlig lenge siden vi kjørte over noen over 2*45 minutter? Vi er et topplag på tabellen, og topplag skal innimellom sende motstanderen hjem med en 4-5-6 mot lite. Jeg savner denne evnen, savner det ekstra giret som vi hadde rett før og etter sesongstart. Og først og fremst savner jeg å se et lag som ikke slipper motstanderen inn i matchen hver eneste gang de leder.

Last edited by TaigerVudds on 16 Aug 2009, 22:53, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 17 Aug 2009, 00:04 
Klubbdirektør

Veldig enig i det meste du skriver, men samtidig er det såpass jevnt i årets adecco at det er få lag man kan sende hjem med 4,5 eller 6 null i bagasjen.

Uansett, de første 20/30 minuttene er noe av det beste jeg har sett av KIL i år. Klikk-klakkspillet langs bakken var til tider en drøm å se på :)

Profile  

PostPosted: 17 Aug 2009, 00:19 
Reserve

Litt flåsete å be om målfest, det er forsåvidt ikke målet. Men selv i en jevn divisjon ser vi iblant gode lag på en god dag gjøre hakkemat av de litt dårlige lagene. Det spillet KIL viste de første 20 kunne vært et spill som hadde sendt Moss hjem med stygge sifre i bagasjen. Men så slutter vi å spille fotball. Vi ga bort alt av initiativ og kontroll tidlig i 2. omgang mot Sundet, gjorde det samme med 11 mot 10 og 1-0 borte mot LøvHam, og så igjen idag. Poengmessig har vi tatt 7 av 9 etter Sogndalmatchen, og det er selvsagt bra. Men det kunne vært 3 poeng og 3 uavgjorte.

Jeg ønsker meg en kamp der vi styrer i 2*45, der vi viser at vi kan holde toppnivået hele veien. KIL anno 2009 varierer for mye.

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2009, 21:45 
Trener

ivo wrote:
mikeb wrote:
Deilig med 3 poeng, synd Hønefoss og Haugesund også vant for det er så sykt tett i toppen nå. Nesten så man må heie på Skamma på Tirsdag.

Fikk ikke sett kampen annet enn delvis på nett tv i dag, var det bra kamp / fint mål?

Fint mål? Ja.

Bra kamp?
Mye fint spill av KIL i perioder og en god del sjanser.
Veldig god Mossekeeper i dag.
Men også periode i 2.omgang hvor man knapt fikk låne ballen.
Dessuten perioder hvor begge lag var elendige med fæle pasninger.

Frejd var stor, men holder nesten på å rote det til igjen mot slutten med litt overmodisk måte å spille seg selv ut på...

Jonas J er god på midten.
Moen kjempet bra og Syllingen var meget bra da han kom inn.
Dalen solid inntrykk igjen...

Vi kan jo håpe at Moss kan stjele poeng fra de andre topplagene, slik som Hønefoss i neste runde.
Det tror jeg de faktisk kan.

Stiller meg 100% bak dette innlegget, men vil også legge til at Sylling og Tuelo gjorde en god jobb når de kom inn. I tillegg hadde vel Ryen årets hittil beste kamp. Likte å se at han var såpass kontant i duellene som han var.

Lurer ellers litt på hva klagingen i et par av de siste innleggene kommer av. Vi RUNDSPILLER et lag som Moss i de første 25 minuttene. At Moss så kommer inn i kampen igjen og at kampen er relativt jevn i ca 50 minutter før vi igjen er et hakk bedre er i alle fall jeg fornøyd med.

Husk at Moss er et veldig bra lag, og jeg tror de kan kjempe om kvalik, trass enorme skadeproblemer (som er i ferd med å løse seg) og en elendig økonomi som har medført at de har måttet kvitte seg med et par spillere. Men at de fortsatt har et lag som er godt nok (og vel så det) til å kjempe om kvalik er jeg ikke i tvil om. At vi har tatt seks poeng mot dem er i alle fall for meg over all forventning.

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2009, 01:52 
Reserve

DV wrote:
Lurer ellers litt på hva klagingen i et par av de siste innleggene kommer av.

Du kan lure, men det ligger ikke noe annet i det enn at jeg ikke syntes KIL spilte spesielt imponerende fra ca. 20 minutter ut i 1. omgang til Ringberg måtte ut med skade. Hadde Moss utlignet på en av sine store sjanser i begynnelsen av andre omgang, garanterer jeg at denne tråden hadde vært lengre - og fyllt med klaging over det lagtaktiske. Både mot Moss sist og mot Sundet synes jeg vi overlater til motstanderen å kjøre matchen. Men da gikk det bra. Mot LøvHam var problemet likedan, om jeg leser rapportene rett. Da gikk det ikke bra. Tilsvarende tendenser så vi mot LøvHam i vår, borte mot Moss, tildels borte mot Alta, og innimellom mot Stavanger.

Ja, vi var en periode mye bedre enn et habilt Mosselag, og det er bra. Men ikke så bra at vi ikke klarer å holde nivået, eller noe i nærheten, bedre gjennom kampen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]