Karlsen wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article4430964.ece
Nordlie er ikke åpen for kritikk. For de som ikke har hørt/lest hva som ble sagt anbefaler jeg linken over.
Og mitt svar til nordlie er: JA vi tapte IGJEN! Nok et undøvendig tap på bortebane. Vi har tapt 5 av 13 kamper. Det utgjør 38,46% av alle kampene i serien så langt det! Man rykker ikke opp med en sånn statistikk. Være positiv?? Nei, laget taper, ingen med hjerte for klubben er positive etter et tap.
Grep som må gjøres:
- Legg om til 4-4-2 i tette bortekamper og bli betydelig mer kyniske. "Underholdning" er null verdt uten poeng. KUN poeng og bare det er interessant. 4-3-3 er for naivt på bortebane i den kyniske Adeccoligaen
- Bruk spillere med ekstreme ferdigheter. Vi har ikke så mange. Men Randall, som uforståelig ble tatt av, hadde muligens gjort det litt bedre på det firsparket vi fikk fra 17-18 meter i 2. omgang? Altså ekstrem ferdighet på dødballer. Det samme kan sies om Patrick Holtet som har en dødball og pasningsfot som kan vippe kampen i riktig favør. Videre: Sverre Digerud kan gi laget sårt tiltrengt hodestyrke.
Nå skjønner jeg forsåvidt Nordlie. Det var en klønete formulering av Berntsen. Hadde han slengt inn ordet "borte" foran tap, så hadde formuleringen vært greiere, men både Berntsen og Nordlie brenner for klubben, så vi får bære over med begge.
Hjemmestatistikken vår er fortsatt bra, men som du skriver så er bortestatistikken begredelig. Den MÅ bedres.
Likevel er jeg ikke helt enig i 4-4-2-argumentet. Tror rett og slett ikke vi har spillere til å spille 4-4-2 bedre enn 4-3-3 (4-5-1). I det så ligger det at jeg også ønsker en litt mer kynisk bortestil med litt mere defensive vinger som strengt tatt er forskjellen på 4-3-3 og 4-5-1.
Kampen i går burde vi strengt tatt ha vunnet ut fra spill og sjanser, men defensiv dødball er ikke akkurat vår styrke, og når motstanderen stiller med en lang jævel på 203 cm så får vi fort et mål i mot. Det er på en måte greit, men at vi brenner så mange sjanser som vi gjør er mere skremmende. Kai, Andreas, Sylling og Tuelo + en par tre andre burde nesten få beordret straffetrening for å terpe avslutninger.
Ellers er jeg også enig i at jeg skjønner heller lite av at Randall ble byttet ut i pausen. Han var i mine øyne den friskeste i angrepet vårt, og jeg ville heller tatt ut Sylling som ikke fikk til noe i 1. omgang (våknet litt i 2., men dog). Kai var heller ikke så hvass, og burde vel ha inntatt plassen på benken før Randall.
Å sette inn Moen er også noe jeg syns var et dårlig trekk. Han har spilt en god omgang i år, men avslutningene og tempoet er fortsatt litt for dårlig. Jeg mener Digerud er et bedre alternativ. Så gutten i treningskamp mot Sarpsborg i vinter, han kom inn og brukte kun kort tid på både å score og å lage straffe. På tide å la ham få sjansen igjen.
Til neste kamp mot Hønefoss ønsker jeg meg dette laget:
Conny
Guiomar - Ryen - Strømnes - Frejd
Ørjan - Roger - Torp
Tuelo (Sylling) - Digerud - Randall
Tror dette kan fungere, faktisk.
Ellers er det pussig hvordan Sarpsborg får frem det verste i både spillere og supportere. Det var rett og slett pinlig å stå på tribuna i går.
Det var noen (og særlig en) som brukte HELE kampen til å slenge dritt til linjemannen. Selv når linjemannen vinket frispark og Jonas nesten burde hatt gult (og Jonas løp rutinert bort) kom det en tirade av en annen verden mot linjemannen. De mest åpenbare avgjørelsene (hvor linjemannen gjorde rett) medførte samme drittslenging. At vedkommende høylytt klaget og oiet over drikkepause gjør det ikke mindre flaut. Å spille fotball i sola i 90 minutter når det er 30+ i skyggen er ikke akkurat helsebringende, og for å unngå unødvendige blodpropper er det greit å ta en drikkepause....
Som en annen gjorde og å starte å slenge dritt til ballgutten som raskt kaster ballen til vår spiller ved innkast er heller ikke akkurat noe å være stolt av. Visse ting bør ikke skje selv om det er borte mot Sarpsborg.