KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:19

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 28 Jun 2009, 20:56 
Forumlegende

Men tross alt, man ligger på 2.plass ennå!
Direkte opprykk!

Men dette ble den 3.bortekampen på rad med tap og med null skåringer!

Heldigvis er alle lagene, nå bortsett fra Sogndal, noen rotehuer slik at man ligger der man ligger...
Det har vært mye rart i år i 1.div.

Viktig at HamKam ikke vinner på tirsdag mot Moss.
Men så er det Hønefoss hjemme før 2 bortekamper, Mjøndalen og Sogndal.

Profile  

PostPosted: 28 Jun 2009, 21:11 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/kil/article4430964.ece

Nordlie er ikke åpen for kritikk. For de som ikke har hørt/lest hva som ble sagt anbefaler jeg linken over.

Og mitt svar til nordlie er: JA vi tapte IGJEN! Nok et undøvendig tap på bortebane. Vi har tapt 5 av 13 kamper. Det utgjør 38,46% av alle kampene i serien så langt det! Man rykker ikke opp med en sånn statistikk. Være positiv?? Nei, laget taper, ingen med hjerte for klubben er positive etter et tap.

Grep som må gjøres:
- Legg om til 4-4-2 i tette bortekamper og bli betydelig mer kyniske. "Underholdning" er null verdt uten poeng. KUN poeng og bare det er interessant. 4-3-3 er for naivt på bortebane i den kyniske Adeccoligaen
- Bruk spillere med ekstreme ferdigheter. Vi har ikke så mange. Men Randall, som uforståelig ble tatt av, hadde muligens gjort det litt bedre på det firsparket vi fikk fra 17-18 meter i 2. omgang? Altså ekstrem ferdighet på dødballer. Det samme kan sies om Patrick Holtet som har en dødball og pasningsfot som kan vippe kampen i riktig favør. Videre: Sverre Digerud kan gi laget sårt tiltrengt hodestyrke.

Last edited by Karlsen on 28 Jun 2009, 21:12, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 28 Jun 2009, 22:02 
Grævling

Plazan wrote:
Moen bør vel selges til Åbogen, Finsrud eller en eller annen lur klubb fortest mulig. Ufattelig dårlig. Men i dag var det ikke han som ødela for oss. Alle var dårlige. Nå må det grep til. Uten forsterkninger (og det kommer jo garantert ikke av forståelige grunner) er det bare å glømme opprykket. Dessverre.

Ganske spesielt å "glømme" opprykk når vi fortsatt ligger på direkte opprykksplass, men det må vel være noe jeg ikke har forstått her....

Profile  

PostPosted: 28 Jun 2009, 22:51 
Forumlegende

Surt med tap, fikk ikke sett kampen siden jeg var i Sverige i helga.
Hadde håpet å få inn Radio Kongsvinger når jeg passerte Torsby, men fikk ikke inn kampen før ca. 1 mil fra Vinger. Sterkere sender please.

Profile  

PostPosted: 29 Jun 2009, 08:02 
Forumlegende

Dekning i rikspressen nok en gang:
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1- ... tid=560026

Profile  

PostPosted: 29 Jun 2009, 18:14 
Klubbdirektør

Forstår Nordlie godt jeg. Dette er jo det dummeste spørsmålet jeg har hørt fra en radiokar på lenge. Her ligger vi på 2.plass og spiller dårlig og taper en kamp så kommer 48000-kroners spørsmålet: Ja, Tom Nordlie, det ble et nytt tap. Din kommentar til kampen?

Her på forumet har man kommentert at Glomdalen er negative og kun møter opp når det er noe som ikke er positivt. De er i ferd med å få GOD konkurranse fra radioen.

Bevare meg vel.

Profile  

PostPosted: 29 Jun 2009, 19:09 
Materialforvalter

Raggen wrote:
Plazan wrote:
Moen bør vel selges til Åbogen, Finsrud eller en eller annen lur klubb fortest mulig. Ufattelig dårlig. Men i dag var det ikke han som ødela for oss. Alle var dårlige. Nå må det grep til. Uten forsterkninger (og det kommer jo garantert ikke av forståelige grunner) er det bare å glømme opprykket. Dessverre.

Ganske spesielt å "glømme" opprykk når vi fortsatt ligger på direkte opprykksplass, men det må vel være noe jeg ikke har forstått her....

Handler jo om å lese en trend her, og den tror jeg du ser like godt som meg. Det er, som korrekt påpekt noen linjer over, en fryktelig naivitet som preger laget på bortebane (og av og til hjemme). Adeccoligaen er et sted der det (ofte) handler om å droppe finspillet og gå for knokkel-seier. Trenden er at KILs formkurve er nedadgående - med store variasjoner i prestasjonene. Slike variabler kan en ikke ha, da får en heller brette opp ermene og innse at finspillet får ligge i enkelte kamper. Dessuten: Det blir tydeligere og tydeligere er at laget mangler matchvinnertyper. Kan si hva man vil om Tore Andreas Gundersen, men han er en slik: En matchvinner.

Profile  

PostPosted: 29 Jun 2009, 20:42 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
1) Forstår Nordlie godt jeg. Dette er jo det dummeste spørsmålet jeg har hørt fra en radiokar på lenge. Her ligger vi på 2.plass og spiller dårlig og taper en kamp så kommer 48000-kroners spørsmålet: Ja, Tom Nordlie, det ble et nytt tap. Din kommentar til kampen?

2) Her på forumet har man kommentert at Glomdalen er negative og kun møter opp når det er noe som ikke er positivt. De er i ferd med å få GOD konkurranse fra radioen.

Men det er jo forbasket sant.
Et nytt tap ja.
Det startet med 0-2 mot Sogndal.
De siste 6 har vært 3 hjemmekamper og 3 bortekamper.
Det har gitt 2 seire og 4 tap.
Altså 6 av 18 poeng.
Egentlig nedrykksstridform per disse kampene.
Ja - 4 tap på de 6 siste seriekampene kvalifiserer faktisk til å forsvare "nok et tap".
3. tap på rad på bortebane - 3 tap på rad på bortebane uten skåring forover.

Ja, la oss som jeg sier tidligere i tråden være glade for at vi er på 2.plass likevel!
Men hva så?

2) Ja, Glåmdalen kan være "surmulere" iblant.
Men jommen har man ikke hatt mange kjempeflotte artikler i år også - også i det siste - jamfør senest siste lørdag.

Men hva i all verden gjorde Berntsen feil da?
Tråkket på en øm tå? - altså ja det er sant?
Skulle han bøyd seg ned og sagt "vær så snill, si det du vil" eller "hva vil du jeg skal spørre om?".
Det er da tross alt ikke Nord-Korea hvor intverjuobjektet skal sensurere og godkjenne spørsmål på forhånd...

Medias oppgave er ikke bare å være talerør og propagandamaskin heller!
Tåler man ikke dette lille oppriktige spørsmålet fra media - bør man kanskje finne på noe annet!
Selvsagt tåler man det bare øyeblikkets irritasjon er gått over.

Og - stå på Berntsen!

Profile  

PostPosted: 29 Jun 2009, 22:02 
Trener

Karlsen wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article4430964.ece

Nordlie er ikke åpen for kritikk. For de som ikke har hørt/lest hva som ble sagt anbefaler jeg linken over.

Og mitt svar til nordlie er: JA vi tapte IGJEN! Nok et undøvendig tap på bortebane. Vi har tapt 5 av 13 kamper. Det utgjør 38,46% av alle kampene i serien så langt det! Man rykker ikke opp med en sånn statistikk. Være positiv?? Nei, laget taper, ingen med hjerte for klubben er positive etter et tap.

Grep som må gjøres:
- Legg om til 4-4-2 i tette bortekamper og bli betydelig mer kyniske. "Underholdning" er null verdt uten poeng. KUN poeng og bare det er interessant. 4-3-3 er for naivt på bortebane i den kyniske Adeccoligaen
- Bruk spillere med ekstreme ferdigheter. Vi har ikke så mange. Men Randall, som uforståelig ble tatt av, hadde muligens gjort det litt bedre på det firsparket vi fikk fra 17-18 meter i 2. omgang? Altså ekstrem ferdighet på dødballer. Det samme kan sies om Patrick Holtet som har en dødball og pasningsfot som kan vippe kampen i riktig favør. Videre: Sverre Digerud kan gi laget sårt tiltrengt hodestyrke.

Nå skjønner jeg forsåvidt Nordlie. Det var en klønete formulering av Berntsen. Hadde han slengt inn ordet "borte" foran tap, så hadde formuleringen vært greiere, men både Berntsen og Nordlie brenner for klubben, så vi får bære over med begge.

Hjemmestatistikken vår er fortsatt bra, men som du skriver så er bortestatistikken begredelig. Den MÅ bedres.

Likevel er jeg ikke helt enig i 4-4-2-argumentet. Tror rett og slett ikke vi har spillere til å spille 4-4-2 bedre enn 4-3-3 (4-5-1). I det så ligger det at jeg også ønsker en litt mer kynisk bortestil med litt mere defensive vinger som strengt tatt er forskjellen på 4-3-3 og 4-5-1.

Kampen i går burde vi strengt tatt ha vunnet ut fra spill og sjanser, men defensiv dødball er ikke akkurat vår styrke, og når motstanderen stiller med en lang jævel på 203 cm så får vi fort et mål i mot. Det er på en måte greit, men at vi brenner så mange sjanser som vi gjør er mere skremmende. Kai, Andreas, Sylling og Tuelo + en par tre andre burde nesten få beordret straffetrening for å terpe avslutninger.

Ellers er jeg også enig i at jeg skjønner heller lite av at Randall ble byttet ut i pausen. Han var i mine øyne den friskeste i angrepet vårt, og jeg ville heller tatt ut Sylling som ikke fikk til noe i 1. omgang (våknet litt i 2., men dog). Kai var heller ikke så hvass, og burde vel ha inntatt plassen på benken før Randall.

Å sette inn Moen er også noe jeg syns var et dårlig trekk. Han har spilt en god omgang i år, men avslutningene og tempoet er fortsatt litt for dårlig. Jeg mener Digerud er et bedre alternativ. Så gutten i treningskamp mot Sarpsborg i vinter, han kom inn og brukte kun kort tid på både å score og å lage straffe. På tide å la ham få sjansen igjen.

Til neste kamp mot Hønefoss ønsker jeg meg dette laget:

Conny

Guiomar - Ryen - Strømnes - Frejd

Ørjan - Roger - Torp

Tuelo (Sylling) - Digerud - Randall

Tror dette kan fungere, faktisk.

Ellers er det pussig hvordan Sarpsborg får frem det verste i både spillere og supportere. Det var rett og slett pinlig å stå på tribuna i går.

Det var noen (og særlig en) som brukte HELE kampen til å slenge dritt til linjemannen. Selv når linjemannen vinket frispark og Jonas nesten burde hatt gult (og Jonas løp rutinert bort) kom det en tirade av en annen verden mot linjemannen. De mest åpenbare avgjørelsene (hvor linjemannen gjorde rett) medførte samme drittslenging. At vedkommende høylytt klaget og oiet over drikkepause gjør det ikke mindre flaut. Å spille fotball i sola i 90 minutter når det er 30+ i skyggen er ikke akkurat helsebringende, og for å unngå unødvendige blodpropper er det greit å ta en drikkepause....

Som en annen gjorde og å starte å slenge dritt til ballgutten som raskt kaster ballen til vår spiller ved innkast er heller ikke akkurat noe å være stolt av. Visse ting bør ikke skje selv om det er borte mot Sarpsborg.

Profile  

PostPosted: 29 Jun 2009, 22:23 
Klubbdirektør

DV wrote:
Ellers er det pussig hvordan Sarpsborg får frem det verste i både spillere og supportere. Det var rett og slett pinlig å stå på tribuna i går.

Det var noen (og særlig en) som brukte HELE kampen til å slenge dritt til linjemannen. Selv når linjemannen vinket frispark og Jonas nesten burde hatt gult (og Jonas løp rutinert bort) kom det en tirade av en annen verden mot linjemannen. De mest åpenbare avgjørelsene (hvor linjemannen gjorde rett) medførte samme drittslenging. At vedkommende høylytt klaget og oiet over drikkepause gjør det ikke mindre flaut. Å spille fotball i sola i 90 minutter når det er 30+ i skyggen er ikke akkurat helsebringende, og for å unngå unødvendige blodpropper er det greit å ta en drikkepause....

Som en annen gjorde og å starte å slenge dritt til ballgutten som raskt kaster ballen til vår spiller ved innkast er heller ikke akkurat noe å være stolt av. Visse ting bør ikke skje selv om det er borte mot Sarpsborg.

Spot on! Det var direkte flaut å høre på. Regner med at det var noen alkohyler inne i bildet her. Linjemannen var faktisk god på den siden(så også dommer'n),men alt han hørte var drittslenging. Imponerende! Litt internjustis hadde kanskje vært på sin plass?

Profile  

PostPosted: 29 Jun 2009, 22:56 
Klubbdirektør

Dette har blitt tatt opp så jævla mange ganger nå.
I går hadde jeg egentlig bestemt meg for å gi faen og stelle meg et godt stykke unna enkelte og frigi min plass som forsanger for en god tid fremmover.
Tankene streifer meg fortsatt.
Enkelte bør seriøst gå inn i seg sjøl, alkohol i blodet eller ikke bryr jeg meg fint lite om. Trur de det gjelder er veldig klar over det.
Folk rista på hodet i går, hvor har det blitt av tiden vi lo sammen om de morsomme kommentarene som kom.
I går er det bare søppel som folk spyr ut..

I går var det til tider pinsomt å være en del av den gjengen som jeg har hatt det jævelig trivelig i mange år. Synd det skal bli ødelagt av rookies.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]