KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 21:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Tilskuerkapasitet
PostPosted: 07 Apr 2009, 21:03 
Reserve

Men nå er det sånn at tilskuerne er en god del av inntekten til Kil!
Så hvorfor skulle de ikke tilbudt plassene sine?
Akkuart som i næringslivet ellers, "kunden er vår øverste sjef".
Man skal ikke fokusere for mye på det, men de skulle absolutt gjort det der og da.

Profile  

PostPosted: 07 Apr 2009, 21:32 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
ivo wrote:
Egentlig skulle styre og administrasjon og annet av samme sort ha tilbudt sine egne plasser til de som stod der med sin billett - midt i trappa...

Ja, selvsagt skulle Henrik Mohn overlate plassen sin fordi Kjøk med 300 arbeidsoppgaver de siste ukene og 24 timers arbeidsdag glemte å fjerne en håndfull billetter fra blokkene. Eller, kanskje ikke.... Klubben har beklaget saken, innskjerper rutiner, gir plaster på såret, en person tar på seg skyld. Hva mer skal man be om? Enhver som har vært mer enn 3 dager i arbeids- eller organisasjonslivet vet at feil skjer iblant. Trist for den håndfullen det gjaldt, men når alt gikk så smertefritt som det gjorde søndag blir det for dumt å fokusere mye på dette.

Legg merke til utsagnet:
"Vi tok kontakt med de ansvarlige på stadion, og vi ble deretter henvist til ståtribunen."

Med litt kreativ kvalitet hadde man undersøkt mulighetene for at de skulle få en sitteplass.
Sannsynligvis ville det heller ikke dreid seg om flere.
I så fall er det dette som er direkte svakt, og ikke nødvendigvis at kart og terreng ikke stemmer.

La oss tenke at været hadde vært striregn.
Vil du da synes at noen som hadde kjøpt og betalt sitteplass under tak - hadde blitt henvist til å stå ute i striregnet?

De hadde jo også opplevd det tidligere.
Derfor er det ikke urimelig at de kontaktet Glåmdalen.
Det har selvsagt også vært broadkastet på radioen om *klubben som solgte noe som ikke fantes*.
Alternativet hadde vært *den flotte servicen*.

Men pytt - så lenge det ikke skjer en selv, kan man overfladisere og blåse av det...

Profile  

PostPosted: 07 Apr 2009, 21:40 
Forumlegende

Hadde det vært en kamp i 2.div. kunne man tatt inn rubbel og bit.
Reglene gjelder vel - etter utsagn - bare for de 2 øverste nivåene.

"Skylda" ligger hos fotballforbundet.
Det er hjernedødt om man bare kan søke om dispensasjon på ett eller to tidspunkter.
Dette kan oppstå situasjonsbestemt.
Faktisk slik som nå.
En helt spesiel kamp tradisjonelt sett.
Og forutsetningene kan forandre seg i løpet av 6 måneder.

Det burde ikke vært noe problem å behandle og gi / avslå en slik søknad i løpet av 1 dag, om nødvendig.
Det er neppe så mange slike i løpet av 1 sesong.

Men akk, mye er så vanskelig...

Profile  

PostPosted: 07 Apr 2009, 23:34 
Reserve

Man burde ikke la seg overraske, men jeg blir fremdeles forbauset over hva folk tyter over av med syt og gnål på nettforum som dette. Men jeg antar at noe skyldes at syterne sjelden eller aldri har befunnet seg i en posisjon hvor de faktisk må ta en avgjørelse uten at svaret er åpenbart. Eller håndtere arrangementer og prosjekter med en smule kompleksitet.

KIL-administrasjonen gjorde en kjedelig feil, som gikk utover noen uheldige billettkjøpere. Kjipt nok, men vi snakker ikke om amputasjon av feil ben eller tapt arv på noen sure Acta-råd akkurat. Kjøk har lagt seg flat både ovenfor kundene og Glåmdalen, og bommer sannsynligvis ikke med de billettene igjen. Kjøperne fikk pengene tilbake, gratis billett ved en annen anledning. Det var 6 tilfeller av billett-rot ifølge Glåmdalen, og selv om det er 6 enkeltplasser det snakkes om var det som ALLE kunne se en utfordring å finne nye plasser på sittetribunen. "Hva om det hadde striregnet?" Men det regnet jo ikke. Fanden sprette, må det finnes en løsning som er god nok for værgudenes vrede på en ettermiddag hvor de smilte i blåsten?

"Styret og administrasjonen burde stilt sine seter til rådighet". Forsåvidt noe enkelte ynder å skrive, enten KIL taper en kamp, sparker en trener, ansetter/ikke ansetter en ny trener, mister en sponsor, etc. Men administrasjonen er 1 pers og styret 4, så om samtlige hadde forlatt sine seter ville det uansett ikke vært nok. Men ærlig talt: hva slags mennesker er det som forlanger at personer som har stått på hodet for klubbens, lagets og supporternes skyld de siste måneder helt uten videre skal overlate sine plasser pga et kjedelig billettmessig uhell? Hva blir det neste? "Pølsa jeg kjøpte var litt kald, så neste gang jeg ser Mohn skal han jaggu spandere på meg en stor grill med rekesalat og brød"?

Kan man med hånda på hjertet si at man har bidratt mer enn Mohn og Kjøk til KIL det siste halvåret, så skal jeg akseptere sytingen. Men hvis ikke, ber jeg om at man holder kjeft og tenker på hva en selv kan bidra med istedet. Kanskje neste gang så reiser Ivo eller Røde Sko seg og sier "ta plassen min du, vi er jo alle i KIL-familien"?

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 00:40 
Reserve

Ikke at jeg ikke setter pris på aktivitet på tråden, men nå var iallefall ikke den saken her utgangspunktet i hvorfor jeg startet tråden...Jeg synes iallefall det er verdt å undersøke om muligheten for å få opp en "midlertidig" tribune som tilfredstiller NFFs tribunekrav ut sessongen, samtidig får man da inn noen ekstra supportere på ståplass.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 00:56 
Kaptein

Jeg er enig med TaigerVudds i at slike feil dessverre skjer av og til og at det ikke er realistisk at styre gir bort plassene sine. Man skal heller ikke bedreide Kjøk og de andre i klubben som har stått på hardt over lengre tid. Det viktige nå er å fjerne bilettene til plasser som ikke eksisterer og gi supporterene det gikk utover en god behandling neste gang de er på Gjemselund (som det ser ut som om KIL og Kjøk har skjønt).

Selv om det var 6 tilfeller med bilettrot fikk flesteparten heldigvis sett kampen fra ståtribuna. At klubben derimot ikke kan tilby noe annet for en person med handikap synes jeg er mer trist. To seter burde man kunne klare å få tak i, om det så var to stoler i VIP-rommet. På akkurat dette punktet synes jeg kritikken er berettiget og at KIL kunne håndtert det bedre. Hvor pleier forresten rullestolbrukere å få plass? Spillertunell? Løpebane? Kunne det vært en mulighet for to stoler der?

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 02:36 
Reserve

Tiger Vudds: Alt du har skrevet kunne jeg ha skrivi sjæl. Veldig enig. Det er begått feil, den er beklaget. Finito. Den vil ikke skje igjen. Jeg skulle ønske folk visste hva som skjer av forberedelser på Gjemselund før kamp. Jeg veit at det virker som sutring, men det er altså et skinnhelvete av jobbing i dagene og timene før kamp. Jeg syns det er så dårlig gjort overfor de som står på med livet som innsats før kampen at de får kritikk. De skal ha applaus. Sikkerhetsansvarlig Kjell og arrangementsansvarlig Anne jobber hele uka før kamp for å få alt til å gå opp. Vi supportere kommer til sammenlikning dassende rett inn og nyter kampen og resultatet. (jada, jeg tok litt i)

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 02:44 
Reserve

Saturnus: Vi har handicapplasser. De er rett nedenfor dere på Felt J. At vi ikke klarte å ordne plasser til de to fra Nord-Odal er bare pinlig. Klart vi kunne fiksa det. Som Supporterklubben jobber vi med å bli bedre, og dette var en vekker. To stoler skal vi da klare. Vi har bedt om unnskyldning, og det skal ikke skje igjen. Hadde jeg hørt om det under kampen, skulle de fått sitte på kameraet mitt. Forza! Vi blir stadig bedre.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 02:47 
Reserve

Jeg anbefaler alle å lese Annes link til reglene. Hun er samboeren min, er lur, blond og har svære pupper.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 07:49 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
1) Men jeg antar at noe skyldes at syterne sjelden eller aldri har befunnet seg i en posisjon hvor de faktisk må ta en avgjørelse uten at svaret er åpenbart. Eller håndtere arrangementer og prosjekter med en smule kompleksitet.

2) KIL-administrasjonen gjorde en kjedelig feil, som gikk utover noen uheldige billettkjøpere. Kjipt nok, men vi snakker ikke om amputasjon av feil ben eller tapt arv på noen sure Acta-råd akkurat. Kjøk har lagt seg flat både ovenfor kundene og Glåmdalen, og bommer sannsynligvis ikke med de billettene igjen. Kjøperne fikk pengene tilbake, gratis billett ved en annen anledning. Det var 6 tilfeller av billett-rot ifølge Glåmdalen, og selv om det er 6 enkeltplasser det snakkes om var det som ALLE kunne se en utfordring å finne nye plasser på sittetribunen.

3) "Hva om det hadde striregnet?" Men det regnet jo ikke. Fanden sprette, må det finnes en løsning som er god nok for værgudenes vrede på en ettermiddag hvor de smilte i blåsten?

4) "Styret og administrasjonen burde stilt sine seter til rådighet". Forsåvidt noe enkelte ynder å skrive, enten KIL taper en kamp, sparker en trener, ansetter/ikke ansetter en ny trener, mister en sponsor, etc. Men administrasjonen er 1 pers og styret 4, så om samtlige hadde forlatt sine seter ville det uansett ikke vært nok.

5) Men ærlig talt: hva slags mennesker er det som forlanger at personer som har stått på hodet for klubbens, lagets og supporternes skyld de siste måneder helt uten videre skal overlate sine plasser pga et kjedelig billettmessig uhell? Hva blir det neste? "Pølsa jeg kjøpte var litt kald, så neste gang jeg ser Mohn skal han jaggu spandere på meg en stor grill med rekesalat og brød"?

6)Kan man med hånda på hjertet si at man har bidratt mer enn Mohn og Kjøk til KIL det siste halvåret, så skal jeg akseptere sytingen. Men hvis ikke, ber jeg om at man holder kjeft og tenker på hva en selv kan bidra med istedet.

7) Kanskje neste gang så reiser Ivo eller Røde Sko seg og sier "ta plassen min du, vi er jo alle i KIL-familien"?

1) Joda.
Faktisk rimelig mer komplisert, men sakene er ikke sammenliknbare.

2) For å repetere.
Feilen ved at billettene ble solgt er helt ok, men det er værre at man bare ber folk om å dra til ståtribunen.

3) Rett i fella, TV...
Du mener - ja- det hadde ikke hatt bedtydning.
Fordi man ville neppe ha klart å løse problemet om at det hadde striregnet, når man ikke gjorde det nå.
Kanskje det var grunner for at man hadde kjøpt plass på sittetribunen.
Faktum st at jeg konkret vet at ikke bare de 2 i avisen har nevnte fysiologiske problemer.

4) Overhodet ikke noe argument.
5 av 8 er jo rimelig bra da, samt at *signaleffekten* hadde vært en helt annen.

5) Det er mulig du skårer på billige poeng om kalde pølser, men røyktepper virker ikke på meg i alle fall. At man har stått på *døgnet* rundt betyr faktisk ingen ting.
Ingen har tvunget dem.
Alle er takknemlige for det.
Men det faktisk helt irrelevant.
Dersom de ikke kunne skaffe noe annet.
Faktisk betyr de 2s utsagn om at de følte seg dårlig behandlet mye mer.

6) Dette er slettes ikke syting.
Det er bare å påpeke faktiske forhold.
Så kan man heller lure på hvorfor i all verden det stikker på voldsomt.

7) Når man ikke har mer å si, går man til barsnslige personangrep, eller hva?
Det er vel ikke helt sammenliknbart - og hva vet forresten du om jeg ikke må sitte?

Last edited by ivo on 08 Apr 2009, 08:04, edited 3 times in total.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 08:17 
Forumlegende

Lasse wrote:
Tiger Vudds: Alt du har skrevet kunne jeg ha skrivi sjæl. Veldig enig. Det er begått feil, den er beklaget. Finito. Den vil ikke skje igjen. Jeg skulle ønske folk visste hva som skjer av forberedelser på Gjemselund før kamp. Jeg veit at det virker som sutring, men det er altså et skinnhelvete av jobbing i dagene og timene før kamp. Jeg syns det er så dårlig gjort overfor de som står på med livet som innsats før kampen at de får kritikk. De skal ha applaus. Sikkerhetsansvarlig Kjell og arrangementsansvarlig Anne jobber hele uka før kamp for å få alt til å gå opp. Vi supportere kommer til sammenlikning dassende rett inn og nyter kampen og resultatet. (jada, jeg tok litt i)

Selvsagt er det store forberedelser.
Det er heller ingen som har klagd på det.
Alle er glade og takknemlige for det.
Det er heller ingen som *steiner* Kjøk for å ikke ha oppdatert kartet sitt.
Slikt kan skje og skjer.
Jada, man applauderer.
Men vi snakker da ikke om en 'sekt*.

Men det eneste er man bare påpeker litt mulig kvalitetskreativitet når dette lille oppstod.
Politisk korrekt er faktisk publikummernes komfort viktigere enn den til styre+adm.
Det er da faktisk ikke kritikk på personer fordi om man siger noget.

Blir det sååå hårsårt er det vanskelig.
Skulle alle firmaer og etater eller hva det var som fikk en tilbakemelding og kanskje et lite forslag ****

Last edited by ivo on 08 Apr 2009, 08:18, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 09:10 
Forumlegende

Mennesklige feil skjer. Sånn er livet. Dette er ikke mer å gnåle om. Vri tråden tilbake dit den hører hjemme!

For å ta tak i det viktige her:

Den store stygge ulven heter Norges Fotballforbund! Håper virkelig ikke de får "gå i fred" etter sånt regelrytteri. Det er ikke første gang NFF trekker ulogiske slutninger og er steile på regelverket. Uten å besitte link her og nå viser jeg til byråkraten i NFF som uttalte noe sånt som at regelverket er viktigere enn sunn fornuft, for så å opprettholde en karantene idømt en beviselig feil spiller! Slike mennesker vil jeg virkelig ikke ha til å styre idretten jeg er så glad i!! Hele essensen ved å være menneske, dets overlevelsesvåpen, er sunn fornuft!! Regelryttere som må klamre seg til den lille makten de har her i livet (Ja sågar over eget liv??) er en kreftsvulst for fotballen. Deler av NFF ødelegger mer enn de er til nytte!

Man er meget strenge på økonomisk drift hos klubbene (noe som i og for seg er greit) samtidig som man stikker kjepper i hjulene for inntjening av penger. Tilsynelatende fordi man legger seg langflate for FIFA og UEFA. Jeg forstår at på et stadion i Barcelona, Manchester eller London hvor 70-80000 mennesker går på kamp er det lurt å ha en regel som beskytter sikkerheten. Men på Gjemselund av alle steder, som huset 5000 tilskuere i en 2. divisjonskamp uten problemer, bør man jaggu kunne være litt smidigere. I lille Norge der publikumstallene er ubetydelige i forhold til hos de store nasjonene må man faktisk kunne være litt rundere i kantene. De 5000 har altså sikkerhet nok i 2. divisjon, mens de samme 5000 ikke kan se kamp i 1. divisjon pga sikkerhet...

Beklager, men ikke-logiske handlinger, regler og beslutninger provoserer meg så vannvittig. Ikke bare i fotballen men i samfunnet som helhet. Jeg kunne listet opp en rekke ting hvor NFF legger vekk sunn fornuft og finner fram regler og paragrafer. Jeg kunne kommet med mange bevis på at folk der er indoktrinerte i å legge vekk rasjonell tenkning og ri på paragrafer. Og det med tilsynelatende orgasmisk glede for NFFs byråkrater. "Vi har makt, det har ikke DU" er ofte holdningen.

Jeg er selv, om man løfter nivået høyt nok, en representant for NFF, ved å skjøtte mitt verv i breddefotballen. I mitt verv gjelder det å lære bort gode holdninger og et sunt menneskesyn. Å skape en setting som er sunn og rasjonell. Å ha regler som er fornuftige, ikke for deres egen eksistens. Da er det også min fordømte plikt å ta kampen mot NFF. Barn og unge må læres gode holdninger og et sunt syn på idretten og den samhandlingen og respekten som alle involverte parter må ha for hverandre i idrett. NFF er sågar et svært dårlige forbilde.

Last edited by Karlsen on 08 Apr 2009, 09:12, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 09:37 
Grævling

Merkelig nok får denne saken mer oppmerksomhet på vårt forum enn det "Førsund-saken" får på BB sitt forum.... Godt ikke Birkeland var plassert sammen med oss på søndag, det kunne blitt "øgli"!

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 11:18 
Forumlegende

Karlsen wrote:

1) Dette er ikke mer å gnåle om. Vri tråden tilbake dit den hører hjemme!
1) "Vi har makt, det har ikke DU" er ofte holdningen.

2) Uten å besitte link her og nå viser jeg til byråkraten i NFF som uttalte noe sånt som at regelverket er viktigere enn sunn fornuft, for så å opprettholde en karantene idømt en beviselig feil spiller! Slike mennesker vil jeg virkelig ikke ha til å styre idretten jeg er så glad

3) Tilsynelatende fordi man legger seg langflate for FIFA og UEFA. Jeg forstår at på et stadion i Barcelona, Manchester eller London hvor 70-80000 mennesker går på kamp er det lurt å ha en regel som beskytter sikkerheten. De 5000 har altså sikkerhet nok i 2. divisjon, mens de samme 5000 ikke kan se kamp i 1. divisjon pga sikkerhet...
.

1) Tja, her møter du deg vel litt selv i døra som Mod...med den første setningen...

2) Ligger ute på "diverse" (tror jeg) under tråden om "utvisninger".
Da er det ikke lenger bare snakk om *byråkrati*.
da er det farlig.
Kanskje best de bare er i NFF og ikke er kirurg eller liknende...

3) De internasjonale vil ha 0% ståplasser.
Grunnet "supporteropprørert" har man gått med på 20% her i landet.

Men man kunne jo behandlet 1 søknad på 1 dag...

NEI UNDER FOTBALL GENERELT, UTVISNINGSTRÅDEN

http://fotball.aftenposten.no/dommerhjo ... 133407.ece

http://fotball.aftenposten.no/dommerhjo ... 133407.ece

Last edited by ivo on 08 Apr 2009, 11:23, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2009, 12:18 
Forumlegende

ivo wrote:

1) Tja, her møter du deg vel litt selv i døra som Mod...med den første setningen...

Nei. En ting er at jeg er på vei ut som Mod, men det er dog ikke relevant.

Jeg kunne sikkert som Mod funnet på irrasjonelle regler for å ha regler. (Ikke spis ved PCen mens du skriver på KIL supporternes forum...) Men jeg foretrekker sunn fornuft, som for eksempel å vri en tråd tilbake til dens hovedfokus.

Å ha "makt" (liker ikke det ordet) som moderator, fotballtrener eller på andre områder dreier seg om å bruke sunn fornuft. Ikke utøvelse av makt for å demonstrere at man er i en posisjon til å gjøre det, slik som veldig mange byråkrater i NFF og offentlig sektor generelt har en tendens til å bedrive.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]