KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 08:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
PostPosted: 01 Dec 2008, 17:10 
Grævling

Rett og slett forjævlig, en halv MILLIARD altså... tenk å heller "sløst bort" de penge på KIL, da hadde det blitt Champions League på Gjemselund i 2011 :shock:

Profile  

PostPosted: 01 Dec 2008, 17:52 
Kaptein

Altså, godeste Jensby er kun medeier og styreleder (er selvsagt ikke bare bare, men det er ikke styreleders ansvar å drive detaljrevisjon, overvåkning osv), i form av investeringsselskapet JMI, som har gått inn sammen med et annet selskap, Agios, med 12,5 millioner (danske) kroner. Ikke at dette er lite penger, men det er relativt beskjedent for en milliardær. Mrk. at han kun står bak noe av disse 12,5 millionene.

Så bortsett fra at Asger trolig har lyst til å filleriste den psykopatiske og svindlende direktøren, så vil jo ikke dette ha noen konsekvenser for investeringsselskapet til KIL. Annet enn at han sikkert har litt mindre tid på hendene til å rusle rundt i kongsvinger den nærmeste tiden heh.

Edit: Lite forbehold iht. om evt. Jensby har store andeler av disse aksjene privat, utenom sitt investeringsselskap. Dog tror jeg dette er usannsynlig.

Last edited by hNk* on 01 Dec 2008, 17:58, edited 4 times in total.

Profile  

PostPosted: 01 Dec 2008, 18:02 
Forumlegende

Fuji wrote:

Selv om det ikke nødvendigvis rammer KIL-økonomisk sånn direkte - så regner jeg med at Jensby (forståelig nok) får litt annet å henge fingrene i fremover enn å organisere investorgruppen.

Om han ikke får tid til KIL tar jeg gjerne på meg den jobben ;)

Uansette utrolig Synd for Jensby og inndirekte også for KIL som får en del negativ presse og spekulasjoner som følge av dette.

Last edited by mikeb on 01 Dec 2008, 18:03, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 01 Dec 2008, 23:38 
Kaptein

Tåpelige avisskriverier. Det er ikke Jensby som er konkurs, men et av selskapene han eier aksjer i.

Hvorfor skal det komme negative skriverier om Jensby fordi en uærlig leder har svindler bedriften, aksjonærer og kollegaer?
Håper han blir tatt og mest mulig av pengene kan komme til rette igjen.
Jeg synes nesten dette er mest trist for alle de som mister jobben.

Jensby, du har sikkert tapt en slump penger, men stå på! Kongsvinger (både byen og klubben) trenger en som deg på laget. Ikke bare pga penger men fordi du kan være katalysatoren som får resten av næringslivet med.

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 10:20 
Spiller

Image

apropos tåpelige avisskriverier, denne forsida på dagbladet.no tar vel kaka.
Jensby har vel vært på Vinger den siste tiden og tatt seg av langt viktigere saker :-)

.....de rettet forsiden før jeg rakk å skrive ferdig innlegget, nå er tittlen 'Direktør rømte fra kona i Dubai'

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 11:49 
Kaptein

Bare jeg som syntes det virket veldig beleilig at denne direktøren rømte fra konen i Dubai? :roll:

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 12:12 
Forumlegende

Denne fyren har jo samme medietekke som Nordlie ser det ut til 8) All pr er god pr?

Uansett, er ikke redd for at Jensbys innsats endres pga dette.

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 12:51 
Reserve

Danske medier skriver idag at Jensbys investeringsselskap står i realistisk fare for å brekke ryggen etter konkursen i IT Factory. Jeg tror vi kan belage oss på at hans fokus de neste månedene vil dreie seg om helt andre ting enn KIL, desverre. Hvilken evne og vilje han har til å bruke penger på klubben fremover blir jo bare spekulasjoner. Men jeg tror vi skal prise oss lykkelig for at KIL ihvertfall rakk å signere treneren vi ønsket, samt at andre investorer også meldte seg på i forrige uke.

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 13:14 
Klubbdirektør

Jeg liker ikke denne helt:

"Jensby kæmper for at undgå kollaps"

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.ph ... 715991&rss

Men jeg håper og tror at dette ikke blir noe stort problem. Jeg har uansett vært for opptatt etter at nyheten om dette kom ut i går, så jeg har ikke satt meg veldig godt inn i saken.

Men media vet vel også hvordan man blåser opp saker..

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 13:36 
Materialforvalter

"Den tidligere europa-direktør i CSC Asger Jensby, der frem til i går var bestyrelsesformand for IT Factory, skal være mere end heldig, hvis ikke konkursen i IT Factory også knækker hans investeringsselskab JMI Invest.

Det skriver Dagbladet Børsen tirsdag."

Skal vel ikke ta sorgene på forskudd, men det ser jo ikke så jævlig bra ut akkurat.
Det er jo helt utrolig at dette skjer - når det endelig begynte å skje noe på Vinger.

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 13:49 
Kaptein

Quote:
...siden 30. juni 2007 har JMI Invest opskrevet værdien af dets ejerandel på 50 pct. af IT Factory med først 900 mio. kr. og senest med en halv mia. kr. De værdier er nu stort set væk, da Asger Jensby på et pressemøde i går sagde, at omkring 90 pct. af omsætningen i IT Factory reelt var fabrikeret og derfor ikke kan bruges som sikkerhed for JMI's lån i FIH og Jyske Bank.

Oisann. Dette var noe helt annet enn det som stod i Jyllandsposten. Grøss og gru. Stor smell, må bare krysse fingre ser det ut til, iht. Jensbys engasjement fremover.

Edit: Har ikke veldig god kontroll på konkursretten, usikker på hvorvidt JMI kan bli stilt til ansvar for lånebeløpene, da det er snakk om en enorm svindelskandale etc. Tviler.

Edit 2: http://www.erhvervsbladet.dk/article/20 ... /80617002/ Småekkelt å se hvor mye av formuen hans som evt. kan være bundet opp i JMI.

Last edited by hNk* on 02 Dec 2008, 13:56, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 18:15 
Forumlegende

atomvinter wrote:
Image

apropos tåpelige avisskriverier, denne forsida på dagbladet.no tar vel kaka.
Jensby har vel vært på Vinger den siste tiden og tatt seg av langt viktigere saker :-)

.....de rettet forsiden før jeg rakk å skrive ferdig innlegget, nå er tittlen 'Direktør rømte fra kona i Dubai'

Hva stod det i papirutgaven?
Den får man jo ikke endret om den var feil.

Last edited by ivo on 02 Dec 2008, 18:16, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 19:04 
Forumlegende

hNk* wrote:
Quote:
...siden 30. juni 2007 har JMI Invest opskrevet værdien af dets ejerandel på 50 pct. af IT Factory med først 900 mio. kr. og senest med en halv mia. kr. De værdier er nu stort set væk, da Asger Jensby på et pressemøde i går sagde, at omkring 90 pct. af omsætningen i IT Factory reelt var fabrikeret og derfor ikke kan bruges som sikkerhed for JMI's lån i FIH og Jyske Bank.

Oisann. Dette var noe helt annet enn det som stod i Jyllandsposten. Grøss og gru. Stor smell, må bare krysse fingre ser det ut til, iht. Jensbys engasjement fremover.

Edit: Har ikke veldig god kontroll på konkursretten, usikker på hvorvidt JMI kan bli stilt til ansvar for lånebeløpene, da det er snakk om en enorm svindelskandale etc. Tviler.

Edit 2: http://www.erhvervsbladet.dk/article/20 ... /80617002/ Småekkelt å se hvor mye av formuen hans som evt. kan være bundet opp i JMI.

\Sikkert mye av dette som var aksjer og ikke rene penger, men en solid smell er det uansett.

Lurer på hvordan investeringseselskapet i KIL er organisert, om man har hentet inn midlene gjennom at investorer har tegnet seg for aksjer og hvorvidt disse pengene er betalt inn eller ikke enda.

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 22:47 
Forumlegende

Litt av en story
http://www.dagbladet.no/2008/12/02/nyhe ... s/3904787/

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2008, 22:52 
Trener

Siste i denne saken:

http://www.glomdalen.no/kil/article3965173.ece

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]