KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:21

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 117 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: 26 Sep 2008, 10:46 
Kaptein

Emil Svensson wrote:
Av en eller annen grunn frykter jeg denne kampen.

Jeg også. Heh, men er vel et flust av gode grunner til å nettopp frykte den riktignok. Får håpe Tom ikke lar spillerne føle det på samme måte!

Profile  

PostPosted: 26 Sep 2008, 11:15 
Klubbdirektør

Zambrotta wrote:
Emil Svensson wrote:
Sarpsborg har vi bare møtt 5 ganger i historien (Fossum pleier å være til å stole på).
Hjemme har vi møtt hockeybyen to ganger - vi vant 3-0 i fjor og tapte 0-1 året.
På bortebane har vi aldri slått Sarpsborg, men 2 uavgjorte og 1 tap er status.

Av en eller annen grunn frykter jeg denne kampen.

Ja, det gjør jeg også. De har jo spilt de fem siste kampene uten tap, og 4-2 borte mot Moss for to uker siden var et sterkt resultat. De viste jo styrke som klarte å hente opp ledelsen til Sandnes Ulf ved å score i 89. og 90. minutt sist helg også. (Men det gjorde jo vi også :) )

Så dette blir nok en jevn og veldig hard kamp helt til 93. minutt. Vi får bare håpe at vi ikke slipper dem til ved personlige feil og forsvarstabber. Er jo alltid trist og bittert når det er slike ting som avgjør.

Nå er det vel ikke noe hemlighet at Moss er veldig dårlige for tiden så jeg er ikke akkurat imponert av seier mot de.. Sandnes Ulf er jo er lag som heller ikke trenger aplus for denne sesongen så sum av summarum har Sparta møtt to veldig svake lag og klart å vinne noe som ikke skremmer meg. Nå blir det KIL på Gjemselund med et halvgal geni som trener og to seiere i potten det blir verre, og for å snakke om å snu statestikk og trender så trenger vi bare tenke på forrige borteseier mot Hødd :D

Profile  

PostPosted: 26 Sep 2008, 15:17 
Klubbdirektør

pokermoen wrote:
ivo wrote:
Ja, Forumsmessig ville nedrykk være å foretrekke. :wink:

Da ville det bli skriverier og engasjement til 1001-natt.
Hoder ville kreves på fat og karakteristikkene av de "skyldige" ville få en mannevond rottweiler på 80 kg til å virke som et søtt lam.

Det er sant det.
Etter tapskampene har det vært kjør.
Etter de 2 siste seierskampene har det vært vldig stille.

Kanskje er det en slags lettelse etter utløst aggresjon som har tatt kreftene... :?:
Slikt skjer...

De 2 siste mnd har jeg bare bladd forbi innleggene dine... Gudene vet hvorfor... :( ? Kanskje fordi det er så jævla uinteressant å lese dem er en årsak... Rett å slett svada og drit kjedelig!

Uten at vi skal spore helt ut av tema, så må jeg bare få sagt at du er ikke alene om det pokermoen! :wink:

Når det gjelder kampen på søndag så tror jeg vi kan føle oss rimelig trygge på at Odd slår Alta. Er mer usikker på KIL som virket veldig heldige sist uke når alt gikk vår vei. Lenge siden jeg har vært så nervøs før en match, og så fort denne er ferdig er det bare å "grue seg" til neste.. Det blir en gysare av de sjeldne!

Last edited by Rød Jævel on 26 Sep 2008, 15:19, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 26 Sep 2008, 15:56 
Klubbdirektør

man skal ALDRI være sikker på noe i fotball. Alta kan slå hvem som helst.

Profile  

PostPosted: 26 Sep 2008, 15:57 
Grævling

Stabæk og VIF har egentlig lite å skryte av at de nå har kommet til cupfinalen......vi har allerede hatt 2 cupfinaler i høst, og fortsatt har vi 6 igjen!

Last edited by Raggen on 26 Sep 2008, 17:55, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 26 Sep 2008, 18:51 
Forumlegende

Rød Jævel wrote:
pokermoen wrote:
Uten at vi skal spore helt ut av tema, så må jeg bare få sagt at du er ikke alene om det pokermoen! :wink:

Det er sant.
Innleggene består vanligvis av mer enn enstavelsesord.
Det kan jo være et problem.
Utover primallydene som stønn og skrik har dere ikke mye å komme med.

Akk ja -

Profile  

PostPosted: 26 Sep 2008, 19:27 

Jada-jada wrote:
Nå er det vel ikke noe hemlighet at Moss er veldig dårlige for tiden så jeg er ikke akkurat imponert av seier mot de.. Sandnes Ulf er jo er lag som heller ikke trenger aplus for denne sesongen så sum av summarum har Sparta møtt to veldig svake lag og klart å vinne noe som ikke skremmer meg. Nå blir det KIL på Gjemselund med et halvgal geni som trener og to seiere i potten det blir verre, og for å snakke om å snu statestikk og trender så trenger vi bare tenke på forrige borteseier mot Hødd :D

Moss må sies å være inne i en svak periode, men uansett en god prestasjon å slå "kråkene" klart på bortebane i det som faktisk er et lokaloppgjør. SSFK ledet forøvrig en god stund med tre mål, men Moss pyntet litt på resultatet 2 min før full tid.
Mht Sandnes-kampen er jeg derimot tilbøyelig til å være noe enig med deg. Et ikke alt for velspillende lag som har gått en tid uten seier. Selvigs kyniske gutter hadde imidlertid i de to foregående bortekampene (Hønefoss og Sogndal) karret til seg et uavgjort-resultat, så helt bak mål er de ikke. Har gode sentrallinje-spillere i Kotenko (som sto en meget god kamp), Haraldsen (Sandnes`beste på Stadion) og det viktige oppspllspunktet Oyuga. Lå dypt og forholdsvis kompakt i banen, og Sarp slet lenge med å trenge gjennom forsvarsmuren (med unntak av de første par min, da man kom til to farligheter). Det hjalp heller ikke at den første timen var bortimot årsverste for "blåhvitt". Etter at skadeplagede Hoås ble satt innpå, lyktes man imidlertid med å etablere et brukbart trykk mot Sandnes-målet. Det siste kvarteret var spill mot et mål. Ble snytt for et klart straffespark, men SSFK klarte heldigvis å snu kampen på tross av dette.

Spiller "guttæne" som i den første timen mot Sandnes, bør sjansene for KIL-seier være gode. Men laget har heldigvis hatt en evne til å løfte seg etter en dårlig kamp, og det betyr mye at "Langemann" er en del av førsteelleveren. Hoås vinner alt av luftdueller og er meget god til å holde på ball inntil de gode pasningsalternativene åpenbarer seg. I tillegg en god tilrettelegger. Ikke rask, men med sin slepne teknikk er han faktisk høyst brukbar til å utfordre. I tospann med Wiig er han en håndfull for de fleste adeccoforsvar:) Teknikeren Makhtar er i kanonform og har endelig blitt en god bidragsyter defensivt. Vår hurtige venstrekant, finske Weckstrøm (tidl. Derby og finsk eliteserie), er også i godt slag etter å ha gått skadet hele vårsesongen. Midtbanekrigeren Smatana, som knapt har spilt i seriesammenheng, er på vei tilbake etter skade, men blir nok å finne på benken.

Apropos seire man ikke lar seg imponere av: Leste at bunnlaget Hødd var klart best inntil utvisningen som kom etter 59 min. Hjemmelaget burde visstnok sågar ha ledet med et par mål til pause:p
Synes uansett snuoperasjonen på Høddvoll vitner om at KIL-spillerne har kvittet seg med et par mentale barrierer. Det blir selvfølgelig bare spekulasjon, men tror ikke glomdølene hadde snudd denne kampen i våres..
Hva Hønefoss angår, kan det jo nevnes at de i de 3 foregående kampene har tapt mot KIL borte, delt poengene mot svake Sandnes på hjemmebane og endelig blitt rundspilt av Sogndal i sin egen lekegrind. Sett i lys av dette, var vel egentlig ikke seieren på Gjemselund for knappe to uker siden noe å skryte av (dersom man benytter din logikk:p)?

Neida, "Vinger" må vel sies å vise bedre takter nå. Med en svært god motivator på sidelinja, en giftig spiss i Brennes og en gjeng som har begynt å tro på det de holder på med, tror jeg dere har gode sjanser til å overleve.
Forhåpentligvis på bekostning av Sandnes. Et kynisk lag som gang etter gang forsøkte å filme seg til straffespark (og lyktes ved en anledning). Drøye tiden var de også flinke til:p

Tror på en meget jevn kamp til søndag. "Guttæne" har 5-2-2 på de 9 siste (tapene har kommet borte mot Start og Sandefjord) og jeg har god tro på at man unngår tap. En 3.strake borteseier er ingen umulighet, men har en uavgjortfølelse.

P.S: Hvorfor nevner du ikke den nest siste borteseieren? Den kom mot et lag som ikke hadde tapt på 9 matcher (Haugesund) :)

Profile  

PostPosted: 26 Sep 2008, 23:08 
Grævling

Mulig årsaken er at han skriver for KIL SK og ikke deres supporterklubb..... men hva vet jeg ;-)

Profile  

PostPosted: 27 Sep 2008, 01:35 

Hehe, min intensjon var kun å nyansere det "glansbildet" han tegner av KILs seierssjanser :wink:

Forøvrig: lykke til med sesonginnspurten! Håper og tror at Kongsvinger berger plassen.

Profile  

PostPosted: 27 Sep 2008, 09:50 
Materialforvalter

http://www.glomdalen.no/kil/article3812435.ece

Ny folkefest på søndag altså! Herlig! Det BØR komme minimum samme antall tilskuere som mot Hønefoss, som jo var bra. Alt annet vil være uforståelig!

Profile  

PostPosted: 27 Sep 2008, 11:55 
Kaptein

ivo wrote:
Rød Jævel wrote:
pokermoen wrote:

Det er sant.
Innleggene består vanligvis av mer enn enstavelsesord.
Det kan jo være et problem.
Utover primallydene som stønn og skrik har dere ikke mye å komme med.

Altså, NÅ er det første gangen jeg ikke lar uttalelser fra deg passere inn i glemselen. Ivo, med all mulig respekt å melde, så fremstår dine formuleringer, ordeksperimenter og generelle innleggskonstruksjoner iblant som litt selvgode. Én ting er at de ikke nødvendigvis er nettopp dét, men slik kan nå en gang fremstå. Og for det andre, de er gjerne seige og tunge å lese, samt at flyten er for den spesielt interesserte. Dette er så absolutt ikke fordi de innehar mer enn enstavelsesord og primallyder (!), som du mener det meste annet her består i. Det er fordi de rett og slett er lite alrighte å lese, selv for de av oss med stor appetitt på språklig finesse, eller litteratur for den saks skyld.

Problemet som oppstår av dette er klart som dagen: Forumdeltakere reagerer på dette, og du ser ikke helt ut til å skjønne hvorfor. Tvert imot svarer du med tilsynelatende direkte selvhøytidelige formuleringer, eksemplifisert ovenfor. Nå får du ta dette til deg eller ei, men jeg vil anta (da jeg ikke har snakket med noen andre om dette) at dette kan sies å representere en bred oppfatning her inne. Jeg kan skjønne, og iblant være enig i, at du har fått mye ufortjent pepper. Dog tror jeg ikke den vil bli mildere med det første; så sant alle andre (de som lett provoseres) unnlater å bli irriterte, eller du nedtoner noen få elementer som oppfattes mindre positivt.

Vil presisere at dette er et lite problem i det store helheten, men det er like fullt et problem, som altså har vedvart i lang tid. Du har mye kunnskap og gode betraktninger å komme med, Ivo, men saken forholder seg nå slik at innleggene dine ofte oppfattes uheldig. Rett og slett fordi, selv i mine øyne, iblant fremstår som i overkant sære. Så sære at de virker kunstige. Og da mener jeg at finesse og tostavelsesord spiller fallitt, selv sammenlignet med primalhyl.

Last edited by hNk* on 27 Sep 2008, 12:02, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 27 Sep 2008, 12:10 
Forumlegende

Ivo har sin måte å debattere på, i denne tråden ble han angrepet så la han svare. forumet må være åpent for alle, men det vi skal diskutere er KIL og ikke hverandre. Vi kan nok ikke unngå at det går en kule varmt innimellom når meningene spriker, men dersom Ivos innlegg ikke fenger deg så er det fort gjort å scrolle forbi dem.

Vi har hatt samme debatt her mange ganger før men da ofte rundt innlegg som har vært for barnslige eller tøvete, nå er det mot innlegg som er for "kompliserte". Folk er forskjellige og sånn vil det alltid være så det er ikke til å unngå at det innimellom kommer en forumdeltaker som ikke ligner alle oss andre. Vi kan vel droppe denne debatten I hvertfall i kampttråden foran årets viktigste kamp (like viktig som alle de andre som står igjen).

Profile  

PostPosted: 27 Sep 2008, 12:26 
Kaptein

Sant nok. Det gikk en liten kule varmt da, kan du si.

Vet ikke hvorfor jeg gruer meg sånn til kampen på søndag. Kanskje husker jeg det begredelige 0-1 tapet på Gjemselund forrige gang. Sitat kil.no:

Quote:
Det ble nesten en parodi på taktisk spill mot slutten av kampen. Gjestene falt som fluer og lå nede både titt og ofte. Dommeren ga også gult kort for drøying og hjalp «stakkarslige» gjester på beina etter harmløse dueller. Uansett; Sparta lyktes bra med den taktikken, og KILs angrepsrytme ble ødelagt.

Det var langt fra en overdrivelse. Hadde jeg vært Sparta-supporter den andreomgangen hadde jeg seriøst vært skamfull. Maken til filming og drøying har jeg faktisk ALDRI sett før, og jeg har sett mye elendighet. Håper laget har mer integritet i år. Fysj, merker jeg blir provosert bare av å tenke tilbake på de minuttene.

Last edited by hNk* on 27 Sep 2008, 12:27, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 27 Sep 2008, 12:28 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Vi kan vel droppe denne debatten I hvertfall i kampttråden foran årets viktigste kamp (like viktig som alle de andre som står igjen).

Ja, dropp debatten om hvordan folk skriver på nå. Dette er faktisk kamptråden til KIL - Sarpsborg Sparta.. Så hold dere til temaet nå :wink:

Profile  

PostPosted: 27 Sep 2008, 13:22 
Klubbdirektør

Rød tøffel wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article3812435.ece

Ny folkefest på søndag altså! Herlig! Det BØR komme minimum samme antall tilskuere som mot Hønefoss, som jo var bra. Alt annet vil være uforståelig!
Satser på å være på stadion minst en halvtime før her ja. Skal ikke la sjansen til å sikre meg en gratis kaffe og vaffel gå fra meg! :)

Artig at Henrik Mohn og Glåmdal Bilsenter fortsetter å lage en aldri så liten ramme rundt matchen. Tror faktisk ikke det er mer enn en kaffe og en vaffel som skal til for å få enkelte trauste glomdølinger opp av sofaen og ned på stadion. Og med markenshelg og oktoberfest i byen må jo dette bare bli bra, om ikke alle er for fyllesyke på søndag! :shock:

Kan vi håpe på 2000?

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 117 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]