Jada-jada wrote:
Nå er det vel ikke noe hemlighet at Moss er veldig dårlige for tiden så jeg er ikke akkurat imponert av seier mot de.. Sandnes Ulf er jo er lag som heller ikke trenger aplus for denne sesongen så sum av summarum har Sparta møtt to veldig svake lag og klart å vinne noe som ikke skremmer meg. Nå blir det KIL på Gjemselund med et halvgal geni som trener og to seiere i potten det blir verre, og for å snakke om å snu statestikk og trender så trenger vi bare tenke på forrige borteseier mot Hødd

Moss må sies å være inne i en svak periode, men uansett en god prestasjon å slå "kråkene" klart på bortebane i det som faktisk er et lokaloppgjør. SSFK ledet forøvrig en god stund med tre mål, men Moss pyntet litt på resultatet 2 min før full tid.
Mht Sandnes-kampen er jeg derimot tilbøyelig til å være noe enig med deg. Et ikke alt for velspillende lag som har gått en tid uten seier. Selvigs kyniske gutter hadde imidlertid i de to foregående bortekampene (Hønefoss og Sogndal) karret til seg et uavgjort-resultat, så helt bak mål er de ikke. Har gode sentrallinje-spillere i Kotenko (som sto en meget god kamp), Haraldsen (Sandnes`beste på Stadion) og det viktige oppspllspunktet Oyuga. Lå dypt og forholdsvis kompakt i banen, og Sarp slet lenge med å trenge gjennom forsvarsmuren (med unntak av de første par min, da man kom til to farligheter). Det hjalp heller ikke at den første timen var bortimot årsverste for "blåhvitt". Etter at skadeplagede Hoås ble satt innpå, lyktes man imidlertid med å etablere et brukbart trykk mot Sandnes-målet. Det siste kvarteret var spill mot et mål. Ble snytt for et klart straffespark, men SSFK klarte heldigvis å snu kampen på tross av dette.
Spiller "guttæne" som i den første timen mot Sandnes, bør sjansene for KIL-seier være gode. Men laget har heldigvis hatt en evne til å løfte seg etter en dårlig kamp, og det betyr mye at "Langemann" er en del av førsteelleveren. Hoås vinner alt av luftdueller og er meget god til å holde på ball inntil de gode pasningsalternativene åpenbarer seg. I tillegg en god tilrettelegger. Ikke rask, men med sin slepne teknikk er han faktisk høyst brukbar til å utfordre. I tospann med Wiig er han en håndfull for de fleste adeccoforsvar:) Teknikeren Makhtar er i kanonform og har endelig blitt en god bidragsyter defensivt. Vår hurtige venstrekant, finske Weckstrøm (tidl. Derby og finsk eliteserie), er også i godt slag etter å ha gått skadet hele vårsesongen. Midtbanekrigeren Smatana, som knapt har spilt i seriesammenheng, er på vei tilbake etter skade, men blir nok å finne på benken.
Apropos seire man ikke lar seg imponere av: Leste at bunnlaget Hødd var klart best inntil utvisningen som kom etter 59 min. Hjemmelaget burde visstnok sågar ha ledet med et par mål til pause:p
Synes uansett snuoperasjonen på Høddvoll vitner om at KIL-spillerne har kvittet seg med et par mentale barrierer. Det blir selvfølgelig bare spekulasjon, men tror ikke glomdølene hadde snudd denne kampen i våres..
Hva Hønefoss angår, kan det jo nevnes at de i de 3 foregående kampene har tapt mot KIL borte, delt poengene mot svake Sandnes på hjemmebane og endelig blitt rundspilt av Sogndal i sin egen lekegrind. Sett i lys av dette, var vel egentlig ikke seieren på Gjemselund for knappe to uker siden noe å skryte av (dersom man benytter din logikk:p)?
Neida, "Vinger" må vel sies å vise bedre takter nå. Med en svært god motivator på sidelinja, en giftig spiss i Brennes og en gjeng som har begynt å tro på det de holder på med, tror jeg dere har gode sjanser til å overleve.
Forhåpentligvis på bekostning av Sandnes. Et kynisk lag som gang etter gang forsøkte å filme seg til straffespark (og lyktes ved en anledning). Drøye tiden var de også flinke til:p
Tror på en meget jevn kamp til søndag. "Guttæne" har 5-2-2 på de 9 siste (tapene har kommet borte mot Start og Sandefjord) og jeg har god tro på at man unngår tap. En 3.strake borteseier er ingen umulighet, men har en uavgjortfølelse.
P.S: Hvorfor nevner du ikke den nest siste borteseieren? Den kom mot et lag som ikke hadde tapt på 9 matcher (Haugesund)