KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 18:22

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 26 Aug 2008, 21:07 
Saftblander

Veldig possitivt dette turbo!!
Ett lite utdrag fra dagen blog: "Det som er viktig er at vi, og med vi mener jeg spillerstallen, tar et enormt tak, og sørger for å ta nok poeng til å overleve i Adeccoligaen. For det er nettopp det dreier seg om nå. Ingenting annet. Vi MÅ ha poeng for å overleve, og de MÅ vi virkelig gå gjennom ild og vann for å få. Idrettspsykologisk er det egentlig litt tabu å benytte seg av ord som MÅ, og VIKTIG, men i denne situasjonen synes jeg det er greit å kalle en spade for en spade.

Uavhengig av hvem som spiller, hvem som er på benken og hvilke som har utgående kontrakter, må vi nå virkelig sørge for å se oss selv i speilet. Vi spiller nå for klubbens eksistens på et anstendig nivå, og noen også for sin egen eksistens som toppspiller. For å ’berolige’ dere supportere en smule, i hvert fall forsøke, kan jeg si at vi hadde et godt oppklaringsmøte etter Sogndal-matchen, og jeg lover dere : VI SKJØNNER ALVORET!!! Jeg håper av hele mitt hjerte at det vil synes i årets ti siste kamper.

Selvkritisk hilsen
# 18 - Fremming "

Det er nettopp dette jeg tar opp lengre opp i denne tråden, som går på dette med spillere!

Knall bra turbo! følg opp dette til søndag, så kommer nok en 3 poenger, det er faktisk ikke lenge siden forgie heller!!

------------------------------
"Vi er først i mål når gressmatta på gjemselund er det største problemet vi har å skrive om her...

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 21:11 
Saftblander

å 3 poengere er faktisk det eneste som kan få oss ut av denne krisen...
Løsning funnet!!!hehe :twisted: :roll: :lol: :shock: :P

"Vi er først i mål når gressmatta på gjemselund er det største problemet vi har å skrive om her...

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 23:11 
Saftblander

Mohn bekrefter på forumet i kveld at han jobber med å få en topp trener til klubben. Jeg vil tro han mener en av de 8 som glomdalen hadde i avisen.
Da lukter det svidd også! Tom Nordlie... Det vil være en garatist for begeistring, han er en garantist for medias oppmerksomhet, å en garantist for poeng i en nødens situvasjon!

Det ville vært helt fantastisk!!

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 23:15 
Klubbdirektør

NilsArneVang wrote:
Veldig possitivt dette turbo!!
Ett lite utdrag fra dagen blog: "Det som er viktig er at vi, og med vi mener jeg spillerstallen, tar et enormt tak, og sørger for å ta nok poeng til å overleve i Adeccoligaen. For det er nettopp det dreier seg om nå. Ingenting annet. Vi MÅ ha poeng for å overleve, og de MÅ vi virkelig gå gjennom ild og vann for å få. Idrettspsykologisk er det egentlig litt tabu å benytte seg av ord som MÅ, og VIKTIG, men i denne situasjonen synes jeg det er greit å kalle en spade for en spade.

Uavhengig av hvem som spiller, hvem som er på benken og hvilke som har utgående kontrakter, må vi nå virkelig sørge for å se oss selv i speilet. Vi spiller nå for klubbens eksistens på et anstendig nivå, og noen også for sin egen eksistens som toppspiller. For å ’berolige’ dere supportere en smule, i hvert fall forsøke, kan jeg si at vi hadde et godt oppklaringsmøte etter Sogndal-matchen, og jeg lover dere : VI SKJØNNER ALVORET!!! Jeg håper av hele mitt hjerte at det vil synes i årets ti siste kamper.

Selvkritisk hilsen
# 18 - Fremming "

Det er nettopp dette jeg tar opp lengre opp i denne tråden, som går på dette med spillere!

Knall bra turbo! følg opp dette til søndag, så kommer nok en 3 poenger, det er faktisk ikke lenge siden forgie heller!!

Hva er det som er bra med dette da? Det samme har han og de andre sagt i 3 mnd alt. Har det hatt noen virkning. NEI.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 23:20 
Materialforvalter

Forutsetningen for at Mohns "trener-kandidat" skal bli en realitet er at styret og sportslig ledelse og Mohn kan enes om at det fremst og fremst handler om å gi KIL en vitamininnsprøytning. Så får heller uenighet mellom partene løses på annen måte (om det er noen uenighet da :D ).

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 23:22 
Saftblander

hva annet skal de si....jeg tror jo de mener det...men de klarer ikke å vise det på banen...

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 23:25 
Saftblander

O.O.O
Jeg tror styre skjønner at de graver sin egen grav, hvis det kommer frem at Mohn hadde TN klar, men at styret satte seg på bakbeina...
Jeg regner med at de kommer til enighet.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 23:27 
Klubbdirektør

Bedre å ikke si noen ting. Folk blir drit kje av å lese dette hver eneste uke. Nå skal vi vinne-nå skal vi blø for drakta osv osv. Bedre å si at vi er ikke bedre en det tabell viser i dag.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 23:32 
Saftblander

De må si det så mange ganger at de tror på det selv!
Alle må tro på det!! Hvis du mener at de ikke er bedre enn det tabell possisjonen tilsier, da hjelper det jo ikke med ny trener...
Blir ikke plutslig god i fotball... Vi må ha inn en som virklig tror at dette skal gå veien, en som får alle gutta til og tro langt inni hjertet sitt at dette skal vi klare, sammen!

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 23:47 
Materialforvalter

Jeg synes det er voksent gjort av Fremming å ta bladet fra munnen. Selvsagt går det inn på spillerne og resten av teamet at laget underpresterer. At spillergruppa er preget psykisk av tabellsituasjonen/prestasjonene er selvsagt ikke overraskende. Som NAV har tatt opp er det spillerne som skal prestere på banen.

De er i ei blindgate og trenger veiviser ut av elendigheta. Det blir presentert en løsning med det første. Håper løsninga heter TN.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 06:35 
Forumlegende

Ole Oskar Olsen wrote:
Jeg synes det er voksent gjort av Fremming å ta bladet fra munnen. Selvsagt går det inn på spillerne og resten av teamet at laget underpresterer. At spillergruppa er preget psykisk av tabellsituasjonen/prestasjonene er selvsagt ikke overraskende. Som NAV har tatt opp er det spillerne som skal prestere på banen.

De er i ei blindgate og trenger veiviser ut av elendigheta. Det blir presentert en løsning med det første. Håper løsninga heter TN.

Hva er så voksent med å komme med selvfølgeligheter da?

Det er ingen som underprsterer.
Det man presterer er det man presterer.

Det er ikke noe som heter 1/2 pris.
En pris er en pris.
En prestasjon er en prestasjon.

Litt semantikk er ikke i veien.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 07:39 
Forumlegende

Janko wrote:
Bedre å ikke si noen ting. Folk blir drit kje av å lese dette hver eneste uke. Nå skal vi vinne-nå skal vi blø for drakta osv osv. Bedre å si at vi er ikke bedre en det tabell viser i dag.

Sant.
Til og med mot Sogndal måtte man unnskylde seg med dytt ved 0-1 målet.
Man sutrer som noen forfulgte uskyldigheter.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 08:00 
Materialforvalter

Det er faktisk voksent å innse egen situasjon og ikke minst anerkjenne den og sette ord på det. Det er voksent å være ydmyk i forhold til egne prestasjoner. Spesielt når prestasjonene er så forskjellige fra forventninger til prestasjonene i forhold til det som blir levert. Forventingene er både egne og andres.

Er ikke det meste selvfølgeligheter da? – Det ville blitt veldig stille uten selvfølgeligheter!

Tull – selvfølgelig er det noe som heter å underprestere. Underprestere betyr i sammenhengen at prestasjonene ikke er opp mot maksimalt av kapasitet. Resultatet av en prestasjon til en hver tid er som du sider prestasjonen, det er greit nok det. Når prestasjonen ikke opp mot maksimalt kan det jo være en konsekvens at man ikke gidder eller er likegyldig til resultatet. Det er ytre eller indre påvirkninger som hemmer prestasjonsnivået. Også selvfølgeligheter, men....

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 08:20 
Forumlegende

Ole Oskar Olsen wrote:

1) Det er faktisk voksent å innse egen situasjon og ikke minst anerkjenne den og sette ord på det. Det er voksent å være ydmyk i forhold til egne prestasjoner. Spesielt når prestasjonene er så forskjellige fra forventninger til prestasjonene i forhold til det som blir levert. Forventingene er både egne og andres.

2) Er ikke det meste selvfølgeligheter da? – Det ville blitt veldig stille uten selvfølgeligheter!

3) Tull – selvfølgelig er det noe som heter å underprestere. Underprestere betyr i sammenhengen at prestasjonene ikke er opp mot maksimalt av kapasitet. Resultatet av en prestasjon til en hver tid er som du sider prestasjonen, det er greit nok det. Når prestasjonen ikke opp mot maksimalt kan det jo være en konsekvens at man ikke gidder eller er likegyldig til resultatet. Det er ytre eller indre påvirkninger som hemmer prestasjonsnivået. Også selvfølgeligheter, men....

1) Innse egen situasjon?
Etter 20 kamper å si det.
Når man fram til ferien hadde 1 seier og få poeng før det.
Man burde innsett dette lenge før.
Gruppa snakket jo unisont, med normalt intern avvik, om opprykk!
Besøkt lege før.

2) Tja...
Det blir vel et filosofisk spørsmål om alt eller intet eller...
Men det er vel en annen debatt, sånn sett da...

3) Med din definisjon blir "underprestering" inflatert.
Ingen, verken i lagidrett eller individuell idrett persterer så ofte opp mot eller på det maksimale.

Kall heller det KIL har utført for dårlige eller lave prestasjoner.
Så slipper vi å late som om de har så veldig stort talent og at nevrotiske mareritt hindrer dem i å prestere bedre.
Faktum er vel snarere at maksimalt prestasjonsnivå er betydelig senket i forhold til 2007.

Med en ny trener som kan gjøre noe, så kan selvsagt laget heve sine prestasjoner slik at det går bra.

Men vi håpe at det blir noe i løpet av uken slik at det kan roe seg for laget.
De påvirkes selvsagt av den usikre situasjonen som nå er.
Det er ikke sikkert at alt mediaoppkjøret bare er til det positive for dem.

ps:
godt vi er uenige i en del.
så ser man at vi ikke er 1 som påstått :mrgreen:

Last edited by ivo on 27 Aug 2008, 08:22, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 08:47 
Materialforvalter

At det har tatt så lang tid før man har innsett realitetene (i alle fall satt ord på det), etter betydelig støy, vitner i beste fall om veldig avvikende virkelighetsoppfatning. Noen ville ha kaldt det for å være sein i oppfattelsen, ikke evner å ta inn over seg realitetene osv – dette har vært diskutert rimelig inngående på forumet.

Inflatert eller ikke. Det er faktisk sjelden man evner å presentere opp mot maksimalt nivå. For Bolt er det per i dag å løpe 200 meteren på 19.30. Alt under 19.30 vil derfor være grader av underprestering – og det er nettopp det som er poenget. Å løfte bunnivået for prestasjonsene til å prestere over tid på et høyest mulig nivå. Prestasjonsnivå over tid på 90 % av maksimal er veldig bra, 60 % av prestasjonsnivå er heller dårlig. Jeg mener å ha skrevet noe om underprestering og trenersituasjonen før – unødvendig å gjenta det.

Å sparke de som ligger ned gir sikkert de liggende mer selvtillit og vil helt sikkert bidra til et løft.

Om du kjenner Fremming kan du ta opp språkbruken med han. Han slår fast at både han og laget underpresterer. Som spiller er han kanskje bedre til å vurdere egne prestasjoner opp mot maksimalt nivå!

Ny trener nå! TN er fortsatt min favoritt!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]