KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
PostPosted: 30 Jul 2008, 11:58 
Forumlegende

Det finnes vel en mann som har vist at han duger som nødtrener her i landet og det er Tom Nordlie, hvis man leier ham resten av sessongen så beholder vi plassen, men husk å ikke gi ham langtidskontrakt :lol:

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 12:14 
Reserve

Tror det er mange trenere som kan gå inn og gjøre en god jobb. Enten vedkommende heter Tom Nordlie, Egil Olsen eller "Nils Nilsen". Det som er viktig for KIL når de skal finne ny trener er at:

1. Det er en mann de tror kan bidra på sikt slik at vi slipper å løse ut ennå en trener (det er dyrt det i Norge).
2. Har en klar og tydelig spillestil - om det er Nordlie, drillo, eller en eller annen stil spillere egentlig ikke så store rollen bare han klarer å formidle den til spillergruppen med overbevisning. Og at den er utviklende for spillerne (mest viktig på lengre sikt)
3. Han er inneforstått med de rammene han får i KIL og at de antageligvis ikke vil endre seg nevneverdig kommende åra (hvis ikke vi finner en veldig rik onkel som vil sprøyte inn uhemmet med penger)
4. Er utviklingsorientert slik at vi kan utvikle spillere videre og selge slik at det kommer inn litt penger i kassa.
5. Har kontaktflate som gjør at vi kan plukke opp spillere fra 2. div (slik blant annet glimt gjør) og evt 3 div. og utvikle dem til spillere hos oss.
6. AT HAN KAN STARTE NÅÅÅÅ! tror spillerne egentlig bare går rundt og venter på at det skal komme en sjef og fortelle dem åssen det skal være - nå tror jeg det er litt mange kokker som er likestilte. (hjelpetrener, spillerutvikler, ressursteam etc)

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 12:25 
Forumlegende

albert wrote:
Tror det er mange trenere som kan gå inn og gjøre en god jobb. Enten vedkommende heter Tom Nordlie, Egil Olsen eller "Nils Nilsen". Det som er viktig for KIL når de skal finne ny trener er at:

1. Det er en mann de tror kan bidra på sikt slik at vi slipper å løse ut ennå en trener (det er dyrt det i Norge).
2. Har en klar og tydelig spillestil - om det er Nordlie, drillo, eller en eller annen stil spillere egentlig ikke så store rollen bare han klarer å formidle den til spillergruppen med overbevisning. Og at den er utviklende for spillerne (mest viktig på lengre sikt)
3. Han er inneforstått med de rammene han får i KIL og at de antageligvis ikke vil endre seg nevneverdig kommende åra (hvis ikke vi finner en veldig rik onkel som vil sprøyte inn uhemmet med penger)
4. Er utviklingsorientert slik at vi kan utvikle spillere videre og selge slik at det kommer inn litt penger i kassa.
5. Har kontaktflate som gjør at vi kan plukke opp spillere fra 2. div (slik blant annet glimt gjør) og evt 3 div. og utvikle dem til spillere hos oss.
6. AT HAN KAN STARTE NÅÅÅÅ! tror spillerne egentlig bare går rundt og venter på at det skal komme en sjef og fortelle dem åssen det skal være - nå tror jeg det er litt mange kokker som er likestilte. (hjelpetrener, spillerutvikler, ressursteam etc)

Er helt enig i dette, forslaget med Nordlie var delvis spøk, delevis alvor fordi han har vist at han kan berge lag som ligger i sumpa før ;)

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 12:32 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
albert wrote:

Er helt enig i dette, forslaget med Nordlie var delvis spøk, delevis alvor fordi han har vist at han kan berge lag som ligger i sumpa før ;)

Jeg er dønn seriøs når jeg sier at Nordlie er det beste vi kan få. Han har bevist det før at han kan redde en klubb som er fortapt og han har autoriteten som jeg mener KIL mangler i dag. Og om vi bruker pengene fra "folkets spiller" på han, mener jeg det kan være realistisk å få han på en halvsesong-kontrakt.

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 12:36 
Reserve

Er helt enig i dette, forslaget med Nordlie var delvis spøk, delevis alvor fordi han har vist at han kan berge lag som ligger i sumpa før ;)[/quote]
Jeg er dønn seriøs når jeg sier at Nordlie er det beste vi kan få. Han har bevist det før at han kan redde en klubb som er fortapt og han har autoriteten som jeg mener KIL mangler i dag. Og om vi bruker pengene fra "folkets spiller" på han, mener jeg det kan være realistisk å få han på en halvsesong-kontrakt.[/quote]

Spørs om Nordlie er interessert i en så kort kontrakt og i å ta over ett lag som KIL med så få ressurser. og 20 000 fra privatpersoner (som nå er kommet inn i følge KIL.no) rekker ikke til en halv månedslønn engang er jeg redd. Så da skal både bilsenteret og banken ha spyttet kraftig med kroner for at vi skal nærme oss 6 mnd ;)

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 13:00 
Klubbdirektør

albert wrote:
Spørs om Nordlie er interessert i en så kort kontrakt og i å ta over ett lag som KIL med så få ressurser. og 20 000 fra privatpersoner (som nå er kommet inn i følge KIL.no) rekker ikke til en halv månedslønn engang er jeg redd. Så da skal både bilsenteret og banken ha spyttet kraftig med kroner for at vi skal nærme oss 6 mnd ;)

Med en slik trener ville nok et par av sponsorene rundt i byen spyttet litt mer i om det skulle til.
Det er ikke bare vi som kan tjene på å ha Nordlie som trener på kort sikt, men om han blir en suksess, vil han ha bygget opp statusen sin etter å ha blitt utskjelt av hele Riise-familien og hele Lillestrøm. Fått ett bedre rykte igjen og det kan åpne veien inn i toppfotballen igjen (evt. Danmark, Sverige, annet utland?) for ham.

KIL har ingenting å tape på å spørre, og Nordlie har ikke så mye å tape på det han heller.

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 13:04 
Reserve

Taper topptrenere status med å få sparken ? trodde det var motsatt jeg :roll: Er det ikke slik at man må ha fått sparken minst ett par ganger før man kan regnes som topptrener ? Nordlie har vel allerede hatt interesse rundt sin person i forhold til ny jobb men han har vel sagt nei pga familien (vil vistnok ikke flytte mer). Usikker på om de bor i Grenlandsområdet eller om de bor på romerike.
Bor de på romerike så kan det jo være aktuelt. Bare å ringe og sjekke ut om han er interessert og hva det evt vil koste. :)

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 13:05 
Grævling

Han kan starte i jobben med å gå rett inn på benken mot Start på søndag 3. august, så er han ferdig etter siste serierunde mot Bryne 2. november. Det er snakk om 3 mnd lønn..... Det må det være mulig å få til!

Med den mannen bak spakene tror jeg fint vi hadde klart oss med den stallen vi allerede har!

.....men fysisk fostring kunne han spart seg for i denne korte perioden ;-)

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 13:15 
Forumlegende

Nordlie ville vært genialt. Som andre påpeker her, pengene hadde nok kommet ganske lett om man hadde lansert Nordlie som deltidskandidat. Han kunne sågar vært ansatt av et privat firma slik at de kunne disponere han til foredrag etc og samtidig forpliktet seg til å gjort denne arbeidskraften tilgjenlig for KIL.

Jeg er for tiden mye mer spent på hva som skjer på dette området enn på spillerfronten.

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 13:17 
Reserve

Raggen wrote:
Han kan starte i jobben med å gå rett inn på benken mot Start på søndag 3. august, så er han ferdig etter siste serierunde mot Bryne 2. november. Det er snakk om 3 mnd lønn..... Det må det være mulig å få til!

Med den mannen bak spakene tror jeg fint vi hadde klart oss med den stallen vi allerede har!

.....men fysisk fostring kunne han spart seg for i denne korte perioden ;-)

Ikke sikkert det er noen KIL spillere som er like stor kjerringer og sytekopper som enkelte i LSK med familie. :mrgreen:
Og er de det så kanskje de får strammet seg opp slik at det blir folk av dem og.

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 19:27 
Forumlegende

Faren til Gundersen kjenner vel Nordlie og kan legge inn ett godt ord for KIL :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2008, 01:27 
Trener

ivo wrote:

Kanskje DV er inne på noe, at pengene burde gå til 'nødtrener'....
Mulig det gitt...

Godt du ser poenget mitt ;) Jeg tror jeg er inne på noe (ellers hadde jeg ikke startet tråden... )

Ser en del har dratt frem Nordlie, det hadde jo vært en grei "redningsmann", men for å bygge opp et lag og senere komme seg opp til eliten så tror jeg faktisk Lindau er vår beste mulighet. SÅ bruk de innsamlede midlene på å få Lindau hit som spillende trener. Om det ikke er et kinderegg, så får vi i alle fall to ting vi trenger...

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2008, 10:11 
Forumlegende

DV wrote:
1) Godt du ser poenget mitt ;) Jeg tror jeg er inne på noe (ellers hadde jeg ikke startet tråden... )

2) Ser en del har dratt frem Nordlie, det hadde jo vært en grei "redningsmann", men for å bygge opp et lag og senere komme seg opp til eliten så tror jeg faktisk Lindau er vår beste mulighet. SÅ bruk de innsamlede midlene på å få Lindau hit som spillende trener. Om det ikke er et kinderegg, så får vi i alle fall to ting vi trenger...

1) Som sagt, kanskje, delvis enig - selv om jeg er bekymret dersom man ellers klapper sammen.
Synes ikke man skal "laste" de nåværende for mye.
De er jo forespurte av sin arbeidsgiver og har vel prøvd så godt som mulig ut fra bla bla bla.
DE har jo neppe søkt på vanlig måte slik som etter at Skogen gikk av.
Alternativet hadde jo vært - ingen i en gitt periode.

Jeg tippet jo selv laget på 3.plass, så jeg er ikke direkte uenig i at en 1.ellver i utgangspunktet burde være tilnærmet lik 2007 i kvalitet.

Men da forutsatte jeg blant annet at
- Moen slo til
- Tuelo var stabil
- Sylling rimelig stabil
- midtforsvaret fungerte

"Tilbakekomsten" av Berg Hansen var plussfaktor.
Nilsen er etterhvert grei nok han.

Jeg mener fortsatt at en fungerende midtbane av Berg Hansen - Torp - Sylling / Strømnes er av beste merke, eventuelt med Strømnes og Syllingen framme, hvis ikke er Strømnes god nok i forsvaret.

2) Ja. Hvorfor ikke? Men i praksis er det nok neppe mulig å hente ham. Men man har nok da mer kvalitetsgaranti enn å hente det være seg lovende spillere nå fra 2.div eller benkeslitere fra TL. Benkeslitere fra TL som lånes ut er tross alt nettopp det...

Jo mer jeg tenker over det - når man sannsynligvis i så fall må velge - jo mer enig er jeg i forslaget (dessverre... :x )

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2008, 14:41 
Klubbdirektør

For Nordli 75000.- kr for 3-4 mnd sier han nok ikke nei. Det er penga som styrer alt. Er lov og spørre.

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2008, 15:15 
Forumlegende

Janko wrote:
For Nordli 75000.- kr for 3-4 mnd sier han nok ikke nei. Det er penga som styrer alt. Er lov og spørre.

Du mener nok da per måned...
Jeg tror ikke for under 100 000 pr måned...

Men selvsagt må man bare spørre.
Kanskje kommer KIL med overraskelser nå i begynnelsen av august.
Jeg vet ikke, men intet overrasker...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]