KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 16:05

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: ???
PostPosted: 08 May 2007, 21:45 
Reserve

Det er vel ikke så mye tvil om at det er Nystuen eller ?

"- Jeg håper at alt går i orden i løpet av dagen. Det er mye som tyder på at vi får napp, og spilleren selv har gitt uttrykk for at han vil spille for oss. Men i dette gamet er det ingenting som er sikkert før alt er underskrevet, det er flere parter i denne saken som må gi klarsignal, sier Steen."

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 21:46 
Grævling

Nja....det hadde vært hyggelig, men han kan uansett ikke komme før i sommer når "vinduet" åpner. Så vi snakker nok om en U21-spiller i landslagsdiskusjonen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 22:41 
Trener

Det kan være Nystuen om de klarer å begrunne det godt nok.. F.eks at de ikke har god nok dekning på den plassen, så kan det hende NøFF gir disp..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 23:11 
Reserve

Hadde vært herlig med Nystuen på Lunden igjen. Blir spennende å se hva som skjer i morra

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 23:21 
Klubbdirektør

Ja, hadde det vært nystuen trur jeg vi hadde vist det allerede.. jungeltelegrafen på vinger er jo et av verdens raskeste ;) men det er lov å håpe :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2007, 00:03 
Reserve

Jeg er enig i at det hadde vært utrolig konge og sett Nystuen på gjemselund igjen.. Men dere skjønner vel at det ikke er han det er snakk om denne gang.

Men uansett.. Per i dag/år er ikke KIL noe annet enn et midt på treet lag.. Kommer ikke i år til å kjempe helt i toppen, og vil helt klart ikke være i nedtrykksstriden.. Så hvorfor i all verden lar de ikke unggutta på sjansen da? Man har Fredrik Nilsen, Petter Linstad som fint kan bekle en midtbanerolle.. Så hvorfor skal man da låne til seg en annen spiller, får en måned, kanskje to.. Det blir bare helt feil signaler til de nåværende i troppen.. Kanskje de får lånt en som er ett hakk bedre, men KIL har ingenting å tape på å bruke de man allerede har, da det ikke er fare for nedrykk.. I tillegg til at Harald Stormoen og Ørjan Berg Hansen vil være på beina igjen til 16 mai kamp..(hvertfall en av dem) garantert!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2007, 00:15 
Kaptein

Helt enig.

Så lenge det ikke er snakk om Nystuen så kan man like godt la Linstad eller en annen i stallen få sjansen. Hvis de ikke får spille når det er mye skader, når skal de da få sjansen? Skogheim virket ikke redd for å kaste innpå "reservene" når de trengtes.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2007, 08:08 
Forumlegende

Er enig i at man kunne prøvd ut noen av de unge nå. Og så sprengt banken når vinduet åpner og hentet Nystuen hemmat permanent! Spar de penga de neste to månedene, bruke dem på å gi Espen en anstendig lønn da viduet åpner!

Men dukker det opp "en ny Arnar" skal jeg ikke akkurat protestere.

Typen jeg ønsker meg etter Glimt kampen: En David Batty type som takler med tenna først om nødvendig med en enorm løpskapasitet. En leder som drar med seg de andre!!

Det er direkte uprofesjonelt at 11 spillere slipper seg ned på det nivået de gjorde mot Glimt! Dette er det aller beste argumentet for å hente inn en ledertype med holdninger. I så måte hadde Nystuen passet perfekt.

Last edited by Karlsen on 09 May 2007, 08:11, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2007, 08:10 
Klubbdirektør

Enig jeg også. Inn med unggutta

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2007, 09:08 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Er enig i at man kunne prøvd ut noen av de unge nå.

Typen jeg ønsker meg etter Glimt kampen: En David Batty type som takler med tenna først om nødvendig med en enorm løpskapasitet. En leder som drar med seg de andre!!

Det er direkte uprofesjonelt at 11 spillere slipper seg ned på det nivået de gjorde mot Glimt! inn en ledertype med holdninger.

Denne batty-typen manglet man også i 2004 - 2005 -2006. Løpskapasiteten på en "ledertype" er ikke det viktigste, faktisk er det den minst viktige egenskapen hans. De beste ledertypene på et lag er vel av de som nesten løper minst - i alle fall er det ikke det som bør særprege.

Det er bedre med en "kommandant" som er av klasse ellers - og ikke minst
med god teknikk etc. Det er DET som er eldertypen, så kan Batty-typen være en annen.

Det er urealitsisk at et lag ikke har slike kamper som på søndag. Det skjer ALLE lag i løpet av en sesong. Ingen har fått bukt med det og KIL får det heller ikke. Det er i realiteten først skremmende om det skjer ofte!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2007, 09:46 
Klubbdirektør

gonzo99 wrote:
Enig jeg også. Inn med unggutta

Høres smart ut og slenge inn på to unggutter som ikke har spilt en kamp i år samt dem skal dekke opp for to av våre beste/rutinerte spillere i det viktigste leddet :roll:

Av og til så syntes jeg man er skikkelig idioter her inne på forumet og det går på uttalelser "per i dag/år er ikke KIL noe annet enn et midt på treet lag"? Jeg kan love deg Donald D at hvis vi skal begynne å satse på unge urutinerte spillere som både trener og sportlig leder mener er "klart" for dårlige i denne rollen så spiller vi "2 DIV" neste år......... har du tenkt den tanken?
Vær heller glad for at KIL har blitt så profesjonelle at man gjør alt man kan før vi ligger i gjørma...
Dette er en spiller som trolig er så god så han går rett inn på laget, og sannsynelig forsterker det... Har ikke hørt at noen klage på Førsund etter han begynte å spille kamper for oss? Det eneste jeg er glad for i dag er at vår leder og trener ikke tenker likt som dere :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2007, 10:16 
Klubbdirektør

Jada-jada wrote:
Høres smart ut og slenge inn på to unggutter som ikke har spilt en kamp i år samt dem skal dekke opp for to av våre beste/rutinerte spillere i det viktigste leddet :roll:

Vel...syns det er uproblematisk at en av de (det har vel aldri vært snakk om å slenge inn begge samtidig) får sjansen til å vise seg frem i en kort periode. Fremming og Sylling Olsen kan ta to plasser, en unggutt siste.
Skadene til Solan og Ørjan er ikke langvarige, så vidt jeg har forstått.

Never red - Alltid rød!
-------

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2007, 10:20 
Klubbdirektør

gonzo99 wrote:
Jada-jada wrote:

Vel...syns det er uproblematisk at en av de (det har vel aldri vært snakk om å slenge inn begge samtidig) får sjansen til å vise seg frem i en kort periode. Fremming og Sylling Olsen kan ta to plasser, en unggutt siste.
Skadene til Solan og Ørjan er ikke langvarige, så vidt jeg har forstått.

Det er vel akkurat derfor man vil hente en forsterkning grunnet man vet ikke hvor lenge en slik skade vil vedvare, det kan vel ta alt fra 3 uker til flere mnd.... Ole Gunnar S var vel ute nesten en hel sesong med noe lignende.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2007, 10:48 
Forumlegende

ivo wrote:
Karlsen wrote:
Er enig i at man kunne prøvd ut noen av de unge nå.

Det er direkte uprofesjonelt at 11 spillere slipper seg ned på det nivået de gjorde mot Glimt! inn en ledertype med holdninger.

Denne batty-typen manglet man også i 2004 - 2005 -2006. Løpskapasiteten på en "ledertype" er ikke det viktigste, faktisk er det den minst viktige egenskapen hans. De beste ledertypene på et lag er vel av de som nesten løper minst - i alle fall er det ikke det som bør særprege.

Det er bedre med en "kommandant" som er av klasse ellers - og ikke minst
med god teknikk etc. Det er DET som er eldertypen, så kan Batty-typen være en annen.

Det er urealitsisk at et lag ikke har slike kamper som på søndag. Det skjer ALLE lag i løpet av en sesong. Ingen har fått bukt med det og KIL får det heller ikke. Det er i realiteten først skremmende om det skjer ofte!

For å avklare misforståelser: Jeg ønsker kombinasjonen av ledertype og løpskapasitet. Men et av ferdighetene utelukker ikke det andre. Man kan finne en leder som i tillegg er den fødte playmaker for eksempel. Vi trenger først og fremst en leder som kan dra de andre i øra, har han i tillegg løpskapaistet og taklingsstyrke er det en bouns.

Ja alle lag kan ha drålige dager. Ja vi møtte god motstand mot Glimt. Men at lavestenivået er fryktelig lavt bør alle klubber gjøre noe med. Når spillerne tilsynelatende ikke orker/gidder å flytte beina må man reagere. Samtidig så jeg at Thomas Berntsen nevnte noe om å analysere hvorfor, ergo aksepterer ikke han det heller. Men i tillegg til å ha sterke ledere på sidelinja så bør man ha en skikkelig sjef på banen i tillegg.

Så til saken: Dersom det sportslige apparat vurderer det dithen at de unge midtbanespillerne per i dag ikke er gode nok for å steppe inn for de skadede gutta må man selvfølgelig hente inn en ny. Talentutvikling, ja takk, men resultater først!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2007, 10:57 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
Så til saken: Dersom det sportslige apparat vurderer det dithen at de unge midtbanespillerne per i dag ikke er gode nok for å steppe inn for de skadede gutta må man selvfølgelig hente inn en ny. Talentutvikling, ja takk, men resultater først!

Er forsåvidt enig i det, men da kan man stille seg ett annet spørsmål: Hvis de unge ikke er gode nok til å dekke opp for (forhåpentligvis) korte skader... hvorfor er de da i a-stallen ?

Never red - Alltid rød!
-------

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]