ivo wrote:
Karlsen wrote:
Er enig i at man kunne prøvd ut noen av de unge nå.
Typen jeg ønsker meg etter Glimt kampen: En David Batty type som takler med tenna først om nødvendig med en enorm løpskapasitet. En leder som drar med seg de andre!!
Det er direkte uprofesjonelt at 11 spillere slipper seg ned på det nivået de gjorde mot Glimt! inn en ledertype med holdninger.
Denne batty-typen manglet man også i 2004 - 2005 -2006. Løpskapasiteten på en "ledertype" er ikke det viktigste, faktisk er det den minst viktige egenskapen hans. De beste ledertypene på et lag er vel av de som nesten løper minst - i alle fall er det ikke det som bør særprege.
Det er bedre med en "kommandant" som er av klasse ellers - og ikke minst
med god teknikk etc. Det er DET som er eldertypen, så kan Batty-typen være en annen.
Det er urealitsisk at et lag ikke har slike kamper som på søndag. Det skjer ALLE lag i løpet av en sesong. Ingen har fått bukt med det og KIL får det heller ikke. Det er i realiteten først skremmende om det skjer ofte!
For å avklare misforståelser: Jeg ønsker kombinasjonen av ledertype og løpskapasitet. Men et av ferdighetene utelukker ikke det andre. Man kan finne en leder som i tillegg er den fødte playmaker for eksempel. Vi trenger først og fremst en leder som kan dra de andre i øra, har han i tillegg løpskapaistet og taklingsstyrke er det en bouns.
Ja alle lag kan ha drålige dager. Ja vi møtte god motstand mot Glimt. Men at lavestenivået er fryktelig lavt bør alle klubber gjøre noe med. Når spillerne tilsynelatende ikke orker/gidder å flytte beina må man reagere. Samtidig så jeg at Thomas Berntsen nevnte noe om å analysere hvorfor, ergo aksepterer ikke han det heller. Men i tillegg til å ha sterke ledere på sidelinja så bør man ha en skikkelig sjef på banen i tillegg.
Så til saken: Dersom det sportslige apparat vurderer det dithen at de unge midtbanespillerne per i dag ikke er gode nok for å steppe inn for de skadede gutta må man selvfølgelig hente inn en ny. Talentutvikling, ja takk, men resultater først!