solstråla wrote:
Nei, jeg syns dette er forståelig. Man skal ha betalt for en jobb man gjør, og dette er flaut for KIL, de har mistet taket på det her, og behandler spillerne sine som dokumenter. En bedrift skal ikke og kan ikke fungere på den måten her, og det skal ikke et geni til for å forstå. KIL er nødt til å se at de må rydde opp i ALLE administrative ledd. Det er så utrolig mye flinke folk innvolvert i klubben, men de klarer ikke å forholde seg til hverandre. Det kommer frem av alle de negative sakene som har kommet fra KIL de siste månedene. Beklager å si det, men noen må nevne den store rosa elefanten i rommet.
Interessant at du skriver dette, solstråla. For tre måneder siden var det endel av oss som reagerte på at ikke KIL forlenget kontrakten med Skogen, og du var omtrent den eneste som støttet KIL-administrasjonen og -styret. Hva har gjort at du nå mener at det må ryddes opp i administrasjonen? Jeg mistenker deg for egentlig være mer en kverulant enn en solstråle. Du skulle ikke være aktiv i "Nei til Nord-aksjonen" i Sør-Odal, vel?
Men selvsagt kommer man ikke utenom at KIL har tabbet seg ut ved å unnlate å betale bonusen Gundersen har krav på, før nå. Men det gir neppe grunn til å heve en langsiktig kontrakt. Han har jo ikke engang rettet noe krav til KIL-administrasjonen om å få pengene! Jeg unnet Gundersen stor suksess både mens han var i KIL og etterpå, men hans opptreden i denne saken gjør jo at dette endres dramatisk.
Vi på Kongsvinger har lang erfaring i å se dyktige spillere reise, og i de fleste tilfellene har de forlatt oss med lykkeønskninger og en ok følelse. Vi er klar over vår plass i fotball-verdikjeden. Men når man opptrer på en slik måte som Gundersen - og fremstår som desperat i en flukt fra sin lokale klubb - er det ikke rart at supporterne reagerer.