KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 16:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 18:35 
Reserve

trofast wrote:
Jeg er enig med Solstråla i at KIL må få orden i sakene; en spiller skal ikke være nødt til å be om å få lønn som automatisk skulle vært utbetalt etter et visst antall spilte kamper. Det er nettopp slike saker som kan føre til at KIL tryner og mister inntekter som de ellers kunne fått. Hvis Gundersen nå kan forsvinne uten vederlag vil jeg si at KIL har bæsja på leggen - grundig! Skal man henge med i gamet må det administrative være i orden.

THANK YOU! :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 18:37 
Forumlegende

det er to sider i denne saken som alle andre og få eller ingen her vet alle fakta, men Gundersen er den som har mest grunn til å ha dårlig sammvitighet med tanke på det som har kommet frem i ulike former i media, blogger og forum

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 18:38 
Reserve

solstråle:

Nå er det jo Team Gundersen som bruker media for hva det er verdt, for å prøve og lure seg unna en arbeidskontrakt. Synes du det da er rart at mange av oss reagerer på det vi leser i avisene? Samtidig som TA selv skriver i bloggen sin noe helt annet?

Og at du kommer med alt det tullet om at fotball handler om så mye annet enn akkurat å score mål, så er det så klart sant. Men det er mange jobber som er mye tøffere enn å ha et par timers arbeidsdag en søndag i uka. Og trening i opptil noen få timer hver dag utenom det. Blir man god nok, får da man også utrolig godt betalt, noe man ikke vil få om man skulle bli verdensmester i kassesitting på rimi. Altså er det noe og jobbe frem i mot også, da man driver på med fotball, noe som også tilsier at det er mer givende psykisk å drive med fotball frremfor rimi-jobbing.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 18:42 
Grævling

2.000 kroner i mnd for lite utbetalt i lønn over 7 mnd. er aldri i verden god nok årsak til at Gundersen kan si opp avtalen. Men for all del, la juristene jobbe ræva av seg. Dette beløpet er en bagatell, senest i jula skrev Gundersen at penger ikke hadde noen betydning......jaggu rart at det pluselig har blitt vesentlig viktig!!

Ellers kan jeg ikke fatte og begripe hva KIL har gjort feil i denne saken!

KIL er guttens arbeidsgiver, det er klubben som avgjør om gutten skal selges eller beholdes. Hadde Viking hostet opp et tilbud som i det hele tatt var verdig å bli vurdert, så hadde han garantert blitt solgt uten noen form for faenskap. Har du først signert en kontrakt ut 2008 sesongen så må du da for faen klare å forholde deg til denne kontrakten!

At det nå har blitt et jævla leven er fam. Gundersens ansvar.....ene og alene!!!

Kan noen si hva KIL har gjort feil?....bortsett fra dette med lønnen?

.....skal ikke KIL ha rett til å takke nei på tilbud fra andre klubber?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 18:43 
Reserve

solstråla wrote:
Nei, jeg syns dette er forståelig. Man skal ha betalt for en jobb man gjør, og dette er flaut for KIL, de har mistet taket på det her, og behandler spillerne sine som dokumenter. En bedrift skal ikke og kan ikke fungere på den måten her, og det skal ikke et geni til for å forstå. KIL er nødt til å se at de må rydde opp i ALLE administrative ledd. Det er så utrolig mye flinke folk innvolvert i klubben, men de klarer ikke å forholde seg til hverandre. Det kommer frem av alle de negative sakene som har kommet fra KIL de siste månedene. Beklager å si det, men noen må nevne den store rosa elefanten i rommet.

Interessant at du skriver dette, solstråla. For tre måneder siden var det endel av oss som reagerte på at ikke KIL forlenget kontrakten med Skogen, og du var omtrent den eneste som støttet KIL-administrasjonen og -styret. Hva har gjort at du nå mener at det må ryddes opp i administrasjonen? Jeg mistenker deg for egentlig være mer en kverulant enn en solstråle. Du skulle ikke være aktiv i "Nei til Nord-aksjonen" i Sør-Odal, vel? :wink:

Men selvsagt kommer man ikke utenom at KIL har tabbet seg ut ved å unnlate å betale bonusen Gundersen har krav på, før nå. Men det gir neppe grunn til å heve en langsiktig kontrakt. Han har jo ikke engang rettet noe krav til KIL-administrasjonen om å få pengene! Jeg unnet Gundersen stor suksess både mens han var i KIL og etterpå, men hans opptreden i denne saken gjør jo at dette endres dramatisk.

Vi på Kongsvinger har lang erfaring i å se dyktige spillere reise, og i de fleste tilfellene har de forlatt oss med lykkeønskninger og en ok følelse. Vi er klar over vår plass i fotball-verdikjeden. Men når man opptrer på en slik måte som Gundersen - og fremstår som desperat i en flukt fra sin lokale klubb - er det ikke rart at supporterne reagerer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 18:44 
Reserve

McAroni wrote:
solstråle:

Nå er det jo Team Gundersen som bruker media for hva det er verdt, for å prøve og lure seg unna en arbeidskontrakt. Synes du det da er rart at mange av oss reagerer på det vi leser i avisene? Samtidig som TA selv skriver i bloggen sin noe helt annet?

Og at du kommer med alt det tullet om at fotball handler om så mye annet enn akkurat å score mål, så er det så klart sant. Men det er mange jobber som er mye tøffere enn å ha et par timers arbeidsdag en søndag i uka. Og trening i opptil noen få timer hver dag utenom det. Blir man god nok, får da man også utrolig godt betalt, noe man ikke vil få om man skulle bli verdensmester i kassesitting på rimi. Altså er det noe og jobbe frem i mot også, da man driver på med fotball, noe som også tilsier at det er mer givende psykisk å drive med fotball frremfor rimi-jobbing.

Jeg er smertelig klar over hvordan media brukes, og dette er jo en siste utvei for Gundersen. Å omtale Gundersen og de som hjelper han for Team Gundersen syns jeg er vanvittig frekt. Gundersen står helt alene i denne saken! Spillerne møter null støtte i KIL og ingen samarbeidsvillige på kontoret der. Hva skal Gundersen gjøre da? Det er jo klart han snur seg til de som står han nærmest! Snakker om at KIL supportere helst ikke vil ha meg her, jeg håper for Gundersens skyld at han slipper supportere som enkelte av dere i fremtiden.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 18:50 
Grævling

solstråla wrote:
...........Snakker om at KIL supportere helst ikke vil ha meg her, jeg håper for Gundersens skyld at han slipper supportere som enkelte av dere i fremtiden.

..........så var det dette med fjøra som ble til 21314 høns osv!

Vi teller 1.....EN!!!

....og den ene tror jeg fint du klarer å håndtere uten å bli alt for såret ;-)

Ellers kan Gundersen godt ønske seg andre supportere enn "oss" eller meg for den saks skyld. Jeg håper også at klubben min i fremtiden slipper spillere som ikke klarer å forholde seg til gjeldene avtaler.

....men det er nå bare meg!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 18:55 
Reserve

TaigerVudds wrote:

Interessant at du skriver dette, solstråla. For tre måneder siden var det endel av oss som reagerte på at ikke KIL forlenget kontrakten med Skogen, og du var omtrent den eneste som støttet KIL-administrasjonen og -styret. Hva har gjort at du nå mener at det må ryddes opp i administrasjonen? Jeg mistenker deg for egentlig være mer en kverulant enn en solstråle. Du skulle ikke være aktiv i "Nei til Nord-aksjonen" i Sør-Odal, vel? :wink:

Men selvsagt kommer man ikke utenom at KIL har tabbet seg ut ved å unnlate å betale bonusen Gundersen har krav på, før nå. Men det gir neppe grunn til å heve en langsiktig kontrakt. Han har jo ikke engang rettet noe krav til KIL-administrasjonen om å få pengene! Jeg unnet Gundersen stor suksess både mens han var i KIL og etterpå, men hans opptreden i denne saken gjør jo at dette endres dramatisk.

Vi på Kongsvinger har lang erfaring i å se dyktige spillere reise, og i de fleste tilfellene har de forlatt oss med lykkeønskninger og en ok følelse. Vi er klar over vår plass i fotball-verdikjeden. Men når man opptrer på en slik måte som Gundersen - og fremstår som desperat i en flukt fra sin lokale klubb - er det ikke rart at supporterne reagerer.

Hehe, du og du. Jeg støttet vel egentlig ikke KIL, mente vel kort og godt at det er to sider av en sak, og Skogheim sa faktisk opp sjøl. Da trenger man ikke sitte å grine. Det var det Skogen ville, nå sitter han i Ham-Kam og trives, og vi har fått Berntsen og det virker veldig lovende. Det er uansett et punktum i den saken.

At jeg støtter Gundersen her har med å gjøre at jeg har empati og sympati, noe flere tydeligvis mangler. Jeg tror neppe på at Gundersen har noe imot klubben, det er nok heller enkelte personer I klubben som har gjort denne saken verre for han. Og 14 000 eller ikke, å få riktig lønn er faktisk en prinsippsak. KiL fortjener litt pepper for den glippen der. Alle har en grense, inkludert Gundersen. Jeg roser han for å tørre å ha litt spisse albuer, han gjorde rett i å si ifra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 19:00 
Klubbdirektør

solstråla wrote:
McAroni wrote:
solstråle:

Jeg er smertelig klar over hvordan media brukes, og dette er jo en siste utvei for Gundersen. Å omtale Gundersen og de som hjelper han for Team Gundersen syns jeg er vanvittig frekt. Gundersen står helt alene i denne saken! Spillerne møter null støtte i KIL og ingen samarbeidsvillige på kontoret der. Hva skal Gundersen gjøre da? Det er jo klart han snur seg til de som står han nærmest! Snakker om at KIL supportere helst ikke vil ha meg her, jeg håper for Gundersens skyld at han slipper supportere som enkelte av dere i fremtiden.

Hvis mediene er siste utvei for Gundersen til og komme seg vekk fra Kil er det noe helt galt. Hvorfor i all verden ble ikke faren og sponsoren hans med å skrev kontrakt da. Da holdt dem kjeft. Han har jo driti i draget med å gå til media med alt sammen. Ikke Kil. De forlanger en sum og dermed basta. Går du til media hvis du ikke for hyere lønn eller? I en debatt side fra Viking står det hvist at kil skulle få 500 000 pluss 1mill til etter så så mange kamper. Det kaller jeg en smålig pris.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 19:05 
Reserve

solstråla wrote:
Å omtale Gundersen og de som hjelper han for Team Gundersen syns jeg er vanvittig frekt. Gundersen står helt alene i denne saken! Spillerne møter null støtte i KIL og ingen samarbeidsvillige på kontoret der. Hva skal Gundersen gjøre da?

Frekt? Med Team Gundersen mener jeg junior-Gundersen, pappa-Gundersen og investor-Gundersen, 3 stykk som alle bruker media alt det de kan. Og som jeg ikke kan skjønne er frekt å kalle et team.

Og hva Gundersen skal gjøre? Holde den kontrakta han har skrevet under på, ikke syte til avisene og grine seg til en annen klubb. Slik som TA fremstår nå for tiden, går han jo Lyn-Mikel en høy gang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 19:18 
Reserve

I all verden. Dere er faktisk sneversynt oppi skogen der. Nå ja, dere får holde på, jeg gidder ikke denne latterlige diskusjonen lenger. Jeg vet med meg sjøl hva jeg mener om denne saken, og om ikke annet er hvertfall Gundersen enig med meg.

Kos dere og ikke forvent å se meg på stå tribuna kommende sesong :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 19:20 
Reserve

Fantastisk debatt-teknikk solstråla.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 19:23 
Klubbdirektør

solstråla wrote:
I all verden. Dere er faktisk sneversynt oppi skogen der. Nå ja, dere får holde på, jeg gidder ikke denne latterlige diskusjonen lenger. Jeg vet med meg sjøl hva jeg mener om denne saken, og om ikke annet er hvertfall Gundersen enig med meg.

Kos dere og ikke forvent å se meg på stå tribuna kommende sesong :lol:
Han har vel ikke sagt noe til mediene han da. Er det det du vil frem til. Tror det er du som er litt sneversynt her.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 19:25 
Reserve

http://www.glomdalen.no/kil/article2521598.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2007, 19:28 
Grævling

solstråla wrote:
.....Kos dere og ikke forvent å se meg på stå tribuna kommende sesong :lol:

.....nei nei, supporterklubben flytter høyst trolig til sittetribuna, så velkommen skal du være :wink:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]