ivo wrote:
Karlsen, du viser i alle fall skrive- og tenkekraft her. handle også ut fra
det du sier som viser at du har kontakter, eller prøv å skape kontakt mellom partene (ut fra dine kjennskaper).
nå skal selvfølgelig ikke du måtte stå emd dette ansvaret og én svale gir ingen sommer.
men noen som man gjerne lytter til og som "er litt innenfor" bør jo handle snart da.............
selvsagt som Karlsen sier ligger i dagens situasjon veldig mye i KIL Toppfotball........................
plutselig en dag er det ikke rom for toppfotball her...fordi man ventet for lenge.............
dessverre kjenner jeg selv ingen av partene det snakkes om......
Jeg er bare en helt vanlig innbygger som blir prata fotball med titt og ofte. Fordi man er supporter. Så lenge jeg har vært aktiv supporter har jeg opplevd at supportere er en folkerase som ikke tas like alvorlig alltid. En supporter som roper høyt på forum har trolig ikke samme gjennomslagskraft som lokale maktpersoner i næringsliv/toppfotballen eller lokale kjendiser.
Om jeg skal/bør handle på noe vis?
Nei, hvorfor? Det finnes folk som har betalte verv og stillinger i KIL Toppfotball med ansvar for de tingene jeg tidligere har nevnt. Og de er jo kjente rundtomkring både frivillige og ansatte i KIL Toppfotball også. Regner med dem blir prata fotball med også. Og fått liknende signaler. Kongsvinger er så lite at det ikke er vanskelig å snappe opp ting som rører seg.
Jeg er en supporter som mener mye om mangt, men har ikke tid eller ønske om å ta noe som helst ansvar for KIL Toppfotball og har heller ikke styreverv i supporterklubben. De to tingene jeg har ansvar for: Delansvar for kilsk.com i tillegg til å støtte laget i tykt og tynt, det er det jeg har tid til.
MEN, dersom noen med litt makt og gjennomslagskraft i KIL eller i næringslivet inviterer meg og/eller andre supportere til å lufte våre meninger er jeg selvfølgelig positiv til det.
Men det er KIL Toppfotball og bare dem som sitter med hovedansvaret. Det er de som har et produkt å selge, det er de som setter premissene, visjonene og målene for framtida. Det er KIL Toppfotball som må gjøre det attraktivt for publikum og sponsorer. Det er KIL Toppfotball som må vekke den enorme interessen som ligger latent i denne byen.
Jeg mener det er lurt å handle NÅ før det er for sent. Jeg står for alt jeg har skrevet i denne debatten og veit det jeg vil tro mange har oppfatta, den latente fotballinteressen som ulmer og kan ta fyr igjen ved å trekke i de rette trådene.
Jeg har ikke noe fasitsvar på noe som helst egentlig. Jeg snapper kun opp signaler. Dersom det virkelig er noen "høye herrer" som ønsker mine meninger utdypet, ja da skal dem få det. Men inntil det eventuelt skjer er min plass her på forumet, hvor jeg spyr ut mine meninger ærlig og usensuret rett fra hjerterota.