KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 20:14 
Forumlegende

wangern wrote:
Nå bør det være mulig for supporterne her og stå frem med synet sitt også. Det er ting vi kan gjøre her for å påvirke og jeg reiser gjerne opp hver helg for å hjelpe til. Alle tiltak hjelper fra små ting til å drive underskriftkampanjer osv.

Litt initiativ skader ikke, men skal alle bare sitte her inne å sture så skjer det ikke noen ting. Innkall til et møte supportere imellom og kom med noen forslag og ikke minst gå ut i media med dette. Det hadde nok hjulpet endel med rekrutteringen også tenker jeg.

Absolutt, dette er ikke motstridende i forhold til mine meninger. Men supportere kan ikke legge fram visjoner om klubbens framtid. Vi kan ikke ta initiativ til at klubben går ut offensivt om ikke klubben selv vil. Derfor mener jeg klubben har matchball her. Og dette er også det man hører igjen når man snakker med folk. Noen i KIL Toppfotball må si noe om hvor dem vil ha KIL i år, neste år og om fem år. Mannen i gata sitter på gjerdet og venter. Blir framtida som nå, ja da blir det ihvertfall ikke framdrift på noe.

Vi supportere er der uansett. Vi er på kamper overalt og tar nå et skippertak i ny og ne. Og du kan banne på vi er der, om det blir fortsatt 1. divisjon eller med en satsing. Men mannen i gata er ikke der. Ikke før han blir dytta hardt ned fra gjerdet av KIL Toppfotball.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 23:52 
Spiller

Karlsen: Enig i at et prosjekt "opprykk år ett eller annet" kunne ha noe for seg fra KIL sin side, men jeg mener fortsatt det blir for enkelt å bare si at hvis KIL sier/viser at de satser så kommer det meste av seg selv. SKulle like å høre ett eneste eksempel på en sponsor (som har mer enn 10.000 å spytte i) i Kongsvinger som sitter å venter på et offensivt initiativ fra KIL. :? De fleste som tror de er noe, har penger og har meninger om KIL i Kongsvinger spanderer vel knapt nok bort en kaffekopp på Tavernan :!: Det er ikke mange i Kongsvinger som ikke bruker dasspapiret på begge sider for å si det slik.

Med andre ord: Dette blir bare prat. Man hevder at sponorer står i kø bare KIL tar kontakt, mens KIL hevder mange ikke er villige til å spytte i penger, så her kan man jo bare velge hvem man vil tro på (og argumeneter deretter).

Jeg for min del tror bremseklossen for videre utvilkling er at kommunen eier Gjemselund. Det gjør at KIL ikke har muligheten til å gjøre nytte av en unik eiendom midt i byen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Sep 2006, 00:06 
Klubbdirektør

Mitt håp er at fylkeskommunen hjelper til.. :!: :!:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Sep 2006, 00:07 
www.kilsk.com

gruer for at de kun holder seg til Skamma, fordi sentralen ligger jo tross alt oppi der

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Sep 2006, 08:20 
Forumlegende

Haraball: Da er vi saklig uenige på enkelte punkter, og det er greit.

KIL kan jo ikke ta et pr-stunt i avisa og så ordner alt seg. De må jo vise at de VIL dette med planer og mål. Langsiktig tenkning. Det presiserer jeg også i mine tidligere innlegg. Burde komme greit fram der at det er noe mer enn et engangs pr.jippo jeg er ute etter.

Jeg ser det som nevnes med at ting kun blir store ord her på Vinger. Men man kan da ikke la være å PRØVE! Er ikke folket med, nei da får dem takke seg sjøl. Men man kan ikke sitte med henda i fanget og trekke konklusjoner før ting er prøvd. Da skjer det ihvertfall ingenting.

Det er KIL Toppfotball vi vil ha opp i Tippeligaen, ikke IBAS eller Tavernaen. Ergo er det KIL Toppfotball som må ta initiativ.

Så litt subjektivt og politisk: Ja fylkeskommunen bør spytte i penger fordi de gjorde det samme med Skamma. Men prinsipielt kan man jo ikke løpe til kommunen og tigge penger. De bør komme fra andre steder. Men det fortusetter jo at kommunen heller ikke eier.

Jeg selvfølgelig skal ikke kommunen eie Gjemselund, den må tilbys til enten KIL Toppfotball eller private pengeguruer som forplikter seg til å opprettholde plassen som et fotballstadion.

Jeg har ikke allverdens mer å bidra med i denne debatten, da blir det bare maling på det jeg tidligere har sagt. Men jeg håper inderlig at folk tør å være litt positive, offensive og frampå selv her på Vinger. Man må tørre å skape engasjement. KIL Toppfotball står nå ved et veiskille: Styrt avvikling mot 2. divisjon en gang for alle. Eller gjøre alt for å reise seg og vekke den latente fotballinteressen som ligger her. Klubben har sjel, klubben har historie. Engasjement og vilje til å reise seg er det beste middelet for å komme tilbake. Snøballen må begynne å rulle hos KIL Toppfotball. Som sagt tidligere: Mannen i gata i Vinger sitter på gjerdet og må lokkes ned med alle midler. Vilje til å se mot Tippeligaen kommer garantert til å hjelp veldig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Sep 2006, 10:39 
Spiller

Som sagt, enig i mye av det du skriver Karlsen, men jeg tenker med gru tilbake på den gangen KIL hadde en skikkleig langsiktig plan (Det var vel Norstrøm) og hvordan det ble reagert på det. Men for all del, man må selvsagt prøve igjen. Problemet er at jeg tror, og det har vel kanskje vist seg, at viljen er større i KIL enn hos det lokale næringslivet.

Enig i at det ikke r noe vits å dra dette lenger. Får bare håpe de leser debatten på KIL-kontoret.

:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Sep 2006, 13:12 
Forumlegende

Enig Haraball. Den planen til Norstrøm ble ikke tatt på alvor fordi det vel var et luftslott av dimensjoner, fra en periode ledelsen i KIL fortsatt kjørte med meget høy sigarføring. Da hadde vi nettopp rykka ned fra eliten og forutsetningene og tankene om KIL var helt annerledes enn i dag. Nå har vi to år i 2. divisjon bak oss og er tilbake i 1. divisjon og sliter med å ta steget videre. Tror folk nå tørster etter toppfotball framfor i 2001 da det nærmest var en elvfølge. Har oppriktig tro på at gode krefter kan gå sammen om å få KIL tilbake til toppdivisjonen.

Håper de leser denne debatten på KIL kontoret ja. Og innser at ting faktisk er mulig.

Som Fremming sier i Glåmdalen i dag: Når steder som Bryne og Sogndal kan klare det, kan vi også klare det her på Vinger.

Jeg tror KIL kan komme tilbake, på tross av politikerne!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Sep 2006, 13:33 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/sport/article2269758.ece

Fremmings lille sak i Glåmdalen. Vel talt!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Sep 2006, 15:52 
Janko wrote:
Har hvert med på dugnad for å få ferdig vip- etg på gjemslund i 1 uke nå. Det er 3-4 stk av oss der nesten hver dag. Har spurt mange , men ingen gidder å bli med på dugnad for Kommunen

hum, er det dugnad der om dagen? det kan det ikke ha vært mange som har fått med seg....

Post subject:
PostPosted: 02 Sep 2006, 16:18 
Klubbdirektør

LikerFotball wrote:
Janko wrote:
Har hvert med på dugnad for å få ferdig vip- etg på gjemslund i 1 uke nå. Det er 3-4 stk av oss der nesten hver dag. Har spurt mange , men ingen gidder å bli med på dugnad for Kommunen

hum, er det dugnad der om dagen? det kan det ikke ha vært mange som har fått med seg....

Da får da vel for faen noen komme ut med informasjon om slikt da! Jeg visste heller ikke om noe slikt..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Sep 2006, 16:36 
Klubbdirektør

Dem har ikke opplyst det nei. Fikk høre det av Rein Kokin på en b-kamp. De har bare spurt de på tavernan. Ingen gadd der. Kil må ha fedrig vipen for å få lisens i 2007. Pluss at kafeen må påbegynnes. Jeg foreslo for Njøsen at han kunne bruke pausen til å oppfordre folk til å hjelpe til, så for håpe han gjør det. Planen ( drømmen) til kil er å rive ståtribunen å bygge butikker under tribunen. Å bruke hele parkeringa der til det. Høres fint ut det, men for håpe de setter det ut i livet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Sep 2006, 16:47 
Forumlegende

Det er høyst merkelig ja at man ikke orienterer om slike ting som dugnader.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Sep 2006, 11:35 
Forumlegende

det er visst et mirakel om KIL overlever .... sett fra mange synsvinkler....

1) Karlsen sier, og har sikkert rett i det, at det sitter ressurspersoner og nærmest venter på utspill fra Kil Toppfotball, slik at anlegg etc. kan ordnes.

men er det da virkelig slik at KIL Toppfotball ikke er interesserte?
og videre, er det ingen i Kil Toppfotballen og heller ingen av de andre som likevel finner det umaken verd å kontaket den andre parten?
Karlsen, du er også profilert og kjenner folka en smule..........SKAP KONTAKT DA VEL...

slik Otto Skogheim kunne tolkes kan det se ut til at det ikke vil koste nesten noe om nødvendig, for noen å KJØPE Gjemselund idrettsanlegg fra kommunen....så kan de ut fra sine egne muligheter lage til noe som tjener penger for dem. mao: kommunen trenger ikke eiere Gjemselund......

er det ikke slike personer Karlsen nevner, mon tro?
hvis noen vil, men Kil Toppfotball ikke er så lystne, så får vel d som sitter der trekke seg ut da, eller kastes?

det er greitt å snakke om langsiktighet, men fotball er også først og fremst velkdig kortsiktig. ting forandres kjapt i dag, ofte veldig kjapt. jeg tror at dersom KIL skal ha en framtid som toppklubb og ikke bare noe over streken i addecco eller i 2.div, så MÅ MAN HANDLE NÅ ut fra det jeg hører om det virkeligf faktisk finnes muligheter. man kan ikke bare vente og vente på noe bedre.....slik som det kan man alltid tenke......

kommunen er i knipe og innerst inne om man må velge og ikke har vei utenom, må selvsagt sykehjemsplasser etc gå foran et fotballag. det er vanskelig å synes noe annet, mener jeg, uansett hvor mye man ønsker laget opp og framover. selvsdagt kan man skylde på kommunen og også mene at debør vise litt mer kreativitet også, men det hjelper ikke KIL om kommunen ikke klarer eller vil det......

det synes meg som om dialoger er fraværende ja.....er det prinsipp ute og rir eller hva?

Karlsen, du viser i alle fall skrive- og tenkekraft her. handle også ut fra
det du sier som viser at du har kontakter, eller prøv å skape kontakt mellom partene (ut fra dine kjennskaper).
nå skal selvfølgelig ikke du måtte stå emd dette ansvaret og én svale gir ingen sommer.

men noen som man gjerne lytter til og som "er litt innenfor" bør jo handle snart da.............

selvsagt som Karlsen sier ligger i dagens situasjon veldig mye i KIL Toppfotball........................

plutselig en dag er det ikke rom for toppfotball her...fordi man ventet for lenge.............
dessverre kjenner jeg selv ingen av partene det snakkes om......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Sep 2006, 12:14 
Forumlegende

ivo wrote:
Karlsen, du viser i alle fall skrive- og tenkekraft her. handle også ut fra
det du sier som viser at du har kontakter, eller prøv å skape kontakt mellom partene (ut fra dine kjennskaper).
nå skal selvfølgelig ikke du måtte stå emd dette ansvaret og én svale gir ingen sommer.

men noen som man gjerne lytter til og som "er litt innenfor" bør jo handle snart da.............

selvsagt som Karlsen sier ligger i dagens situasjon veldig mye i KIL Toppfotball........................

plutselig en dag er det ikke rom for toppfotball her...fordi man ventet for lenge.............
dessverre kjenner jeg selv ingen av partene det snakkes om......

Jeg er bare en helt vanlig innbygger som blir prata fotball med titt og ofte. Fordi man er supporter. Så lenge jeg har vært aktiv supporter har jeg opplevd at supportere er en folkerase som ikke tas like alvorlig alltid. En supporter som roper høyt på forum har trolig ikke samme gjennomslagskraft som lokale maktpersoner i næringsliv/toppfotballen eller lokale kjendiser.

Om jeg skal/bør handle på noe vis?

Nei, hvorfor? Det finnes folk som har betalte verv og stillinger i KIL Toppfotball med ansvar for de tingene jeg tidligere har nevnt. Og de er jo kjente rundtomkring både frivillige og ansatte i KIL Toppfotball også. Regner med dem blir prata fotball med også. Og fått liknende signaler. Kongsvinger er så lite at det ikke er vanskelig å snappe opp ting som rører seg.

Jeg er en supporter som mener mye om mangt, men har ikke tid eller ønske om å ta noe som helst ansvar for KIL Toppfotball og har heller ikke styreverv i supporterklubben. De to tingene jeg har ansvar for: Delansvar for kilsk.com i tillegg til å støtte laget i tykt og tynt, det er det jeg har tid til.

MEN, dersom noen med litt makt og gjennomslagskraft i KIL eller i næringslivet inviterer meg og/eller andre supportere til å lufte våre meninger er jeg selvfølgelig positiv til det.

Men det er KIL Toppfotball og bare dem som sitter med hovedansvaret. Det er de som har et produkt å selge, det er de som setter premissene, visjonene og målene for framtida. Det er KIL Toppfotball som må gjøre det attraktivt for publikum og sponsorer. Det er KIL Toppfotball som må vekke den enorme interessen som ligger latent i denne byen.

Jeg mener det er lurt å handle NÅ før det er for sent. Jeg står for alt jeg har skrevet i denne debatten og veit det jeg vil tro mange har oppfatta, den latente fotballinteressen som ulmer og kan ta fyr igjen ved å trekke i de rette trådene.

Jeg har ikke noe fasitsvar på noe som helst egentlig. Jeg snapper kun opp signaler. Dersom det virkelig er noen "høye herrer" som ønsker mine meninger utdypet, ja da skal dem få det. Men inntil det eventuelt skjer er min plass her på forumet, hvor jeg spyr ut mine meninger ærlig og usensuret rett fra hjerterota.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Sep 2006, 12:59 
Klubbdirektør

http://www.fotball.no/t2.aspx?p=51833&c ... 1&a=173339 kanskje dem burde sjekke dette her i kommunen. Og ikke bare det i 2009 skal dem jo ha 16 lag i eliteserien. Der har jo Kil en fin mulighet til å rykke opp, men hvis dem ikke for gjort noe her til denne tid kommer dem aldri opp. Planer har dem på Gjemslund, men dem tørr ikke satse. Dem tar bare 1 år av gangen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]