Raggen wrote:
Hvordan ser dere for dere at startoppstillingen blir her hvis alle er friske og raske?
Veldig vanskelig å si, faktisk. Spesielt siden jeg ikke har fått med meg om Bergdølmo har noen foretrukket formasjon, eller helt hvor spillere trives best.
Keeperplassen står mellom Heemskerk og Bengtsson, sannsynligvis er vel nederlendern tenkt som førstekeeper.
Høyreback har vi mange mulige - Ovlien, Hansen, Pålerud.
Venstreback Skogsrud som førstevalg, men med mulighet for å flytte over en av høyrebackene om nødvendig.
Midstoppere. Nystuen var Addecos beste, og dermed også Oddsenligaens beste. Ved siden av han Ovlien/Yabre/Wigum.
Def. midt. Yabre kan også spille her. Eller Ovlien. I tillegg Henanger og Berger?
Sentral/Off. midt. Ellingsen er perfekt i 10'errollen. Mulig også Ajeti, Solum, Berger, Henanger kan spille her.
Høyre kant. Mange! Myklebust, Hansen, Pålerud, Eminike, Ajeti muligens.
Venstre kant. Dadjo, Myklebust, Eminike, Ajeti (?)
Spiss. Ajeti, Solu, Maalskaar Moltzau.
Og i bakhånd har man Tronsmoen og Røer som jeg ikke vet hvor hører hjemme. Og Jansberg som tredjekeeper. Syns stallen er passe stor, med god dekning overalt (muligens litt tynt på venstreback), og spisskompetanse langs hele sentrallinja.
Kjører en 3-5-2 i forsøket på å sette opp en førsteellever:
-----------------Heemnskerk------------------
---------Ovlien---Nystuen---Yabre-----------
Hansen------------------------------Skogsrud
------------Henanger---Berger----------------
------------------Ellingsen---------------------
---------------Ajeti-----Solum-----------------
Kjører 3-5-2 for å få både Ajeti og Solum på topp, samt Ellingsen bak, og i tillegg få brukt Ovlien i midtforsvaret sammen med Nystuen og Yabre. Og trengs endringer i løpet av kampen er det "fort gjort" å bytte inn en-to mann og få mer regndyrka vinger som Dadjo på banen. Men tviler vel på at 3-5-2 blir formasjonen.