KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 01:22

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 160 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
PostPosted: 25 Oct 2009, 20:07 
Klubbdirektør

Full fokus på neste kamp ! Surmuling og evaluering tar vi etter sesongen.
Faen folkens, vinner vi neste kamp er vi minst nr 3 og minst hjemmekamp i først kvalik (mer penger i kassa til'n Mohn 8) )

Dette klarer vi !!!!!

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 20:22 
Forumlegende

Yes, noen timer etter kampslutt er man litt mindre sur og ditto mer konstruktiv.

3. plassen er absolutt innenfor rekkevidde. Det er svært viktig om vi klarer den. Da blir det ny folkefest og penger inn og etterhvert kanskje finale om opprykk! Mye moro i sikte.

Alt over 3. plass er en bonus.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 20:33 
Saftblander

Slik blir den seendes ut på neste mandag:

1 Hønefoss
2 Kongsvinger
3 Haugesund
4 Sogndal
5 Sarpsborg 08
6 Moss
7 Alta
8 Nybergsund Trysil
9 Bryne
10 Mjøndalen
11 Løv-Ham
12 Tromsdalen
13 HamKam
14 Stavanger
15 Notodden
16 Skeid

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 20:37 
Reserve

Det finnes en prognosefunksjon i tabellen på Glåmdalens livedekningsopplegg. Trykk høyrepil ved siden av der det står 29. serierunde, så kommer "tabellen etter runde 30" opp. Den ser slik ut:

1. divisjon
1 Hønefoss 30 17 7 6 61 - 32 58
2 Kongsvinger 30 18 2 10 50 - 37 56
3 Haugesund 30 17 4 9 64 - 37 55
4 Sogndal 30 14 11 5 46 - 29 53
5 Sarpsborg 30 16 5 9 47 - 35 50

Bare så det er nevnt. Ingenting er umulig.

Men så det også er sagt: det vitner ikke om enorm mental styrke å gå på en slik smell borte i Tromsdalen.
At Hønefoss og Sogndal også sliter på tampen, vitner vel snarere om at det generelle nivået i Adeccoligaen ikke har vært spesielt høyt i år.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 20:41 
Klubbdirektør

Og akkurat nå er FFK garantert kvalik og kan ikke komme høyere opp. Skebnens ironi ?

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 20:43 
Forumlegende

Yes, Fredrikstad og Nordlie i kvalik!! Nå blir det moro med kvalik:P Vil jo helst direkte opp da.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 21:05 
Saftblander

blir jo helt konge nå fremover, enten blir det spontanglede større enn da norge slo brassene for 11 år siden neste søndag eller så blir det to runder til med neglebiting som feires med å valse over særpingene enda en gang i playoffinalen!

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 21:07 
Kaptein

Forferdelig skuffet over at vi ikke lenger har dette i egne hender, men skitt au! Man kan ikke bestille poeng mot "bunnlag", og spesielt ikke bunnlag som har alt å kjempe for. Vi må ha hjelp, men løpet er ikke kjørt. Enten blir det direkte opprykk, eller så har vi sjansen til å sende Nordlie og FFK ned. Vi skal iallefall reise oss mot Mjøndalen.

Årets stall er definitivt ikke tidenes stall. Årets adecco er heller ikke spesielt svak, men den mangler to-tre lag som skiller seg klart ut. Jeg tror de fire lagene som nå kjemper om opprykk er svakere enn normale opprykkskandidater, men som helhet tror jeg ikke det er noe dårligere nivå enn før.

Skogheim har akkurat sendt Ham-Kam ned i 2. divisjon, og likevel kunne jeg ha tenkt meg ham som trener for KIL igjen. :shock: Kanskje nettopp derfor? Hehe.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 21:42 
Trener

Liten tvil om at 2007 laget var bedre. Kombinasjonen Lindau, Pelu, Samuelsson og Sylling Olsen var garantister for flott angrepsfotball og mål. Dessuten hadde vi Førsund bak som hadde luftstyrke. Ser dessverre ingen i dagens tropp som kan måle seg med det nivået de nevnte herrer Pelu, Lindau, Samuelsson og Førsund hadde i 2007 sesongen. Brenes begynnte bra, men har fallt av. Likeså Risholt brødrene. Frejd har hatt gode kamper, men har variert mye som alle andre.

Dog kan manglende innsats i kriger kamper som de 3 siste bortekampene vanskeligere forklares. Det finnes faktisk ingen akseptabel forklaring hvis en forutsetter at gutta er friske???

Last edited by David Justice on 25 Oct 2009, 21:43, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 21:45 

Huff...
Er vel ingen tvil om at vi ikke er gode nok for tippeliga...allikevel hadde det vært veldig moro å vise at vi klarer å komme oss dit!
Akkurat nå skulle jeg bare ønske vi kunne unngå kvalik...ved et mirakel (dvs med seier hjemme og sarpsborg seier) få direkte opprykk...
Er redd vi i kvaliken kommer til å drite oss ut enda mer enn vi har klart allerede, for gutta virker så slitne og klare for ferie, samt at trenererfaringen kanskje ikke er god nok i en slik situasjon som vi er i nå... Men når vi først sitter i den, så håper jeg på minst 3.plass, rett og slett for å få penger inn i kassa, DET trenger vi!!

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 22:13 
Saftblander

Saturnus wrote:
Forferdelig skuffet over at vi ikke lenger har dette i egne hender, men skitt au! Man kan ikke bestille poeng mot "bunnlag", og spesielt ikke bunnlag som har alt å kjempe for..

Husk at det kun er Sogndal og Hønefoss som har vunnet i Tromsdalen i år! Og begge var veldig heldige. TUIL hjemme har vist seg å være en av de vanskligste kampene i årets Adeccoliga.

Dere skuffa meg idag, jeg frykta et tent KIL lag som skulle sikre seg 3 meget viktige poeng! Kanskje det var minst like viktig for KIL at HamKam rykket ned?

Forøvrig veldig imponert over supportergjengen deres, bortsett fra Alta har det ikke vært noen av deres størrelse og kaliber her oppe. Husker jeg ikke helt feil var jeg imponert over dere sist gang dere var på besøk også!

Takk for poengene ihvertfall, veldig greit at vi ikke trenger ta poeng på bortebane. Av en eller annen grunn har vi vært helt håpløse på bortebane i år. Hjemme er det vel 10-3-2, mens borte 1-3-11 sålangt. Nå kan vi forberede oss på stadionåpning i Adeccoligaen (mulig tv-kamp!) og nok en sesong med trygge økonomiske rammer for TUIL!

Lykke til i opprykkskampen! Dere fortjener en sesong i eliten (selv om jeg tror det blir en kort tur)

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 22:20 
Forumlegende

Tungt å sitte 2 timer på fly å deppe etter en begredelig forestilling på en parodi av en fotballbane, lange bortetturer er ikke noe for sarte sjeler (da er det lettere å sitte på forumet å kjefte på de gutta som sliter der oppe).

Å spille fotball på den bana prega kampen (flere som gikk på trynet i Tromsø i helga ;) ), selvfølgelig kunne vi ha lagt opp taktikken etter forholde og spillt gjerrig å gå for 0-0, men KIL har hele sessongen hatt en offensiv taktikk og i da fikk vi betale for det ettersom TUIL får ett drittmål i 1. omgang som skyldes banen og 2 mål i andre omgang som skyldes at vi nå frem å score for å ta 1 eller 3 poeng. Sånn som de andre kampene gikk i dag hadde 1 poeng vært gull verdt, men det viste vi ikke før kamp. Ingen grunn til å analysere denne kampen mer, den er tapt og vi har fortsatt minst en matchball igjen før løpet er kjørt. Jeg kommer i hvertfall ikke til å gi opp håpet før fløyta blåser for 90+5 min i siste evt. kvallikkamp mot Sarspborg som slår FFK. Jeg kommer også stille på Gjemselund med ny optimisme neste sessong uansett divisjon, men usikker på om jeg har psyke (eller lever) til flere lange borteturer.

Calle og til dels Sylling skal ha plusspoeng for innsatsen i dag, Sylling ble jo utsatt for drapsforsøk minst 3 ganger utpå der også og dommern burde ha vist kort mye tidligere for å få slutt på kamikaze tacklinger.

Last edited by mikeb on 25 Oct 2009, 22:22, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 22:42 
Materialforvalter

jeg tror toget har gått for direkte opprykk. Det er synd gutta ikke tok tak i muligheten i dag. Med seier hadde de vært på toppen. Vi har ikke noe topplag pr. i dag. Risholt-brødrene er nå bare skygger av seg selv, og på topp er det ingen som utmerker seg. Dene eneste som kunne ha utgjort en forskjell, Brenes, er benket i mange kamper. Det bygger ikke selvtillit.
Han var en av dem som reddet KIL sist sessong.
Det jeg ikke forstår er at man i dag ikke foretok bytter tidlig og kjørte opp det man måtte ha. Ledelsen var selvsagt klar over at med tap i dag forsvinner mulighetene for direkte opprykk. Å tro at først slår et annet adecolag og deretter Fredrikstad i en kvalik er nærmest som å tro på julenissen i november.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 22:45 
Forumlegende

mikeb wrote:
ettersom TUIL får ett drittmål i 1. omgang som skyldes banen og 2 mål i andre omgang som skyldes at vi nå frem å score for å ta 1 eller 3 poeng.
Calle og til dels Sylling skal ha plusspoeng for innsatsen i dag, Sylling ble jo utsatt for drapsforsøk minst 3 ganger utpå der også og dommern burde ha vist kort mye tidligere for å få slutt på kamikaze tacklinger.

Banen ved 1-0?
Hva mener du?
Hva gikk jeg glipp av?

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 22:52 
Forumlegende

ivo wrote:
mikeb wrote:
ettersom TUIL får ett drittmål i 1. omgang som skyldes banen og 2 mål i andre omgang som skyldes at vi nå frem å score for å ta 1 eller 3 poeng.

Banen ved 1-0?
Hva mener du?
Hva gikk jeg glipp av?

Fra der vi står (på verdens minste bortesupporterfelt) ser det ut som om Conny glir i det han skal endre rettning mot ball i det han først har gått feil rettning

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 160 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]