KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 17 Jul 2025, 22:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 03 Sep 2010, 11:09 
Klubbdirektør

Det må dessverre kunne sammenlignes hvis vi det hele tatt skal kunne få folk til og spille på laget. Eller tror du at de spiller nesten gratis her, når de kan få jobb andre steder? Det er en jobb de skal leve av.

Når det er sagt, så har lønnsnviået i tippeligaen nådd sykt store høyder, men det er nok dessverre ikke noe KIL får forandret på.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 11:17 
Kaptein

Libra wrote:
Det må dessverre kunne sammenlignes hvis vi det hele tatt skal kunne få folk til og spille på laget. Eller tror du at de spiller nesten gratis her, når de kan få jobb andre steder? Det er en jobb de skal leve av.

Når det er sagt, så har lønnsnviået i tippeligaen nådd sykt store høyder, men det er nok dessverre ikke noe KIL får forandret på.

Du skjønner at KIL ikke kan matche lønningene til lag med 100 mill i budsjett eller? så nei, det kan ikke sammenlignes! en grei årslønn på 400K er ikke å jobbe gratis mener no jeg. Og det skal ikke være så jævlig vanskelig å finne 11 spillere som blør for drakta for den årslønna der...

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 11:28 
Klubbdirektør

Det begynner vel og bli ganske åpenbart at et budsjett på 20 mill. ikke er nok for og spille i tippeligaen. Og hvofor skal folk ville spille for 400 000 i KIL, hvis de kan få det 3-dobbelte et annet sted? Det hadde ikke du eller jeg gjort heller :wink: Husk at dette er spillere som i utgangspunktet ikke har noe forhold til KIL. Og da må man jo kunne gi dem et bra tilbud for at de skal komme hit. Å tro noe annet er naivt i min verden :)

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 11:42 
Kaptein

akkurat, og en av grunnene for det er at vi har sprengt lønnsbudsjettet til de grader..

Nå er det jo sånn at vi får ta til takke vrakgodset av andre klubber og må sørge selv for å gjøre bedre fotball spillere ut av dem! Vi har ikke råd til å kjøpe stjerner hit å lønne dem.. sånn er det bare, og sånn har det alltid vært og vil være på Vinger ;)

Last edited by WTFimNasreen on 03 Sep 2010, 11:43, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 11:44 
Reserve

Bare å se på hedersmannen Ryen det, speller fotball, trener vel sikkert 2 ganger om dagen noen ganger i uka og jobber ved siden av. Må da finnes flere som han i Norge? Hvis ikke er vi nordmenn blitt jævlig late og skal bare ha og ha litt mer... Vet ikke hva han tjener i KIL, men med jobb ved siden av så tjener han sikkert nok til salt på maten. Kanskje bruke safran i blant også ;)

Nå er jo ikke jobbmarkedet noe særlig akkurat i Vinger i og med at 20% går på NAV. (Flaut) Skulle kanskje hatt litt flere høyskole tilbud her også, for at de som skjønner at de må ha jobb etter endt karriere kan få et ekstra tilbud.

Skjønner at de trenger hvile og må restituere seg, men de trenger vel ikke 10 timer av dagen til akkurat det... Må da være mulig å finne jobb til 15 stk i kommuner rundt omkring som støttekontakter, pleiere, leksehjelp, megler, gymlærer som en deltidsjobb. Hva som helst egentlig, deltidsjobb er nok tingen fremover for KIL spillere. Men detta hjelper jo ikke nå, men om 1 år eller 2 så er vel det veien å gå for KIL.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 11:48 
Klubbdirektør

Ja, sånn er det her :wink: Nå er det jo ingen som har fått stjernelønninger hos oss da...Hva tror du f.eks. Thomas Myhre er vant til og tjene? 2 mill, kanskje? Hos Viking? Og da ser jeg jo bort i fra hva han hadde som proff i utlandet.

Nei, vi får bare håpe at krisa går seg til denne gangen også. Og så får vi belage oss på et liv i Adecco neste år. Like greit, synes jeg, for dette året har vært som et mareritt på mange måter. Jeg husker kun 2 øyeblikk som jeg har tatt helt av i gledesrus, og det var da vi slo Molde på Gjemselund og da vi ledet 2-0 mot Vålerenga. Og så ble jeg veldig glad da Tony ville fortsette som trener. Og det var det sånn ca. :roll:

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 11:51 
Klubbdirektør

Erik: Da sier jeg som andre sier: Kan ikke sammenligne Ryen med de andre da vet du :mrgreen: Han har hjerte i klubben, og det kan vi ikke forvente at innkjøpte/innleide spillere skal ha når de kommer hit.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 12:15 
Forumlegende

Var vel Tom Nordlie som fikk igjennom en endring fra deltidsspillere til profesjonelle spillere og uten det hadde vi neppe spilt i tippeligaen i år, men om vi havner tilbake i Adeccon er det klart man må se på deltidsspillere igjen.
Imponert over at Thomas Myhre har gått med på en lønn på 400.000,- for å spille i KIL, han fortjener litt ros for det også.

Problemet er ikke at spillerne har krevd for høy lønn, men at de som forhandler lønn ikke har hatt god nok oversikt over hva vi faktisk har hatt råd til å betale.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 12:16 
Kaptein

Myhre kom fordi han var klubbløs og hadde lyst til å spille fotball.. Hadde neppe fått signaturen hans om situasjonen for han var annerledes :p

Enig, ikke mye å juble for i år, men gleder meg som en unge til hver kamp og lever i trua helt til Molde slår oss på Aker Stadion =)

Btw, vi leda aldri 2-0 mot vålerengen 8)

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 12:32 
Reserve

Joa, men mener at de kan fortsatt kan satse fullt på fotball og jobbe ved siden av (finnes en del kveldsjobber i kommuner og private). En årslønn på 400 000,- er egentlig jævlig godt betalt for å drive på med hobbyen din, en lett jobb ved siden av som du tjener 100 000,- i året på, da har du nok mener jeg. Og det må da finnes gode spillere som kan gjøre dette. Noen stjerner må man jo alltid ha og de skal tjene godt så lenge de gjør det godt! Mere prestasjonsbasert lønn er vel også noe som burde innføres.( over alt i arbeidslivet faktisk).

Libra; jo Kai Olav kan sammenlignes med andre, selv om han har hjerte i KIL vil ikke det si at ikke flere kan være som han. Som ikke er fra Vinger også, men har hjerte for fotballen og sitt senere liv...

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 12:42 
Klubbdirektør

Det er da 3 spillere som mange ønsker seg fra Kil da. Kan bli noen kr det http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/ ... lle-tl-lag

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 12:43 
Forumlegende

Erik B wrote:
Joa, men mener at de kan fortsatt kan satse fullt på fotball og jobbe ved siden av (finnes en del kveldsjobber i kommuner og private). En årslønn på 400 000,- er egentlig jævlig godt betalt for å drive på med hobbyen din, en lett jobb ved siden av som du tjener 100 000,- i året på, da har du nok mener jeg. Og det må da finnes gode spillere som kan gjøre dette. Noen stjerner må man jo alltid ha og de skal tjene godt så lenge de gjør det godt! Mere prestasjonsbasert lønn er vel også noe som burde innføres.( over alt i arbeidslivet faktisk).

Libra; jo Kai Olav kan sammenlignes med andre, selv om han har hjerte i KIL vil ikke det si at ikke flere kan være som han. Som ikke er fra Vinger også, men har hjerte for fotballen og sitt senere liv...

Prinsippet i det du sier er jeg egentlig enig i, men må si meg enig med Libra i at dersom KIL som klubb alene hadde tilbytt en makslønn på 400.000,- eller deltidskontrakter hadde vi neppe hatt så mange spillere å skilte med ettersom andre klubber i tippeligaen ikke har lagt seg på denne linja. Det er de klubbene som presser opp markedslønna.

Når det er sagt burde man jo ha hatt tidenes mulighet til å skaffe seg spillere på billigsalg foran denne sessongen med såpass mange spillere som ikke fikk fortsette i sine klubber, man burde også i etterpåkloksapens tegn ha vurdert å beholde flere av de gammle spillerene fremfor å hente forsterkninger som ikke slo til, men det kunne man desverre ikke vite da, samtidig som man nok var litt bitt av opprykksrusen.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 12:46 
Forumlegende

Janko wrote:
Det er da 3 spillere som mange ønsker seg fra Kil da. Kan bli noen kr det http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/ ... lle-tl-lag

Torp tror jeg forsvinner etter sessongen fordi han ikke har kontrakt lenger og fordi han har sagt at han vurderer klubbskifte. Han er også moden for en større klubb om han spiller opp mot sitt beste.
Güven takket nei til kontrakt med Hønefoss (takk for det), men blir nok solgt etter sessongen om økonomien er like skrall og/eller vi må rykke ned.
Tuelo tror jeg faktisk ikke blir solgt rett og slett fordi han er en type spiller som er veldig opp og ned, han kan være genial på sitt beste for så å ikke synes i neste kamp.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 12:58 
Materialforvalter

Vet nesten ikke hva jeg skal si. Annet enn at det er så trist at jeg får lyst til å sette meg ned og tute som ei lita skolejente.

I tillegg til at situasjonen ser håpløs ut, virker det i tillegg som om hele Norge gir blaffen i KILs problemer. Fredag formiddag var det kun lokale medier som fulgte saken. Riksmedia gir TOTALT fa##. Det sier dessverre sitt. Når ingen rundt omkring gidder å melde om KIL-stoff, selv når det er såpass "juicy", gjenspeiler det den totale likegyldigheten hos folk flest.

Hvorfor skal f.eks. "pengegubber" som grus-Roy grave dypt i lommeboka (nok en gang) for å redde et lag som nasjonale medier- og annonser ikke bryr seg om? Heller ikke folk i Glåmdalen bryr seg om KIL. Tragisk.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 14:20 
Klubbdirektør

WTFimNasreen wrote:
Myhre kom fordi han var klubbløs og hadde lyst til å spille fotball.. Hadde neppe fått signaturen hans om situasjonen for han var annerledes :p

Enig, ikke mye å juble for i år, men gleder meg som en unge til hver kamp og lever i trua helt til Molde slår oss på Aker Stadion =)

Btw, vi leda aldri 2-0 mot vålerengen 8)

2-1 da :D Jeg glemmer fort slike ting. Men vi ledet da en liten stund, og da hadde jeg det herlig den stunda :mrgreen:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]