Erik B wrote:
Joa, men mener at de kan fortsatt kan satse fullt på fotball og jobbe ved siden av (finnes en del kveldsjobber i kommuner og private). En årslønn på 400 000,- er egentlig jævlig godt betalt for å drive på med hobbyen din, en lett jobb ved siden av som du tjener 100 000,- i året på, da har du nok mener jeg. Og det må da finnes gode spillere som kan gjøre dette. Noen stjerner må man jo alltid ha og de skal tjene godt så lenge de gjør det godt! Mere prestasjonsbasert lønn er vel også noe som burde innføres.( over alt i arbeidslivet faktisk).
Libra; jo Kai Olav kan sammenlignes med andre, selv om han har hjerte i KIL vil ikke det si at ikke flere kan være som han. Som ikke er fra Vinger også, men har hjerte for fotballen og sitt senere liv...
Prinsippet i det du sier er jeg egentlig enig i, men må si meg enig med Libra i at dersom KIL som klubb alene hadde tilbytt en makslønn på 400.000,- eller deltidskontrakter hadde vi neppe hatt så mange spillere å skilte med ettersom andre klubber i tippeligaen ikke har lagt seg på denne linja. Det er de klubbene som presser opp markedslønna.
Når det er sagt burde man jo ha hatt tidenes mulighet til å skaffe seg spillere på billigsalg foran denne sessongen med såpass mange spillere som ikke fikk fortsette i sine klubber, man burde også i etterpåkloksapens tegn ha vurdert å beholde flere av de gammle spillerene fremfor å hente forsterkninger som ikke slo til, men det kunne man desverre ikke vite da, samtidig som man nok var litt bitt av opprykksrusen.