Synes det er mye negativitet om dagen. Situasjonen er ikke optimal........greit nok, men det er da ikke fullstendig krise heller.
Det er liksom noe med den "detta går itte"-mentaliteten som preger området vårt.
Mange har forsvunnet de siste månedene. Så vidt jeg kan se var det kun et par av dem som spilte fast på laget sesongen 2017.
At spillere flytter på seg/prioriterer andre ting er da en helt normal del av fotballen. Det ligger kanskje mer i det at det dreier seg om spillere som har vært her en stund, og som man også har fått et nært forhold til. Men hvem er det egentlig som forsvant som er uerstattelige rent sportslig sett?
Enkelte er mer skeptiske på denne tiden i år enn de var på samme tiden i fjor. Vel.....i fjor på denne tiden hadde vi knapt nok et trenerteam, halve laget slet med skader, og forventningene var skyhøye etter en jubelsesong som uansett ville vært vanskelig og følge opp.
Noen nevner at vi knapt nok kan stille lag mot Hamkam om noen uker? Ok......men KIL har faktisk flere spillere på kontrakt enn det Hamkam har for øyeblikket. KIL er langt ifra det Obos-laget med færrest spillere pr dags dato.
Jeg håper for guds skyld ikke at KIL ender opp med og panikk-signere en haug med middelmådige spillere fordi man føler man MÅ fylle opp stallen i januar......og jeg har sagt det før, det er ikke bare og trylle frem gode spillere til Kongsvinger.
Noen ganger går det, og andre ganger går det ikke. I en optimal verden hadde vi hatt en stall bestående av 20-22 kvalitetsspillere klar i slutten av november, men i den virkelige verden derimot.........
Jeg ser jo at vi har klare mangler i mannskapet vårt, og da snakker jeg ikke bare om antall........MEN hvis man skulle ha satt opp en slags førsteellever av de spillerne vi har pr dags dato, så hadde det jo sett sååååå hakkende gæli ut heller......og her er det jo flere som kan rullere litt på plassene.
Gorodovoy/Lysgård (keeper)
Røer Skjellum Ovlien Pålerud (Forsvar)
Sjølstad/Holter (def midtbane)
Kolstad/Wennberg Vinjor/Bydal/Fremstad (indreløpere)
Castro (off midtbane)
Langrekken/Pärlan Guven (spisser)
Jeg mener iallfall at vi har et godt utgangspunkt......også får man fylle på litt etterhvert med mer rutine og muskler når det evt måtte skje.
Man må jo ha litt trua da