Dette er min mening om hvem jeg vil ha med videre til neste sesong.
Håper Kirill, Maikel og Richardsen får tilbud om nye kontrakter (Tror deres kontrakter går ut etter endt sesong). Tviler på at alle kommer til å signere nye men de er blitt viktige bærebjelker i KIL.
Kirill gikk jo skadet store deler av årets sesong. Men etter hans tilbakekomst syns jeg midtforsvaret har vært tryggere enn på lenge. Ovlien/Kirill fungerer godt.
Maikel er Maikel. Et konstant uromoment som kan gjøre det det mest utrolige. Kan være litt "borte" i perioder. Men når han er på så er han knallgod.
Richardsen? Må si han har vokst seg frem som en av mine absolutte favoritter i KIL uansett KIL-årgang. Dette er en spiller som virkelig blør for drakta uansett om vi snakker om treningskamp mot Nybergsund eller cupfinale mot RBK. Et arbeidsjern av rang. I tillegg syns jeg han bare blir bedre og bedre med åra. Frykter at han savner Sørlandet

Har vanskelig for å bestemme meg for Røyrane. Liker typen veldig godt. Men går jo skadet veldig ofte. Blir han kvitt det er han absolutt en spiller KIL vil ha nytte av fremover.
Wennberg...usikker på kontraktslengde her. Men en jeg også vil ha med videre. Kriger og står på i hver eneste match. Vet ikke hvorfor han har vært "ute" store deler av sesongen. Kan fort forsvinne hvis han vet han ikke får mer spilletid er jeg redd.
Leiesoldatene Lillevik og Kolstad? Tror ikke KIL kommer til å hente disse inn for neste sesong. De har for all del gjort en god innsats hos oss. Men de har ikke blitt soleklare førstevalg noen av de. Personlig syns jeg Gorodovoy er ett hakk bedre enn Lillevik og på midtbanen syns jeg vi har 2-3 spillere bedre enn Kolstad.
Pinto...ikke like fremtredende som høsten 2016. Kan bli en god backup for 2018. Men skal vi ofre Holter/Vinjor for at en aldrene portugiser skal ta plassen? Under tvil ja til en 1-års kontrakt. Han har mye han kan lære bort.
Niang får nok ikke fortsette. Vi har Pärlan og jeg mener han er mange hakk bedre.
Resterende spillere tror jeg har kontrakter utover inneværende sesong. Men er jo godt mulig noen av de forsvinner også. Moldskred ble jo nærmest helt borte fra høsten av. En jeg virkelig håper kommer sterkt tilbake i 2018. Kjernekar!
Over og ut