KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 01:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 160 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
PostPosted: 25 Oct 2009, 16:48 
Forumlegende

Vel, vi skal ikke bare skylde på treneren som sådan.

Slik det har framkommet i media har det ikke vært noen hemmelighet at T Nordlie har vært en rådgiver opp i det hele i høst.
Det har man ikke lagt skjul på i media.
Det gjenspeiles også i laguttakene.
Et par plasser har vel hele tiden blitt bemerket.
Det har aldri vært annet enn den arven.

Bortestatistikken før var heller ikke god i forhold til å skulle være et topplag.
Man har rett og slett ikke vært dyktige nok til å lære laget å ta nok bortepoeng.

Man må også slå Mjøndalen for å ta flere poeng enn i 2004 og 2007.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 17:23 
Reserve

Jeg stiller ihvertfall ikke opp i hylekoret mot sittende trenerløsning. Da synes jeg det er mer nærliggende å peke på Nordlie. da årets KIL-utgave har hatt et tydelig Nordlie-stempel i form av "slitent mannskap" når det drar seg mot høsten. Nordlies lag kommer som regel ut som en veddeløpshund av startboksen, men den knalltøffe treningen tærer på. Også i år, hvor nøkkelspillere som Risholt'ene har sviktet når det teller som mest. Spissrollen er en annen der Nordlie aldri klarte å finne den beste løsningen, og vi står også igjen som det minst målfarlige laget av topplagene. Mangel på gode offensive løsninger har ødelagt mye for oss i høst.

Nordlie hadde en sjanse til å ta den lille underdog'en med den stolte historien opp i øverste divisjon, nesten mot tyngdeloven. Men Tippeligaen med dens medieinteresse og de raske pengene betydde mye for Tom Q. Nordlie, som svek laget sitt da de hadde en fot på neste nivå. Det er Nordlie som sørget for at vi ble sittende i et uføre på tidlig høsten, det er Nordlies treningsfilosofi som bidrar til at gutta ikke maxer nå, og det er Nordlie som skal pepres for at det slutter som det gjør - ikke Eide og Pat.

Så kan det sikkert diskuteres om bytter har vært riktige eller gale, og andre ting - og Eide/Holtet må ta deres del av ansvaret for bortekollapsene. Men hovedansvaret må Den Store Sviker ta, og når ikke han var klarte å fullføre det han begynte på, synes jeg faktisk Styret og trenerduoen har handlet rimelig fornuftig forutsetningene tatt i betraktning.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 17:31 
Materialforvalter

Quote:
TaigerVudds
Innleggets emne: Re: Kamptråd Tromsdalen - KIL

Jeg stiller ihvertfall ikke opp i hylekoret mot sittende trenerløsning. Da synes jeg det er mer nærliggende å peke på Nordlie. da årets KIL-utgave har hatt et tydelig Nordlie-stempel i form av "slitent mannskap" når det drar seg mot høsten. Nordlies lag kommer som regel ut som en veddeløpshund av startboksen, men den knalltøffe treningen tærer på. Også i år, hvor nøkkelspillere som Risholt'ene har sviktet når det teller som mest. Spissrollen er en annen der Nordlie aldri klarte å finne den beste løsningen, og vi står også igjen som det minst målfarlige laget av topplagene. Mangel på gode offensive løsninger har ødelagt mye for oss i høst.

Nordlie hadde en sjanse til å ta den lille underdog'en med den stolte historien opp i øverste divisjon, nesten mot tyngdeloven. Men Tippeligaen med dens medieinteresse og de raske pengene betydde mye for Tom Q. Nordlie, som svek laget sitt da de hadde en fot på neste nivå. Det er Nordlie som sørget for at vi ble sittende i et uføre på tidlig høsten, det er Nordlies treningsfilosofi som bidrar til at gutta ikke maxer nå, og det er Nordlie som skal pepres for at det slutter som det gjør - ikke Eide og Pat.

Så kan det sikkert diskuteres om bytter har vært riktige eller gale, og andre ting - og Eide/Holtet må ta deres del av ansvaret for bortekollapsene. Men hovedansvaret må Den Store Sviker ta, og når ikke han var klarte å fullføre det han begynte på, synes jeg faktisk Styret og trenerduoen har handlet rimelig fornuftig forutsetningene tatt i betraktning.

Hadde det ikke vært for Nordlie hadde vi spilt mot Ull/Kisa, Vålerenga 2, Fløy, Vindbjart, osv. i år, så dilldallet om at Nordlie er skylda i kollapsen blir fullstendig komisk. Greit at han er Den Store Svikeren, men det er ikke hans skyld at vi tapte på målstreken. Når en ser hvordan laget har opptrådt i SVÆRT mange bortekamper, er det et mirakel at vi ikke befinner seg i samme situasjon som HamSkam. Her har man fått MAKSIMALT ut av et middels sagt middelmådig 1. divisjonslag. Spillerne er jo en relativt grå grøt - som ikke har noe i Tippeligaen å gjøre.

Men for all del: Synd de ikke spilte over evne også i slutten av sesongen...

Last edited by Plazan on 25 Oct 2009, 17:32, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 17:32 
Klubbdirektør

Helt enig med TaigerVudds her. Eide og Holtet blir nok litt for ferske enda i dette gamet her. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor dem skal ringe Nordli og spørre om hvem som skal spille eller hvordan man skal trene. Det har vel han ikke noe med. Kanskje det hadde godt bedre hvis dem gjorde som dem ville.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 17:40 
Reserve

Bare så det er sagt: Jeg er også mektig imponert over jobben Nordlie gjorde høsten 2008. Og takknemlig. Men i min bok avslutter man det man begynner på, og rømmer ikke når første glimt av grønnere gress synes over gjerdet. Og når man først har forlatt klubben etter prinsippet "jeg kan kjøre deg på tjukka, men resten får du gå", så er det greit at vi plasserer ansvar der det hører hjemme. Både for i fjor og i år.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 17:58 
Klubbdirektør

Da har Haugesund-Sogndal og Hønefoss et middelsmådig lag også da. De har tapt mot mange av de dårligste de også.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 18:22 
Trener

Ja da, Tom Nordlie reddet oss i fjor og svek oss i år.

Nettopp de faktum at årets adeccoliga var den letteste på mange år p.g.a. utvidelsen av tippeligaen gjorde denne sesongen til en eneststående mulighet, som med 99% sikkerhet nå er misbrukt. Hønsa og Haugesund har naturligvis ikke noe mer i tippeliagen å gjøre enn KIL ville hatt, men når man først kommer seg dit går det naturligvis ann å forsterke laget.

Uansett divisjon håper jeg at jeg slipper å se Jonas Johansen i KIL drakta neste år. Bedre å satse på lokale talenter enn gå fotball og støttepassninger og null villighet i duellene.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 18:44 
Materialforvalter

Skuffende greier..men det er ikke over enda...enig i MYE av kritikken her inne, men å skylde på treneren er og blir for dumt..

Men la oss se framover:

Alle som har hatt noe å tape i toppen har i tur og orden feilet.. Vi fikk tidlig luke, Sogndal fikk deretter en luke, Hønefoss har hatt alle muligheter til å avgjøre dette, og skjelver nå.. Er det usannsynlig at Haugesund taper mot 08? Det er vel mer sannsynlig at de vinner, MEN...

Er det usannsynlig at Sogndal slår Hønefoss med 1 mål- akkurat det tror jeg fort kan skje. Hvis det skjer holder det med 5-0 til Vinger og plutselig er vi der.. Vil påstå det har skjedd større undere enn at akkurat dette skulle skje...

MEN.. sannsynligheten for opprykk ble betydelig mindre i dag.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 19:00 
Forumlegende

Fra første seriøse treningskamp (Notodden) fram til den negativt avgjørende perioden med 6 tap på 8 kamper var man nesten uslåelige.
Så kom perioden hvor man så at man falt i hop og nøkkelspillere tydelig var på felgen.

Fra denne perioden er man vann og vin i stor stil.
Vi så det klart i siste kampen før ferien (MIF 1-2) at man veldig slitne.
Det er faktisk noe der.
Husk at avgåtte trener har hatt rykte for å slite ut etterhvert.

Har man fått absolutt maks ut av laget i år?
Ikke så sikker på det.
Eller?

Høsten 2007 var Ryen og Guiomar kanskje det beste stopperparet i Adecco.
Sylling har vel 10 mål, det samme som da.
Brenes og Kar Risholt har prestert langt bedre de siste årene enn her i år.

Da, i 2007, spilte også Turbo som nå ble vraket 21 kamper.
Nå skulle man altså ha bedre spillere der..

Den vrakete Peter Samuelsson hadde 14 mål i serien.
Ingen oppnår det i år.
Nå skulle man altså ha bedre angripere...

Blir KIL nr 4 i år har man mot de 3 beste oppnådd 6 av 18 poeng (HBK,Haugesund,Sogndal).
Den gangen så langt 4 av 18 (HamKam, som var veldig gode da, Molde og Glimt). Slo Molde og U mot Glimt.

Flere har her inn snakket om "tidenes stall".
Og på papiret er den nok bedre enn i 2007 og absolutt enn i 2004.

Enten er ikke årets stall tidenes stall - eller så er så absolutt ikke maks tatt ut.
Maks er ikke tatt ut.
Langt derifra.

Man har spilt glitrende hjemmekamper mot Alta, LøvHam, Haugesund og Sarpsborg.
Borte mot Alta, Sogndal og Moss.
Ellers mye skjelvende prestasjoner egentlig.

Uerfarne trenere på slutten kan være et argument, men ikke fullt ut.
Haugesundtreneren Jostein Grindhaug har intet å vise til fra før.
Haugesund har hatt mye av KIL-syndromet med gode hjemme og dårlige borte.

I motsening til KIL slo de til borte i sluttfasen med seier mot Bryne og Skeid.
KIL har tatt 1 av 9 mot 3 dumpelag.

Egentlig liten forskjell på disse 2 lagene.
Kanskje burde KIL ha brukt en idrettespsykolog etter bortekampen mot Skeid, eller helst etter HK-kampen.
Man har jo i sine beste stunder vist seg veldig gode, særlig da hjemme.

Jeg tror ikke uten videre på noen reell effekt i slikt, men på en slags "placeboeffekt".
Noe nytt - noe oppfriskende - noe utfordrende som ga det lille ekstra.

Men skjer det et under neste helg at Haugesund taper og man slår Mjøndalen og Sogndal ikke vinner --- er alt glemt.

Last edited by ivo on 25 Oct 2009, 19:01, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 19:14 

Tromsdalen - KIL : 3 - 0

Vi tapte svært fortjent og framstod som alt annet enn det vi ønsker å være i dag desverre:
Jeg beklager overfor alle som støtter oss at vi ikke klarte å vise fram en bedre prestasjon:
En stor takk til fantastiske supportere som tok turen: Jeg vet spillere og trenere setter umåtelig pris på at dere kommer og heier laget fram gjennom hele kampen og sannelig også gjennom treningen på banen i går :)

Etter en slik forferdelig forestilling er det lov for oss alle til å "deppe" noen minutter i frustrasjon over muligheten vi ikke tok i dag!

MEN SÅ:::

Nå legger vi vekk alle analyser av hva som ble feil, hva som kunne vært gjort annerledes osv.Det er tid nok etter sesongen til å gjennomgå alt dette (og det vil selvsagt også bli gjort ) , Nå er det Mjøndalen kampen som gjelder: Vi har ennå så ufattelig mye å spille for, løpet er ikke kjørt på noen måte.

Sammen skal vi skape en folkefest og vise alle at på Gjemsellund, der regjerer vi, det er en uinntagelig festning, så får vi bli nr 1 - 2 eller 3 på tabellen, og ta for oss i en eventuell kvalikk om det blir det.

Erik Hamren sa det slik: " Storhet er ikke aldri å falle, storhet det er å reise seg igjen"

La oss bruke kommende uke positivt og se på alle mulighetene vi har rundt oss, når vi får "summet" oss, ser vi fort at de er
mange og de er store:

Vennlig hilsen

Henrik Mohn

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 19:30 
Trener

Før sesongen startet hadde jeg vært fornøyd med kvalikk, men nå føles det bare surt!

Eneste positive er at Kamma er borte fra Norsk toppfotball.

Quote:
Sammen skal vi skape en folkefest og vise alle at på Gjemsellund, der regjerer vi, det er en uinntagelig festning, så får vi bli nr 1 - 2 eller 3 på tabellen, og ta for oss i en eventuell kvalikk om det blir det.

Ja faen! Løpet er ikke kjørt!
Tenk om vi skal møte Nordlie & FFK i en kvalikk!
Fullt mulig å sende de tilbake fra Gjemselund med stygge siffere!

Last edited by Drublic on 25 Oct 2009, 19:34, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 19:35 
Klubbdirektør

Nå er det én ting som gjelder og det er å vinne med 5 mål eller mer mot Mjøndalen, alt ettersom hva som skjer mellom Sogndal og Hønefoss. Sannsynligheten for at Haugesund ikke bare avgir poeng, men faktisk taper mot Sarpsborg på hjemmebane er like stor som at plystring blir en OL-gren. Det er ikke noe å satse på.

Opprykket røyk nok mot Skeid på Bislett. Nå vil jeg tro sjansene er på rundt 40%.

Men jeg kommer neste søndag og regner uansett med at andre gjør det også og støtter laget.
Så får vi bare satse på at Sogndal gjør jobben mot Hønsa, selv om jeg tviler noe voldsomt...

Last edited by A4Tech on 25 Oct 2009, 19:36, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 19:36 
Saftblander

Vegard Skogheim som ny trener neste sesong? :P

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 19:45 
Kaptein

faen å mange ubrukelige supportere det kommer innom etter hvert tap... 9 sider her nå, KIL - FKH 3 sider.. :roll: KIL - Bryne 3 sider, Skeid -KIL 6 sider... Bryr dere dere virkelig om KIL? eller er dere her bare for å slenge møkk? jadajada er tilbake og.. velkommen :?

takk for en utrolig sesong gutta!! over all forventning

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2009, 19:51 
Trener

Ja, fokus må være på neste kamp, og på hjemmebane har vi stort sett overbevist, men man bør vel prøve å lære av sine feil. Etter begredelig bortkamper mot 2. divisjonslaget fra hamar og mot 2. divisjonslaget fra Torshov burde man kanskje lært noe og gjort om på noe av det som ikke fungerte. Det var tydeligvis ikke mulig. så da ble det slik igjen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 160 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]