KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 09 Sep 2025, 21:59

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 454 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Tom Nordlie!!
PostPosted: 09 Nov 2008, 17:35 
Forumlegende

Angående LO: Det blir feil å være "politisk". Arbeidsgiver eller arbeidstakerorganisasjoner, religiøse organisasjoner og andre organisasjoner som har som oppgave å mene og forkynne bør ikke sponse et idrettslag der alle skal være inkludert.

Universelle standpunkter som "nei til rasisme", "nei til dop" og andre tilsvarende slagord er selvsagt velkomne.

Utover det Berntsen nevner om LO er man selvsagt enig i hele hans lange og gode innlegg over.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2008, 17:38 
Forumlegende

Quote:
Dessverre synes jeg avisartikkelen var altfor defensiv!

Korrekt. Det var en av mine råd til KIL Toppfotball i den saken de hadde på hjemmesida hvor dem ba om innspill fra folket. Jeg ba dem være konsekvent positive og offensive hele tida. Selv om man på kontoret ser røde tall og store hindre å passere, så må man i media være offensive og ambisiøse hele tida!! Psykologi dette.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2008, 20:41 
Klubbdirektør

Er ikke dette en jobb for Kjøk? Er vel han som skal få inn penger. Nå for han ta med seg mappa med planene Kil har for fremtiden og komme seg utafor kommunen.Eller noen andre i styret. Kan aldri tenke meg at de har spurt Maarud-Plantasjen eller noen av de store rundt om i Hedemark. Den ene uka er styret helt i hundre og den neste er alt urealistisk- Hva er det de vil egentlig? Kan vel ikke gi opp etter 2 uker. Ingen ting er urealistisk. Hvis man bare står på. Alle sa det samme om TN. Det var helt urealistisk og få han hit. Men med litt innsats og stå på vilje så gikk det jo bra. Dem har jo et ben innafor Eda stormarked, men de kan jo prøve å få et til innafor.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2008, 20:56 
Trener

Karlsen wrote:
Angående LO: Det blir feil å være "politisk". Arbeidsgiver eller arbeidstakerorganisasjoner, religiøse organisasjoner og andre organisasjoner som har som oppgave å mene og forkynne bør ikke sponse et idrettslag der alle skal være inkludert.

Universelle standpunkter som "nei til rasisme", "nei til dop" og andre tilsvarende slagord er selvsagt velkomne.

Utover det Berntsen nevner om LO er man selvsagt enig i hele hans lange og gode innlegg over.

Man kan velge å se dette på flere måter. Alta hadde jo den Norske Kirke og menighetsrådet som hovedsponsor i høst. Og da jeg så spillerne til Alta, kan jeg neppe tro at de alle tilhørte den trosrettningen.

Innspillet mitt var ment for å skaffe penger, og denne arbeidstakerorganisasjonen har tidligere sponset f.eks det norske skøytelandslaget. Om man ser på den historiske biten, selv om man må tilbake til 1940 for å finne sammenslåingen, så har KIL historiske røtter til arbeiderbevegelsen. Det burde telle om man gikk dit for å be om spons.

Med ditt argument, kan man ikke gå til f.eks Maarud. Om de skal gå inn, er det for å kjøpe reklameplass og selvfølgelig reklame for det de ønsker å selge. Her handler det om å synes.

For meg er det egentlig det samme hvor pengene kommer fra, bare de kommer.

Last edited by Berntsen on 09 Nov 2008, 21:00, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2008, 22:17 
Forumlegende

Berntsen wrote:
Man kan velge å se dette på flere måter. Alta hadde jo den Norske Kirke og menighetsrådet som hovedsponsor i høst. Og da jeg så spillerne til Alta, kan jeg neppe tro at de alle tilhørte den trosrettningen.

Innspillet mitt var ment for å skaffe penger, og denne arbeidstakerorganisasjonen har tidligere sponset f.eks det norske skøytelandslaget. Om man ser på den historiske biten, selv om man må tilbake til 1940 for å finne sammenslåingen, så har KIL historiske røtter til arbeiderbevegelsen. Det burde telle om man gikk dit for å be om spons.

For meg er det egentlig det samme hvor pengene kommer fra, bare de kommer.

Joda jeg ser argumentene dine. Det med Alta er direkte avskyelig, religion har intet å gjøre i fotballen som skal formidle positive holdninger, likeverd og toleranse.

Da tar jeg LO any day framfor kristen organisasjon. Men la oss trekke den litt lenger da: La oss si at Senterpartiet skulle hat logoen sin på draktene til KIL. Hadde det vært greit?

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2008, 23:57 
Trener

Karlsen wrote:

Joda jeg ser argumentene dine. Det med Alta er direkte avskyelig, religion har intet å gjøre i fotballen som skal formidle positive holdninger, likeverd og toleranse.

Da tar jeg LO any day framfor kristen organisasjon. Men la oss trekke den litt lenger da: La oss si at Senterpartiet skulle hat logoen sin på draktene til KIL. Hadde det vært greit?

Sånn prinsippielt vil jeg si ja til det. Selv om jeg kanskje ikke hadde gått av skaftet å stemt på eller meldt meg inn der. Så lenge de legger penga på bordet burde det være greit.

For å sitere Nordlie: "Det er viktigere å sette klubbens behov framfor egne behov."

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2008, 00:36 
Forumlegende

Enig i at man må være åpen for det meste. Alt for penger..hmm..jo..interessant problemstilling dette, som helt sikkert ikke passer inn i tråden. Nå fikk jeg noe å gruble på..for hvor bør grensa gå? Lar det stå åpent og penser tråden inn igjen og forholder meg til overskriften.: Tom Nordlie. Og ja, det viktigste er å få Nordlie på plass. Samma f... hvordan!

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2008, 11:10 
Forumlegende

Virker som om man fortsetter i samma gata som før i klubben ved at man den ene uka er superoptimistiske og skal få til alt for så å komme tilbake en uke senere totalt resignerte. Går det ikke ann å være konsekvente i det budskapet man sender ut, la oss håpe at det er Glomdalen som forsøker å koke suppe på spiker igjen og at man klarer å få på plass pakka som skal til for at Nordlie forsetter.

Man må jo ikke slege hele skinnet heller, man kan vel fokusere på å treffe og skyte bjørnenen nå og få på plass pakka i løpet av forsessongen 2009? Selvfølgelig må kontrakter til trener og kontraktsløse spillere spikres nå, men man må ikke ha oversikt over alle inntekter i Desember 2008 før man skrinlegger satsingen for neste år. Skal man satse må man også tørre å ta noen kalkulerte risiki, og en av de må være å tørre å bruke noen penger man ser man ikke har her og nå, men som kan komme på plass om vi får med de rette folka rundt klubben. Jeg oppfordrer ikke til hensynsløs sløsing, men Sparebanken Hedemark som er hovedsposnor må vel kunne gå inn med ett lite lån i venten på at sponsorer får vedtatt hvem de skal støtte neste år?

Dersom man ikke får til denne satsingen kunne vi like godt å rykka ned i år, for da sender klubben tydelige signaler om at vi er ikke gode nok for å satse, vi klarer ikke å møte de kravene som skal til for å bli en toppklubb i adeccoligaen. Da sier man inndirike at vårt mål for neste sessong er å beholde plassen, med dertil psykisk budskap til spillerene som neppe finner tilbake til flyten fra i høst.

Nordlie har vel også sagt at lønna kommer man nok til å bli enige om, så han kan vel være villig til å diskutere noe lavere lønn dersom noe av midlene går til andre riktige tiltak i klubben?

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2008, 11:44 
Reserve

Hvem er denne nerden som maser om Tom for Norge hele tiden? Ole Johnny K. For min del forstår jeg ikke hvordan det går an engasjere seg for Norges landslag? Regner med at Tom Nordlie er for smart til å ta en slik urias post.

Tomforkil.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2008, 15:44 
Trener

Da er det dratt igang en innsamlingsaksjon. I første omgang registeres du på en liste, der du garanterer for et vist beløp. Du faktureres når Nordlie rundt juletider, når Tom har dagt ja. Send en mail til: text@online.no

KILDE: http://mittglomdal.no/-/bulletin/show/1 ... kan-glippe

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2008, 16:22 
Forumlegende

Berntsen wrote:
Da er det dratt igang en innsamlingsaksjon. I første omgang registeres du på en liste, der du garanterer for et vist beløp. Du faktureres når Nordlie rundt juletider, når Tom har dagt ja. Send en mail til: text@online.no

Vel og bra med kronerulling, og skal nok klare å spytte inn 500kr. denne gangen også som i folket spiller aksjonen i sommer, men klubben kan ikke bli avhengig av kronerullinger. Det de trenger er faste inntekter som de kan regne med at kommer hver sessong, klarer de ikke det blir det nok ett engangsstunt som holder klubben varm en sessong til.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2008, 16:31 
Trener

mikeb wrote:
Berntsen wrote:

Vel og bra med kronerulling, og skal nok klare å spytte inn 500kr. denne gangen også som i folket spiller aksjonen i sommer, men klubben kan ikke bli avhengig av kronerullinger. Det de trenger er faste inntekter som de kan regne med at kommer hver sessong, klarer de ikke det blir det nok ett engangsstunt som holder klubben varm en sessong til.

Det vigtigste her er vel egentlig signaleffekten. Vi viser at det er mulig.

Husk at det var en supporter med mye penger som var med å satte i gang med ting somsikret oss Nordlie, Brenes og Kristofferson i sommer.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2008, 17:56 
Klubbdirektør

http://www.origo.no/-/bulletin/show/167 ... et-svinner meget bra skrevet. Tror så mye på det han sier om å få tak i sponsorer. De sitter å ringer.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2008, 19:21 
Saftblander

Som en forretningsdrivende håper jeg at Kil ikke sitter og ringer om sponsing,da har man tapt.Man må være kreative og finne på nye ting.Man gi litt tilbake for og få noe igjen,Se på Sundet som tar med seg sponsorer på litt av hvert.Er sikker på at Kil Har (hadde) en person som mange sponsorer kunne tenke seg å høre på i egne rekker (Nordlie).Tenk nytt er sikker på at dere vil lykkes.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2008, 20:00 
Trener

Skogenskonge wrote:
Som en forretningsdrivende håper jeg at Kil ikke sitter og ringer om sponsing,da har man tapt.Man må være kreative og finne på nye ting.Man gi litt tilbake for og få noe igjen,Se på Sundet som tar med seg sponsorer på litt av hvert.Er sikker på at Kil Har (hadde) en person som mange sponsorer kunne tenke seg å høre på i egne rekker (Nordlie).Tenk nytt er sikker på at dere vil lykkes.

Nå inviterte vel KIL med seg flere av sponsorene på en landskamp tidligere i år. Men det er klart at man kunne gjort mye mer.

Uansett sies det at det alt er kommet in flere titusner av kroner i kronerullingen

Last edited by Berntsen on 10 Nov 2008, 20:01, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 454 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 31  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]