KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 08:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 20:25 
Forumlegende

KIL 2007:

Har tidligere forventet en trygg plass midt på tabellen. For å klare det må man også vinne bortekamper. Molde, Glimt og Hamkam kan vi ikke regne med å slå borte.

Spillerstallen tilsier at årets lag er bedre enn fjorårets.

OG: Jeg er bekymra etter å ha fått noen faresignaler i det siste om slappe forestillinger. Man måtte jo vente en hel omgang også i dag før man våknet.

Med det spillermaterialet forventer jeg at KIL holder trygg avstand til nedrykkstreken.

Jeg forventer av ALLE fotballag at man er "på nett" i 2x45, jobber, løper og fighter i alle dueller. KIL har etterhvert noen omganger også i år hvor man ikke har sett noe særlig til dette. Dog ikke et nytt fenomen idet de også var sykt ustabile under Skogen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 20:26 
Klubbdirektør

Trudde aldri jeg skulle juble for uavgjort mot Tromsdalen, men når det skjer slik kan man jo ikke gjøre annet enn å slippe jubelen løs.

Det skal være lov å sette spm tegn til hva som skjer her nå. Minner meg utrolig mye om 2005 sesongen, og en slik sesong vil jeg ikke ha igjen.

Men det er som fint er å se at vi endelig har spisser som scorer mål. Pelu med 4, SAmuelsson 2 og Lindau 1 (+Sylling 1 som "offensiv midtbane").

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 20:30 
Klubbdirektør

De beste samt middels lagene viser formen i løpet av hele sesongen og da mener jeg at KIL klarer seg godt...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 20:30 
Reserve

Samtidig som vi gleder oss over et poeng vi hadde slutta å tro på, noterer vi oss også noen kjennetegn ved dagens og årets målscorere.

http://kilfotball.blogg.no/1179080242__ ... ml#comment

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 20:32 
Forumlegende

Med såpass mye nye spillere og ny trener, samtididg som vi har veldig tynn spillerstall og spillere på korttidslån så regner jeg med at denne sessongen kommer til å svinge en del Spesiellt når vi har to nøkkelspillere ute med skade.
Men mange enkeltspillere ser sterkere ut enn det vi har sett på lenge, så gjelder det bare at man får til samspillet på banen som sikrer oss scoringer og poeng. Det jeg har sett av KIL i år har absolutt vært bra, men årets serie er så jevn at jeg tør ikke ta noe med ro før vi ser at vi har fått en god luke ned til streken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 20:58 
mikeb wrote:
Hva er det som skjer i Tromsø?

Kan noen slette kontoen til Ruben Nilsen før kampen er over og han kommer på forumet for å spre edder og galle ;)

Vi må prestere bedre resulateter enn dette for å henge med.

Hehe :) bra sakt , jeg skal ikke si noe spesielt. Så bare 1. omgang og starten av andre.. Måtte stikke på trening. Det jeg så av første omgang var et aggresivt TUIL lag som pressset Kongsvinger veldig høyt. Det gjorde at Kongsvinger måtte spille meste parten langt. 1-0 scoring til TUIL kom på innlegg fra kanten der Lamøy setter ballen inn med hode. 2 målet fikk jeg også med meg før jeg dro :P Var mye tøffe dueller og kriging. Desverre for TUIL sin del klarte di ikke å holde ledelsen. Fikk ikke med meg va som gikk galt. Iallefall gidde bort poeng 5-6 min på overtid som di gjorde mot Hønefoss. Kongsvinger fikk med seg et vikti poeng kan man si. Bra kamp , bra liv og konge vær var faktorene for kampen :P

Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 21:32 
Saftblander

Kan komme med en liten kamprapport fra en uavhengig tilskuer.
KIL starter greit og setter litt press uten de helt farlige sjansene. Så tar TUIL over og skaper ikke veldig mye, men scorer et greit mål som midtstopper2 (fikk ikke kampprogram idag, så da blir det litt improvisering, Arnar F er midtstopper 1) kanskje burde vært først på.
Rett etter avspark somles det i KIL-forsvaret og Erik Lamøy er igjennom på litt skrått hold. Blir løpt ned av backen til KIL og får ballen under seg. I mine øyne var dette straffe (står relativt greit plassert på ca 16meteren) utrolig nok blir det frispark mot Lamøy for at han treffer ballen med hånden når han faller.
Skjer egentlig ikke det helt store frem til pause etter dette. Noen sjanser begge veiene og noe som burde være gult kort til KIL nr.7 etter en håpløs takling på sidelinjen midt på banen.

Hjelpetreneren til KIL sier i pausen at KIL er dårlig i avslutningsfasen og dette skal jobbes med i andre. Helt enig i denne oppsummeringen. KIL har mest ball, men dårlige fra 30 meter og inn.
KIL løfter laget opp i banen i andre og får dermed en kontring imot 2-0, lurer egentlig på om KIL hadde gjort jobben sin før denne kampen. TUIL er ekstremt hurtige fremover og det er slik de alltid spiller.
TUIL presser på og har noen gode muligheter, men keeperen deres holder
dere inne i kampen med flere gode redninger hvor han holder ballen sikkert.

2-1 kommer etter en dårlig avklaring og nr.9 skyter fra 20-25 meter, ikke veldig hardt og burde kanskje vært keepermat for TUIL-keeperen, men skuddet er såpass skjult at det går inn. Virket som at det var med vilje at han la ballen langs bakken på den måten og isåfall er det en veldig bra prestasjon.

2-2. Langt på overtid kommer det en ball opp som TUIL-keepern bommer på og dermed får spissen deres en enkel jobb. Overtiden er helt på plass da det var mye skader + bytter i andre.

2-2 kan sies å være greit basert på hvor mye ball KIL faktisk har, desverre er det veldig svakt i avslutningsfasen og dermed var det ikke veldig mange store sjanser til KIL. Basert på sjanser burde det nok blitt 3 poeng igjen i Tromsø.

Arnar Føresund var bra idag, Mohammed Ahamed ble effektivt stoppet og skapte lite i de duellene de hadde. Nr.21 var jeg veldig negativt innstilt til med dårlig Beckhamfrisyre og hvite sko, men han jobber beinhardt og er vel den jeg la mest merke til på KIL.

KIL idag er bedre en Hamkam og Hønefoss som jeg sålangt har sett mot TUIL. Dere mangler kanskje den kreative midtbanen som gir spissene de gode fremspillene, men måten KIL til tider spilte var bra.

Med tanke på TUIL så er det ingen automatikk at KIL skal ta med 3 poeng fra Krøllgresset i Tromsdalen. HamKam sleit seg til 3-5 (etter 2 gigantiske tabber av TUIL som gir Kamma en 0-3 ledelse). Hønefoss ble tidvis overkjørt og det var et direkte ran at de tok alle poengene med seg i 1-2 kampen.
Defensivt er nok TUIL det dårligste laget sammen med MK i adeccoligaen. Keeperen er en katastrofe og forsvaret er ikke mye bedre.
Fremover vil jeg påstå at det ikke er mange lag som er bedre en dem. Mohammed Ahamed puttet 15 mål i adecco i fjor og Erik Lamøy er en meget bra spiss han også. Er ekstreme ferdigheter fremover på TUIL med hurtighet få lag kan matche og jeg tror nok mange lag skal slite på krøllgresset i Tromsdalen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 21:55 
Forumlegende

takk for bra kamprapport

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 21:57 
Forumlegende

Takk. Flott med et referat fra "nøytrale øyne" :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 21:58 
Trener

veldig bra

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 May 2007, 23:25 
Reserve

Spørsmål til noen som var der:

Gikk KIL ut i et slags 4-4-2 med Pelu på kanten og Fremming/BKI sentralt, eller var det som vanlig 4-3-3 med BKI som indreløper?

Bare lurte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 00:38 
Saftblander

Kan hende det ikke var fullt fortjent....

På Tromsdalen Kunstgress ble det i dag bevist at 2-0 er en farlig ledelse. Kongsvinger lå lenge under mot Tromsdalen, men scoring 5 min. på overtid sikret et poeng med hjem til Kongsvinger
http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=7759

TUILs trener Rune Martinussen var svært skuffet etter at Kongsvinger utlignet nesten 6 minutter på overtid mot Tromsdalen.
http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=7758

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 03:18 
EB wrote:
Jeg var der og KIL gikk ut i en vanlig 4-3-3. Og det er helt utrolig at dere som sitter foran pc'en klarer å være så jævlig negative til noe dere ikke har sett!!!! Dette var en typisk uavgjort kamp hvor ingen av lagene fortjente å vinne.

Men det var en ordentlig trivelig tur og jaggu har ikke TUIL fått supportere!

Kommer vel mer om kampen og ditt datt + bilder i løpet av mandag....

Jeg så kampen , KIL kan si seg fornøyd med uavgjort på hvordan kampen var. Mens Tromsdalen må være misfornøyd med tanke på at di skulle hatt 3 poeng. Men som sakt en kampen spilles 90 min pluss tilleggs tid:)

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 03:33 
Klubbdirektør

Jeg så kampen , KIL kan si seg fornøyd med uavgjort på hvordan kampen var. Mens Tromsdalen må være misfornøyd med tanke på at di skulle hatt 3 poeng. Men som sakt en kampen spilles 90 min pluss tilleggs tid:)[/quote]

Nok et gullkorn. Og dette sier du enda du bare så 1. omgang og litt av 2. omgang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 04:25 
Kongsvinger og TUIL blir å ligge veldi likt på tabellen. Tromsdalen har veldig gode spisser i motsetning til Kongsvinger. Mens Kongsvinger sin styrke ligger i det defansive. Problemer med Kongsvinger er at spillere går ut og inn av laget hele tiden. Dermed har det sin påvirkning på laget som forsvaret har på Tromsdalen. Arnar forsvinner snart, dermed må det trenes inn med en ny 4er bake. Bjarne blir til juni , mens Ørjan og Harald er skadet. Gjør at det blir mye utskiftinger. Jeg skulle gjerne sett Petter Linstad spilt idag , som er en veldi fin defansiv spiller. Ganske lik Harald i spillestilen. Og passer veldi bra inn på anker istedenfor Fremming.

Men Kongsvinger har potensialet , men da må di jobbe hardt framover helt klart. Tror grunnen for at Kongsviner sleit idag var fordi Tromsdalen presset så aggresivt på Kongsvinger.. Som gjorde ofte at di måtte slå di lange ballene istedenfor. Enda tidlig å si hvordan sesongen vil utvikle seg for begge lag. Det man kan si om TUIL er at di har det dårligste stopper paret i 1.div. Vist det ikke skjer noe endringer , evt innkjøp. Så må gutta i forsvars rekka heve seg !

Når vi snakker om dommere , så er helt klart det Norske nivået på dommere veldi dårli. Det ser vi internasjonalt også hvordan vi ligger ann i forhold til alle andre land

Post new topic Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]