KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 11:56

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 86  Next
Author Message
 Post subject: Re: A-laget 2010
PostPosted: 09 Apr 2010, 00:04 
Reserve

Ettersom Brann har avslått Kalvenes' krav om nærmere 500.000 kr. i lønn, så spørs det vel om han er en spiller for KIL...

Profile  

PostPosted: 16 Apr 2010, 18:27 
Forumlegende

Ifølge statistikken på VG (papiravisa) er KIL Tippeligaens mest ineefktive lag.

lag + mål + sjanser - + uttellingsprosent
rosenborg 14-23-61
aalesund 13-28-46
tromsø 7-16-44
start 16-32-50
vif 9-28-32
godset 12-24-50
lsk 8-30-27
odd 11-31-35
haugesund 10-27-37
molde 10-25-40
stabæk 6-29-21
viking 7-21-33
sandefjord 8-17-47
kil 4-26-15
brann 8-24-33
hønefoss 2-8-25

Nå kan man alltids diskutere begrepet sjanse, men uansett viser det veldig mye.
KIL skaper mer enn Rosenborg, men RBK er 4 ganger på effektive på sjansene sine.
Snittet for de 15 andre lagene er cirka 38%.
Med uttellingssnittet til de 15 andre lagene...
Da hadde KIL hatt 10 mål forover, og masse flere poeng.
Estimert cirka 10 poeng kunne man hatt med en lik fordeling på de 6 manglende målene.

mulige resultater med poengøkning i parentes...
1-0 lsk (+2)
2-2 odd (+1)
2-2 aafk (+1)
2-2 godset (+1)
1-1 tromsø (+1)

Last edited by ivo on 16 Apr 2010, 18:32, edited 3 times in total.

Profile  

PostPosted: 23 Apr 2010, 21:41 
Forumlegende

Riseth sier i Glåmdalen at han tror at Linnes debuterer i TL snart.
Spennende.

Profile  

PostPosted: 24 Apr 2010, 14:57 
Saftblander

Håper at Linnes starter. Mitt lag:

Myhre

Frejd
Joseph
Riseth
Håkonsen

Hansen
Risholt
Calle

Linnes
Tuelo
Guven

Bare se på de andre ungutta i TL. De putter de.

Profile  

PostPosted: 24 Apr 2010, 21:14 
Materialforvalter

Ser at spillere og andre i KIL til stadighet uttaler at det blir vanskelig å overleve i eliteserien. Nå sist Krogh som mener at laget havnet på kvalikkplass. Det forundrer meg en smule at ikke engang spillerne har større tro på seg selv og eget lag. Greit nok at KIL som nyopprykket blir tippet rett ned av alle forståsegpåere, men at miljøet i KIL nærmest gjør det samme, forundrer meg. Her bør det komme inn en helt annen holdning. Noen bør banke inn troen på at det er mulig, ikke bare å slåss for å overleve, men at man skal vinne kamper og i det minste havne midt på tabellen. Dersom gutta på laget og miljøet rundt ikke tror det er mulig så blir det selvsagt svært vanskelig. Det sies at på dette nivået så sitter mye i hodene på spillerne. Man må tro på det man driver med. Det kan som sagt virke som en skikkelig holdningsendring er på plass. La oss håpe det kommer en ny trener som kan gripe fatt i dette. laget må gå på banen med tro på å kunne vinne. Hver eneste kamp. Og kamper vinnes ikke på egen banehalvdel.

Profile  

PostPosted: 24 Apr 2010, 21:18 
Klubbdirektør

Sveino wrote:
Ser at spillere og andre i KIL til stadighet uttaler at det blir vanskelig å overleve i eliteserien. Nå sist Krogh som mener at laget havnet på kvalikkplass. Det forundrer meg en smule at ikke engang spillerne har større tro på seg selv og eget lag. Greit nok at KIL som nyopprykket blir tippet rett ned av alle forståsegpåere, men at miljøet i KIL nærmest gjør det samme, forundrer meg. Her bør det komme inn en helt annen holdning. Noen bør banke inn troen på at det er mulig, ikke bare å slåss for å overleve, men at man skal vinne kamper og i det minste havne midt på tabellen. Dersom gutta på laget og miljøet rundt ikke tror det er mulig så blir det selvsagt svært vanskelig. Det sies at på dette nivået så sitter mye i hodene på spillerne. Man må tro på det man driver med. Det kan som sagt virke som en skikkelig holdningsendring er på plass. La oss håpe det kommer en ny trener som kan gripe fatt i dette. laget må gå på banen med tro på å kunne vinne. Hver eneste kamp. Og kamper vinnes ikke på egen banehalvdel.

Akkurat dette tenkte jeg også da jeg så intervjuet med Krogh. En utrolig defensiv holdning! Vi trenger Tom Nordlie :?

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2010, 08:40 
Forumlegende

Men denne Åge Steen er verre.
Han ser visst ikke noe i laget eller klubben...http://www.fkh.no/index.php?option=com_ ... Itemid=221
"I første rekke fordi jeg stortrives i jobben jeg har på Norsk Toppidrettsgymnas på Kongsvinger, men samtidig fordi jeg ikke ser noe potensial i laget."

Ryktene sier at fyren ikke var med på å finne opp kruttet...men ble sendt for å prøve det ut... :twisted:

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2010, 08:59 
Forumlegende

Men når tror jo Gerson da at man vinner kvalifiseringen.
Litt tøft det også da det vel er siste gang i år, at man spiller kval.
Det er vel 2 opp og 2 ned, direkte fra 2011.

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2010, 09:01 
Forumlegende

SuperFan wrote:
Håper at Linnes starter. Mitt lag:

Myhre

Frejd
Joseph
Riseth
Håkonsen

Hansen
Risholt
Calle

Linnes
Tuelo
Guven

Bare se på de andre ungutta i TL. De putter de.

Jeg er enig i forsvarsoppsettet ditt, gitt at Håkonsen er kampklar.

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2010, 11:19 
Forumlegende

Sveino wrote:

Blir jo litt for dumt om han går ut å sier at vi skal ta gullet, men en målsettning om at vi gjør hva som helst for å berge plassen hadde vært litt mer offensiv holdning.

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2010, 17:31 
Forumlegende

ivo wrote:
Men denne Åge Steen er verre.
Han ser visst ikke noe i laget eller klubben...http://www.fkh.no/index.php?option=com_ ... Itemid=221
"I første rekke fordi jeg stortrives i jobben jeg har på Norsk Toppidrettsgymnas på Kongsvinger, men samtidig fordi jeg ikke ser noe potensial i laget."

Ryktene sier at fyren ikke var med på å finne opp kruttet...men ble sendt for å prøve det ut... :twisted:

Dette er jo også nevnt i en anne tråd.

Steen har vel nok å tenke på om han ikke skal sleivsparke om KIL? NTG ("talentfabrikken")leverer jo overhodet ikke gode fotballspillere. Ja sågar kan det påstås at fotball-linja på Øvrebyen leverer bedre/flere. Så Steen bør vel først og fremst fokusere på jobben som gjøres i et firma som leverer 3. divisjonspillere på løpende bånd... Man feier for egen dør først.

Last edited by Karlsen on 25 Apr 2010, 17:32, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 03 May 2010, 20:13 
Forumlegende

2004 - en kjempesesong
2005 - starter med 10 poeng på 10 kamper, virket uforberedte det året man skulle ta steget videre
2007 - 4.plass og nesten kval
2008 - kjenner vi
2009 - kjempsesong
2010 - virker uforberedte

en leit mønster...

Profile  

PostPosted: 04 May 2010, 20:49 
Trener

ivo wrote:
2004 - en kjempesesong
2005 - starter med 10 poeng på 10 kamper, virket uforberedte det året man skulle ta steget videre
2007 - 4.plass og nesten kval
2008 - kjenner vi
2009 - kjempsesong
2010 - virker uforberedte

en leit mønster...

Uforberedte? Det har vel sine naturlige årsaker. Det er vel kombinasjonen av et totalt fiasko trenervalg og ned mot 13 friske utespillere på trening i vinter, noe som igjen skyldes styrets nei til å hente inn nye spillere noe som betydde at styret ikke tok høyde for skader.

Jeg tror trenervalget nå (Tony G) var riktig, og at vi fortsatt kan redde plassen.

Profile  

PostPosted: 04 May 2010, 21:03 
Forumlegende

David Justice wrote:
Uforberedte? Det har vel sine naturlige årsaker. Det er vel kombinasjonen av et totalt fiasko trenervalg og ned mot 13 friske utespillere på trening i vinter, noe som igjen skyldes styrets nei til å hente inn nye spillere noe som betydde at styret ikke tok høyde for skader.

Jeg tror trenervalget nå (Tony G) var riktig, og at vi fortsatt kan redde plassen.

Ja, man legger merke til at store sesonger følges opp av *tull og tøys*.
Altså ikke flinke nok til å smi mens jernet er varmt.
Klubben som helhet altså.

Selvsagt kan plassen reddes ennå.

Profile  

PostPosted: 05 May 2010, 13:17 
Trener

Det handler nok også om at man aldri må bli fornøyde med tingene slik de er, selv når man vinner serien er det alltid noe som kan forbedres. Og når man nå er i TL burde man ikke bare være fornøyd med det,men ha som utalt mål at man skal bli så gode at man overlever i TL og på sikt etablerer seg i denne ligaen. På det beste viser det seg at vi er fullt på høyde med de beste og at vi absolutt hører hjemme i det gode selskap. Så må vi øke kondisjonen hos enkeltspillere, slik at vi ikke får så lange down-perioder i hver kamp.

Tror det var Bill Shankly som en gang sa at "dersom man tror man er ferdig utlært i fotball, er man ikke utlært, men ferdig..". Kanskje noe å tenke på med tanke på målsetninger...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 86  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]