KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 11:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 86  Next
Author Message
 Post subject: Re: A-laget 2010
PostPosted: 08 Apr 2010, 12:17 
Forumlegende

Veivster wrote:
De nye uhellene er rett og slett jævlig kjipt. Men, jeg har fortsatt trua jeg. Og en seier mot Hønsa førstkommende nå, så er vi i gang med klatringa. Sier ikke at vi skal havne på toppen, men midt på treet et sted hadde jo vært fint da.

Og Sturød har vært en av de beste i år.
Og Ryen fikk jo tillit nå da, og synes han har vært bra før i år også.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 12:22 
Forumlegende

4-3-3 er det enkleste systemet.
4-2-3-1 passer bra for de som vil trille mye ball.
Derfor bruker jo spanske lag dette mye.

KIL bør gjøre et enklest mulig.

Berg Hansen - Risholt - Torp
Guven - Holmen - Tuelo

hvor de 3 på topp kan skifte mye.
Som et alternativ nå.
Tross alt er det jo 0 poeng så langt.
7 baklengs er ikke megaille når vi ser på baklengsene til lagene.
Men forover har det vært rimelig dødt.
Stort sett er det vel bare et par eksempler i 1.omgang mot Odd som var typiske KIL-fra-før-angrep.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 13:10 
Saftblander

Tid for en digresjon: Ikke ta det personlig, ivo, men skriver du om fotball eller skriver du dikt?? Det er faktisk mulig å ha to setninger på en linje, ja til og med binde to setninger sammen med "og, for, men, eller"! :shock: Får jo f**n meg krampe i scrollehjul-fingern hver gang jeg leser ett av dine innlegg...

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 15:59 
Bushwacker wrote:
Tid for en digresjon: Ikke ta det personlig, ivo, men skriver du om fotball eller skriver du dikt?? Det er faktisk mulig å ha to setninger på en linje, ja til og med binde to setninger sammen med "og, for, men, eller"! :shock: Får jo f**n meg krampe i scrollehjul-fingern hver gang jeg leser ett av dine innlegg...

Blir lettere både og lese for forstå syns nå jeg da!
Kanskje du burde justere hvor mange linjer maskin din scroller hver gang ;)

PostPosted: 08 Apr 2010, 16:06 
Forumlegende

Bushwacker wrote:

Uenig. Ethvert individ har sin måte å uttrykke seg på.

Og ettersom jeg ikke er moderator lenger kan jeg også både mene og "sparke" litt hit og dit:
Ting som dialekt og sms språk er grusomt mye værre!

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 16:56 
Forumlegende

Raggen wrote:
Det som virkelig har overrasket meg den siste tiden er hvor utrolig mye folk det egentlig er i Vinger som har "peiling" på fotball ;-)

Enhver med hjerte for fotball har rett til å mene noe om det også. Om spillestil, laguttak og ellers det som skjer ute på matta. Enhver med hjerte for fotball har sett så mye fotball at han/hun vet nok til å mene noe om det.

Jeg vet at Amundsen og Eide og co kunne diskutert fletta av meg fordi de kan veldig mye mer om spillet enn det jeg kan. Men det fratar ikke noen retten til å mene likevel.

Ja sågar fotballprofessoren selv, Drillo, skal nok få kjørt seg kommende kvalik. Og jeg er "frekk nok" til mislike at gamle Sir Alex sverger til 4-3-3 på sine gamle dager og ikke 4-4-2. Og herregud for noen laguttak han har iblant. Mener jeg.

Det finnes ikke fasitsvar i fotballen (selv om jeg er arrogant nok til å mene at det er elementer av spillet som har fasitløsninger) dermed er fotball en subjektiv greie.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 17:45 
Reserve

Må bare melde meg på i diskusjonen angående formasjon. Var det ikke slik at under førsteomgangen mot Ålesund var Kongsvinger veldig gode på midten. Syns å ha lest at Reka tok ut Sylling og satt inn Skiri nettopp for å vinne "tilbake" midtbanen der Calle, Roger og Niang som hengende hadde vært veldig bra. Det er jo naturlig å tenke seg at man kan bli litt "høye" i en 4-3-3 formasjon i Tippeligaen. Som underdogs syns jeg det er naturlig at det på papiret er en mer defensiv formasjon. Et av de største problemene Kil har hatt så langt er omstillingen angrep forsvar. Tempoet er større i Tippeligaen og med 4-3-3 hadde vi kanskje risikert enda flere kontringer i mot. Når der er sagt er det klart at det kan være vanskeligere å omstille seg til angrep når vi spiller 4-2-3-1. Ikke lett det her.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 18:18 
Klubbdirektør

Er lov å prøve 4-3-3. Kil taper jo på det systemet de spiller nå, så det skader ikke å prøve.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 19:06 
Forumlegende

Mobro wrote:
Et av de største problemene Kil har hatt så langt er omstillingen angrep forsvar. .

110% enig!

Formasjon har litt å si her, men det aller viktigste her mener jeg er for å sitere Hamren, attityden! Innstillingen, arbeidskapasiteten og arbeidslysten hos den enkelte spilleren. Skal man småjogge hjem i håp om at noen andre rydder opp eller skal samtlige nesten ofre helsa for å komme på "rett side"? I 4-3-3 så vil jo mye falle på de tre i midten og det er helt avgjørende at de som da har fått den såkalte "løperrollen" har både moral og løpskapasitet.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 19:42 
Kaptein

Bergkamp wrote:
Joakim Lia... Er ikke blant de som trener med A-laget av juniorene, så han er nok ikke i nærheten. Aso Aram er vel eneste forsvarsspilleren som trener med A-laget nå. Hovedsaklig midtstopper.

En mulighet kunne vært å hente inn David Molnberg? Selv om overgangsvinduet er stengt, så kunne nok Flisa vært behjelpelige med å løse han fra kontrakten og la han gå på free transfer. Har spilt for Eidsvold/Turn i et par år, og har tatt noen steg både hurtighetsmessig og har generelt blitt større og sterkere. Han har riktignok tatt steget ned en divisjon, men det er nok mer med tanke på familie enn at han ikke er god nok for høyere nivå.

Hva med kongsvingergutten Kjetil Gerhardsen, han var jo lovende venstreback i KIL men slet mye med skader, men han har vært skadefri lenge nå og har spilt i eidsvold turn i to år, mener jeg har lest at han har gått til nyopprykkede brumunddal i 2. divisjon nå.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 20:20 
Reserve

Unnskyld meg!!! Har du fått med deg at det er Tippeligaen vi spiller i? Er det mulig! Kom heller med seriøse forslag på spillere inn til klubben. Dette blir bare for dumt.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 20:26 
Trener

Problemet er vel at overgangsvinduet er stengt, og alle seriøse forslag er umulig før 1. August.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 21:14 
Kaptein

allan wrote:
Unnskyld meg!!! Har du fått med deg at det er Tippeligaen vi spiller i? Er det mulig! Kom heller med seriøse forslag på spillere inn til klubben. Dette blir bare for dumt.

du får kjøpe John Arne Riise til KIL da

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 22:49 
Klubbdirektør

Håper ikke Kil begynner å hente spillere som har hvert her før og som ikke var i nærheten av å få spille i adeccoen.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2010, 23:00 
Klubbdirektør

Kan dette være en spiller for oss: http://www.dagbladet.no/2010/04/08/spor ... /11197109/

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 86  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]