KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 13:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sessongen 2011
PostPosted: 09 Nov 2010, 23:17 
Trener

pnord wrote:
Sigurd wrote:
Ja, det ligger vel i korta.. Kanskje vi greier å lokke John Pelu tilbake til KIL? Han er uten kontrakt for tiden, så skader jo ikke å gi han et tilbud hvertfall..

Jeg forstår ikke hvorfor flere her inne snakker om John Pelu. Mannen er jo et vandrende disiplinærproblem. Han har flere ganger bevist at han har holdninger vi ikke trenger i KIL. Selv om han til tider holder en meget høy standard på banen, så tviler jeg på om det er rette mann for KIL slik visjonene blir lagt fram om dagen.

Mvh
Petter Nord

KIL trenger noen med rutine, ikke bare ungutter. Ellers går det rett ned i 2. divisjon.

Pelu og Peter Samuelson hadde vært bra å få tilbake tror nå jeg.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2010, 23:39 
Reserve

Samu tror jeg ikke særlig på, mulig Pelu... Men jeg trur faktisk vi skal konsentrere oss om de vi kan få med videre per i dag, og heller satse på de talentene som skjuler seg rundt omkring... Fikk nyss i at Tom Nordlis eldste sønn fra ett eller annet forhold han har vært i, som spiller i Eidsvoll turn eller eidsvoll if har sagt at han en dag skal spille tippeliga!!! Og etter sigende skal visst denne gutten på rundt 16-17 år være EKSTREMT målbevisst... Bare å huke tak i slike folk!

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2010, 23:56 
KIL har faktisk "lov" til å sparke Øyvind Eide, pga. økonomiske problemer.
Slik skjedde jo med Morten Kristiansen.

Jeg veit KIL ser etter en trener uten i fra, men de bekrefter også at Eide er et alternativ.
La oss ikke håpe det.

Jeg tror det er best for KILs videre drift å sparke Øyvind Eide, og ansette nye, dyktige folk i disse rollene. Ellers blir det veldig mye snakk om hva som har skjedd før, og ikke framover.

PostPosted: 10 Nov 2010, 00:05 
Grævling

goalgetter wrote:
KIL har faktisk "lov" til å sparke Øyvind Eide, pga. økonomiske problemer.
Slik skjedde jo med Morten Kristiansen.

Jasså....hvorfor skjer ikke det alle andre steder også da, når trenere må gå? De skal jo alltid ha betalt kontraktsperioden ut når de får sparken, bare å se på hvordan Nordlie har tjent penger oppgjennom årene.

Vil tro det ikke er noen forskjell på spillere og trenere på dette området. Er det da slik at KIL må sparke Eide pga. økonomiske problemer så kan de da heller ikke ta inn en ny. Så da får vel spillerene trene seg selv den kommende sesongen. Men det kunne vel gått greit det også... I så fall foreslår jeg Håkonsen som spillende trener.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2010, 00:27 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
pnord wrote:
Sigurd wrote:
Ja, det ligger vel i korta.. Kanskje vi greier å lokke John Pelu tilbake til KIL? Han er uten kontrakt for tiden, så skader jo ikke å gi han et tilbud hvertfall..

Jeg forstår ikke hvorfor flere her inne snakker om John Pelu. Mannen er jo et vandrende disiplinærproblem. Han har flere ganger bevist at han har holdninger vi ikke trenger i KIL. Selv om han til tider holder en meget høy standard på banen, så tviler jeg på om det er rette mann for KIL slik visjonene blir lagt fram om dagen.

Mvh
Petter Nord

KIL trenger noen med rutine, ikke bare ungutter. Ellers går det rett ned i 2. divisjon.

Pelu og Peter Samuelson hadde vært bra å få tilbake tror nå jeg.

Enig.. Pelu hadde vært fantastisk å få tilbake. Noen som vet litt hva som har skjedd med han i Haugesund? For noe særlig spilletid på han har det vel ikke blitt denne sesongen? Eller tar jeg helt feil?

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2010, 00:34 
Klubbdirektør

Her står det om Pelu han slutter i Haugesund http://www.fkh.no/index.php?option=com_ ... Itemid=221

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2010, 00:36 
Eide er ansatt som assistent. den stillingen går nå fra 100 % stilling til 25 %.
Han er ikke under kontrakt som hovedtrener, og vil da ikke automatisk bli flyttet frem.

Derfor kan de det. Så sant ikke Eide selv velger å gå med på 25 % stilling da. Og det tror jeg neppe.

PostPosted: 10 Nov 2010, 00:59 
Klubbdirektør

goalgetter wrote:
Eide er ansatt som assistent. den stillingen går nå fra 100 % stilling til 25 %.
Han er ikke under kontrakt som hovedtrener, og vil da ikke automatisk bli flyttet frem.

Derfor kan de det. Så sant ikke Eide selv velger å gå med på 25 % stilling da. Og det tror jeg neppe.

Hmm. Tviler på at Eide er interessert i 25 % stilling, så hvis dette stemmer kan han forsvinne. Utrolig spennede og turbulente tider for oss som følger KIL gitt.

Ellers syns jeg planene som skisseres opp for neste sesong virker fornuftige. Blir tøft å kutte budsjettet så mye på en gang, men så lenge alternativet er mye værre er det greit. Med en solid stamme fra dagens lag er det mye å bygge på, og målet bør i første omgang være å stabilisere seg et sted mitt på eller helst øvre halvdel av tabellen.

Angående Pelu er jeg usikker. Han var meget god i KIL, men har vel aldrig kommet opp på samme nivå senere. Hvis han kan holde seg skadefri, godtar mindre lønn og ellers holder seg i skinnet er han hjertelig velkommen for min del. Savner hans dribleraid og fart på kanten 8) .

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2010, 10:45 
Klubbdirektør

Må vel gå an å skrive en kontrakt med Pelu hvor det stilles visse klokkeklare krav til disiplin, og om disse ikke holdes er det rett ut.

Kunne også tenke meg Mame med neste år. Tenk dere han møter 21 år gamle stoppere i 1. div. Ikke mange som tør å gå i duell med han, og særlig ikke etter å ha tapt den første duellen. Gitt at han går kraftig ned i lønn. Han kan bli en hit i 1. div.

I tillegg er han visst nok superproff på treningene, og har de riktige holdningene.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2010, 11:25 
Klubbdirektør

Vidar Riseth sier til Glåmdalen i dag, at han ikke fortsetter som markedssjef alene, og at klubben ikke kan drives bare på dugnad. Og han er skremt over at det nå kuttes rundt han på alle kanter. Han sier at han vil ha 2-3 personer som er ansatt for provisjonslønn i markedsavdelingen, og at han kjenner flere spennende og dyktige personer som kan tenke seg dette. Han ønsker og bli værende i klubben, men sier at hvis han ikke blir enig med styret om sin modell, så forlater han KIL. Det er flere andre klubber som er interessert i Vidars tjenester.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2010, 11:35 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
Må vel gå an å skrive en kontrakt med Pelu hvor det stilles visse klokkeklare krav til disiplin, og om disse ikke holdes er det rett ut.

Kunne også tenke meg Mame med neste år. Tenk dere han møter 21 år gamle stoppere i 1. div. Ikke mange som tør å gå i duell med han, og særlig ikke etter å ha tapt den første duellen. Gitt at han går kraftig ned i lønn. Han kan bli en hit i 1. div.

I tillegg er han visst nok superproff på treningene, og har de riktige holdningene.

Med innleggene til Pelu behøver vel kun Niang bare stå i feltet og bli truffet av ballen for at de skal gå i mål :)

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2010, 11:36 
Forumlegende

Libra wrote:
Vidar Riseth sier til Glåmdalen i dag, at han ikke fortsetter som markedssjef alene, og at klubben ikke kan drives bare på dugnad. Og han er skremt over at det nå kuttes rundt han på alle kanter. Han sier at han vil ha 2-3 personer som er ansatt for provisjonslønn i markedsavdelingen, og at han kjenner flere spennende og dyktige personer som kan tenke seg dette. Han ønsker og bli værende i klubben, men sier at hvis han ikke blir enig med styret om sin modell, så forlater han KIL. Det er flere andre klubber som er interessert i Vidars tjenester.

Syns klubben absolutt bør vurdere denne løsningen, om personene kun jobber for provisjon så er det jo ingen ekstra kost for klubben utover dette og de har en sterk motivasjon for å drive inn mange kr.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2010, 11:50 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Libra wrote:

Syns klubben absolutt bør vurdere denne løsningen, om personene kun jobber for provisjon så er det jo ingen ekstra kost for klubben utover dette og de har en sterk motivasjon for å drive inn mange kr.

Ja, de kan ikke la Vidar Riseth gå. Jeg ser ikke hva som kan være risikoen ved modellen til Vidar. Heldigvis er styret positive til modellen hans.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2010, 13:41 
Forumlegende

Jeg gjør følgende vurderinger av årets stall:

Thomas Myhre: Åpnet med en tabbe mot Godset, men viste fort at han fortsatt holt nivå som en av landets beste keepere, sto meget godt i flere kamper og er forsatt veldig reaksjonssterk til tross for høy alder. Har vært skadet på slutten av sessongen og har vel også uttalt at han ikke ønsker å spille adecco. Regner derfor ikke med at han er med neste sessong:

Conny Månsson: Fikk aldri sjansen til å vise hav han dugde for i tippeliga. Vi vet at han holder god Adeccostandard. Er 30 år, men det er ingen alder for en keeper. Skadet hele sessongen i år og er kontraktsløs, siden vi har hatt fire keepere i stallen er vel sjansen for at Conny ikke får ny kontrakt stor, men Conny har hodlt høyere nivå enn Olav tidligere.

Olav Dalen: Sto meget godt i flere kamper i høst, debuten mot Nybergsund i fjor var også helt enorm. Hadde en liten dip etter den kampen, men har hatt en fin utvikling i år. Har slitt med punktert lunge, men vi får håpe den kan leges nå før seriestart neste år. Er nok nærere Conny nå enn i fjor og vanskelig å si hvem som er best av de to.
Har ikke hatt noen kjempetabber, men slapp inn frisparket mot Brann fordi han var litt feilplassert, men det var samtidig veldig hardt. Enkelte mener også at han burde holdt seg på streken ved ett par scoringer tidligere i sessongen, men etter å sett det på nytt mener jeg at han har sitt på det tørre da forsvarsspilelren er for langt unna for å rekke å tackle i de situasjonene. Olav bør være med videre.

Tobias Holmen Johansen: Er ett stort keepertalent og sto meget godt mot Rosenborg. Hadde en tabbe mot Start i sommer og en mot Viking i årets siste kamp, men siden han fortsatt er veldig ung må det gå på kvoten for mangel på erfaring. Tobias er en keeper vi bør satse på og som fortsatt vil vise stor utvikling.

Vi har 4 keepere i årets stall, vi kommer nepper til å ha mer enn to neste år og mit tips er at det blir Olav og Tobias.

Edier Frejd: Edier holdt ett meget godt nivå i fjorårets adeccoliga, jeg syns ikke at han har klart overgangen til eliteserie like godt. Han har vært en meget god offensiv back i de kampene han har spilt på kanten, men har til tider vært litt lett å lure når han har møtt raske og tekniske kantspillere. Som stopper har det også vært varierende. Men Edie er en sterk og god forsvarsspiller som absolutt har noe å fare med også neste år.

Bobbie Friberg da Cruz: Som høyreback i vårsessongen så lurte jeg lenge på hvorfor vi hadde hentet Bobbie, han hadde flere kjempetabber som førte til mål i mot og i stedet for å få ballen vekk fra farlig sone forsøkte han å sentre inn i banen hvor ballen ble snappet opp av motstanderen. Men etter VM pausen ble Bobbie flyttet inn i midtforsvaret og her viste han at han absolutt hadde noe i eliteserien å gjøre. Han spilte solid og uten tabber resten av sessongen, med unntak av ett uheldig selvmål.
Har vært på leiekontrakt og spørs vel da om han fortsetter i klubben. Men om han holder samme nivå som han har gjort i andre halvdel av årets sessong kunne jeg gjerne sett ham videre i KIL drakt.

Vidar Riseth: Har lagt opp og er jo ikke aktuell som spillere videre, men få gjør alt man kan for å få med mannen videre på marked. Han har vist at han kan dra inn gode beløp i klubbkassa og nettverket hans er det ikke mange som kan matche. Spillermessig holdt Vidar ett høyt nivå i de fleste kamper, han brukte sin erfaring og var meget god til å spille sikring i forsvar. Han hadde svakt spill i kampen mot Hønefoss borte, men da vant vi jo så det er lett å glemme de tabbene han hadde der.

Herny Joseph Shindika: Var veldig usikker på Henry foran årets sessong. Han imponerte ikke som midtbanespiller i adeccoligaen og bl.a mot Skeid i fjor fremsto han spom pluslete slev om han hadde en presis passningsfot. Henry er dog den spilleren som har overrasket meg mest, da han ble satt inn i midtforsvaret var jeg veldig usikker på hvordan dette kom til å gå. Han hadde en spillestil hvor han spilte med høy risiko og farlige taklinger, men i stedet for å dra på seg røde kort og miste ballen, spilte han som om han hadde vært misdstopper i høyere ligaer enn eliteserien. Han spilte ikke helt uten tabber, og sleit litt i noen kamper, men sett over ett en meget godkjent sessong.

Yngvar Håkonsen: Håkonsen viste oss i fjor at han er en habil venstre back. Fortsatte vel på samme nivå i år, har ikke vært like god mot alle motstandere, men holder greit nivå og bør kunne fortsette å gjøre dette i adecco'n.

Kai Olav Ryen: Fikk veldig lite spilletid i år p.g.a skade, er nå skadet på nytt, men er tro og lojal mot klubben og koster lite å ha i stallen og så sant han ønsker å fortsette bør han få fornyet tillit.

Magne Sturød: Var meget god som venstreback i årets treningskamper, startet også på samme gode nivå i begynnelsen av sessongen. Hadde ett skadeavbrekk midt i sessongen og sleit med å komme i gang igjen etter dette. Har også vært meget skadeforfulgt tidlgere. Hadde noen kjempetabber når han kom inn på midten igjen i slutten av sessongen og selv om han gjorde en god kamp på backplassen etter dette tror jeg Magne er ferdig som KIL spiller da han er kontraktsløs og nepper får tilbud om ny avtale.

Vi trenger å forsterke forsvaret med tanke på at Ryen er skadet og Bobbie nok returnerer til sin klubb, samt at Magne nok ikke får ny kontrakt. Det betyr at vi trenger minst to forsvarsspillere foran neste sessong. Vet ikke hvordan status er på jr.spillere som kan fylle opp her, men i forsvar er det viktig med rutine så skal man hente noen utenfra er det nok forsvarsspillere man først og fremst bør vurdere. Helst da noen som kan bekle flere posisjoner.

Carl Erik Torp: Calle er bosman spiller og uvanlig ettertraktet til å være KIL spiller. Han har holdt ett meget høyt nivå i år og den spilleren som har taklet nivået i eliteserien best. Som defensiv midtbanespiller er det ikke mange av hans kaliber i eliteserien. Han har fått mye kritikk for at han vender tilbake i banen når han får ballen, men husk at dette gjør at vi beholder ballen i laget og de få gangene han mister ballen får vi frispark eller han vinner den tilbake i neste trekk. Er ett arbeidsjern og har også en del teknisk fine detaller som f.eks å vende bort halve VIF på Ullevaal. Fremover er det noe mer varierende, ikke alltid like presis i avleveringene og det kan ofte gå litt sakte, men når det er nevnt er han jo faktisk en av de på årets KIL lag som skaper mest. Fortjent årets spiller og også fortjent at han får fortsette i eliteserien, selv om jeg gjerne skulle ha sett ham i KIL drakt lengre.

Ørjan Berg Hansen: Ørjan har også holdt ett bra tippeliganivå, Ørjan arbeider nesten like bra som Calle og er også noe mer presis i passningene sine. Desverre hadde han en kjempetabbe borte mot Molde, men det er langt mellom hver gang Ørjan gjør store blundere. Ørjan har kontrakt og holder ett godt nivå, men heldigvis for oss ikke så godt at andre klubber får opp øynene, så han er med også neste år.

Roger Risholt: Er nå FFK spiller og ikke med neste år, er en duracellkanin på banen og løper til fløyta går, desverre ofte litt sinke når det gjelder å få ballen fremover på banen, men av og til krangler han den fremover til den sitter i kassa.

Lars Kristian Krogh Gerson: En habil midtbanespiller som har vist frem en god skuddfot og en ok passningsfot. Litt veik i duellspillet i tippeligaen, men bør absolutt klare seg fint i adecco'n. Bør jobbe litt med å bli tøffere, men en spiller med fremtiden foran seg og som har mye å bidra med også neste år.

Martin Linnes: Har taklet første året som seniorspiller meget bra, har til tider lekt med rutinerte eliteseriespillere. Er først og fremst en offensiv spiller, menhar også håndtert kamper på høyre bekk relativt bra. Ikke alle taklingene sitter like bra, men flink til å plassere seg og viser god fotballforståelse. Hatt en og annen formsvikt som nok skyldes mangel på rutine, men alt i alt en spiller KIL vil få mye glede av i årene som kommer.

I og med at vi mister Calle trenger vi nok minst en til i midtbanen. Skal mye til og finne en som holder hans nivå, men da vi også trenger en sentral midtbanespiller og har gjort det i flere sessonger er det mulig vi heller bør se etter en annen type spiller en Calle. Vi trenger en som slår presise gjennombrudspasninger, som kan variere angrepsspillet og som samtidig holder bra nivå på den defenive delen av spillet. En ny Jørn Karlsrud er ikke enkelt å finne, men det er nettop det vi trenger.

Adem Güven: Adem er årets toppscorer med 7 mål. Er litt lite, men Adem har spilt på ett godt nivå i mange kamper, har også hatt noen kamper hvor han har slitt litt med tempoet men utover i sessongen har han blitt bedre på det. er en teknisk og god kantspiller, litt lik Tuelo i spillerstil, begge liker å dra seg innover i banen i stedet for å komme ned på kant og legge inn. Ikke alltid like presise innlegg, men treffer innimellom. Har vært noe interesse rundt Güven, så ikke sikkert at han er med neste år, men en spiller vi absolutt bør prøve å beholde.

Olav Tuelo Johannesen: Er til tider en magiker med ballen i beina, finter bort de fleste i eliteserien, men sliter litt med å komme seg i skuddposisjon da han ofte skal finte en mann for mye. Når han først fyrer av ett skudd vet vi at det blir hardt og velplassert, men skulle gjerne sett at han prøvde litt oftere. Er inimellom veldig usynlig, men mot slutten av sessongen syns jeg han har jobba bra defensivt også. Desverre har han ofte blitt flyttet til andre posisjoner på banen i de kampene han har funka som best og ikke vært like god videre. Olav er en spiller som kan underholde og gjøre det mest uventede med ballen så jeg vil gjerne ha med ham videre. Bør jobbe litt med å komme oftere til avsluttning og bidra mer defensivt slik han f.eks gjorde mot RBK. Tror også Olav kunne taklet en spissrolle bra og kan hende vi fikk mer ut av ham der enn på kanten, han er flink til å få med seg ballen i trange posisjoner og mp ikke ha ekstra rom slik man får på kant.

Mame Niang: Jeg var lenge frustrert over Mame, syns han sleit veldig me då komme inn i spillet, men han har etterhvert vist at det bor mye fotball i den lange kroppen. Han vinner mange hodedueller på grunn av sin høyde, men en del stoppere f.eks Espen Nystuen klarte å nøytralisere Niang i store deler av kampen. Sliter med å få den store kroppen over ballen og blåser derfor flere baller over mål enn under tverliggeren når han kommer til skudd, men har nikket inn noen mål i år. Kunne nok ha fått flere scoringer om han hadde fått flere presise innlegg, og om han hadde klart å beholde roen og stokke beina. Har inimellom veldig bra kortpassning/veggspill og bidrar også ok defensivt innimellom. Jeg syns han har spilt bedre når han har hatt en offensiv midtbanerolle enn når han vært ren spiss også fordi spillerne rundt ham har dratt mer nytte av at han har vunnet hodedueler da. Er fortsatt usikker på Niang som spiller, men brukt riktig tror jeg vi kan få mye ut av ham i adecco'n.

Kai Risholt: Har vært veldig mye opp og ned i år, har ikke fått veldig mange scoringer, men jobber ofte meget hardt og har god teknikk. Sleit veldig som ensom spiss mot RBK, men kom til mange sjanser når han spilte i tospann med Niang bl.a mot Brann. Er kontraktsløs, men er en spiller vi bør vurdere videre dersom vi ikke finner andre gode spillere som kan erstatte ham.

Kim Holmen: Jeg har ikke vært så skuffet siden Jørgen Neuman spilte i KIL drakta over en ny spiller som jeg var når Holmen skulle vise seg frem. Han sleit veldig med mottak, duellspill og farta han var så kjent for fikk vi sjelden se. De få gangene han fikk med seg ballen ble han ofte tatt uten at vi fikk fri/straffespark for det. Men en ting han også har til felled med Neumann har vi fått mye glede av, de lange salto innkastene har stått for mange mål i år og enda flere sjanser. I årets fire siste kamper har også Holmen vist seg bedre frem særlig i jobbingen bakover på banen. Han har fortsatt slitt med å motta ballen og komme seg forbi forsvaret og ett mål er for lite med tanke på hva han fikk til i Lyn. Om Holmen fortsetter utviklingen fra slutten av sessongen og går med på å gå ned i lønn til adecconivå kan vi vurdere å ha ham med videre, men jeg er fortsatt ikke overbevist over at han er god nok.

Kjell Rune Sellin: På utlån fra RBK og returnere vel dit etter sessongen. Litt varierende prestasjoner, men har vist potensiale, så om han vil lånes ut senere så kan alltids ta en telefon til sportslig utvalg på Gjemselund.

Er i angrep vi har vært dårligst besatt i år og bør styrkes med spillere fra juniorstallen, f.eks Dixon virker som en spennende spiller. Niang og Holmen har fortsatt kontrakt og får håpe at en hel forsessong gjør at de kommer bedre med enn de har gjort i år. Men prøv gjerne Tuelo som spiss og Niang i offensiv midtbane, Holmen på kant evt. en ny kantspiller som slår presise innlegg. Vi trenger også en som kan slå gode frispark da vi har savnet dette etter at Brenes forsvant. Og vi har ikke råd til å bomme like mye på straffe som vi har gjort i år.

Blir uansett spennende å se hva som skjer med klubben med tanke på kuttene i budsjettet. Det viktigste blir å få på plass en trener så fort som mulig og å ha de fleste i stallen på plass før Februar så vi kan bruke forsessongen på å etablere stammen i laget. Stallen bør være på minimum 20 mann og helst 22 for å sikre oss mot skader og karantener, men da må vi ha spillere som ikke krever allverdens lønn.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2010, 13:57 
Klubbdirektør

Njøsen mener at man skal ha sponsorer fra distriktet og ikke hente dem utenfra. Ser han ikke hvordan det går med de lokale sponsorene. Er vel bra at det kanskje er et par fra oslo eller sørlandet som vil sponse Kil så for man ta dem i mot med åpne armer. Så på det området håper jeg dem er enig med Riseth. Og de to han skal ha med seg skal jo ikke Kil betale uansett. Hvis Njøsen ikke går med på dette så kan man fort dette lenger ned i div etter hvert ja. Har sagt det før også at man klarer seg ikke bare på dugnad lenger.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]