Raggen wrote:
Klubben konkurs Vs Güven til Hønefoss
Hadde du sittet i styret, hva hadde du selv gjort?
Hadde jeg fått dette ansvaret servert så er jeg i hvert fall ikke i tvil selv. Ikke faen om jeg skulle hatt på meg at jeg hadde vært med å styrt KIL TF til de evige jaktmarker.
Ser argumentasjonen, Raggen, men hva med å følge logikken litt videre: Om styret følte at de hadde kniven så voldsomt på strupen at de måtte selge sin formspiller nr. 1 til nedrykksrival nr. 1, og Güven deretter sa nei - er det isåfall Güven som sender KTF til de evige jaktmarker?
Jeg antar at styret mente de gjorde klubbens beste, kanskje hadde de rett, kanskje ikke. Men før de kom så langt så er det mye som har skjedd og ikke skjedd, og som har bidratt til at situasjonen har blitt så ille. Hva med budsjettet fremlagt av forrige styre? Budsjettgjennomgangen av det nåværende styre? Begge styrenes beslutninger om å drøye daglig leder-ansettelsen? Grepene som kanskje burde vært foretatt i mai og juni, ikke når det gjenstår 4 kamper? Investorers, sponsorers og lokalbefolkningens utnyttelse av at vi har hatt et år med Tippeliga i byen? Den slappe innsatsen på feltet i vinter, kombinert med endel mindre heldige spillertransaksjoner, som også har økonomiske implikasjoner?
Jeg gjentar meg selv, men føler det er riktigere å si at det er klubbens organisering og oppbygging som har ført til at vi ikke kommer ut av økonomi-suppa, og ikke at omtrent alle styremedlemmer vi har hatt siden tusenårsskiftet har vært inkompetente og/eller handlingslammede. Det har sikkert vært noen mer gode og mindre gode, men felles for de aller fleste er at de har lagt ned en kjempeinnsats.
Jens Njøsen? Tja, tror det blir bra med dagens daglige leder jeg. Uten han på plass tror jeg det hadde stått enda verre til nå.