KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 17 Jul 2025, 14:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 02 Sep 2010, 12:41 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Lurer på om vi kunne meldt på KIL i luksusfellen :lol:
Hjelper vel neppe å få Hellstrøm til å komme å rydde opp...

He...he...takk for at du får meg til og dra på smilebåndet :wink: Jeg tror vi hadde trengt Hellstrøm gjennom opplegget til Luksusfellen :D Den blandingen hadde nok gjort susen :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 13:26 
Trener

mikeb wrote:
EDIT: sendte nettopp inn en søknad om deltakelse i luksusfellen, trenger en liten opprydding her. Så får vi se om de dukker opp.

Hahahahaha!!

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 14:39 
Klubbdirektør

Libra wrote:
ivo wrote:
All honnør til Adem Guven, selvsagt.

Men tja, tjo, kan vi faktisk laste styret når situasjonen er (som den tydeligvis) er?

Alle skjønner at de trenger penger, men et sted får grensen gå for hva man er villig til for og redde økonomien. Guven til Hønefoss? Verre kunne det vel ikke bli, spør du meg. Det er totalt holdningsløst og prinsippløst, for og si det brutalt. Jeg er redd for at de med dette har skremt det siste lille håpet ut av de 2500 trofaste KIL-suporterne som fortsatt klamret seg til det. Jeg fikk i hvert fall, for første gang, en liten fandenivoldsk følelse av "hvorfor skal vi hjelpe og støtte KIL når de allikevel tydeligvis redder seg ved og selge unna spillerene våre?" Det er en dårlig kombinasjon og ville ha støtte fra publikum - samtidig som man vil sende gutta våre til helt andre marker. Det er rett og slett vondt og sitte og lese på FFK-supporterforum: "Endelig er VÅR Roger tilbake:-) Håper han tar med seg tvillingbroren sin også :-)"

Og det er jo ikke akkurat den første gangen FFK-supporterne sitter og koser seg over det de har hentet fra oss....

Trist at det skal bli slik gang etter gang :( . Det må virkelig være siste utvei å selge de beste spillerne når laget trenger dem som mest.
Det koster å være KIL supporter, og du skal være ganske hardhudet for å stå oppreist i stormen. Jeg håper og tror at vi skal komme
gjennom elendigheten nok en gang. Og det skal bli deilig når vi en gang får flyt og medgang igjen, både spillemessige og organisatorisk. :)
Hvis Gjemselund kan fylles de siste kampene i år så kan mye rettes opp ganske kjapt. Så håper alle prøver å få med seg noen ekstra på kampene i høst :!:

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 15:03 
Klubbdirektør

Enig med deg, Roll. Håper mange er med og støtte gutta de siste kampene! Selv om det er en veldig trist utvikling som har skjedd nå. Gutta fortjener i hvert fall all den støtten de kan få. Gjør litt stas på Guven mot Sandefjord da :)

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 15:59 
Forumlegende

Stort av Guven å bli her. Og man kan klø seg i hodet over hvordan man skal holde skuta flytende framover. Virker ikke som noen klarer å holde kroner og øre i sjakk.

Men ikke faen om vi skal godta styrt avvikling nok en gang. Det samme skjedde i 99. Så hvordan det gikk. Håper gutta fortsetter det fine spillet og kriger seg til en kvalikhøst med kjærkomne penger inne og en ny hyllest foran rådhuset!

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 18:54 
Grævling

David Justice wrote:
....Vil gjerne få et svar fra KIL ledelsen rundt dette med investor gruppen.

Da er medlemskap i KIL TF og deretter Gjemselund, torsdag 9. september, stedet å befinne seg!

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 19:17 
Grævling

Libra wrote:
....Alle skjønner at de trenger penger, men et sted får grensen gå for hva man er villig til for og redde økonomien.

Klubben konkurs Vs Güven til Hønefoss

Hadde du sittet i styret, hva hadde du selv gjort?

Hadde jeg fått dette ansvaret servert så er jeg i hvert fall ikke i tvil selv. Ikke faen om jeg skulle hatt på meg at jeg hadde vært med å styrt KIL TF til de evige jaktmarker.

Nå hadde jeg vel uansett ikke gått inn i et slik oppdrag uten å krevd å få lagt frem en total oversikt over økonomien. Det hadde blitt som det er på privaten, jeg bruker ikke mer penger enn det jeg har!

Klarer KIL TF og redde stumpene denne gangen så er det vel på tide å få Jens Njøsen tilbake på KIL kontoret så det blir slutt på elendigheten, en gang for alle!

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 20:21 
Klubbdirektør

Er vel ikke morro med Njøsen. Da for dem ikke bruke penger dem ikke har. Og de må levere kvittering på den minste ting som kjøpes inn .

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 21:00 
Grævling

Slik det skal være det... til og med i suppeklubben har vi forstått såpass!

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 21:52 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Libra wrote:
....Alle skjønner at de trenger penger, men et sted får grensen gå for hva man er villig til for og redde økonomien.

Hadde jeg fått dette ansvaret servert så er jeg i hvert fall ikke i tvil selv. Ikke faen om jeg skulle hatt på meg at jeg hadde vært med å styrt KIL TF til de evige jaktmarker.

Nå hadde jeg vel uansett ikke gått inn i et slik oppdrag uten å krevd å få lagt frem en total oversikt over økonomien. Det hadde blitt som det er på privaten, jeg bruker ikke mer penger enn det jeg har!

Klarer KIL TF og redde stumpene denne gangen så er det vel på tide å få Jens Njøsen tilbake på KIL kontoret så det blir slutt på elendigheten, en gang for alle!

Jeg skjønner jo dilemmaet. Men samtidig så ville det ha vært og motsi seg sjøl fullstendig. Man selger ikke den beste spilleren man har til en rival, og ber om at folk fortsatt skal ha lyst til og komme på kamper. Da ville i hvert fall publikumsinntektene ha sunket dramatisk, og folk hadde følt seg lurt og forbannet. Det hele virker noe panikkartet, og "is i magen" er ofte en nødvendighet i slike tilfeller. For de fikk vel ikke akkurat så mye tid til og vurdere dette sjokktilbudet som kom på Guven. Heldigvis at Guven selv hadde vett til og si nei til dette.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 22:38 
Reserve

Raggen wrote:

Ser argumentasjonen, Raggen, men hva med å følge logikken litt videre: Om styret følte at de hadde kniven så voldsomt på strupen at de måtte selge sin formspiller nr. 1 til nedrykksrival nr. 1, og Güven deretter sa nei - er det isåfall Güven som sender KTF til de evige jaktmarker?

Jeg antar at styret mente de gjorde klubbens beste, kanskje hadde de rett, kanskje ikke. Men før de kom så langt så er det mye som har skjedd og ikke skjedd, og som har bidratt til at situasjonen har blitt så ille. Hva med budsjettet fremlagt av forrige styre? Budsjettgjennomgangen av det nåværende styre? Begge styrenes beslutninger om å drøye daglig leder-ansettelsen? Grepene som kanskje burde vært foretatt i mai og juni, ikke når det gjenstår 4 kamper? Investorers, sponsorers og lokalbefolkningens utnyttelse av at vi har hatt et år med Tippeliga i byen? Den slappe innsatsen på feltet i vinter, kombinert med endel mindre heldige spillertransaksjoner, som også har økonomiske implikasjoner?

Jeg gjentar meg selv, men føler det er riktigere å si at det er klubbens organisering og oppbygging som har ført til at vi ikke kommer ut av økonomi-suppa, og ikke at omtrent alle styremedlemmer vi har hatt siden tusenårsskiftet har vært inkompetente og/eller handlingslammede. Det har sikkert vært noen mer gode og mindre gode, men felles for de aller fleste er at de har lagt ned en kjempeinnsats.

Jens Njøsen? Tja, tror det blir bra med dagens daglige leder jeg. Uten han på plass tror jeg det hadde stått enda verre til nå.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 23:05 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:

1. Om styret følte at de hadde kniven så voldsomt på strupen at de måtte selge sin formspiller nr. 1 til nedrykksrival nr. 1, og Güven deretter sa nei - er det isåfall Güven som sender KTF til de evige jaktmarker?

2. Jeg gjentar meg selv, men føler det er riktigere å si at det er klubbens organisering og oppbygging som har ført til at vi ikke kommer ut av økonomi-suppa, og ikke at omtrent alle styremedlemmer vi har hatt siden tusenårsskiftet har vært inkompetente og/eller handlingslammede. Det har sikkert vært noen mer gode og mindre gode, men felles for de aller fleste er at de har lagt ned en kjempeinnsats.

1. Regnet med at noe slikt ville komme fra en eller annen...i en eller annen form...uten tanke på eventuelle virkninger...
Uten at hvem betyr noe.
Kunne vært anyone.

2. Hvem er det som ansetter den daglige lederen, eller lar være?
Den som synes å ha vært savnet.
Hvis man ikke fra styrene har villet / prøvd å gjøre noe med det du nevner, hva da?
Og hvem har hindret dem?

Svarene blir vel også svarene.

Men det er vanskelige saker dette her, og den grusomme sannheten er kanskje at det ikke er liv laga her for annet enn middels adecco eller god 2.div.
Hvis ikke må nesten skippertakene være medregnet og aksepteret som en fast rutine.
Eller?

Last edited by ivo on 02 Sep 2010, 23:17, edited 3 times in total.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 23:16 
Forumlegende

Libra wrote:
Jeg skjønner jo dilemmaet. Men samtidig så ville det ha vært og motsi seg sjøl fullstendig. Man selger ikke den beste spilleren man har til en rival, og ber om at folk fortsatt skal ha lyst til og komme på kamper. Da ville i hvert fall publikumsinntektene ha sunket dramatisk, og folk hadde følt seg lurt og forbannet. Det hele virker noe panikkartet, og "is i magen" er ofte en nødvendighet i slike tilfeller. For de fikk vel ikke akkurat så mye tid til og vurdere dette sjokktilbudet som kom på Guven. Heldigvis at Guven selv hadde vett til og si nei til dette.

Jeg tror faktisk ikke det ville bety noe særlig.
Er det noe folk forstår, så er det at "money talks".
Man ville forstå at man solgte ikke for moro skyld, men at i nødens stund spiser selv fanden fluer.

Guven kunne ikke kritiseres på noen måte, at han blir eller om han hadde sagt ja.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 23:22 
Kaptein

http://www.glomdalen.no/sport/article5276288.ece

værre enn jeg hadde vurdert å tenke... :( støtt laget hele glåmdalen nå...

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 23:31 
Klubbdirektør

ivo wrote:

Jeg tror faktisk ikke det ville bety noe særlig.
Er det noe folk forstår, så er det at "money talks".
Man ville forstå at man solgte ikke for moro skyld, men at i nødens stund spiser selv fanden fluer.

Guven kunne ikke kritiseres på noen måte, at han blir eller om han hadde sagt ja.

Så det tror du ikke? Det tror jeg. Til og med jeg kjente på en følelse av at "da hadde jeg ikke giddet mer". Og det skal mye til :wink:

Selvfølgelig kunne ikke Guven kristiseres om han hadde forlatt oss, men han hadde ikke vært helten min nå, hvis han hadde gjort det :mrgreen:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]