For å gå litt tilbake til hovedtemaet her, så ja..
Slik fotballen er i dag, så er det ikke bare bare å satse på lokale talenter for å henge med.. Her gjelder det hele tiden å hente til seg spillere som hever en tropp.. Men her kan det også diskuteres mye. For slik jeg ser det, så er det blitt gjort noen rare ting:P
Hvorfor låne en spiller i 4 måneder som ikke er bedre enn de lokale talentene vi allerede har? tenker her på Bergan-Foss til fordel for Odden. Jeg ser ikke poenget, da man i tillegg har en god stopper på dagens jr lag, Simen Gimmestad, som har vært innom landslag-90. Dette synes ikke jeg er gode signaler til de som allerede er her..
I henhold til keepersituasjonen: Knashaug er en lokal keeper, født i 89. Som har et stort talent. Så vidt jeg husker, har han vært med a-laget litt i flere år. ingen tvil om at denne karen kan ta steget opp. Men steget fra ¨å være jr keeper, til å bli en 2. keeper kan være vel stort. Men etter ryktene, (så ikke stange kampen) er ikke Van Wijk god nok for adeccoligaen. Og hvis det er sant, det som sier; At Berntsen er god kamerat til Wijk's far, er det litt spesielt. Veldig spesielt.
I forhold til de lokale talenten vi har i klubben, er det viktig å la de få sjansen til å vise seg fram. Digerud, Krogh, Knashaug, Forfot. I tillegg har vi ntg-elever utenom. Jahr, Gimmestad, med flere...
ingen av disse er gode nok til å prege en adeccoliga kamp. men la de få være med å trene, og føle på nivået.. Det tjener alle parter på!!!
Jeg har liten innsikt når det gjelder NTGs "kjøremåte" Men etter det jeg har hørt blir flere elever tatt inn, bare for å fylle opp plassene, og får å få inn skolepengene.. Uten at disse elevene holder mål, for et toppidrettsgymnas. Men det er nok også sant, at de beste spillerne gjerne søker seg til Ntg ved Bærum. Der har man mange flere muligheter når det gjelder klubber. (Litt bedre alternativer enn Galterud og Sander

)