KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 16:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 125 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 02:15 
Saftblander

Jeg syntes dette er flaut rett og slett da vi har minst to tråder da dette kan fortsatt diskuteres... At den ene etter den andre moderator ikke klarer å sette en grense å si NEI og kaste ut disse tragiske personene syntes jeg er flaut og tydeligvis så har de fleste av dere ikke baller eller trenger en jente som kan sette en stopper for IDIOTI. Jeg melder meg gladelig inn for å rydde opp så vi kan diskutere KIL og fotballglede videre hvis dette trenges. Raggen du ga en advarsel som du ikke klarte å gjennomføre samt både du og Karlsen involverer dere videre i diskusjonen og gir et signal til ALLE om å forsette videre... Jeg er ei jente som bryr meg om KIL og hva som skjer samt jeg er på alle kamper, jeg prøver å få med meg mine gode venninner men da bør man kunne tilby et saklig forum som en første regel men dette blir jo bare tåplig.

Klem Tina

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 03:20 
Klubbdirektør

Hvis et forum skal være avgjørende for at dine venninner skal være med å følge KIL..så ehm javel??

diskusjonen sklei litt ut her, og sjøl begynte jeg å bli litt lei egentlig, men det er ingen tvil om at fotball skaper engasjement, og sånn jeg ser det bør det ikke være helt a4 her inne heller.. da blir det fort kjedelig..men forsåvidt enig med deg Tina, men av og til er det godt å hisse seg litt opp også ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 04:46 
Jeg syns det skal gå ann å ha en diskusjons rundt dette emne. Uten at vi skal begynne å krige mothverandre og angripe folk personlig/true andre. Jeg kan si at jeg tar stor avstand fra det. Syns dermed det er synd at folk som er fast på forumet kommer med slike kommentarer. Men så har vi folk som Raggen som er åpen for debatt. Det er bra. Han tar ikke alt for seriøst av det som sies og er slikt det skal være. Så har vi en motpart som bare er etter å lage bråk og hakke ned på andre.

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 10:03 
Forumlegende

Tina wrote:
Jeg syntes dette er flaut rett og slett da vi har minst to tråder da dette kan fortsatt diskuteres... At den ene etter den andre moderator ikke klarer å sette en grense å si NEI og kaste ut disse tragiske personene syntes jeg er flaut og tydeligvis så har de fleste av dere ikke baller eller trenger en jente som kan sette en stopper for IDIOTI. Jeg melder meg gladelig inn for å rydde opp så vi kan diskutere KIL og fotballglede videre hvis dette trenges. Raggen du ga en advarsel som du ikke klarte å gjennomføre samt både du og Karlsen involverer dere videre i diskusjonen og gir et signal til ALLE om å forsette videre... Jeg er ei jente som bryr meg om KIL og hva som skjer samt jeg er på alle kamper, jeg prøver å få med meg mine gode venninner men da bør man kunne tilby et saklig forum som en første regel men dette blir jo bare tåplig.

Klem Tina

Tråden har peilet seg inn på en relativt seriøs linje. Ser ingen grunn til at det ikke skal fortsette.

Når du ser rundt på andre supporterforum synes jeg vi må kunne sies å ha et av de mest ryddige debattforumene rundt omkring.

Når det gjelder de useriøse innspillene og personangrepene har jeg tatt det med de det gjelder. Alle skal kunne diskutere her selv om de har begått overtramp. En advarsel og det ble i orden. Ingen vits i å "dra fram hagla" på første overtramp.

Temaet er interessant, debbatantene tar nå ballen og ikke mannen. Tråden lever, mange er med på debatten.

Jeg kan garantere at vi som styrer her inne har baller, det skal gudene vite. :twisted: Og nei vi trenger ikke Gerd Liv Valla tendenser her inne. Tina: Hold deg til emnet! Har du noe å klage på send det på pm til en av oss.

Profile  

PostPosted: 28 Apr 2007, 10:12 
Forumlegende

ruben_nilsen wrote:
Kan noen fortelle meg hvorfor han blir hentet til klubben ? Mine mistanker ligger hos trenern som tilfeldigvis kjenner faren til Alexander van Wijk.

Hva så?

Man kan vel ikke klage på "useriøse" innspill når man startet slik. Flott å være kontroversiell, men da er lista også lagt og man må tåle motstand på alle nivå.

Rent generelt er det kanskje ideelt med lokale talent osv., men slik er ikke fotballen idag. Dessuten, hvor går i så fall den moralske grensen?

KIL NTG som var gode for 2 år siden - bar vel heller ikke overpreg av lokal overrepresentasjon på de beste? Det er vel toppidrettsgymnas og drar til seg folk fra fjern og nær.

Nå er vel Digerud, Koffeld og Odden i stallen (kommet via jr.-laget) og de to sistnevnte har spilt i Addecco. Det må sies å være bra.

Det er heller ikke vett i at gode andre skal måtte vike for "might-bees".
KIL Toppfotball er ment å være nettopp toppfotball. Da må innholdet være deretter. Klubbens linje har fungert før over tid også.

Det langsiktige perspektivet i fotball for satsende klubber er så lite i forhold til det kortsiktige at det justerer seg selv over litt tid.

Selvsagt kan man diskutere dette om man vil. Men som debattanter bør man heller ikke legge list for hvordan andre skal gå fram eller formulere seg. Er det noe man ikke liker så overser man det eller slår tilbake.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 10:36 
Saftblander

Raggen wrote:
Xvinger wrote:

Ellers er det vel ikke helt riktig at NTG på Vinger og NTG på Bæreum er helt på likt nivå, Lyn's unggutter er alltid i toppen av Interkrets, det kan ikke sies om Kongsvingers gutter....men de var satans bra for 2 år siden, og nå er en del av gutta som var med på det laget allerede i stallen, så noe riktig må vi vel gjøre?

Men forskjellen er at for 3 år siden var ntg lyn klart best i interkrets og mange av de spillerne har klart seg bra i tippeligaen..mens for 2år siden var hadde ntg kongsvinger ett veldig bra i interkrets,men hvor mange av de ble skikkelig satset på??gundersen ble det,men faen ikke prøve å si til meg at å gro fast i a lags stallen er å få en sjanse,man utvikkler seg i med benksmak i ræva..man må TØRRE å satse,det er det eneste det handler om...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 10:52 
Klubbdirektør

De for sjansen bare de er gode nok. Skal Kil la dem spille kamp etter kamp forde man skal få prøvd seg på a laget. De må jo først hvise seg frem på trening eller b laget. Hvis du har hvert å sett b laget til Kil er det ikke mange av dem som kommer inn på a laget akkurat nå. Se på de som spiller på Galterud som er fra ntg og kil. Dem har jo ikke hevet laget noen ting. Og så skriker alle at de skal få sjansen på Kils a lag. Nei de for heve seg mange hakk. Dere kan ta dere en runde rundt om å se på de juniorene som kil eier. Da for dere se at det er langt frem til adeco spill.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 11:13 
Det er ikke bare enkelte her som er forundret over at KIL ikke slipper til unge talenter. Romerikes Blad hadde i går et oppslag om Bergan Foss hvor Lillestrøm tydeligvis er forbannet over at ungutten ikke slipper til. LSKs talentutvikler Erland Johnsen har tatt kontakt med forbundet for å få disp til å få han tilbake i LSK og spilletid i 2. div fremfor 3. div... :arrow: :?:

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 11:30 
Grævling

Tina wrote:
.....Raggen du ga en advarsel som du ikke klarte å gjennomføre.....

Etter min advarsel så har denne Ruben stort sett oppført seg, tråden er mer saklig enn i starten...så kom gjerne med en forklaring på hva jeg ikke har gjennomført!

Bare å lese gjennom tråden, enkelte vil ha tråden sletta, stengt og folk kastet ut....andre mener vi er for hårsåre og vil ha mer "baluba", folk er foskjellige!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 13:00 
Forumlegende

Synser wrote:
Det er ikke bare enkelte her som er forundret over at KIL ikke slipper til unge talenter. Romerikes Blad hadde i går et oppslag om Bergan Foss hvor Lillestrøm tydeligvis er forbannet over at ungutten ikke slipper til. LSKs talentutvikler Erland Johnsen har tatt kontakt med forbundet for å få disp til å få han tilbake i LSK og spilletid i 2. div fremfor 3. div... :arrow: :?:

Det er litt den holdningen der som gjør at mange ikke slår igjennom fordi de mener at de skal ha plass på første laget for å få vist seg frem. De må vise seg frem på trening og på 2. laget før de får tillit på A-laget.
Bergan-Foss spillte treningskampen mot Ljungskile uten å overbevise, han må først vise at han er bedre enn Førsund og Ryen før han kan spille A-lags fotball. Evt. kan han få mulighet på bekken dersom Smolinsiki skulle være ute. Man kan ikke forlange å få spille, (selv ikke gjennom sin spillerutvikler mr. Johnsen) man må vise at man er god nok for laget.

Dersom det skulle bli et lengre lån av Førsund er det vel ikke umulig at Bergan Foss går tilbake til LSK, men vi har ikke verdens største stall i år så sannsynligheten for å få spilletid er relativt stor for alle gutta i stallen.
Berntsen plukker til en hver tid ut de 11 beste av det disponible mannskapet så Bergan Foss sin tid kommer når han har vist at han duger eller fordi andre er skadet eller får karantene.
Det samme gjelder for de gutta på jr. laget som ligger å vaker i sjikitet mellom a-lags nivå og jr. lag nivå.

Jeg tror at spillerutviklingen i større grad må skje på jr. nivå eller muligens enda tidligere slik at når de kommer opp i den klassen som muligens er aktuell for a-laget så er de såpass gode at det er liten tvil om de skal få spille a-lags fotball eller ikke. Vi har ikke flust av spillere som er på det nivået nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 13:42 
Reserve

For å gå litt tilbake til hovedtemaet her, så ja..

Slik fotballen er i dag, så er det ikke bare bare å satse på lokale talenter for å henge med.. Her gjelder det hele tiden å hente til seg spillere som hever en tropp.. Men her kan det også diskuteres mye. For slik jeg ser det, så er det blitt gjort noen rare ting:P

Hvorfor låne en spiller i 4 måneder som ikke er bedre enn de lokale talentene vi allerede har? tenker her på Bergan-Foss til fordel for Odden. Jeg ser ikke poenget, da man i tillegg har en god stopper på dagens jr lag, Simen Gimmestad, som har vært innom landslag-90. Dette synes ikke jeg er gode signaler til de som allerede er her..

I henhold til keepersituasjonen: Knashaug er en lokal keeper, født i 89. Som har et stort talent. Så vidt jeg husker, har han vært med a-laget litt i flere år. ingen tvil om at denne karen kan ta steget opp. Men steget fra ¨å være jr keeper, til å bli en 2. keeper kan være vel stort. Men etter ryktene, (så ikke stange kampen) er ikke Van Wijk god nok for adeccoligaen. Og hvis det er sant, det som sier; At Berntsen er god kamerat til Wijk's far, er det litt spesielt. Veldig spesielt.

I forhold til de lokale talenten vi har i klubben, er det viktig å la de få sjansen til å vise seg fram. Digerud, Krogh, Knashaug, Forfot. I tillegg har vi ntg-elever utenom. Jahr, Gimmestad, med flere...
ingen av disse er gode nok til å prege en adeccoliga kamp. men la de få være med å trene, og føle på nivået.. Det tjener alle parter på!!!

Jeg har liten innsikt når det gjelder NTGs "kjøremåte" Men etter det jeg har hørt blir flere elever tatt inn, bare for å fylle opp plassene, og får å få inn skolepengene.. Uten at disse elevene holder mål, for et toppidrettsgymnas. Men det er nok også sant, at de beste spillerne gjerne søker seg til Ntg ved Bærum. Der har man mange flere muligheter når det gjelder klubber. (Litt bedre alternativer enn Galterud og Sander :lol: )

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 16:24 
Saftblander

Kjære Karlsen!

Du høres ut som en ekte Kongsvinger gutt men baller har du slett ikke "vurdert" ut fra et kvinnesyn som egentlig har alt å si i den saken...
Sammenligne meg med Valla minner meg om den reklamen hvor 16 menn sitter i styret og skal vurdere et nytt styremedlem og kvinnen kommer med rullekake til herrene.
Jeg skal slett ikke søke jobb hos dere bare slapp av for gutta er jo viktigst hos dere har jeg skjønt.
Takler man ikke kritikk over en jobb man overhodet ikke takler så er jo dette bare synd :cry: Jeg lover at jeg ikke skal kritisere deg igjen, og kanskje jeg skal bake en kake til deg i stedet å smile pent neste gang....

Klem

Tina

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 16:28 
Reserve

Tina wrote:
Kjære Karlsen!

Du høres ut som en ekte Kongsvinger gutt men baller har du slett ikke "vurdert" ut fra et kvinnesyn som egentlig har alt å si i den saken...
Sammenligne meg med Valla minner meg om den reklamen hvor 16 menn sitter i styret og skal vurdere et nytt styremedlem og kvinnen kommer med rullekake til herrene.
Jeg skal slett ikke søke jobb hos dere bare slapp av for gutta er jo viktigst hos dere har jeg skjønt.
Takler man ikke kritikk over en jobb man overhodet ikke takler så er jo dette bare synd :cry: Jeg lover at jeg ikke skal kritisere deg igjen, og kanskje jeg skal bake en kake til deg i stedet å smile pent neste gang....

Klem

Tina

Nå er det vel slik at det er du som har vært mest off topic i denne tråden? Du har kun kristisert debattantene/moderatorene, ikke diskutert sak. Har du noe imot moderering og den slags, taes det i et annet forum.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 16:38 
Saftblander

Meldingen var til Karlsen og ikke en som kalle seg spagetti.

Rart at mange skal blande seg inn, men du beskylder meg for å kjøre off topic? har du lest denne tråden i det hele tatt?

Herreman hvor dum er du egentlig?

Last edited by Tina on 28 Apr 2007, 16:41, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 16:40 
Forumlegende

Tina wrote:
Kjære Karlsen!

Klem

Tina

Du gikk hardt ut sjøl, da slo jeg hardt tilbake. Send gjerne PM med forslag til forbedringer. Etter som du tydlige ikke har "tillit" til den jobben jeg gjør her så kan du sende den til en av de andre.

Det der med kjønnsforskjeller faller på sin egen urimelighet og er å betrakte som en usaklighet. Jeg ber deg være forsiktig i framtida med å tillegg meg eller andre debattanter holdninger de overhodet ikke har.

Et godt råd (Som forsåvidt gjelder alle): Delta saklig og konstruktivt i debattene (Noe du i høyeste grad har gjort tidligere). Er du misfornøyd med noe eller noen så ta det da direkte med en av oss som har ansvar her inne.

Det var siste ord i den debatten! Nå orker jeg virkelig ikke flere avsporinger i denne tråden :evil: SAKLIGHET FOLKENS!!!

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 125 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]