KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 08:12

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Spillerstallen 2011
PostPosted: 31 Oct 2011, 17:03 
Forumlegende

Har forsøkt å sette sammen en kort evaluering av årets spillerstall, den kan vi bruke til å diskutere hvem vi vil ha med videre, hvilke spillertyper vi savner og alt annet rundt spillere nå i silly season, mens vi venter på avklaringer på trener og spillerkontrakter og annen nyhetstørkte rundt klubben.

Keepere

Kim Deinoff
Erfaren keeper som har tettet bra igjen i slutten på sessongen. Tidligere i år var det mer kamp om plassene mellom Kim og Tobias, men Kim har med solid keeperspill fortjent den plassen. Han er en god allround keeper med bra reflekser, feltarbeid og igang setting av spillet. Har i høst også stått frem som en som styrer troppene og dermed ett kapteinsemnte.

Tobias Holmen Johansen
Tobias er fortsatt en ung og talentfull keeper. Han er også en god all round keeper, og viss vi skal trekke frem en styrke i forhold til Kim vil det være rekkevidden. Har ikke hatt de store tabbene i år, men hadde ett par i tippeligaen i fjor. Jeg tror likevel at Tobias er en keeper for fremtida og ettersom han fikk kontrakt for nye fire år tidligere i sommer kan vi ha mye glede av Tobias.

Petter Rønningen var også innom i pre-season, men viste i treningskampene at han ikke holdt nivået. Gjorde en klok besluttning i å gå tilbake til Sander.

Jeg tror ikke vi har behov for å gå ut å kjøpe ny keeper foran neste sessong, både Tobias og Kim holder nivået og konkuransen dem i mellom er bare sund.

Forsvar

Martin Linnes
Martin er en svært anvendelig spiller som devserre forlater oss etter sessongen. Det er lenge siden vi har sett ett talent av hans kaliber på Gjemselund. Han har bekledd både back og indreløper posisjon med stor hell. Har ett meget godt driv med ballen og ett stort teknisk register. Spesiellet hans evne til å komme ned på linja og dra av backen for så å legge inn 45 grader inn i boksen har gitt oss mange sjanser og mål. Også andre dribleraid har vært en nytelse å se på. Ønsker Martin lykke til i Molde og på gjensyn.

Morten Hæstad
Morten kom inn i sommervinduet i år og brukte noen kamper på å finne formen. Han er en back med bra potensiale og etter at Tom Nordlie kom inn som trener har han vært stabil og trygg. Morten er vel primært en squad player og vi kan nok styrke stallen ved å finne alternativer til høyre back plassen, men hodler han samme nivå som i avsluttningen i høst klarer han nok også å beholde plassen på laget.

Arnar Førsund
Arnar hadde ikke godt av å oppholde seg så lenge på Hamar. Arnar er en spiller som alltid viser topp innsats og er en meget solid midstopper. Desverre så ble det en del rot tidlig i sessongen, men det skyldtes med taktiske disposisjoner og mangel på innsats fra midtbanen mer enn feil fra Arnar. Han hadde en tabbe som kostet oss poeng mot Hødd, men har rettet opp dette med både scoringer og topp innsats resten av sessongen. Arnar bør være ett klart valg på midtstopper plassen også neste sessong.

Henry Joseph Shindika
Henry er vel den spilleren som har hatt størst fremgang fra første gang han tredde på seg en KIL trøye. Han var den spilleren som klarte opprykket til tippeligaen best og har fortsatt på samme nivå i år. Han hadde ett skadeavbrekk midt i sessongen og hadde noen svake kamper etter at han var friskmeldt, men har på slutten av sessongen vist at han er tilbake på toppnivå. Henry kan spille både som midtstopper og sentralt på midtbanen og er en anvendelig type spiller som vi helt klart har behov for i fremtiden. Hans måte å snappe ballen foran motstanderen når han spiller stopper er alltid like nervepirrende å se, men han lykkes bemerkelsverdig bra nesten hver gang.

Gøran Wigum
Gøran er ett stoppertalent som har blomstrert i år. Han kom til klubben allerede i fjor, men p.g.a økonomisk rot fikk han ikke profflisens og A-lags kamper før i år. Han er en hodesterk stopper, god til å plassere seg og en god makker å ha i midtforsvaret. Diskusjonene gikk på hvorvidt han var for lik Førsund tidlig i sessongen, men med det nivået de begge har vist i høst er ikke det noe problem. Gøran bør også være ett solid valg videre.

Kai Olav Ryen
Mr. KIL, Kai Olav har fått hele sessongen ødelagt av skade, men fikk noen minutter mot Randaberg i siste kamp. Dersom han blir skadefri i løpet av vinteren vil han være en viktig backup å ha med i forsvaret, men det spørs vel om ikke han vil være henvist til reservebenken om valget står mellom ham og de ander stopperene i klubben. Uansett vil hans rutine være viktig å ha med videre og jeg håper vi får mye bruk for Kai Olav i tiden som kommer.

Samir Fazlagic
Samir er en solid backtype, med en god frispark og innleggsfot. Desverre sysn jeg han for sjelden kommer frem og får brukt innleggsfoten sin. De siste årene har ikke KIL vært bortskjemt med gode innleggsføtter og Samir bør oftere gå på løp fremover. En grunn til at vi sjelden får se det kan være at Martin Linnes er en veldig offensiv back, men nå som han har gått til Molde kanskje Samir kan benytte denne ferdigheten oftere. Samir har allerede tegnet ny kontrakt og jeg føler ikke at hans plass på laget er truet.

Marius Pierau
Marius kom med på lasset fra Eidsvold Turn når Brogeland tok over som trener. Marius har ikke fått mange kamper i år, de innhoppene han har hatt har vært noe ustabile, men på sitt beste har han håndtert nivået bra. Marius er tacklingssterk, men sliter noe med presisjonen i fremspillene sinde. Han er fortsatt ung og har fremtiden foran seg. Bør få muligheten til å utvikle seg videre i klubben så sant vi ikke finner noen andre alternativer som er mye bedre.

Ulrik Sundby
Jeg har ikke sett Ulrik i aksjon og kan derfor ikke evaluere ham.

Foran neste sessong bør vi nok vurdere å hente inn minst en forsvarspiller til, helst da ett alternativ til høyrebacken ettersom Martin Linnes har forlatt oss.

Midtbane

Ørjan Berg Hansen
Ørjan er etterhvert blitt en veteran i KIL trøya. Ørjan har foreløpig ikke kontrakt foran neste sessong, men jeg håper han blir skadefri og forlenger med klubben. Ørjan er en duracellkanin av en midtbane spiller som alltid spiller med topp innsats. Han gjør sjelden feil, noen feil ble det i tippeligaen, men Ørjan har en evne til å vinne tilbake ballen de gangene han mister den. Han kan nok vise større kreatvitet i det offensive spillet sitt, men selv om han går seg fast klarer han å vende opp og holde ballen i laget. Det er ikke hans feil at han ikke har alternativer å spille til dersom han går seg fast, det er på grunn av manglende initativ fra andre spillere rundt ham. Ørjan har kommet tydigere frem nå som Carl Erik Torp gikk til Brann. De to er ganske like spillere, men Ørjan hvan litt i skyggen av Calle i fjor.

Alhassane Dosso
Dosso er en spiller som er noe ustabil, men på sitt beste er han meget god. Han er en ballvinner og dekker store rom på midtbanen. Han er litt for feig i de tilfellene han kommer på skuddhold, og jeg kan ikke huske å ha sett Dosso fyre av ett skudd i årets kamper. Dosso på sitt beste er en spiller vi trenger i klubben, men det er viktig at han hever seg i forhold til de kampene han ikke har vært i form.

Enver Sjøli
Jeg har ikke sett Enver i aksjon.

Ola Korbøl
Ola hadde gode innhopp i treningskampene i vinter, men ahr ikke fått muligheten i serien. Ola er fortsatt ung og jeg håper han kommer sterkere tilbake.

Mats Diego Skårdal
Mats har fått noe spilletid. Jeg husker best hans innhopp mot Fjellhamar i cuppen. Da var han ikke god nok til å håndtere en sentral midtbaneplass på dette nivået, men det var en kamp vi hadde full kontroll på likevel. Mats må fortsette å jobbe og kan nok bli en spiller å regne med fremover, men må heve seg for å slå igjennom på dette nivået.

Jonathan Dixon
En til av unggutta som ble løfta opp i A-stallen foran årets sessong. Dixon har også fått noe spilletid, men ikke nok til å vise seg skikkelig frem. Dixon er en sterk spiller, som også har bra fart. Skal bli spennende å se hvordan han utvikler seg videre.

Christian Aas
Aas er ny på laget i år. Han har holdt bra nivå i flere sessonger for Eidsvold Turn, men har vel ikke taklet overgangen til 1. divisjon fullt ut. Først og fremst er det fysikken Christian sliter med, hans duellstyrke er ikke bra nok på dette nivået. I de kampene der vi har fått bra med rom har Christian vist veldig bra nivå for han har både god teknikk og presise passninger. Han har stort sett spilt kant på KIL, men var hovedsaklig sentral midtbane i Eidsvold Turn. Jeg tror ikke han har en fremtid som sentral på dette nivået, men han har teknikk og passningskvalitet som bør holde til å fortsatt være med i stallen. Om han i tilegg også blir tøffere foran mål, Christian har ofte behov for både en og to touch ekstra før han skyter og jeg tror han kunne scoret flere mål dersom han våget å fyre av flere skudd.

Lars Christian Krogh Gerson
Krogh er en spiller vi ikke alltid legger merke til, men som er viktig for laget. Krogh er ofte nest sistemann på ballen før scoring og en en solid offensiv midtbane spiller som fortsatt har utviklingspotensiale. Har ett hardt skudd som jeg gjerne ser i bruk oftere. Krogh har ikke kontrakt videre, og det har gått rykter om at han muligens forsvinner, men som ekte Kongsvingergutt syns jeg han skal ta ett par sessonger til i rød trøye.

Avhengig av hvem som tegner ny kontrakt så må vi nok styrke midtbanen, men det er vanskelig å si hvilke spillertyper vi trenger før kontrakter er avklart. Men vi savner fortsatt en kreativ offensiv midtbanespiller.

Angrep

Kim Holmen
Kim Holmens prestasjoner har sving veldig. Det skyldes primørt at hans grunnteknikk og da særlig mottak/medtak ikke er av de beste i 1. divisjon. Kim har vist tendenser tidligere i år og har etterhvert begynt å score. Kim har blomstra under Tom Nordlie og fortsetter han på det nivået så er han en spiller som også bør vurderes videre, men det er viktig å bruke Kim Holmen riktig.

Adem Güven
Adem har en teknikk som få andre matcher, dragninger, vendinger og finter av en annen verden. Ademn hadde en formmessig downperiode tidligere i høst, men i de siste kampene i år har han vært klart bestemann flere kamper på rad. Adem er en spiller som får mye julig p.g.a teknikken sin og dermed blir det også litt skader. Adem er en spiller vi utvilsomt trenger å ha med oss videre og han bør få ett bra kontraktsforslag ettersom han er Bosman spiller.

Magnus Solum
Magnus er også førsteårs gutt på A-laget, men har tatt nivået med storm. Han er sammen med Güven toppscorer med 9 mål i serien. Magnus bør få fremlagt ett kontraktsforslag som knytter han til klubben i mange sessonger slik at vi kan dra nytte av hans ferdigheter og også få noen kroner den dagen han går videre i karrieren.
Han har scoret ett av tidenes vakreste mål mot Ham-Kam i år og jeg ser gjerne flere slike perler. Han er en hodesterkspiller, men avslutter også bra med beina. Han er sterk og god med en mann i ryggen, men her kan han utvikle seg enda med. Gleder meg til å se Solum på Gjemselund neste år.

Robin Rostile
Jeg har ikke sett Robin i år.

Patrick Hansen
Patrick fikk sin debut i høst, men kun noen minutter. Det er ikke nok til at vi kan vurdere hans styrker å svakheter.

Olav Tuelo Johannesen
Olav er desverre ikke KIL spiller lenger, han er en spiller på av samme tekniske kaliber som Güven og har gitt oss mange fantastiske øyeblikk på Gjemselund. Ønsker Olav lykke til videre og håper han fortsatt får mange gode sessonger som fotballspiller.

Dersom vi skal se etter angrepsspillere føler jeg at vi mangler kantspillere med god innleggsfot.

Mulig jeg har glemt noen, i såfall får andre slenge på sine kommentarer lengre ned i tråden.

Profile  

Post subject: Re: Spillerstallen 2011
PostPosted: 31 Oct 2011, 18:22 
Klubbdirektør

WOW :shock: . Du har virkelig jobbet! Enig i det meste du skriver om enkeltspillere. Mye avgjøres nok når det blir avklaring rundt Nordlie. Først da ser man hvem som blir og hvor man må forsterke laget.

Profile  

PostPosted: 07 Nov 2011, 11:22 
Reserve

Bra jobb, mikeb, og stort sett enig.

Angående Deinoff mener jeg han er veldig god en mot en, men uenig når du sier god i feltet og raske igangsettinger (innimellom rask til å sette igang). Syns han altfor ofte bokser når han enkelt burde holdt, og i tillegg har han noen utrusninger som setter hjertet i halsen på folk (meg). Men ser gjerne at han får en ny ettårskontrakt, så han kan pushe og backe opp Tobias som forhåpentligvis blir førstevalg neste år

En du glemte på keeperplass er Petter Olsen Lindstad - vinner av keeperserien på NRK. Med Petter og Tobias i stallen på lange kontrakter lover det veldig bra for keeperframtida til KIL!

I forsvar har vi Førsund, Wigum, Ryen (forhåpentligvis) og Joseph som alle kan spille stoppere. Alle fire er jevne, men synes Joseph overbeviste såpass som anker på midten at han godt kan vurderes der. Har heller ikkenoe i mot om Hæstad får ny kontrakt - vi mangler uansett en back til (gjerne en som kan spille på begge sider).

På midten hadde det vært veldig greit om Gerson skrev under på ny kontrakt snart i tillegg til Ørjan. Med Gerson, Ørjan, Dosso og Joseph, med SKårdal som fremadstormende ser det bra ut også her. Kanskje Aas passer bedre som indreløper enn kant i 4-3-3 (som vårt svar på Myggen fra 90-tallet)?

Blant de tre angriperne er det selvsagt sinnsykt viktig å få med Güven videre, selvom jeg frykter han stikker til en (nyopprykka) tippeligaklubb. Og hadde ikke gjort noe å hente Tuelo tilbake heller. Holmen syns jeg også skal få ny kontrakt (hvis den er fornuftig økonomisk) - også under forutsetning av at trenern for neste år (forhåpentligvis Nordlie) brukern på riktig måte (med nesa mot mål). Solum har heldigvis kontrakt et par år til. Kan gjerne forlenge med enda et par år i løpet av neste sesong. Her er jeg enig i at det trengs nye spillere - i hvilken posisjon avhenger av hvem som blir.

Patrick Hansen er jeg spent på. Er han en "Linnes-type"?

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:14 
Klubbdirektør

Da kan du vel sikkert stryke Linnes, Hæstad, Førsund, Berg Hansen, Krogh Gerson, Güven og Solum...

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 21:42 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:
Da kan du vel sikkert stryke Linnes, Hæstad, Førsund, Berg Hansen, Krogh Gerson, Güven og Solum...

Solum har vel kontrakt en stund?

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:31 
Materialforvalter

Roll wrote:
A4Tech wrote:

Solum har vel kontrakt en stund?

Førsund også. Men kan legge til Holmen og Deinoff.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:35 
Kaptein

det blir vanskeligere å beholde spillere uten TN og det blir vanskeligere å skaffe gode spillere uten TN.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:38 
Klubbdirektør

HeiHei wrote:
det blir vanskeligere å beholde spillere uten TN og det blir vanskeligere å skaffe gode spillere uten TN.

Det blir det. Men KIL er fortsatt i Adeccoligaen og bør være attraktiv for mange spillere som har ambisjoner om tippeliga.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 03:12 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Bruk de vi har å hent opp fra egen stall.. skal dem nå spare, så
spar skikkelig. Blir det 2.div så la gå. Kunn den måten å gå nå ser
det ut som.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 16:35 
Forumlegende

Roll wrote:
HeiHei wrote:

Det blir det. Men KIL er fortsatt i Adeccoligaen og bør være attraktiv for mange spillere som har ambisjoner om tippeliga.

Men så lenge ikke klubben / distriktet har ambisjoner så er det dumt å komme hit vil kanskje mange mene?

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 16:36 
Forumlegende

Roll wrote:
HeiHei wrote:

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 17:14 
Klubbdirektør

Det har da kommet bra spillere hit fra Sverige og Norge uannsett hvem som har trent. Vil man spille fotball kommer dem dit man har sjanse til å starte i første ellveren.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2011, 19:42 
Forumlegende

Stallen for 2011 var veldig god.
Veldig god.
Det så vi i de 9 siste kampene - og det uten Tuelo som etter mange mening var den beste så langt.
At han ikke får det til i Start noe særlig er en annen sak.

Med TN fra dag 1 hadde dette endt i opprykk.
Til glede for mange og til irritasjon for en del andre.
En del spillere er satt opp i flere ledd.

Keeperne:
Tobias er et kjempetalent og har vist mye bra og supert.
Deinoff er den beste keeperen jamt over jeg har sett i Adecco, inkludert hans år i LøvHam.

Forsvaret:
Førsund, Joseph, Fazlagic, Hæstad, Wigum, Pireau og sikkert en høyreback da fra start av er ikke noe dårligere enn de i 2010.
Og Krogh er etter manges mening midtstoppertalent på øverste hylle.

Midtbanen:
BergHansen, Dosso, Linnes, Aas, Krogh, Tuelo, Joseph

Angrep:
Solum, Linnes, Tuelo, Guven, Holmen

og de andre...

Med Linnes forover fra dag 1 (og ikke satt tul å sparke baller opp på tribunen), ja så ville han lagd mange mål.
Han kom seg i de siste kampene til mange fine skuddposisjoner, og dette kunne han jo trent på hele vinteren og spilt fra dag 1.
Og da er det neimen ikke sikkert han hadde gått heller!

Holmen spilte godt under TN.
Og jada, hans ballmottak er formidabelt bra --- ser vi ikke det?
Det er bare i de klare situasjonene for nærmest åpent mål det låste seg!

Jeg undrer meg...
Styret skal ansette ny trener, i samarbeide med hvem?
De råbommet for 2011, så hvorfor skulle de nå klare noe nå?

Eller er det hele et sammensurium av brikker man ønsker å ha på plass?

Det er ikke slik at idag kan si:
blant de 8 i år
blant de 5 deretter
blant de 3 deretter

Slik var det kanskje den gangen man fikk spillere fordi man kunne skaffen dem en jobb (og kona en jobb).
Idag gjelder det at spillerne skal slippe å gjøre annet...hvis ikke vil de ikke.

For - idag forandres forholdene fort.
Spillere kommer og går, og nye lag må da spilles inn igjen og igjen og det er ingen garanti for at stegene tas som skissert.
Da skal man ha sååå mye penger at man like godt kan trå til med én gang!
Se - juvelene Tuelo og Linnes ble borte i år de --- morsomt ikke sant...

Nei - det gjelder å smi mens jernet er varmt.
Jo lengre det går dessto kaldere blir det.

Sakrale vendinger fra styre og investorer og alt det måtte være om å kjempe i toppen blir bare som i festtalene - altså lite...
Er det ikke de mulighetene som mange ønsker og higer etter - så er det da kanskje slik, men da får man kutte ut pjattet!
En spade er alltid en spade!

Profile  

PostPosted: 21 Nov 2011, 13:00 
Reserve

Kongenyhet på kil.no! http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=3612

Patrick Hansen på fireårskontrakt! Langtidskontrakter på unggutter er virkelig tingen!

Profile  

PostPosted: 21 Nov 2011, 13:47 
Klubbdirektør

Andreas Moen tilbake:

http://www.glomdalen.no/kil/article5816119.ece

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]