Deilig å se en kamptråd med betydning igjen!
Kjenner det kribler litt nå. Jævlig spent på hvordan dette laget kan prestere denne sesongen. Skal vi ha noen mulighet til å kjempe i toppen er vi nødt til å ta 3 poeng i kamper som denne. Vi har ikke råd til å "rote bort" en halv sesong slik vi gjorde i fjor.
Jeg ville sendt disse 11 på banen:
----------------Eriksen--------------------
Guoimar---Johansen---Ryen---Makumbu
-----------Torp------Berg Hansen-------
Tuelo----------Sylling------------Moen
--------------Samuelson-----------------
Eriksen vet vi hva står for. Han har vært god på dette nivået før og sier han har blitt bedre siden sist han var her. Nå får han sjansen til å bevise det. Men har blitt positivt overrasket over van Wijk i oppkjøringen.
Blir ikke skuffa om det er Nilsen som får venstrebacken. Han var god da han fikk sjansen forrige sesong, og har stort utviklingspotensiale. Men går for Makumbu som er en kraftplugg jeg har trua på, selv om han ikke har vært bunnsolid i alle treningskampene. Resten av forsvaret er bankers.
på midtbanen er det store spørsmålet om Torp er i god nok form til å starte. I så fall har vi god dekning foran stopperne om han deler ankerjobben med Berg Hansen. Ikke bare er de gode ballvinnere, men de er også kreative, teknisk dyktige og pasningssterke. Strømnes er et meget bra alternativ som anker, men må vike for 2 av divisjonens beste midtbanespillere.
Foran disse to har jeg valgt Sylling Olsen. Litt av årsaken til at jeg vil la han få denne plassen er at jeg vil ha plass til Moen på kanten. Så målfarlig som han har vært i vinter ville det vært for dumt å sette han ut. Med Sylling fremst på midten har vi også en dyktig tilrettelegger som også er god nok til å skape ting på egenhånd, og til å score mål. Tuelo har jeg trua på at kan bli ordentlig god, selv om han neppe kan fylle skoene til Pelu.
Samuelson er bankers på topp.
Ble nesten litt overrasket over hvor godt dette laget faktisk er når jeg prøvde å gå gjennom spiller for spiller her. Nå gleder jeg meg om mulig enda litt mer til søndag allerede!