KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 10:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Hvilken plass tar KIL i år?
1.-2. plass 8%  8%  [ 3 ]
3. plass 10%  10%  [ 4 ]
4.-6. plass 69%  69%  [ 27 ]
7.-9.plass 10%  10%  [ 4 ]
10. plass eller dårligere 3%  3%  [ 1 ]
Total votes : 39
Author Message
 Post subject: Hvor havner KIL i år?
PostPosted: 20 Mar 2007, 14:14 
Reserve

Selv tror jeg vi havner på 4.-6. plass, men håper selvfølgelig det går enda bedre!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Mar 2007, 16:00 
Forumlegende

Venter litt med å stemme på denne til jeg har fått bedre oversikt over spillerstaller og treningsresulatter for motstanderene våre, men realistisk er å gjøre det på nivå med fjoråret, forhåpentligvis litt bedre, men mye nytt i laget er et usikkerhetsmoment.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Mar 2007, 14:18 
Reserve

Her er en lengre begrunnelse fra Nettips om hvorfor de tror KIL havner på 8. plass i år:

8.plass - Kongsvinger

Kongsvinger gjorde en fin figur i fjorårets serie, og var med i kampen om kvalifiseringsplassen til langt ut på høsten. Mot slutten gikk det litt tråere og klubben endte på sjuendeplass i ingenmannsland på tabellen. Trener Vegard Skogheim ga seg etter fjorårssesongen, og den tidligere Lillestrøm- og Vålerengaspilleren Thomas Berntsen tok over. Han har de siste årene trent Lørenskog.

Foran denne sesongen har Kongsvinger gjort store forandringer i spillerstallen. Per Verner Rønning har forsvunnet til AIK, Tore Andreas Gundersen forsvant etter mye om og men til Lillestrøm, og keeperne Fredrik Eriksen og Ulrik Thomsen sluttet begge i klubben. I tillegg har forsvarsspillerne Kjetil Byfuglien og Håkon Wibe-Lund dratt til Hønefoss. Kongsvinger sikret seg John Pelu og Ørjan Berg Hansen permanent etter at begge var utlånt til klubben med hell forrige sesong. I tillegg har glåmdølene hentet spennende offensive spillere som Johan Nås (Follo), Carl-Erik Torp (Manglerud Star) og Peter Samuelsson (Nybergsund). Kongsvinger har for vane å hente spillere fra andre siden av grensen, og har foran denne sesongen hentet tre spillere, blant annet den nye førstekeeperen Conny Månsson fra GAIS.

I treningskampene foran sesongen har resultatene vært på det jevne. Laget virker solid defensivt med bare fem innslupne mål på ni kamper. Har slått divisjonskollegene Raufoss og Sparta Sarpsborg, mens de har spilt 0-0 både mot Sogndal (to ganger) og Hamkam. Tap har det blitt for Moss og Hønefoss, begge disse har kommet i løpet av mars og kan indikere en litt fallende kurve i treningskampene.

Konklusjon: Mye som er skiftet ut i Kongsvinger i løpet av vinteren. Har mistet både trener og omtrent halve førsteelleveren siden i fjor. De har hentet såpass mange spennende spillere at det ikke bør være noe problem å overleve denne sesongen heller om man har lykkes med å samkjøre et lag. Defensivt har laget vært meget bra, og når angrepsspillet begynner å sitte vil mange lag få problemer med dette mannskapet. En plass i ingenmannsland også i år virker fornuftig, da laget ikke har kvalitet nok til å kjempe i toppen fra start til slutt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Mar 2007, 14:25 
Saftblander

Som jeg har sagt før tror jeg årets sesong vil ende med nedrykk og det holder jeg fast ved,uavhengig av de siste noe negative resultatene..Kil har rett og slett en for tynn stall,som jeg ser det er sentrale midtbanen og stoppere bra,resten kan bli bedre på samtlige plasser!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Mar 2007, 21:13 
Forumlegende

Etter å ha kikket litt på alle lagene i serie A sitter jeg igjen med noe av det samme inntrykket som Lars Tjernås:
(http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasine ... 676081.ece)
Ikke nødvendigvis at det blir tidenes beste 1. div, men at det blir en av de jevneste, ingen lag peker seg klart ut som en av seriefavorittene og kun 2-3 lag peker seg ut som klare bunnlag. Jeg tror derfor KIL kan ta alt fra 12 til 2.plass.
Nå er tabelltipping en risikosport og jeg har ikke gjort det særlig bra i denne sporten tidligere, men har levert inn tips i VG og Aftenpostens konkurannser om noen vil se mitt tips.
En generell vurdering av de ulike lagene uten å gi eksakt tabell posisjon:
(Har brukt Vi menn, Fotballmagasinet og div. nettsider for å vurdere lagene)

Molde:
Det er ingen automatikk i at de lagene som kommer ned fra tippeligaen skal gå rett opp igjen, og i år tror jeg ikke det skjer. Molde har en ganske tynn stall og er svekket fra i fjor, men de har jevnt gode spillere i alle lagdeler, usikker på hva treneren har prestert tidligere. Havner på øverste halvdel av tabellen, men ikke garantert opprykk.
Ham-Kam
Har vel på papiret en av de bedre mannskapene i avdelingen, Arne Erlandsen, Vegard Skogheim og Lars Tjernås er vel alle trenere som vet hvordan man skal få et lag til å vise resultater. Selv om nok ikke så mange her inne liker det så tror jeg Ham Kam fort havner blant topp 3 dersom de ikke undervurderer divisjonen og leker store kærer som har mye penger mellom hendene. Havner helt sikkert blant topp 5.
Bodø Glimt:
Mye rot og uro i Glimt i fjor, nå har ting roet seg litt, de har et solid mannskap og kan fort stikke av med en av de to opprykksplassene. Viktig at angrepsrekka finner formen og at Runar Berg fortsatt henger med.
Sogndal:
Saftkokerene er spådd av mange å gjøre det sterkt i år, de havna på plassen før KIL i fjor og i år har vi spillt 0-0 mot de i to treningskamper. Første gang mot et juniorpreget lag, tror likevel at Sogndal ikke har det som skal til for å havne helt i toppen men havner nok mellom 4-8 plass.
Hønefoss:
Har stor tro på seg selv og har vært nesten like ivrige som KIL på overgangsmarkedet. De banket oss på La Manga, og har kapret Byfuglien og Wibe. Hønefoss er en av outsiderene i år og kan fort havne i toppen om de får klaff.
Bryne:
Gammel traver i 1. div som alltid er med å kjempe i toppen. Etter min mening har de styrket stallen og de havnet på 3. plass i fjor, havner blant topp 4 i år også.
Haugesund:
Er vurdert høyt av Vi Menn og har gjort det veldig bra i årets treningskamper, men kan ikke se at de har en av de sterkeste stallene og må få full klaff for å havne på øverste halvdel. Havner nok mellom 8-12 plass.
Moss:
Moss har vært ganske aktive på overgangsmarkedet, men har også mista mange profiler. Har vist sterke resultater i treningskampene og har divisjonens beste keeperpar i Holtan og Eriksen. Eriksen kommer nok til å fortsette å utvikle seg med Holtan som coach. Tror Moss havner høyt, men er alltid et usikkert kort så jeg blir ikke overrasket om de sliter heller.
Notodden:
Nyopprykket lag som aldri før har spilt på dette nivået. Vet lite om dem annet enn at de har godt med penger, og det hadde jo også Godset i fjor.
Tror ikke de gjør det like bra som naboklubben fra Drammen gjorde i fjor, men havner nok rundt midten 6-10 plass.
Skeid:
Sa, sa, sa så er Skeid tilbake. Har nik en for tynn stall til å utmerke seg, har fått en brukbar keeper fra Eidsvold Turn, men ellers ikke de helt store kuppene på overgangsmarkedet. Kommer til å slite for å klare seg, men havner nok rett over streken.
KIL:
Vi Menn tipper 12, xvinger tipper nedrykk. Greit nok at med så mye nytt i stallen og på trenerbenken så kan hva som helst skje, men vi er best når ingen andre har tro på oss og vi har gjort det meget bra på overgangsmarkedet. Vi har også mistet en del spillere, men kun Per Wernere Rønning som vil være et dypt savt. Det at Ørjan og Pelu signerte kontrakt med klubben kommer til å vise seg som et scoop. Vi er nok for dårlig til å gå av med seieren i Serie A, men vi har troppen til å gjøre det bra om vi får flyt, men uteblir flyten er ikke veien lang ned til streken i denne avdelingen. Havner mellom 2 og 8 plass.
Mandalskameratene:
Nyopprykket, men kun 2 sessonger siden de var oppe sist. Har ikke den sterkeste stallen, og er nok blant de som kommer til å kjempe i bunnen. 10-14 plass.
Sparta:
Er klart svekket fra i fjor, og fremstår som en klar nedrykkskandidat. I år må vi ta mer poeng fra Sparta. Tipper de havner mellom 12 og 14.
Raufoss:
Også nyopprykket, men jeg tror de havner noe høyere opp en de andre lagene som er nye i år. Har gjort det bedre enn oss i treningskampene, men medaljene deles ut i November. Havner mellom 8 og 12.
Tromsdalen:
Rykker ned i år, de er svekket fra i fjor og klarte seg med et nødskrik da. Havner på 14 plass. Og det skal jeg tørre å sette penger på.
Løv Ham:
Har gjort det klart dårligst i årets treningskamper og er heller ikke blant vinnerene på overgangsmarkedet. Hadde en bra start på sessongen i fjor, men havnet til slutt på 11. plass. Tipper de klarer seg i år også, men mellom 10-12 plass.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2007, 09:20 
Reserve

Ser at også Tips tipper KIL på 8. plass:

8. plass: Kongsvinger
(27.03.2007 00:46)

Ny trener og mange nye spillere til tross. Kongsvinger havner rundt midten i år.

Vegard Skogheim ga seg som Kongsvinger i fjor, og talentet Tore Andreas Gundersen som scoret 14 mål i fjor forsvant til Lillestrøm.

Tilbake står Kongsvinger med ny trener i Thomas Berntsen og flere nye, spennende nykommere.

Adeccoligaen tegner til å bli veldig jevn både i toppen og bunnen, og da vil lagene med både sterke ellever og tropp hevde seg helt i toppen. Der er ikke Kongsvinger riktig ennå, selvom det er potensiale ppå Gjemselund.

Laget har en tendens til å gjøre det bedre enn spådommene, og det gror godt i rekkene. Gundersen er et eksempel på det.

Treningskampene har vist at det å skulle erstatte nevnte Gundersen kan bli en uoverkommelig oppgave. Laget har slitt med å score i vinter, og bør snarest finne ut hvordan de skal score mål.

Vi tror det blir vanskelig å hevde seg i toppen, men at nedrykksstrid børe kunne unngås.

6. ...
7. ...
8. Kongsvinger
9. Notodden
10. Haugesund
11. Skeid
12. Tromsdalen
13. LøvHam
14. Raufoss
15. Mandalskameratene
16. Sparta

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 11:58 
Trener

Og på fotballmagasinet blir det enda værre, følg med...

PS! DEt er ikke jeg som har satt laget på den plassen...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 12:58 
Klubbdirektør

Berntsen wrote:
Og på fotballmagasinet blir det enda værre, følg med...

PS! DEt er ikke jeg som har satt laget på den plassen...

Hvem gidder å bry seg om hva andre tipper? Det positive er at vi gjør SKAMME på alle som tipper hvert eneste år.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 13:23 
Forumlegende

Alt dårligere enn nr vil ikke være suksess.. Klubben kvittet seg i praksis
bevisst med trenerstaben, enkelte spillere og har gått ut med høy sigar om TL i 2009. Så hvis ikke alt er merkbart bedre i 2006, så er det ikke noen stor sesong.

Kun Molde,Glint,Hamkam,Bryne skiller seg ut som favoritter - teoretisk sett.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 19:55 
Reserve

KIL-bloggen har lagt ut sine tabelltips for 2007-sesongen.
Her er ett tips fra hver av bloggerne, samt et sammenlagttips:

http://kilfotball.blogg.no/1175453397_k ... lltip.html

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Apr 2007, 17:34 
Klubbdirektør

Mange media tipper men det ser ut at 10 plass er der de fleste mener vi bør ligge etter sesong slutt.

Det som er viktig er "serien" som ikke har startet enda....

Jeg har god tro på at vi skal sparke godt fra oss i år selv om Fotballmagasinet tipper oss på evt 11/12 plass :roll:

Det er tross alt "vi" her inne som kjenner laget vårt best samt laget har spilt jevnt med feks Sogndal som tippes på 5 plass fra den samme kilde....

Det blir en veldig tøff sesong men det er mange kamper som skal spilles, og jeg tror vi kan være blant de 8 beste men det blir få poeng som skiller 4/8 plassen.

Det er nok ingen som tror vi skal være helt i toppen selvsagt men mitt tips er 7 plass evt bedre hvis vi er heldige med få skader og evt spillere som vil blomstre denne sesongen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Apr 2007, 13:17 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Mange media tipper men det ser ut at 10 plass er der de fleste mener vi bør ligge etter sesong slutt.

Det er nok ingen som tror vi skal være helt i toppen selvsagt men mitt tips er 7 plass evt bedre hvis vi er heldige med få skader og evt spillere som vil blomstre denne sesongen.

Jo da, jeg er innerst inne optimist og ser ikke bort fra kvalplass og dårligst 5. Hvorfor ikke? :D

Da må

* keeper slå til
* forsvaret være stabilt
* midtspisser må lage mål regelmessig
* at Pelu viser sitt potensiale
* pangstart

det er jo ikke annet enn "navn" på de andre lagene heller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Apr 2007, 17:05 
Forumlegende

En del medier, rettere sagt de fleste tipper KIL relativt langt ned på tabellen. Hva begrunner de dette med?

Og hvilke forventninger skal man tillate seg å ha før sesongstart?
Mye er bedre i år enn i fjor. Fire av fjorårets nykommere var direkte flopper og er sendt på dør: Mile, Rødfoss, Skjærvold og Thomsen. Her ble det gjort en svært slett jobb av klubben i fjor.
Årets nykommere ser mye mer stødige ut. Etter at Åge Steen kom inn i bildet har man gjort en mye bedre jobb på overgangsmarkedet. Månsson, Guiomar, Smolinski, Torp, Nås og Samuelsson har vist i treningskampene at de faktisk har noe å fare med på dette nivået i motsetning til fjorårets nykommere. I tillegg har man hentet gode talenter som Sylling Olsen og Nilsen. Han nye keeperen og innlånte Bergan Foss kan også vise seg å bli gode uten at jeg har noe kjennskap til disse fra før. I tillegg har to av lånespillerne KIL lyktes med i fjor og som virkelig har vist at de har klasse, Berg Hansen og Pelu, signert permanent.
Den eneste avgangen som jeg gjerne skulle sett i KIL trøye fortsatt er Rønning. Men han var litt for god for oss og vi cashet inn bra med kroner for han så det er greit at han dro. De andre som har forlatt oss/lagt opp kommer vi strengt tatt ikke til å savne. Eriksen hadde en god sesong i fjor, men jeg tror Månsson er bedre. Wibe Lund ville benka mest i år også mens Byfuglien strengt tatt ikke har vært god nok de siste sesongene.
Konklusjon: Spillerstallen er vesentlig styrket i alle lagdeler!

Videre har vi fått ny trener. Pr i dag ser det ut til at han kan klare å ta laget et steg videre. Han har en litt annen personlighet enn Skogen. Det klinger som musikk med høye kompgitarer i min ører at Berntsen gang på gang sier at han hater å tape. Den holdninga er det bare vinnere som har. Samtidig som de nye spillerne har mye bedre fysikk og er tøffinger i dueller og ser ut til å jobbe livet av seg for hverandre. Dette er også et klart framsrkitt fra i fjor.
I 2006 mistet vi 11 poeng mot lag som Sparta og Hødd. 6 av disse på hjemmebane. Et noe pinglete KIL lag ble rett og slett kjempet i senk av disse bånnlagene. Årets lag har trolig mye større forutsetninger for også å bli med i krigen og vinne den. Dette sammen med en rekke gode spillere gjør at jeg er rimelig sikker på at for eksempel Sparta må tilby mer enn bare kjemping for å felle årets KIL lag.

Så hva kan man da forvente når så mange sider av laget er styrket?
- Jeg forventer at bånnlagene denne gangen stort sett blir slått både borte og hjemme uansett hvor krigerske de er.
- Jeg forventer gradvis utvikling av laget. I det ligger en aksept om at det kommer til å ta litt tid før laget sitter skikkelig. Mediers spådom om 8.-10. plass skal jeg derfor takle fram til sommerferien. Samtidig vil det være en stor nedtur om KIL er på 10. plass i november. KIL ble nr 8 i fjor, blant de 6 er anstendig sesongen sett under ett i år.
- Jeg forventer noe mer stabile kampprestasjoner i år. I det legger jeg de utrolige kampene i fjor hvor laget kunne være grusomme i en omgang og en nytelse å se på i omgange etter. Eller motsatt. Dårligste nivå i fjor var skremmende lavt. Det må økes i år. Samtidig må spillerne være oftere "på nett" i 2 ganger 45 i år.
- Jeg foventer (forlanger) at KIL aldri noensinne taper på grunn av innsats. Det tror jeg heller ikke vi får oppleve årets lag gjør i år. (Som de gjorde litt for ofte i fjor) 0-5 hjemme mot topplaget i år kommer ikke til å skje. I fjor mot Aalesund så laget ut som en gjeng skolegutter som venta på autografen til Aafk spillerne. Sånt vil neppe tolereres i år.

Derfor: Denne sesongen blir betydelig bedre enn fjorårets. Og laget kommer til å bli bedre etterhvert som sesongen går.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Apr 2007, 19:30 
Reserve

KIL-bloggens tips, som dere kanskje har vært inne og kikket på allerede:

1. Molde
2. Bodø/Glimt
- - - - -
3. Bryne
--------
4. HamKam
5. Hønefoss
6. KIL
7. Moss
8. Sogndal
9. Skeid
10. Notodden
11. Haugesund
12. Raufoss
--------
13. Mandalskameratene
14. Tromsdalen
15. Sparta Sarpsborg
16. Løv-Ham

Vi deler Karlsens syn på at bånnlagene må slås i år. Vi tror også på at 1. divisjon i år består av tre "nivåer": Opprykkskandidatene Molde, Glimt, Bryne, Skamma. Outsider-/midtsjiktet med Hønefoss, KIL, Moss, Sogndal, evt. supplert av Skeid og Notodden, men de to sistnevnte kan også like gjerne settes i gruppa av nedrykkskandidater, som da i så fall består av åtte lag.

Si KIL bør ha som mål å ta mellom 45 og 50 poeng i år - det vil være en brukbar sesong, bedre enn i fjor poengmessig (43) og opp mot det som må til for å få kvalifisering (Bryne fikk kvalik på 52 i fjor).

Det gir følgende poengnøkkel:
4 poeng i snitt på to kamper mot hver av de åtte antatt dårligste lagene = 32 poeng.
3 poeng i snitt på to kamper mot Hønefoss, Moss og Sogndal = 9 poeng.
1 poeng i snitt på to kamper mot de fire antatt beste lagene = 4 poeng.
32+9+4= 45 poeng

Jekker vi opp snittallene til fem poeng i første kategori, er vi oppe i 50 poeng. Jekker vi opp med ett poeng i hver kategori, får vi 40+12+8= 60 poeng. Klarer vi det, rykker vi trolig opp...

Dette regnestykket bare for å vise hvor ufattelig viktig det er å unngå dustetap som 0-3 mot Sparta og andre håpløse resultater mot de dårligste lagene, særlig på Gjemselund.

Tror alle på dette forumet vil være strålende fornøyd med 50 poeng, og med noen fine/overraskende resultater mot de antatt beste lagene og litt svinn på bortebane mot enkelte av de svakere lagene, så bør vi klare det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Apr 2007, 08:57 
Forumlegende

Dette tar kaka, Nettavisen tipper KIL ned :shock:

http://www.fxt.no/forstediv/article954663.ece

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]