KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 00:56

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
PostPosted: 27 Jul 2012, 10:18 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Hånd til munn: NEI! En rød tråd internt i optimal profesjonalitet der det bygges opp en vinnerattitude i klubben er det som gjelder. Vi kan ikke godta å tape hjemmekamper. Ledelsen kan ikke godta sloppy treninger eller at man ikke har utvikling så og si kontinuerlig på det sportslige. 6. plass år 1 betyr fra ledelse til sportslige ledelse at man skal ha bedre resultater i år to. Alltid utvikling over alt, litt bedre hele tida. Og slik kan vi bli en Tippeligaklubb igjen.

Jo, KIL vil i moderne tid være en hånd-til-munn-klubb.
Hvis ikke en ny finanskrise minsker gapet slik den forrige tross alt gjorde en del innad i landet.
Fotballspillere i dag selger sin arbeidskraft på en annen måte enn før.
Mange spillere og trener bor ikke engang her, noe som vel ble uttrykt som et slags krav engang.
Holdninger er viktig, men holdninger blant massen kan aldri erstatte kvaliteten hos spydspissene.

Det du kaller 'sloppy treninger' er helt ok, og nesten ønskelig, om det ikke blir for mange av dem.
Ingen som kommer seg noe sted utfører topp hle tiden, det i seg selv er umulig.
Dette gjelder i alle fag, ikke bare idrett, og er en uunngåelig del av menneskets natur.
Strevet om topp kvalitet hele tiden gir kun høye skuldre.
Milimeterjustis fører over litt tid aldri til noe.
Se på TN i Start og LSK hvor det skar seg til slutt, og ganske fort egentlig.

Selvsagt er holdninger, mål og visjoner veldig viktig, men det er minst like viktig å kunne takle tilbakeslag uten panikk.
Å kunne akseptere og godta.
Sløvhet en gang på trening er like mye et signal om at inputten (opplegget) ikke alltid trykker på de rette knappene.

edit:
gode holdninger skapes også via slik som gode tilbakemeldinger, at hver enkelt føler at han får oppmerksomhet, blir snakket til personlig og personlig veiledet også i forhold til hvor man står i forhold til å kunne starte kamper...
Ok, kanskje 2-3 av 100 i seg selv ikke trenger dette, men er av den spesielle typen, men disse spiller da neppe lenge i KIL, om de i det hele tatt kommer hit...

Profile  

PostPosted: 27 Jul 2012, 12:09 
Forumlegende

Hånd til munn politikk er en resignasjon, en uambisiøs innfallsvinkel der det hangler og går så får vi se hva som skjer. En slags inngrodd tanke om at alt egentlig hadde vært mindre avansert om vi rykket ned. Gutta får nå "lea litt" fotball åkke som og draktene er vel fortsatt røde de? Joda, og får vi en sponsor da? Tja kanskje det om noen bjur seg åt.

Dette er selvsagt ikke holdningene til KIL i dag, men til debattant Ivo ser det ut til. Dette er holdninger som ærekrenker hele ideen med the beautiful game. Utvikling, moro, slå motstanderne, være askeladden som av og til spiser sine kirsebær der oppe. Det er KIL. Og med en smule anstendighet fra de som representerer KIL kan vi klare dette de kommende år. Og den anstendigheten har de selvsagt i KIL.

Kvalik er et godt mål for resten av sesongen. Mørke høstkvelder i flomlysene med kvalik. Jo takk, dette er reelt og det har vi potensiale til.

Profile  

PostPosted: 27 Jul 2012, 13:07 
Forumlegende

Karlsen wrote:
1. Hånd til munn politikk er en resignasjon, en uambisiøs innfallsvinkel der det hangler og går så får vi se hva som skjer. En slags inngrodd tanke om at alt egentlig hadde vært mindre avansert om vi rykket ned. Gutta får nå "lea litt" fotball åkke som og draktene er vel fortsatt røde de? Joda, og får vi en sponsor da? Tja kanskje det om noen bjur seg åt.

2. Dette er selvsagt ikke holdningene til KIL i dag, men til debattant Ivo ser det ut til. Dette er holdninger som ærekrenker hele ideen med the beautiful game. Utvikling, moro, slå motstanderne, være askeladden som av og til spiser sine kirsebær der oppe. Det er KIL. Og med en smule anstendighet fra de som representerer KIL kan vi klare dette de kommende år. Og den anstendigheten har de selvsagt i KIL.

3. Kvalik er et godt mål for resten av sesongen. Mørke høstkvelder i flomlysene med kvalik. Jo takk, dette er reelt og det har vi potensiale til.

1. Jeg tror du misforstår litt her.
Hånd-til-munn går ikke nødvendigvis på holdninger, eller bare det.
Se på KILs situasjon de siste årene.
Flere redningsaksjoner økonomisk, kriser, tiggerferder, sentrale personer i administrasjon inn og ut, langt lavere publikumsoppmøte enn i comeback-ssongen 2004, ujamnt publikumsoppmøte, knapt store sponsorer som ikke også sponser andre, endog konkurrenter.

KIL er neppe en klubb hvor det vil være økonomisk stabilitet over en så lang tid og på et slikt nivå at en stabil klubb på høyt nivå kan bygges. Uten at hånd-til-munn er en signifikant faktor!

2. Hva 'dette' du sikter til er noe uklart...
Men vennligst vent vis hvor jeg sier at
* det ikke skal værw utvikling
* at det ikke skal være moro å slå motstandere
* at man ikke skal sette seg mål
* inneha gode treninger

Etter 0-5 mot Aalesund hjemme i 2007 skrev du at du ikke igjen ville se den dårlige holdningen / innsatsen som ble lagt for dagen.
Men den har vi sett flere ganger og den vil vi se igjen.
Dette er bølgedaler ut fra den menneskelige faktoren.
Selv i fotballtegneserier finner vi dette, ut fra gjenspeiling av virkelighetens verden.
Fotball, uansett om vi kaller det The Beautiful Game er ikke vaksinert mot dette!

Er alle treninger sloppy så spark treneren eller appeller til hans stolthet om å gå av.
Er noen treninger det du kaller sloppy så viser det neppe annet enn at spillerne normale, og det er neppe noe problem.
Tåler vi ikke dette har vi et problem med virkeligheten.
Alle prosesser i naturen har det vi kan kalle avfall og svinn som biprodukter, også det vi selv prøver å styre og stelle.

Det skader ingen og det skader ikke noe.
Tvert imot har vi ofte sett en slags kollaps på kampdag da man har skrytt av fantastiske treningsuker.
Et resultat av metthet???
Spillerne er ikke roboter som programmeres til enhver anledning.
Ett er å minimalisere det 'sloppye', noe annet er å ha en fariseersk holdning til det.

De som jobber mot sponsorer gjør sikkert det de kan.
Vi må heller ikke overvurdere KIL som et salgsobjekt.
Må man overtale sponsorer til å skulle forstå...så er det ikke det.

Kanskje supporterne burde holde seg vekk fra treningene?
De vil ofte ha sine egne forventninger og maler for hva som skal skje er og da, og bør skje.
Hvem har sagt at det er det korrekte eller nødvendige?

3. Ja, med hele 6 lag som til slutt kan rykke opp / få spille kvalikk så kan jo alt skje.

edit:
dette er en farligere situasjon i et lag:
- en av de yngre spillerne får spørsmål fra en kjenning om hvordan vedkommende spiller står i forhold til å komme på laget. spilleren vet ikke - fordi treneren aldri snakker til ham.
i en slik situasjon vil spilleren også kunne oppfatte dette som om at ikke noe vil hjelpe uansett...
slik er det også ellers mye av i arbeidslivet.

Profile  

PostPosted: 27 Jul 2012, 15:03 
Klubbdirektør

edit:
dette er en farligere situasjon i et lag:
- en av de yngre spillerne får spørsmål fra en kjenning om hvordan vedkommende spiller står i forhold til å komme på laget. spilleren vet ikke - fordi treneren aldri snakker til ham.
i en slik situasjon vil spilleren også kunne oppfatte dette som om at ikke noe vil hjelpe uansett...
slik er det også ellers mye av i arbeidslivet

Noen av dem ble ganske skuffet i helga. I Bodø. De har trent for fult med a laget i en lang periode uten og ha hvert skadet. Men plutselig kommer den en som ikke har spilt eller bare har 3-4 økter med a laget og kommer rett inn på laget. Skjønner ungutta som ikke er inntresert i å være her lenger. Hva er egentlig vitsen i å trene i 2 år med Kil og ikke få spille? Så det forundrer meg ikke om et par av dem reiser når overgangsvinduet åpner. Etter det jeg har hørt.

Profile  

PostPosted: 27 Jul 2012, 16:00 
Forumlegende

Da har Ivo utdypet på en god måte hva han mener og således lages et motsvar fra dette ståsted:

Hånd til munn:
- Det kan lages langsiktige planer for sunn økonomisk styring og utvikling. Solid håndverk og målbevissthet kan gi et godt økonomisk grunnlag for sunnhet og sågar vekst i økonomien. Pr i dag virker det som om KIL er på veldig riktig vei økonomisk. Hånd til munn? Nei, profesjonell økonomistyring.
- Det kan lages langsiktige planer for sportslig utvikling. Der en sportsplan med konkrete resultatmål fint kan etterfølges.
- Det kan bevisst lages interne normer der menneskesyn står i sentrum. I dette kan det ligge en bevissthet om gode personlige holdninger, humant menneskesyn der man ikke diskriminerer (Jamfør straffelovens §135) men også noe om opptreden i klubbøyemed der man selvsagt gir jernet for klubben og slår hardt ned på sabotasje. Et grunnlegende ønske om utvikling og at ethvert individ i en klubb skal lykkes fra sitt ståsted.

Hånd til munn: Nei takk, profesjonalitet og målbevissthet derimot, det vil man ha.

Forøvrig er det feil at en god treningsuke der alle gir jernet og man er i flytsonen gir en dårlig kamp. Flyt og selvtillit gir resultater. Og der man har behov for å påpeke overfor mediene at man har hatt en god treningsuke, der har man kanskje noe å skjule? Kvalitet gir kvalitet.

Supporterne bør selvsagt få se treninger og de er høyst kvalifiserte til å uttale seg som det de så også.

Unge spillere: Jepp, de må snakkes med, de må bygges opp og gis selvtillit og tillit slik at de kan lykkes optimalt med sitt talent. Noe som igjen gavner laget.

Til slutt en utfordring til KIL:
Sett et resultatmål for resten av sesongen: Ønsket resultat: KVALIK!

Profile  

PostPosted: 27 Jul 2012, 18:01 
Forumlegende

Karlsen wrote:
således lages et motsvar fra dette ståsted:

diverse uten å sitere hele innlegget ditt, det står jo der.

Det er ikke noen motsigelse mellom solid økonomisk styring og hånd til munn for KIL.
KILs kilder for den grunnleggende styring er heller lave, fint til å eksistere som en middels 1.divklubb, men ikke mer.
Om det sportslige underet skjer så må nok det som skal komme i tillegg for å kunne være mer enn et pr i TL komme ved 'hånd-til-munn'. Så avhenger jo dette videre av hvordan laget klarer seg osv. Man kan ikke bygge opp et slags fond.
I dag skjer også ting så fort at man må kunne få til det ekstra ved 'hånd-til-munn' om situasjonen oppstår.
Slik blir det en styrke.

Ingen idrettsutøvere har god kvalitet på alle sine økter eller sine treninger.
I en gruppe som et fotballag er vil ofte noen ha dårlige dager som kan påvirke hele gruppa.
Dette er helt ufarlig om grunnmuren er solid og det ikke skjer for ofte.
Men vi forblir kanskje uenige her...og tåler nok det.

Joda, enhver supporter skal jo selvsagt få se treninger, men ettersom (etter min forståelse) treningers kvalitet undergår en naturlig variasjon, kan man jo fort få et feil inntrykk.
For KIL og andre vil en gitt ramme være et normalt nivå, og selv innen denne vil det være variasjoner.
Noe vil være en god del bedre og noe vil være ypperlig i forhold til det gjennomsnittlige.
Men da blir nok også en del være dårligere og noe helt pyton i forhold til det gjennomsnittlige.
Overreaksjoner på dårlige treninger er etter mitt syn unødvendig om det ellers er innenfor normalen.

Nå er det bare 7 poeng opp til 2. plass og 16 kamper igjen.
En plassering fra 2-6 eller fra 6-2 (ut fra dagens tabell) bør kunne målsettes, og selvsagt justeres etter hva som skjer.

Det du sier om interne normer er korrekt, men sannsynligvis også det vanskeligste å få til.

Profile  

PostPosted: 27 Jul 2012, 18:08 
Forumlegende

Janko wrote:
edit:
Hva er egentlig vitsen i å trene i 2 år med Kil og ikke få spille? Så det forundrer meg ikke om et par av dem reiser når overgangsvinduet åpner. Etter det jeg har hørt.

Leit, men kanskje forståelig om noen av dem drar.
Betyr dette at utviklingen av dem egentlig ikke har noen særlig prioritet, men at de opptrer som stallfyll for treningene?
Skal de få vise noe må de spille sammen med etablerte, og ikke at man setter inn 3 av dem i angrepsrekka samtidig i en treningskamp.

Og særlig ettersom vel flere av de etablerte har hatt lengre dårlige perioder.
Derfor vil nok også talenter fra det naturlige nedslagsfeltet til KIL fort velge andre klubber hvor man i alle fall får 2.divisjonsspill.

Profile  

PostPosted: 27 Jul 2012, 22:51 
Klubbdirektør

Jeg får lyst til og koke ned denne diskusjonen ned til: Hva skal vi i eliteserien og gjøre - all den tid vi er fattige og mangler penger? Vi så jo selv hvordan det fungerte sist gang vi rykket opp. Ingen ønsket oss velkommen, og vi hadde ikke noe der og gjøre. Så hva er da spennende i årets sesong? Om vi rykker opp, eller om vi overlever adeccoligaen?

Jeg mistet mye av gløden da jeg så hvordan opprykket endte. Noen som kan trøste meg? :(

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2012, 02:39 
Trener

Libra wrote:
Jeg får lyst til og koke ned denne diskusjonen ned til: Hva skal vi i eliteserien og gjøre - all den tid vi er fattige og mangler penger? Vi så jo selv hvordan det fungerte sist gang vi rykket opp. Ingen ønsket oss velkommen, og vi hadde ikke noe der og gjøre. Så hva er da spennende i årets sesong? Om vi rykker opp, eller om vi overlever adeccoligaen?

Jeg mistet mye av gløden da jeg så hvordan opprykket endte. Noen som kan trøste meg? :(

Se på Sogndal? Ikke mye større enn oss de.

Var for mye tull i ledelsen forrige gang. En trener som ikke ante hva han drev med og ga seg etter 5 kamper. Vi hadde 3 trenere på en sesong.
Man hentet inn Mame Niang & Kim Holmen for å lage målene. Da Cruz som skulle være den beste signeringa i hele tippeligaen. Myhre?
Kom ikke å si at disse er bedre enn de som forlot oss året før i Guiomar, Sylling, Brenes.

Linnes skulle vært tilbudt 4 års kontrakt med ordentlig lønn allerede vår sesong 2010. Nytter ikke å komme når gutten har 6mnd igjen og flere tippeliga klubber allerede har meldt interesse.

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2012, 22:11 
Forumlegende

Libra wrote:

Det er mye spenning framover nå.

1. vinnes neste kamp?
2. hvordan blir været i august?
3. kan Lester B gi KIL det ekstra som skal til for å klatre?
4. kan Nordlie trylle fra den situasjonen han nå er i - en slags Nordlie-2-tabell?
5. blir september fin?
6. blir Nordlie sendt på tribunen?
7. osv osv

Den norske fotballfiffen, pluss mange supportere uten sans for hva fotball er, ønsker en eliteserie bestående av lag fra:

* oslo
* lillestrøm
* tromsø
* trondheim
* bergen
* stavanger
* molde
* ålesund
* kristiansand
* skien
* drammen
* fredrikstad

så kan nr 12 spille kvalikk mot vinneren i adecco...
Så kan Nils Johan El Tristamento Semb tro at norsk klubbfotball skal hevde seg i Europa...
Så kan de dra på kamper ( i Norge) hvor det er store hoteller og masse servering...
Derfor klarer jeg å glede meg over den fine sesongen Hønefoss har i år, Hønefoss som ses på som et utskudd av fiffen.
Men demokratiet på fotballtinget vil aldri godta El Tristamentos ønsker.

Jo da, spenning vil det bli utover høsten.
Foran hver hjemmekamp vil man se på kampene og tenke om noen av lagene i de andre kampene kan hjelpe KIl oppover ved å overraske i de kampene.

Så - stump røyken :mrgreen: - og drøm om søndagens kamp mot Ull/Kisa, nå i første omgang!

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2012, 22:53 
Klubbdirektør

He...he....Joda, det er vel noen spenningspunkter hvis man leter godt :D Det er jo alltid artig og vinne, det er ikke det. Og jeg gleder meg selvfølgelig til kampen i morgen!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]