KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 19:03

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 87 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
PostPosted: 15 Aug 2011, 21:39 
Forumlegende

Janko wrote:
Vi trenger en ny spiller. En SJEF. En som kan ta i et tak og gå foran de andre. En slik type har vi ikke i Kil. Em Andreas Alm type. Eller en Torp type.

Ja.
Og da må man slutte med dette tullet med å skifte kaptein for hver kamp.
Man utvikler ikke en god kaptein på denne måten.
Og om ingen av dem er 'gode' nok, så hjelper dette i alle fall ikke.
Da blir det liksom å bare fordele et ansvar som ingen klarer å ta, på flere.
Det er jo heller ikke slik at kapteinen må være den beste spilleren.

Etter over 30 kamper burde man ha kommet lenger med dette.

Profile  

PostPosted: 16 Aug 2011, 21:16 
Forumlegende

I neste kamp ville jeg stille med:

Tobias
Holmen - Wigum - Gerson - Hæstad
Berg Hansen - Dosso - Aas
Linnes - Solum - Guven

Ingen grunn til nå ikke sette ut mer enn halve forsvaret.
her har vi løpssterke backer og et interessant stopperpar.
Midtbana ser ok ut og rekka ganske så giftig.

Men slik blir det jo ikke.
Større sjanse at sola vil skinne uten regn de neste 47 dagene!

Profile  

PostPosted: 16 Aug 2011, 22:25 
Klubbdirektør

Samme laget kunne jeg tenkt meg også. Har ikke noe å tape på dette.

Profile  

PostPosted: 16 Aug 2011, 22:45 
Saftblander

Tobias
Hæstad - Wigum - Henry J. - Fazlagic
Berg Hansen - Dosso
Linnes - Gerson - Guven
Solum

[/quote]

Profile  

PostPosted: 16 Aug 2011, 23:51 
www.kilsk.com

Brogeland kommer til Grue i morra for å holde foredrag!

Hadde ikke jeg hatt bortekmap mot Eidskog skulle jeg ha foreslått det for han ;)

Profile  

PostPosted: 17 Aug 2011, 09:51 
Reserve

ivo wrote:
I neste kamp ville jeg stille med:

Tobias
Holmen - Wigum - Gerson - Hæstad
Berg Hansen - Dosso - Aas
Linnes - Solum - Guven

Ingen grunn til nå ikke sette ut mer enn halve forsvaret.
her har vi løpssterke backer og et interessant stopperpar.
Midtbana ser ok ut og rekka ganske så giftig.

Men slik blir det jo ikke.
Større sjanse at sola vil skinne uten regn de neste 47 dagene!

Du vil ha en spiss på høyreback, en høyrekant på venstreback og en sentral midtbanespiller som stopper?!

Hvorfor maser du etter hver jævla kamp (nesten overraska over at du ikke maste etter denna også faktisk) om å flytte Linnes opp i banen? Fordi du syns han er mer ving enn back, ikke sant? Klosser i firkanta høl, sylindre i runde høl.

Jeg syns ikke vi skal krisemaksimere etter kampen mot Ranheim. Før den hadde vi 7 poeng på tre kamper, og spilte årsbeste i 1.omgang mot Nybergsund. Mot Ranheim mangla vi Martin og Ørjan - to av våre viktigste defensive (!) spillere. Nå så jeg ikke kampen mot Ranheim, men jeg har skjønt det sånn at Holmen gjorde det ok på backen. Satt han mange taklinger? Kom han på mange Linnesraid med tilhørende innlegg langs sida? Generelt ville jeg gjetta at de øvrige i forsvarsfirern blir litt mer usikre (og dekker litt opp for) av å spille med en spiss på høyreback. Jeg var overraska over at ikke Førsund/Joseph/Wigum ble dytta ut på backen. Eventuelt Hæstad (selvom jeg trodde han kun var ving) som i Glåmdalen ble omtalt som å kunne spille langs hele sida.

Til neste match er sannsynligvis Martin og Ørjan tilbake. Vi blir tryggere defensivt, og får igjen nytte av Martins raid fra backen (forhåpentligvis).

Profile  

PostPosted: 17 Aug 2011, 11:47 
Forumlegende

[quote="Daggers
1) Du vil ha en spiss på høyreback, en høyrekant på venstreback og en sentral midtbanespiller som stopper?!

2) Hvorfor maser du etter hver jævla kamp (nesten overraska over at du ikke maste etter denna også faktisk) om å flytte Linnes opp i banen? Fordi du syns han er mer ving enn back, ikke sant? Klosser i firkanta høl, sylindre i runde høl.

3) Jeg syns ikke vi skal krisemaksimere etter kampen mot Ranheim.

4) Før den hadde vi 7 poeng på tre kamper, og spilte årsbeste i 1.omgang mot Nybergsund. Mot Ranheim mangla vi Martin og Ørjan - to av våre viktigste defensive (!) spillere.

5) Nå så jeg ikke kampen mot Ranheim, men jeg har skjønt det sånn at Holmen gjorde det ok på backen. Satt han mange taklinger? Kom han på mange Linnesraid med tilhørende innlegg langs sida?

6) Generelt ville jeg gjetta at de øvrige i forsvarsfirern blir litt mer usikre (og dekker litt opp for) av å spille med en spiss på høyreback. Jeg var overraska over at ikke Førsund/Joseph/Wigum ble dytta ut på backen. Eventuelt Hæstad (selvom jeg trodde han kun var ving) som i Glåmdalen ble omtalt som å kunne spille langs hele sida.

.[/quote]

1. Holmen ble altså plassert som høyreback og klarte seg like godt som 2 som rullerer som kapteiner, 2 i forsvaret.
Hæstad kan spille back og venstre back er like greit.
Gerson har tidligere fungert som midtstopper.

2. Fordi han som ving eller indreløper ville gitt laget en ny dimensjon. Dessuten har han ikke vært god på backen i år, gjennomsnittlig sett. Dette har vært en nødløsning som kunne vært erstattet av en annen nødløsning.
Mens du e r inne på parabler: det er flere porter i slalåm enn i storslalåm .

3. Ingen som krisemaksimerer, men forsvaret har vært rufsete hele sesongen. Over 30 kamper og like rufsete så ofte.

4. Ja, heldigvis har man slått de lagene man skulle slå. Men om du er fornøyd med å klare plassen, så er vi da ulike i våre ønsker. Verken du eller styret bestemmer hva jeg ønsker å forvente, og forventer.

5. Men tenk hvor mange muligheter Linnes kunne raidet på med sin evne til å utnytte rom som ving eller midtbane, hvor f.eks Guven eller Aas søker mot motspillere...

6. der ser du selv. også du ville foretatt en del andre prioriteringer enn Brogeland.
hva klager du egentlig over? :wink:

Last edited by ivo on 17 Aug 2011, 11:49, edited 3 times in total.

Profile  

PostPosted: 17 Aug 2011, 12:10 
Reserve

ivo wrote:
1. Holmen ble altså plassert som høyreback og klarte seg like godt som 2 som rullerer som kapteiner, 2 i forsvaret.
Hæstad kan spille back og venstre back er like greit.
Gerson har tidligere fungert som midtstopper.

2. Fordi han som ving eller indreløper ville gitt laget en ny dimensjon. Dessuten har han ikke vært god på backen i år, gjennomsnittlig sett. Dette har vært en nødløsning som kunne vært erstattet av en annen nødløsning.
Mens du e r inne på parabler: det er flere porter i slalåm enn i storslalåm .

3. Ingen som krisemaksimerer, men forsvaret har vært rufsete hele sesongen. Over 30 kamper og like rufsete så ofte.

4. Ja, heldigvis har man slått de lagene man skulle slå. Men om du er fornøyd med å klare plassen, så er vi da ulike i våre ønsker. Verken du eller styret bestemmer hva jeg ønsker å forvente, og forventer.

5. Men tenk hvor mange muligheter Linnes kunne raidet på med sin evne til å utnytte rom som ving eller midtbane, hvor f.eks Guven eller Aas søker mot motspillere...

6. der ser du selv. også du ville foretatt en del andre prioriteringer enn Brogeland.
hva klager du egentlig over? :wink:

1. Trur vi får være enige om å være uenige. Jeg syns det er en uting å plassere spillere på plasser de ikke hører hjemme. Holmen er ingen høyreback, og Hæstad ingen venstreback. Ok, Gerson kan fungere som stopper (siden han er en klok spiller med gode basisferdigheter som kan plasseres nærmest hvor man måtte ønske), men vi har tre gode førstedivisjonsstoppere i klubben. Bør være mulig å bruke to av de.

2./5. Sagt dette før: Som back vil Martin få hjelp av kantspillern til å få dette rommet som han er så flink til å utnytte (som han selv sa etter treningskampen mot Lillestrøm). Og jeg mener fortsatt at han er bedre når han kan komme med ballen i fart (som han kan som back) enn fra stillestående (som ofte er tilfelle som kant). Når vi i tillegg har tre kantspillere i tillegg til Martin, mener jeg det er bedre å sette han ned som (offensiv) back enn noen andre i stallen.

3. På de tre kampene før Ranheim slapp vi inn 1 (ett) mål med samme forsvarsfirer og Ørjan på laget. Ranheim og Sandes/Ulf er de to ganske suverent beste hjemmelagene i serien. Det er ingen katastrofe å tape mot dem.

4. Viktigste er å klare plassen, ja, men jeg ønsker selvsagt at KIL skal havne så høyt som mulig. Med normalt med marginer (gleder meg til det skal jevne seg ut) og mer kynisme mot slutten av kampene hadde vi liggi der vi hører hjemme.

6. Jeg ville foretatt én annen prioritering enn Brogeland. En prioritering du var enig med han i. :wink:

Profile  

PostPosted: 17 Aug 2011, 12:40 
Klubbdirektør

Holmen var bra mot Ranheim ja. Forsvaret var ikke usikre fordi han var back. Det var Henry som ødela hele kampen der oppe. Han hadde noen raid, men ikke enkelt å ha det når man blir pressa så til de grader bakover. Så det hadde hvert morro å prøvd Holmen som back og Linnes som ving. To spillere med fart som kan skremme hvert forsvar. Og da hadde det hvert rom til Solum og Guven også. Det er mange angreps spillere i Kil gjennom tidene som har blitt jævlig gode forsvarere. Riseth-Ryen-Bufyglien-Birkeland-pluss fler. Så det ser jeg ikke som noen ulempe.

Profile  

PostPosted: 17 Aug 2011, 13:20 
Reserve

Janko wrote:
Holmen var bra mot Ranheim ja. Forsvaret var ikke usikre fordi han var back. Det var Henry som ødela hele kampen der oppe. Han hadde noen raid, men ikke enkelt å ha det når man blir pressa så til de grader bakover. Så det hadde hvert morro å prøvd Holmen som back og Linnes som ving. To spillere med fart som kan skremme hvert forsvar. Og da hadde det hvert rom til Solum og Guven også. Det er mange angreps spillere i Kil gjennom tidene som har blitt jævlig gode forsvarere. Riseth-Ryen-Bufyglien-Birkeland-pluss fler. Så det ser jeg ikke som noen ulempe.

Tror jeg vil se Holmen i en hel kamp før jeg uttaler meg så mye mer. Men hvis begge skal spille ville jeg heller bytta plass på de to. Føler ikke Holmen har teknikken til å spille offensiv back, og således passer bedre som bakromskant.

En spiller jeg definitivt ikke vil at skal vrakes er Aas, som jo virker som en av de mer stabilt gode på laget i år. Syns han bør få ene kanten, mens andre går til Güven/Hæstad. Midtbanetrioen Dosso, Berg Hansen og Gerson syns jeg har vært bra - gjerne med Gerson litt foran de to andre/rett bak Solum.

-----------------Tobias-----------------
Linnes--Førsund--Wigum/Joseph--Fazlagic
-----------Ørjan--------Dosso----------
-Güven/Hæstad--Gerson-------Aas------
-----------------Solum-----------------

Holmen er fin å sette inn hvis vi leder og motstanderlaget må flytte opp laget sitt fra egen 16.

Profile  

PostPosted: 17 Aug 2011, 21:24 
Forumlegende

Daggers wrote:
1. Trur vi får være enige om å være uenige.

Det er slik det er det.
En spiller kan gå fra benken til kaptein med ny trener.
Eller motsatt.

Da Sulf slå KIL 3-1 hadde de 1 hjemmeseier (Glimt) og 2 tap (Bryne og Alta).
Da ledet KIL 1-0 ved pause mot et svakt SULF.
Så startet tullet defensivt i 2.omgang med 2 straffer på kort tid.
Forøvrig var forsvaret helt på jordet i hele den kampen!

Verken Førsund, Joseph eller Fazlagic har vært stabile.
Hvorfor ikke prøve noe nytt?
Det skjer dog ikke.
Nå er det Bryne og Strømmen før Frejd kommer på besøk.
3 hjemme av de neste 4.

Profile  

PostPosted: 17 Aug 2011, 22:39 
www.kilsk.com

Brogeland har 2 fra Nigeria og en fra Bosnia på prøvespill nå!

De to fra Nigeria var ikke noe tess i dag mens Bosniern var jævlig god i mistforsvaret.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 87 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

All times are UTC + 1 hour [ DST ]