KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 16:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vurdering av stallen
PostPosted: 02 Mar 2010, 01:44 

Hei!

Det nærmer seg seriestart og tabelltipsene dundrer ut i diverse fora. Som Lillestrøm-supporter har jeg prøvd å sette opp styrker og svakheter ved Lillestrøm-stallen før sesongen systematisk.

Det har jeg prøvd å gjøre relativt ukomplisert, men likevel sånn at det forhåpentligvis er meningsfylt.

Siden jeg er nysgjerrig på forskjellige supporteres inntrykk av lagets egne spillere, og fordi det kan være interessant for dere selv, lurer jeg på om dere ville prøve dere på å vurdere eget lag.

Det fungerer sånn:

Sett opp et 1. og et 2. lag (ikke mer enn 22 spillere og alle må plasseres i henhold til formasjonen dere spiller mest).

Sett et tegn for styrke i posisjon. Det første for spilleren i førsteelleveren, det andre for grad av konkurranse på plassen.

Tegn 1. lag:

- (svak spiller)
+ (sterk spiller)
* (ubestridt stjernespiller)

Tegn konkurranse (2. lag):

- (svak konkurranse)
+ (sterk konkuranse)
* (konkurranse mellom to stjernespillere) PS! Usannsynlig.
0 (ingen dekning)

Eksempel:

Brann (snill (?) vurdering jeg selv har gjort):

Håkon Opdal – El Fakiri, Austin, Bjarnason, Sævarsson – Solli, Einarsson, Jaiteh, Vaagan Moen – Guastavino, Huseklepp.

Kenneth Udjus – Guntveit, Amankwah, ?, Holmvik – Haugsdal, Bakke, Mjelde, Møvik (?!) - Hansen, Nielsen.

Keeper +-

Høyreback ++
Høyre midtstopper ++
Venstre midtstopper +0
Venstreback +-

Høyre kant *-
Høyre midtbane ++
Venstre midtbane ++
Venstre kant +-

Spiss ++
Spiss *+

PS! Austin har jeg satt som midtstopper fordi Nilsen faktisk vurderer å omskolere han siden Brann bare har to midtstoppere i laget fra før.

Dersom jeg får goodwill fra nok supportere (drittslenging preller av som på fornuft på NFF, så jeg anbefaler å spare kreftene) kommer jeg til å systematisere resultatene og lage et tabelltips ut fra vurderingene. Jeg vil naturligvis ta meg friheten til å justere åpenbare tåpeligheter.

Lenke til tråden hvor jeg begynte med dette: http://www.kanari-fansen.no/debatt/show ... hp?t=16547

Profile  

Post subject: Re: Vurdering av stallen
PostPosted: 02 Mar 2010, 01:59 
Grævling

Kimito wrote:
Sett opp et 1. og et 2. lag.....

Kunne vært en artig øvelse dette, men det stopper dessverre allerede her.... vi har ikke mulighet til å sette opp noe 2. lag, troppen består p.t. av 19 gubb. Av disse er det 2 keepere, hvor tiltenkt førstekeeper er ute med skade for det neste halvåret. I tillegg har vi et par yngre gutter som neppe er klare for nivået i TL (bevis for guds skyld at jeg tar feil). Så i praksis har vi vel bare 16 stk å velge fra..... totalt!

Men hva gjør vel det så lenge de 16 resterende er steike gode og garantert ikke kommer til å bli skadet i løpet av sesongen ;-)

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2010, 12:05 

He he! Dere står foran en utfordring ja. Hadde likevel satt pris på om du satt opp et forsøk så langt du kom.

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2010, 13:49 
Reserve

Får gjøre et forsøk, selvom det fort kan bli litt rød briller på dette. Det er også en blanding av mitt ønske av oppstilling og hva jeg tror Trond Amundsen tenker. Vil også ta med ok i tillegg til + og -.

1. lag:
Dalen – Frejd, da Cruz, Riseth, Håkonsen – R. Risholt, Torp - Güven, Gerson, Tuelo – Holmen

2. lag:
? – ?, Ryen, ?, ? – Berg Hansen, Joseph – Linnes, ?, Sturød - K. Risholt

Er usikker på Jahrs beste posisjon, men vet uansett ikke om utlånsoppholdet i Valdres i fjor utviklet han nok til å være klar for Tippeligaen.

Multitaskere: Frejd, da Cruz, Berg Hansen, Joseph, Sturød, Güven, Gerson, Tuelo, K. Risholt, Holmen, (Riseth, R. Risholt)

Vurdering av troppen:

Keeper: ok 0

Høyreback: + 0
Høyre midtstopper: + ok
Venstre midtstopper: ok 0
Venstreback: + 0

Høyre sentral midt: + +
Venstre sentral midt: + ok

Høyre kant: ok ok
Hengende spiss: ok 0
Venstre kant: + +

Spiss: + ok

Med en så liten stall ser denne oversikten verre ut enn den er, siden det ser ut som vi mangler backup på mange plasser. I løpet av sesongen vil en del spillere spille på flere forskjellige posisjoner. F.eks. kan Frejd spille på alle plassene i forsvar, da Cruz kan spille back, midtstopper og høyrekant, Güven og Tuelo kan spille på alle de offensive plassene, Holmen kan også fungere som kant, K. Risholt som hengende spiss, Gerson har spilt gode treningskamper både som sentral midt, kant og hengende spiss og Joseph har også gjort det godt som sentral midt, back, midtstopper og hengende spiss. Jeg har valgt å sette opp Gerson som offensiv midt over, selvom jeg gjetter at Trond velger K. Risholt i den posisjonen med mindre det kommer inn midler til en ny.

Det største problemet er helt klart keeperplassen etter at Månsson ble langtidsskadet nylig - ute i seks måneder. Dalen er helt klart en ok keeper, men man trenger mer enn én keeper. Etter å ha sett endel Moldskredsituasjoner, er det ikke betryggende at det er han som er flydd til La Manga fra Norge. Lukter feberredninger og tabber om hverandre.

Problemet er å finne en keeper som er billig nok samtidig som han er god nok. Kenny Stamatopoulos på lån fra Tromsø kanskje, der Tromsø dekker deler av lønna?

I tillegg er vel offensiv midt til litt hodebry, kanskje et lån av Bjørn Bergmann Sigurdarsson hos LSK hadde vært noe..?

En styrke med den lille stallen er at selv med skade- og sykdomsproblemer i treningskampene har vi oppnådd gode resultater og klart å stille gode 11'ere. Så med mindre 6-7 spillere er ute samtidig er jeg trygg på at KIL skal slå godt fra seg i de aller fleste kamper.

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2010, 14:59 
Trener

------- Dalen(Moldskred?)------
Frejd - Bobbie - Riseth - Håkonsen
--------- ØBH - Roger---------
--Guven --- Calle --- Tuelo
----------- Holmen --------------
Slik ser min 11'er ut per i dag.
Holder alle disse seg skadefrie og uten karantener kommer vi ikke til å rykke ned!

Benken: Krogh, Sturød, Shindika, Ryen.
De 3 førstnevnte kan fort kjempe sin inn på laget, men Ryen trur jeg forblir backup.

Også har vi Linnes & Jahr som unggutta

2. lag? Hva er det...

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2010, 15:02 
Forumlegende

Om ikke Ørjan får plass på midten så har vi ett luksusproblem, han og Calle har vist meget gode takter i årets treningskamper og følger opp fra tidliigere sessonger. Krogh har også vist seg å være god i treningskampene så midtbanen er god.

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2010, 15:10 
Reserve

mikeb wrote:
Om ikke Ørjan får plass på midten så har vi ett luksusproblem, han og Calle har vist meget gode takter i årets treningskamper og følger opp fra tidliigere sessonger. Krogh har også vist seg å være god i treningskampene så midtbanen er god.

Var veldig usikker på hvem som skulle føres opp på sentral midt. Jeg er også en stor fan av Berg Hansen og håper han får en plass i laget, men satte opp Risholt/Torp som et tips om hva Trond vil gjøre. Jeg har også lekt med tanken med Torp som offensiv midt, men ser ikke ut som det er et alternativ ut fra treningskampene..?

En annen tanke har vært Berg Hansen på høyrekant, Güven inn bak spissen (ev. Tuelo bak spissen og Güven på venstre). Men samtidig har Gerson vært så lovende i treningskampene at jeg har lyst at han skal få sjansen også. Spennende å se om han takler enda en tempohøyning i spillet, han er hvertfall veldig god med ballen når han har tida til det.

Midtbanen ser helt klart veldig bra ut, ja!

Last edited by Daggers on 02 Mar 2010, 15:10, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2010, 16:45 

Daggers wrote:
Får gjøre et forsøk, selvom det fort kan bli litt rød briller på dette.

I tillegg er vel offensiv midt til litt hodebry, kanskje et lån av Bjørn Bergmann Sigurdarsson hos LSK hadde vært noe..?
Takk for det!

Angående BBS, så skrev jeg dette på kfl.no ganske nylig:

"Hmm...

Dersom det ikke er noe i ryktene om at Occean skal til Sverige så er det mange i kø om spissplassen om dagen. BBS hadde helt sikkert kunne dratt nytte av å spille fast en stund, selv om alle helst vil se han i LSK-drakt.

Synes et halvt års lån til Vinger kunne ha vært noe. De trenger målscorere av kvalitet og ligger nære nok til at det går an å pendle (litt stress riktignok).

Dette skriver jeg kun med tanke på spillerens utvikling og fordi det kan se ut som om klubben tenker i de baner. Å få lånt han ut til et Tippeligalag kan være ideelt for utviklingen hans.

Dessuten kunne det vært bra med litt goodwill fra de dype skoger. Vinger pleide alltid å satse alt mot oss sist de var oppe, mye fordi de hatet at vi snappet opp de beste spillerne deres mener jeg å huske".

Det er i alle fall ikke vrakgods dere mottar i så fall. Han vurderes veldig høyt av supporterne: http://www.kanari-fansen.no/debatt/show ... hp?t=16573 TS følger klubben tett og har sett mange treninger.

Forresten, velkommen tilbake! Håper dere klarer å holde dere, selv om jeg tror det blir hardt. Dere får i alle fall underdogstatusen. Det er et greit utgangspunkt, men det ser ut til at dere er helt avhengige av å unngå skader.

Last edited by Kimito on 02 Mar 2010, 16:51, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2010, 18:18 

Sigurdarsson er en kommende stjerne, sett han flere ganger for lsk, og har sett veldig bra ut.
Måtte vært perfekt for han å komme til kil på lån i og med at konkurransen er stor i LSK angripet.

Profile  

PostPosted: 03 Mar 2010, 22:16 
Forumlegende

mikeb wrote:

Jeg har tro på at han (ØBH) kan gå mot en veldig god sesong.
Han har et veldig fint driv og er god på små flater også.
Vil se ham løpe mer med ballen inn i motstanderens boks.
Det har han kapasitet til.

Profile  

PostPosted: 12 Mar 2010, 17:57 

Da har jeg laget tall ut av resultatene og skrevet en sak til det. Kommer kanskje til å legge ut en appendiks i tråden, med hvilke lag som har scoret mer på dybde enn førsteellever o.l., men det viktigste er klart.

Takk til alle som har bidratt!

http://www.kanari-fansen.no/debatt/show ... post399975

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]