KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 01:48

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 22 May 2009, 01:10 
Kaptein

Kanskje litt tidlig i sesongen for å dra opp dette, men ting ser utrolig lovendes ut!

Føler vi har administrasjon, styre, spillere og supportere som er klare for oppgaven, og dugnadsånden på gjemselund er helt fantastisk..

men hva med stadion?
hvor mange nye spillere må inn i hvert ledd?
budsjett?
realisere budsjettet?
kommunal stønad?
gir fylkeskommunen mer til KIL enn til Hamkam selv om det er forskjell på divisjonene vi spiller i?

Ett opprykk blir mer og mer realistisk, så syns debatten kan starte allerede! Hva må gjøres?

Profile  

PostPosted: 22 May 2009, 09:30 
Saftblander

Godt spørsmål. Jeg har tidligere kommentert Gjemselundutbyggingen i en annen tråd.

Enig i at administrasjon, sportslig ledelse og styret kan takle et opprykk. Spillergruppen må nok forsterkes.. Det viktigste for meg er imidlertid å tenke langsiktig. Anleggssiden bør avklares snarlig. Gjemselund vil uansett ikke ha nye tribuner klar innen ligastart neste sesong. Skal det bygges midlertidige tribuner bak målene? Må dette i såfall søkes om? Bør det gjøres uansett?

Dette er KILs største mulighet til å rykke opp siden nedrykket fra tippeligaen. Det kan fort være den siste også... på svært lenge... Henger KIL med i toppen etter sommeren vil det bli fulle tribuner og fotballfeber på Kongsvinger. Ganske utrolig at det ikke er gjort noen tiltak for å øke publikumskapasiteten

Profile  

PostPosted: 22 May 2009, 10:13 
Forumlegende

Administrasjonen har vel en ansatt, de fleste har vel flere 10 talls ansatte i administrasjonen i tippeligaen. Men neppe noe kriterei for om vi vil klare oss eller ikke, kommer nok i hovedsak til å gå utover det arrangementsmessige i såfall. Men de frivillige i dag gjør at det er fremstår like profft å gå på Gjemselund som en hvilken som helst annen stadion i Norge så ser ikke det helt store behovet der. Men noen fler i administrasjonen vil jeg regne med at man kommer til å satse på.

Spillerstallen vil jeg vente med å vurdere til lengre ut i sessongen, vi briljerer på ingen måte i dag, men har en fullgod spillergruppe for dette nivået og en viss bredde i stallen, hvordan de hadde matchet nivået i eliteserien er umulig å svare på. Håper vi får føre på nivået om vi møter noen topplag i cuppen fremover.

Stadion må utbedres for å ha noe som helst i tippeligaen å gjøre, når klanen og andre kommer med noen tusen borte supportere så har ikke dagens annlegg mye å stille opp med. Dette må være pri 1 å jobbe med fremover!

Profile  

PostPosted: 22 May 2009, 11:17 
Reserve

Da hadde jeg gjerne villet sett Pelu, Per Verner og Nystuen tilbake i den røde drakta:)

Profile  

PostPosted: 22 May 2009, 11:39 
Reserve

Enig i at de tre navnene høres spennende ut. Selv om troppen vår er bra, må det forsterkninger til, av kvalitativ såvel som kvantitativ art. Førsund er en annen spiller jeg gjerne ser i KIL-trøya.

Trenersituasjonen er også veldig viktig. Nordlie har kontrakt ut sesongen tror jeg, og vi kan ikke risikere å stå der i månedskiftet november/desember med en Nordlie som har takket Nei og kun andresortering igjen på markedet. Jeg håper Nordlie innser at det er i de litt mindre klubbene han har hatt størst suksess, og at han tidlig signaliserer at han går for 2010-jobben.

Jeg har tidligere gitt uttrykk for hva jeg mener om størrelsen på administrasjonen, og det kommer neppe som noen overraskelse at jeg er sterkt uenig med de som mener at administrasjonen holder Tippeliganivå. Den er sterkt underbemannet selv til 1. divisjon å være. Dagens mann, med god hjelp av arbeidende styreformann gjør en kjempejobb, men her må det flere koster til. Det hjelper ikke om man har verdens beste spiss og midtstopper, man kan ikke vinne uten et lag. Vi sliter tungt med å nå 20mill-budsjettet vårt, og sannsynligvis må vi opp i 35-40 mill i Tippeligaen. TV-avtalen utgjør ikke all verden, TV2 og NRK kommer neppe så ofte til Gjemselund. Sponsorinteressen må vekkes hos nasjonale aktører, og dette krever ressurser.

Last edited by TaigerVudds on 22 May 2009, 11:43, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 May 2009, 01:06 
Trener

Får ta et par punkter på spillerstallen.

Syns vi stort sett har et jevnt godt lag som med Nordlie noen måneder til kan klare å unngå nedrykk. Men, for å få billige spillere som kan forsterke stallen så kan vi jo starte på keeperplassen.

Norges beste keeper råtner bort i Trondheim som 3. valg mens han fullfører medisinstudiene. Om han er ferdig med studiene neste år så kanskje han kan få turnus-plass på sykehuset og signere for oss? For de som ikke skjønte det så mener jeg Espen Johnsen. En god konkurrent til Conny ;-)

I forsvaret hadde det selvfølgelig vært moro å få tilbake Per Verner, men om ikke glimt rykker ned tror jeg han blir for dyr. Men, siden HamKam ikke rykker opp bør vel Førsund være mulig å få tilbake?

På midtbanen er vi godt besatt. Både Risholt, Ørjan, Jonas og Calle bør klare seg. Og "jyplingene" som Krogh og jahr bør ha en viss sjanse til å få spille.... Så Nystuen ble nevnt. Hadde vært hyggelig å få han tilbake, men ikke på midtbanen. Det må bli som alternativ på stopperplassen.

I angrep så trenger alle lag alltid forsterkninger. Pelu er jo ute i kulden i RBK og på lån i Haugesund. Perfekt gratis signering til neste sesong i eliten ;) Ellers skal vel Henke snart gi seg i Allsvenskan. Han burde få tilbud om en sjanse til å vinne serien i nok en liga ;-p

Profile  

PostPosted: 23 May 2009, 08:22 
Forumlegende

Såvidt jeg har skjønt går Nystuens kontrakt i Sanderfjord ut etter denne sesongen. Om andre sitter på opplysninger om dette er det fint om man bekrefter eller avkrefter.

Men isåfall må Nystuen hjem!

Profile  

PostPosted: 26 May 2009, 16:47 
Reserve

Uvesentlig for meg om Nystuen brukes på midten eller i forsvar, bare man får han hjem til vinger igjen! Han danker uansett ut Strømnes i midtforsvaret, etter min mening da-;)

Profile  

PostPosted: 27 May 2009, 19:27 
Kaptein

folk har tro på oss... :lol: :lol: avsteming på vg nett
Takk for din stemme!
Under ser du resultatet av avstemningen så langt.

Rykker Kongsvinger opp?
1. Ja 77.22%

2. Nei 22.77%

Antall stemmer: 2538

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]