KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 20:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 28 Jan 2009, 10:20 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Interessant tanke det der med idretts-senter. Liker visjoner. Tenk å få et Gjemselund som kan huse eliteserielag både i fotball og hockey som tilfredstiller alle krav. Og for å tenke stort. Hvorfor ikke tenke mot EM i 20gudveitnår da Norge vurderer å sende søknad på å få arrangere fotball EM sammen med Sverige. Hva er vel da bedre enn den felles storstua her ute på grensa som forener Sverige og Norge? Gjemselund må kaste seg på med en eneste gang en slik søknad har blitt sendt fra NøFF og..eh SøFF? (Svenske fotballforbundet)

Uten at jeg er særlig bevandret i ishockey så dukker det vel før eller senere opp et EM eller et A-VM i ishockey også? Eller andre prestisjetunge turneringer? Kongsvinger må isåfall være vertskap!

Høytsvenvende tanker. Men uten hårete visjoner kommer man ingen plasser!

Spennende tanke, men fare for at det fort blir litt dødt på kampene om man bygger anlegg med palss til 30.000 og får ett snitt på 1.500 på kamp.

Profile  

PostPosted: 28 Jan 2009, 11:13 
Forumlegende

mikeb wrote:
Karlsen wrote:
Interessant tanke det der med idretts-senter. Liker visjoner. Tenk å få et Gjemselund som kan huse eliteserielag både i fotball og hockey som tilfredstiller alle krav. Og for å tenke stort. Hvorfor ikke tenke mot EM i 20gudveitnår da Norge vurderer å sende søknad på å få arrangere fotball EM sammen med Sverige. Hva er vel da bedre enn den felles storstua her ute på grensa som forener Sverige og Norge? Gjemselund må kaste seg på med en eneste gang en slik søknad har blitt sendt fra NøFF og..eh SøFF? (Svenske fotballforbundet)

Uten at jeg er særlig bevandret i ishockey så dukker det vel før eller senere opp et EM eller et A-VM i ishockey også? Eller andre prestisjetunge turneringer? Kongsvinger må isåfall være vertskap!

Høytsvenvende tanker. Men uten hårete visjoner kommer man ingen plasser!

Spennende tanke, men fare for at det fort blir litt dødt på kampene om man bygger anlegg med palss til 30.000 og får ett snitt på 1.500 på kamp.

Godt poeng. Men vil ikke ei slik storstue med et KIL i Tippeligaen være attraktiv å besøke uansett? Bygge stadion som rommer 15000. Evt om tekninsk mulig et stadion der man kan utvide kapasiteten ved store anledninger. 5000 tilskuere på et 15000 tilskuere stadion begynner å ligne noe. Selv om samme følelsen som å være på Ullevål når Lyn spiller hjemme helt sikkert dukker opp...

Profile  

PostPosted: 28 Jan 2009, 13:21 
Forumlegende

Karlsen wrote:

Godt poeng. Men vil ikke ei slik storstue med et KIL i Tippeligaen være attraktiv å besøke uansett? Bygge stadion som rommer 15000. Evt om tekninsk mulig et stadion der man kan utvide kapasiteten ved store anledninger. 5000 tilskuere på et 15000 tilskuere stadion begynner å ligne noe. Selv om samme følelsen som å være på Ullevål når Lyn spiller hjemme helt sikkert dukker opp...

Har tenkt den tanken selv, det må jo være en arkitektonisk utfordring som kan være spennende å løse. Er mange klubber som sikkert ville ha annlegg med utvidbar kapasitet ved store annledninger.

Hva om man f.eks kunne senke matta noen nivåer for å kunne dra frem ekstra stolrader. Sikkert en kostbar og vanskli gjennomførbar løsning, men absolutt en spennende tanke.

Profile  

PostPosted: 28 Jan 2009, 14:33 
Forumlegende

Husker jeg ikke feil så var Oslo Spektrum arena for ishockey i forrige årtusen. Hadde det gått an å ha en felles storstue for ishockeyen og fotballen kanskje?

Profile  

PostPosted: 28 Jan 2009, 14:44 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Husker jeg ikke feil så var Oslo Spektrum arena for ishockey i forrige årtusen. Hadde det gått an å ha en felles storstue for ishockeyen og fotballen kanskje?

Var vel til og med ett lag som het Spektrum Flyers.

Profile  

PostPosted: 28 Jan 2009, 15:09 
Materialforvalter

Det hadde jeg nesten glemt. Var i utgangspunktet sammenslåing av Furuset og MS tror jeg?
Ble etter hvert for dyrt med spektrum - så tror de flytta til Bergen, uten at det ble noen stor suksess.

mikeb wrote:
Karlsen wrote:

Var vel til og med ett lag som het Spektrum Flyers.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]