KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 20:09

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Kamptråd Odd - KIL
PostPosted: 06 Sep 2008, 17:54 
Reserve

Liten tvil om at Tom Nordlie har en formidabel oppgave foran seg. Nok en skuffelse, slapt spill. Forsvarspillet er og blir en katastrofe, midtbanen er uten anker.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2008, 18:00 
Forumlegende

Synd det sprakk, vi var gode før 2-0. Men greit, for første gang i år går vi ned med flagget til topps:

+Omstillingen til alle midtbanespillerne var mye bedre nå enn tidligere. Alle bidro i det defensive arbeidet
+Man turte å presse høyt i perioder, og presse sammen. Da laget man mye styr i de bakre rekker hos Odd.
+ Man skaper mange sjanser. Et godt utgangspunkt for å score mål i senere kamper
+4-3-3 systemet ble brukt på riktig måte, Nordlie kan dette og vi har definitivt muligheter til å takle det systemet bra
+Conny

-Kollaps etter 2-0
-Horribelt forsvarspill meldte seg igjen da. Forsåvidt vaklende til tider gjennom hele kampen
- Samuelsson og Nilsen er rett og slett ikke gode nok som sidebacker. Får man se mål-Peter lenger fram på banen igjen? Johansen og Strømnes må gå rett inn på hver sin back neste kamp.
-Ubesluttsomt foran mål
-Dårlig presisjon i det offensive spillet

Men bevares, man lærer vel ikke å gå på vannet etter noen få dager? Konklusjonen er at vi for første gang i år gikk ned med flagget til topps. Starten på 2. omgang, vi snakker vel her 20-25 minutter hvor vi setter Odd under press, den perioden var GOD. Og viste at det er mulig å ta poeng fra "normale" motstandere.

En uke til med Nordlie-medisin og jeg tror firskmeldingen snart dukker opp.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2008, 18:04 
Klubbdirektør

Det er vel ikke Odd på hjemmebane man skal gjøre dette samt TN bare har hatt tre dager med gutta... Det var klasseforskjell i dag men dette var forventet mot et Odd lag som ikke har tapt hjemme i år.. Jeg tror det blir mye bedre mot Hønefoss og jeg håper at Alta og Bryne taper denne runden.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2008, 18:21 
Reserve

Jeg konsentrerer meg om det mest åpenbare for meg!!!:
- Fredrik Nilsen mangler fart, spilleforståelse for nivået....rett og slett
- Guiomar skygger unna hodeduellene (spesielt de) og spiller taktisk på lavnivå i kampen
- Sylling spolerer flere GRISESTORE sjanser pga at han kjipper ballen eller prøver på noe tull....

Det enkleste av dette å få gjort noe med, er å få sylling på jorda.....Guiomar kanskje det er et håp....men Nilsen der har toget gått!

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2008, 18:22 
Reserve

så får jeg si AMEN også da...

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2008, 18:33 
Klubbdirektør

Superspiss wrote:
Jeg konsentrerer meg om det mest åpenbare for meg!!!:
- Fredrik Nilsen mangler fart, spilleforståelse for nivået....rett og slett
- Guiomar skygger unna hodeduellene (spesielt de) og spiller taktisk på lavnivå i kampen
- Sylling spolerer flere GRISESTORE sjanser pga at han kjipper ballen eller prøver på noe tull....

Det enkleste av dette å få gjort noe med, er å få sylling på jorda.....Guiomar kanskje det er et håp....men Nilsen der har toget gått!

Vel jeg så ingen "GRISESTORE" sjanser i det hele tatt og Fredrik gjorde jobben greit kontra den ene som det ble mål av. Nå må man slutte å være så negative å kjøre våre egne spillere i gjørma..

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2008, 18:41 
Forumlegende

Tolker man hver kamp ekstremt leder Hødd 1.div...

Kampen sett under ett så var det dessverre dårlig.
Til tider litt pinlig.
Lite i framskritt, om noe i det hele tatt.
Man kan og skal selvsagt ta tak i det positive, men bare inntil en viss grense.
Faren ligger i å på den måten ubevisst senke sin egen list.

Det er ikke mange kamper som ender 3-0 hvor det tapende laget ikke har gode perioder og noen sjanser, slik KIL tross alt hadde i dag. Således var det ikke noe spesielt at KIL holder på å skåre og spiller 20 minutter bra fotball.
Det gjorde vel Atletico Madrid i 0-4 mot Bayern Muenchen i omkampen i e-cupfinalen en gang i tiden også...

Tafatt framover, midtbane uten noe grep etc. eller evne til å slå gode baller.
Pasningene ble ofte slått for fort uten at alternativene ble vurdert.
Som kommentatoene sa ble de ofte slått på 1.bevegelse uten at man tydeligvis holdt det lille igjen for å nytte de andre.
Ble det 11-1 e.l. i kårnere?

Odd har 3-2 i heldig seier mot Sandnes, 0-3 og sjanseløse mot Sandefjord, 2-3 og klart dårligere enn Sogndal.
Man ser et mønster:

Så kom KIL og nullen ble holdt, og Odd har sluppet inn mye
Moss slipper inn haugevis med mål - så kom de til Vinger og holdt nullen.
Sundet får et par baklengs i hver kamp omtrent - KIL klarte 1 mål på 2 kamper.
Sogndal har vel stort sett baklengsi alle hjemmpe - KIL kom og nullen ble holdt.
Dessverre har man framhevet seg med å være dårligst i så mye, om man klarer å følge tanken...

Noe sitter nok i hodet, men inntil det motsatte bevises holder jeg på at spillerkvaliteten er for dårlig også.
Måtte det være feil...
Måtte det "løsne"...

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2008, 19:05 
Reserve

Er vel gjentatt til det kjedsommelige, men årets stall er veldig mye svakere enn fjorårets, samtidlig som alle andre klubber har økt kvaliteten i stallen. At Nilsen får fortsette på backen er vel kun fordi vi ikke har noen andre, men jeg regner med at Nordlie setter Strømnes ned på backen i neste kamp.

Slik det ser ut nå trenger vi å vinne de neste 5 kampene.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2008, 20:56 
Forumlegende

Dette tapet føles i hvertfall ikke ufortjent. Odd er ett klart bedre lag enn oss, presisjon og bevegelse er bedre, deffensivt er de bedre og de vinner de fleste duellene i 1. omg. Og når dommern i tilegg har lagt seg på basketballnivå så er det ikke lett å være KIL.

Syns innstillingen til gutta fra start er meget bra, det røkkes til i duellene og det ser ut som man har en plan deffensivt. Man sliter med å skape noe fremover på banen, men får rydda unna, selv om det er mye nesten for Odd. Til tider så ser det nesten ut som om man spiller markering og ikke sone forsvar, og Odd kommer lett til på kantene fordi det ikke støtes på dem høyere på bana. Når de kommer til 1-0 i første omgang så er det i midtbanen det glipper slik jeg ser det. Conny er konge i dag, han tar det han kan + ett par til og hadde det ikke vært for ham hadde det fort sett styggere ut.

I 2. omgang får vi sving på eget spill og får flere sjanser, men der Odd klinker til i kassa sliter vi med kvaliteten på avsluttningene. Men vi burde hatt en straffe når Kristoffersen blir dytta ned midt i 2. omgang. 2-0 scoringa føles mer ufortjent, men vi blir hardt straffa for de vi må frem å score. Det at det også blir 3 mål til Odd er fordi vi sliter med å stille om fra angrep til forsvar, når vi var i balanse hadde vi bedre kontroll i denne kampen enn vi har hatt tidligere.

Tuelo sliter fortsatt med formen og Brenes fungerte ikke så godt i kantrollen, ellers gjør resten av gutta en kamp som i hvertfall innsatsmessig må være godkjent så gjelder det å terpe på presisjonen foran kampen mot Hønefoss hvor vi kommer til å få 3 poeng.

Profile  

PostPosted: 07 Sep 2008, 09:22 
Forumlegende

Det er da ingen grunn til å gjøre Fredrik Nilsen til en slags syndebukk.
Til og med kil.no gjør dette indirekte, men sikkert tankeløst.

Han ryddet opp ved noen anledninger, f.eks:
- 1.omgang da Conny M [litt klønete] gir en retur på skudd fra Bentley etter at en midtstopper ikke traff ballen...
- 2.omgang da en KIL-spiller "gir en stikker til Bentley" og Conny M redder først

Det er faktisk langt flere som burde få pepper enn ham ut fra denne kampen.
Det er heller ingen grunn til å skjelle ham ut ved 2-0.
Uansett om han ikke hadde prøvd å nå ballen ville vel Odd-spilleren ha vært fri.
Mens resten av laget "nærmest løp mot sidelinjen".

Den store 'tabben' gjøres jo på høyresiden ved 3-0 målet...

Brenes er jo den som har 2 gode sjanser.
Godt løp og god avdribling i 1.omgang, men skyter rett på keeper.
Snur seg og lager nesten 1-1 i 2.omgang.
Sågar Totto Dahlum på TV mente han gjorde en god figur i kampen.

Det stod ikke og falt ikke på et par spillere.
Laget var rett og slett ikke godt nok over 90 minutter.
Det manglet sting og tyngde.
Illustrativt virket det iblant når angreå skulle bygges opp som om man spilte på isunderlag...

Profile  

PostPosted: 07 Sep 2008, 10:55 
Materialforvalter

Når man taper 3 – 0, så taper man skikkelig. Det var tydelig topp mot bunn. Det rare er at det nesten ble forventet seier eller ikke minst poeng. Nordlie er god, men ikke så god. Det er mange viktige kamper som gjenstår, og med flere treninger kommer Nordlie-effekten sigende.

Profile  

PostPosted: 07 Sep 2008, 12:39 
Kaptein

Det var da en hyggelig gest staff, takk for det. Ingen tvil om at Odd kommer seg opp iallefall!

Profile  

PostPosted: 07 Sep 2008, 18:20 
Forumlegende

Karlsen wrote:
En uke til med Nordlie-medisin og jeg tror firskmeldingen snart dukker opp.

Dog vet vi jo at medisin [farmasøytiske midler] kan ha effekt på pasienter alt fra å friskgjøre en gitt pasient til å ikke virke i det hele tatt på en annen pasient - når man først har tatt illustrasjonen.

KIL har vært alvorlig syk lenge.
I en sammenliknende situasjon vil legene også kunne gi symptomdempende medisiner samtidig med at hovedbehandlingen pågår.

Men jeg tolker deg slik at du så en del symptomforbedring i kampen mot Odd lørdag.

Måtte du ha rett - og så får vi se ved neste kontroll [Hønefoss] om tilstanden er blitt fullgod eller bedtydelig bedre...

Profile  

PostPosted: 07 Sep 2008, 19:17 
Forumlegende

ivo wrote:

KIL har vært alvorlig syk lenge.
I en sammenliknende situasjon vil legene også kunne gi symptomdempende medisiner samtidig med at hovedbehandlingen pågår.

Men jeg tolker deg slik at du så en del symptomforbedring i kampen mot Odd lørdag.

...

Korrekt. Jeg så som nevnt overfor ett og annet lyspunkt. Har hatt "moro" av å telle midtbanespillere som virkelig jobber hjem og kommer seg på "rett side" av ballen så raskt som mulig etter balltap av mangel på annen underholdning sommeren gjennom. Dette har før Nordlie vært særdeles dyster "moro". Både 4 og 5 spillere har stått igjen som ballwatchere etter balltap sommeren igjennom. Det jeg så nå mot Odd var at alle de 3 sentrale midtbanespillerne virkelig jobbet og slet og var på rett side av ballen samt la inn press/jobbet sammen i press. Videre så man større defensiv involvering fra kantspillerne. Denne framgangen sier noe om endringen i innstillingen til å gjøre en jobb for laget ved balltap. Antagelig fordi Nordlie aldri ville akseptert noe annet.

Selv om pasienten fortsatt svever mellom liv og død bør det være et lite håp om at denne gamle storheten faktisk er i live 3. november.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]