KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 19:08

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Author Message
 Post subject: Re: Til Torunn Elle
PostPosted: 26 Aug 2008, 14:34 
Materialforvalter

Svært mange bedrifter, i alle fall av en viss størrelse, starter budsjettarbeidet for kommende år i september/oktober. Når budsjettene er lagt er det langt vanskeligere å få løs nye sponsorkroner.

Arbeidet med neste års sponsorinntekter må derfor skje nå. De som er ansvarlig for slikt i KIL er sikkert i gang og godt i rute. De fleste nye avtaler gjelder ikke før 01.01.09, og opplysninger om nye samarbeidspartere kommer nok ikke før mot slutten av inneværende år.

Å sende/lekke ut opplysninger om hvem man arbeider/er i dialog med vil kunne medføre at andre aktuelle samarbeidspartnere blokkeres. Det er ikke smart!

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2008, 13:17 
Kaptein

Jeg synes det er forunderlig at ting begynte å skje på Gjemselund etter at o'store Mohn gikk ut i avisa og kritiserte styret. Mange mener at det var feil fora å ta det i avisa, men hadde det skjedde noe hvis han hadde tatt kritikken direkte med styret? Tvilsomt! Noen ganger er en nødt til å gå ut i avisa. Det beviser denne saken. For ting begynte å skje umiddelbart, selv om styret hadde gitt Eide & Kristiansen full tillit noen dager før.

Og Tommy Tufte som kritiserte Mohn og mente han bare var tøff i trynet, bør nå innrømme at det var en skivebom.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2008, 13:41 
Forumlegende

KIL4ever wrote:
Jeg synes det er forunderlig at ting begynte å skje på Gjemselund etter at o'store Mohn gikk ut i avisa og kritiserte styret. Mange mener at det var feil fora å ta det i avisa, men hadde det skjedde noe hvis han hadde tatt kritikken direkte med styret? Tvilsomt! Noen ganger er en nødt til å gå ut i avisa. Det beviser denne saken. For ting begynte å skje umiddelbart, selv om styret hadde gitt Eide & Kristiansen full tillit noen dager før.

Og Tommy Tufte som kritiserte Mohn og mente han bare var tøff i trynet, bør nå innrømme at det var en skivebom.

Ikke så sikkert det...

- Etter at Mohn kom inn i bildet med sin garanti på 100.000 per måned, så snakket man om at nå hadde man mye mer til rådighet enn før.

- Med + 100 000 per måned har man en helt annen handlingsfrihet enn ved det da tilsynelatende mindre beløpet.

- Man inngår neppe kontrakt om å kjøpe Ferrari dersom økonomien tilsier Seat...

- Så det store rushet er faktisk en naturlig følge på natyurlig tidspunkt.
Jeg tror da slettes ikke at dersom noen kom med 100 000 kr per måned for å skaffe ny trener at noen da ville smile og si:
Nei....
når man fra før hadde lite penger...

Ville du om du kunne kjøpe den rufste bruktbil, si nei og mene at en kontributør skulle gå ut i avisen og kalle deg "en udugelig dust" før du tok imot pengene som gjorde at du kunne skaffe deg en langt bedre bil (om enn ikke Ferrari da...)...

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2008, 13:59 
Klubbdirektør

Det hadde ikke skjedd noen ting hvis ikke det hadde blitt så mye omtale i media nei. Styret hadde jo tilitt til Eide-Kristiansen. Dette vet jeg av de som kjenner og er på Gjemslund ofte. Det hadde kanskje kommet en lokal trener, men ikke noe mer heller.

Profile  

PostPosted: 30 Aug 2008, 08:53 
Forumlegende

Janko wrote:
Det hadde ikke skjedd noen ting hvis ikke det hadde blitt så mye omtale i media nei. Styret hadde jo tilitt til Eide-Kristiansen. Dette vet jeg av de som kjenner og er på Gjemslund ofte. Det hadde kanskje kommet en lokal trener, men ikke noe mer heller.

Det er litt spesielt slikt.

Sålenge man ikke har noen annen i boks, kan man ikke si annet fra klubben sin side.
Spørsmålet fra avisknotene om "man har tillit" er egentlig urealistisk og umodent med henblikk på svar.

Det blir som det klassiske -

"har du sluttet å slå din kone?"

- svar: ja - man har slått, men sluttet.
- svar: nei - jaså, man fortsetter med det.
- om man ikke svarer i det hele tatt vil det kunne tolkes begge veier, ofte negativt.

Se så, det blir ganske så 'uintelligent' at A spør C om A har tillit til B...

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 18:47 
Kaptein

Nå er det ikke slik at ting begynte å skje etter at Mohn stilte cash til rådighet. Ting begynte å skje etter at han gikk ut og krevde styrets avgang. Da fikk styret full panikk og kontaktet redningsmennene Terje Holt og Erik Nystuen. De har faktisk bodd på Kongsvinger imange år før Berntsen fikk sparken og burde således ha vært "oppdaget" av styret langt tidligere. Derfor synes jeg det er mistenkelig påfallende at de ble lansert som redningsmenn under en uke etter at styret hadde full tillit til Eide & Kristiansen og bare noen dager etter at Mohn krevde styrets avgang.

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 20:32 
Reserve

Regner med at dagens kamp var den endelige spikeren i kista. Ansvaret bærer avgående og det nye styret og sportslig ledelse sammen.

Den ultimate feilen var dog å sitte 3 måneder med et så uerfarent trenerteam. Hadde man jobbet aktivt med tydeligvis meget villige investorer tidligere hadde antagelig Nordlie vært på plass for lengst. Nå har antagelig toget gått.

Styret bør trekke seg, men hvem skal overta nå?

Planleggingen for 2. divisjon bør straks begynne. Med en kompentengt ledelse, bedre investor samarbeid og ny stadion bør det være mulig å satse på opprykk igjen neste år.

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 20:41 
Kaptein

det er vel tidlig å gi helt opp nå...??? det er ni kamper igjen....

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 21:00 
Reserve

Antienga wrote:
Planleggingen for 2. divisjon bør straks begynne. Med en kompentengt ledelse, bedre investor samarbeid og ny stadion bør det være mulig å satse på opprykk igjen neste år.

Ny stadion? Har jeg gått glipp av noe? Det har vel kun blitt bestemt å legge kunstgress med undervarme, samt sette opp flomlys? For å oppfylle minimumskrav fra NFF. Nye tribuner blir ikke bygget fra kommunal side i overskuelig fremtid (før man skulle finne Holtberget fullt av gull og olje), og akkurat nå tror jeg en privat utbygging ligger ekstremt tynt an også.

En sorgens dag. Jeg forbanner (blant annet) Ålesund og Thomas Berntsen.

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 21:02 
Klubbdirektør

Hvem skal egentlig Kil ta poeng mot. Når vi ikke fikk det i dag enda vi hadde sjanser nok til det. Tror ikke vi for poeng gratis mot Alta og Hødd. Den nye treneren skulle ha hvert satt inn etter TB avgang, Dety var vel meningen at Eide Kristianse bare skulle sitte der et par kamper.

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 21:03 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:

En sorgens dag. Jeg forbanner (blant annet) Ålesund og Thomas Berntsen.

Tror vi trekker den helt tilbake til fadesen med at Vegard Skogheim ikke fikk forlenget kontrakt.

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 22:04 
Reserve

Helt enig, Karlsen. Det vi ser nå er ettervirkningene etter en gigantisk feilvurdering i 2006. Jeg (og mange flere supportere) var sterkt kritisk den gangen, og prisen betaler vi nå. Iblant hater jeg å ha rett.

Neste år: Mo, Skjetten, Asker, Tromsø 2, Stålkameratene, Bossekop og Skjervøy. Hoi, som jeg gleder meg. Jeg tar meg også friheten til å minne om at første år etter nedrykket til 2. divisjon sist, ble vi nummer 7. Bak Fredrikstad, Kvik, Follo, Nybergsund, Ull/Kisa og Romerike Fotball.

(På 6 år har vi tatt en tur opp og ned igjen. Mens FFK har sikret seg en fantastisk stadion, er et merkenavn i norsk toppfotball, vunnet et cupgull, nylig solgt et stortalent for en diger sekk med gylden (eller Euro) og kjemper om gull i år.). FAEN! I kveld er jeg skikkelig gretten! :evil:

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 22:18 
Klubbdirektør

Det er ikke enkelt å rykke opp igjen med det budsjettet Kil har. Tror det tar noen år å komme tilbake til adeccon. Desverre.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

All times are UTC + 1 hour [ DST ]