KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 09:06

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2007, 08:09 
Forumlegende

DV wrote:
Karlsen wrote:
Jeg tror det er bred tverrpolitiske enighet (minus SV) om utbyggingsplanene og det arbeidet som gjøre nå. Makta vil jo trolig blir med H og FRP i spissen sammen med pensjonistene. De to førstnevnte er ihvertfall positive og har støttet de framlagte planene. Og skulle Bones og AP denne gang klare å kjøpe både KRF, SP og V for å sikre flertall ja så er Bones og co også positive til planene.

Så det blir vinn-vinn dette i denne saken nesten uansett hvem det er som tar makta til slutt.

Tja, husker en gang i "gamle dager" når Krf fikk næringsnemnda si og forlot de borgerlige til fordel for SV/APberget.

Hvem vet om det ikke er forlokkende med en "pensjonistnemnd" også. Så kan alle midlene som skulle brukes til å bygge nytt Gjemselund gå med til å betale møtegodtgjørelse i pensjonistnemnda. :evil:

I motsetning til KRF tror jeg PP i det minste har litt moral og anstendighet og ikke lar seg kjøpe av skattebetalernes penger men av god politikk. Jeg tror heller ikke AP tør nok en gang å drive med snusk, det begynner å bli vel mye på dem nå. PP har signalisert at de støtter høyresida.

Ellers som andre sier her, tråden her vel sklidd ut noe. Jeg tar på meg litt av ansvaret for det. Men når det er sånne ting som politikk er det jaggu vanskelig å holde seg til temaet også!!:P

Profile  

PostPosted: 12 Sep 2007, 11:08 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Menneskefiendtlighet må bekjempes. Selv om menneskefiendene selvsagt har rett til å mene det de gjør så lenge de ikke bryter andre menneskers frihet. Alle har rett til å uttrykke seg i det offentlige rom. Men man bør da også forvente motreaksjoner på menneskefiendtlige synspunkter. Vanlige politiske partier er vel ikke å anse som menneskefiendtlige (?). (Selv om JEG ville påstått noe annet:P)

Nazisme er vel forbudt ved lov. At Maoisme, Stalinisme etc ikke er forbudt er derfor en gåte.

Forbud om meninger er allid en uting - idag jeg, i morgen du ---ikke sant...
Dessuten bør man være forsiktige med å kvalifisere meninger som menneskefiendtlige. Det er det samme som å indirekte rope på forbud.
Er meningene ekstreme vil de ikke få noe særlig fotfeste heller.
man bør være ytterst forsiktig med å beskytte demokratiet mot seg selv!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2007, 11:31 
Forumlegende

Enig Ivo. Dette er en svært vanskelig grense. I bunn og grunn kan man lure på om straffelovens §135 har livets rett.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]