KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 03:02

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 18 Jun 2007, 07:44 
Klubbdirektør

En elendig kamp i går, som ett destruktivt Løv-Ham fikk inn i sitt spor... og KIL ble med på dansen. Med to fyrtårn i midtforsvaret til Løv-Ham er det merkelig å kælke lange oppspill på en enslig Samuelsson i 90 minutter.
Syns det er rart at man ikke tar med backene i større grad i igangsettingsfasen av spillet. Så mange tilfeller der spesielt Kris var klar for å motta ballen fra Conny, men han valget å "hoofe" ballen frem til spiss.

Generelt sett var det dårlig tempo og bevegelse over hele linja.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jun 2007, 09:15 
Forumlegende

Jeg synes det generelt er feil å betrakte lag som negative og destruktive - i alle fall på norsk nivå. Slike som LøvHam spiller etter sine resursser og det må jo være fullt lovlig det.

Skal vi dra dette til ytterste konsekvens så ville jo fotball bare være for den ypperste eliten - og fotballen som sport ville dø hen.

Det finnes heldigvis ingen regel for hvordan fotball skal utøves. Når alt kommer til alt er det poeng og seire og ikke noe annet som teller. Det er det fine ved fotballen - tross alt.

Helt klart - viktige kamper denne uka - kort vei ned til streken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jun 2007, 10:30 
Reserve

Er enig med Karlsen og flere andre her som klager over de høye framspillene.

Det er et treneransvar at laget ikke makter å spille mot etablert forsvar. Vi tapte "alt" i lufta mot midtstopperne til Løv-Ham. Løsningen til Berntsen var å flytte fram Førsund foran i midten mot slutten av kampen.

Jeg synes hele laget, og spesielt bekkene, sto alt for lavt i går. Vi skaper ikke to mot en-situasjoner på flankene når Kamark og Kris står på midtstreken. Kamark prøvde seg en sjelden gang framover, og da ble det farlig.
Vi brukte alt for sjelden kantene, og spillerne på topp kom sjelden i møte for å støtte midtbanen, og gi dem muligheter til å slå langs bakken.

Vi klarer heller ikke å tråkle oss fram gjennom midten når motstanderen ligger med 10 mann bak ballen. Slik kommer mange av de "dårligere" lagene til å spille på Gjemselund i år, men vi har tydeligvis ingen mottrekk.

Det er synd å si det, men jeg begynner å tvile på om Berntsen kan få det beste ut av dette mannskapet.
På papiret burde vi vært mye bedre offensivt i år, enn i fjor.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jun 2007, 10:58 
Reserve

Jada-jada wrote:
Antienga wrote:
I tillegg er nettjournalisten den treigeste jeg har sett, har han sovnet?

Radio Kongsvinger får du over nettet LIVE ... men kom dere på kamp i stedet :roll:

Nettopp, fikk med meg radion ja. Vurderte også å dra på kamp, men det gikk desverre (eller heldigvis) ikke denne gangen. Sparte ihvertfall 200 km kjøring og enda mer ergrelse. Dog, nok en gang, er jeg mer enn forundret over prioriteringene til de som har 0-20 km kjøring til Gjemselund. Etter nok en slik hjemmekamp kommer vel desverre ikke KIL kamp høyere på prio listen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jun 2007, 11:16 
Materialforvalter

Når KIL taper en slik kamp kan man ikke skylde på at Pelu ikke spiller, det blir for enkelt.
Heller ikke at gutta på banen ikke er gode nok.
Det er treneren som har ansvaret for å legge opp taktikken, og etter det jeg kan forstå svikter Berntsen gang på gang når det gjelder de taktiske vurderingene i kamper mot antatt dårligere motstand.
Selv uten Pelu på banen bør det la seg gjøre å etablere et kantspill som nærmest manglet totalt i LøvHam kampen. Alle klumper seg i midten der motstanderens stoppere beiner ballen unna.
Når det samme gjentar seg gjennom hele kampen bør det tas grep.
Hvor var kampledelsen?
Jeg er overbevist om at trener Berntsen har et bedre lag til disposisjon i år enn det Skogheim hadde forrige år, men at potensialet i laget ikke utnyttes like godt. Jeg er redd det var et gedigent feilvalg å la Skogen gå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jun 2007, 11:48 
Grævling

.....spørsmålet er vel også om vi hadde hatt den stallen vi har i dag hvis Skogheim hadde blitt værende på Vinger!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jun 2007, 12:16 
Forumlegende

Tja og nja...

Om Skogheim hadde fortsatt...
Muligens en annen stall ja som Raggen sier, og i det ligger det mye. Vel alt.

Teoretisk bedre stall, men har vi sett noe bedre på midtbana enn da Kula på høsten i sentral rolle med ballen raskt rykket 4-5 meter, så opp, og gjorde noe kreativt...

Idag klarer ikke laget å lage trykk over tid, slik Lindau sier i avisen idag.
Ikke som før. Bortsett fra HK-kampen.

På meg virker det som om laget er blitt mer et grått lag uten de voldsomme utbruddene man hadde de siste sesongene. Man virker ikke flinke til å utnytte spillernes bestekompetanse. Der synes mye å hente.

KIL er i år - slik det ser ut så langt - i beste fall en middelshavsfarer. At man slår Molde betyr lite, det er ofte i Addecco at slikt skjer. Så får tiden framover vise hva som bor i laget.

Å bare skylde på treneren bør man ikke - spillerne må også kunne vise litt kreativitet selv der ute også - f.eks. ved å være mer bestemte inne i boksen før pasning slås, disse kommer ofte altfor raskt kombinert med dårlige plasseringer fra de som skal ta imot. Dette er kanskje lagets største minus idag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jun 2007, 19:03 
Forumlegende

Det var bare en grunn til at Løv Ham vant i går og det var fordi det var Bergensvær. Hadde det ikke regnet hadde resultatet hvert et helt annet ;)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]