KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 16:52

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 14:47 
Klubbdirektør

BubkaP wrote:
Leste i Østlendingen idag at hamskam var interessert i Berg Hansen

Hmm Jeg liker det ikke :evil:

Ja det kan man i såfall takke mannen du bruker som Avatar :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 16:05 
Klubbdirektør

Link?

Dritt om han forsvinner til Skamma. Kan ikke helt skjønne hvorfor skogen skal begynne å plukke spillere fra KIL heller. De er vel attraktive og har økonomi nok til å sikre seg minst like gode spillere andre steder. Men dette var forsåvidt ikke uventet. Han er jo bosmanspiller og har vist at han duger denne sesongen. Får bare håpe han velger riktig. KIL ja...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 16:16 
Klubbdirektør

Er han blitt løst fra kontrakten med Sandefjord? Mener han hadde ett år til.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 16:22 
Klubbdirektør

Javel. Det kan godt hende han har. Trodde han var Bosman jeg, ettersom styret har sagt at de prøver å signere kontrakt med han...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 16:26 
Klubbdirektør

Berg Hansen sa vel i et eller annet intervju(Husker ikke om det var kil.no, glomdalen, KILSK, etc..) at han skulle i møte med Sandefjord angående sin fremtid i Sandefjord. Og da kom det vel frem at han hadde ett år til. Men jeg kan jo ta feil, for all del.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 16:35 
Reserve

Rød Jævel wrote:
Link?

Det stod bare i en liten notis, der stod det følgende:

KIL-spiller aktuell for HamsKam?

Hamkam skal etter det østlendingen erfarer være interessert i KILs mitbanespiller Ørjan Berg Hansen (22). Berg Hansen har vært utleid fra Sandefjord denne sesongen, og har gjort det bra i KIL trøya under Vegard Skogheims ledelse. Nå kan det skje at samarbeidet fortsetter i HamsKam.
Sprortsjef i KIL, Åge Steen bekrefter at HamSkam har vist interesse. Men Sportsjefen i HammøkkaSkam, Lars Tjærnås ønsker ikke si noe om Ørjan Berg Hansen er aktuell. - Jeg bekrefter ingen navn, men vi jobber kontinuerlig med spillerstallen, sier Tjærnås.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 17:40 
www.kilsk.com

Berg Hansen har 1 år til med Sandefjord. Snakka med ham etter Sogndal kampen.

Profile  

Post subject: NITRIST
PostPosted: 22 Nov 2006, 22:36 
Reserve

Som andre sier her, hvis Gundersen, Berg Hansen og Rønning forsvinner er det rimelig nitrist. Det viser jo i så fall at KIL's reelle funksjon og styrets ambisjoner kun er å være en farmer klubb.

Gundersen har vært produktiv i en halv sesong og Rønning i 1 sesong. Berg Hansen er riktignok bare innleid, men han ble jo hentet for å erstatte Nystuen, noe jeg synes han klarte med bravur.

Rimelig trist at spillere som leverer varene skal forsvinne etter en 1/2 eller i beste fall 1 produktiv sesong i KIL.

Jeg skjønner fremdeles ikke at spillerne ikke blir bundet opp i lengre kontrakter. Jeg trodde at Gundersen hadde fått en ny 5 års kontrakt får 1 år siden? Det var tydeligvis ikke tilfellet alikevel?

Dette henger naturligvis sammen klubbens økonomi og dermed kommer jeg til det mest tragiske av alt jeg har lest i det siste. Noe som er å finne i Glåmdalens sitat av Njøsen:

"Investorer

- Er det aktuelt å få inn private investorer som betaler lønninger og eventuelle overgangssummer, mot rettigheter i spillerne?

- Vi har sett at det har vært en suksess i andre klubber, og er veldig åpne for ekstern hjelp. Alt som kan gjøre KIL bedre er positivt, og en slik støtte vil være uvurderlig.

- Det eneste vi er negative til, er å bli kjøpt opp av en investor. Vi vil at KIL skal være en klubb der alle kan være involvert, sier Jens Njøsen bestemt."

Hvilken planet lever han på? Det er for så vidt greit å ønske å drive bredde idrett, men da får en jo holde kjeft om opprykksambisjoner i 2009.

Det finnes ingen klubb i Norge i dag som kan realisere opprykk uten betydelig støtte fra investorer.

Jeg har levd i den tro at KIL's rike onkler hadde gått lei, men ut i fra det Njøsen sier tolker jeg det slik at det styrets oppfatning av investorer ikke skal inn i KIL!

Utrolig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 23:11 
Klubbdirektør

Synes det er fint at Njøsen har den innstillingen i utgangspunktet jeg. Enhver klubb som selger seg ut til investorer mister jo litt av sjela si. KIL har alltid vært en klubb som har klart seg på små ressurser. Sist gang noen var inne med penger gikk vi nedenom og hjem etter 17 sesonger i tippeligaen. Vet det er andre tider nå og at penger har omtrent ALT å si i fotball. Men å selge klubben er ikke nødvendigvis veien å gå. Njøsen sier jo også at han er åpen for investorer utenfra til å hjelpe til med innvesteringer til spillerkjøp, lønninger osv.

Når det er sagt så tror jeg ikke Njøsen er så sneversynt at han smeller døra i trynet på den som legger en veldig stor sum penger på bordet for å hjelpe KIL.

Tror også at en eventuell stor innvestor i KIL, heller vil spytte inn penger i å pynte opp litt på Gjemselund. Skal vi opp i tippeligaen har vi vel heller ikke noe annet valg, ettersom kommunen har satt seg fullstendig på bakbeina.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2006, 08:31 
Klubbdirektør

Wibe til Moss ?
Han trener i hvertfall med laget

http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasine ... 451701.ece

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2006, 09:37 
Klubbdirektør

Slettet........

Last edited by Jada-jada on 06 Dec 2006, 11:50, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2006, 09:38 
Klubbdirektør

Jada-jada wrote:
gonzo99 wrote:
Wibe til Moss ?

Hvorfor går Wibe egentlig? fikk han ikke kontrakt med Kil eller hvordan er dette? snodig at han skal være god nok for Moss i såfall som tipper seg selv blant de 4 beste vært år :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2006, 11:10 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Jada-jada wrote:
gonzo99 wrote:
Wibe til Moss ?

Hvorfor går Wibe egentlig? fikk han ikke kontrakt med Kil eller hvordan er dette? snodig at han skal være god nok for Moss i såfall som tipper seg selv blant de 4 beste vært år :lol:

Han ville ikke fortsette fordi dama hadde flytta til Drammen og han lengta hjem, er vel et stykke å pendle fra Drammen til Moss, men ønsker Wibe lykke til i den klubben han måtte tegne kontrakt med.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]