KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 17:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: 9 mill i budsjett!
PostPosted: 21 Nov 2006, 01:15 
Grævling

http://www.glomdalen.no/kil/article2423955.ece

Ja....det går da fremover selv om det hadde vært kjekt med mer!

Å satse på økning i tilskuertallet er jo også ganske sprekt...... men jeg får håpe de har rett, og at folk endelig våkner i byen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 01:18 
Klubbdirektør

Frisk satsing dette!! Får håpe folk kjenner sin besøkelsestid nå ja! Moro med litt positivitet i laget ! :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 01:49 
Klubbdirektør

Kommer mange positive nyheter om dagen! Vi får bare håpe dette ikke slår tilbake på oss. Med økt satsing er vi også mer sårbare dersom det plutselig skulle går dårlig sportslig. Tipper mye av de pengene har gått til spillerne som har skrevet nye kontrakter. I tillegg vil nok mye gå til å kjøpe fri spillere fra jobb slik at de kan trene bedre og hvile oftere. Spennende er det også at det sies at det skal arrangeres en stor greie ala tufte ved hver 3. hjemmekamp. Gleder meg til å se hvor kreative gjengen i KIL-styret kan være! :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 10:12 
Forumlegende

Dette her er gode nyheter. Veldig glad for at man nå tør å være litt offensive og satse litt. Jeg har tro på at en offensiv stil internt i klubben også kan trekke tilskuere. Positivt at sponsorene henger med også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 12:41 
Klubbdirektør

EB wrote:
Er vel opp 3 mill i forhold til sesongen nå, og det er bra! Men nå har jo KIL en helt klar målsetting om å rykke opp innen 2009, så får håpe de klarer å dobble det til neste år. For skal vi ha noe i Tippeligaen å gjøre, må vi minst ha et budsjett på 40-50 mill (kanskje mer også i 2009). Men det hjleper ikke mye å ha 20 mill i budsjett, så lenge vi ikke har noen stadion å spille på. Må nok kvitte oss med Gjemselund, og bygge for eksempel Holth Stadion, Plantasjen Stadion, Eidsiva Stadion, Thon Stadion eller noe i den duren. Noe må skje så lenge ikke kommunen er sitt ansvar bevisst, må jo noen andre ta tak i det her.

Tror dettte ordner seg med den positive driven som tydeligvis har kommet tilbake internt i KIL.

Om KIL skal doble budsjettet til neste år er vi jo helt avhengig av investorer. Samtidig har vel Njøsen sagt at han helst ikke ser at KIL faller i hendene til enkeltindivider. Når og hvor har noen i KIL uttalt at vi skal rykke opp innen 2009?

Synes heller ikke vi skal kvitte oss med Gjemselund. Beliggenheten er jo helt ypperlig, og det er jo tross alt ikke så mye som skal til for å få stadion til å se litt finere ut. Ståtribunen bør rives straks og løpebanen bør fjernes. Så får heller plantasjen bygge friidrettsarena på holth! :) Olav Thon hadde vært en fin mann for Gjemselund! Er hotell og fotballarena en veldig fjern ide?

Men om KIL skal bli interessant for en investor er vi nødt til å skape litt ordentlig blest rundt laget! Et lag med under 1000 tilskuere i snitt er neppe interessant for en investor. Potensialet i Kongsvinger er jo heller ikke alt for stort. Løsningen må i så fall kanskje bli å kombinere Gjemselund med noe. Var vel snakk om barnehager, leiligheter, kjøpesenter og alt mulig rart for en tid tilbake siden. Det hadde vært stort om noen faktisk tok ansvar og gjorde noe med ideene. Er i alle fall ingen tvil om at en utbedret stadion vil dra flere tilskuere!

Tror de som styrer KIL i dag har større kompetanse enn vi har sett på lenge. Gladnyhetene kommer i alle fall på rekke og rad denne sesongen. Måtte det bare fortsette!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 13:12 
Klubbdirektør

Rød Jævel wrote:
Kommer mange positive nyheter om dagen! Vi får bare håpe dette ikke slår tilbake på oss. Med økt satsing er vi også mer sårbare dersom det plutselig skulle går dårlig sportslig. Tipper mye av de pengene har gått til spillerne som har skrevet nye kontrakter. I tillegg vil nok mye gå til å kjøpe fri spillere fra jobb slik at de kan trene bedre og hvile oftere. Spennende er det også at det sies at det skal arrangeres en stor greie ala tufte ved hver 3. hjemmekamp. Gleder meg til å se hvor kreative gjengen i KIL-styret kan være! :)

Synes det er synd at Tufte må til for å lokke folk på kamp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 14:26 
Klubbdirektør

Enig. Men så lenge det funka såpass bra i fjor er det positivt at styret nå vil prøve å videreutvikle dette. Å lage en skikkelig ramme rundt kampene er bare positivt. I alle fall så lenge det gir penger i kassa for KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 18:13 
Klubbdirektør

Rød Jævel wrote:
Når og hvor har noen i KIL uttalt at vi skal rykke opp innen 2009?

Jeg vet at jeg har lest dette et sted, men husker ikke hvor. I sitt første intervju med glåmdalen etter at han ble valgt til ny leder i KIL sier ihvertfall Hans Erik Fremming:

Toppen av 1. divisjon

Som nyvalgt leder vil han ikke komme med sterke personlige vyer for klubbens framtid, utover vyer som allerede er gjennomtenkt flere ganger.

Klubben har en uttalt målsetting om å komme tilbake til eliteserien i løpet av få år. Fremming er realistisk nok til at han vet det kan bli vanskelig.

– Men KIL bør stadig kunne være blant de tre–fire beste i 1. divisjon. Det er jo ikke mer enn to år siden de spilte kvalifisering for eliteserien, sier han.

Link: http://www.glomdalen.no/sport/article2282185.ece

Rød Jævel wrote:
Synes heller ikke vi skal kvitte oss med Gjemselund. Beliggenheten er jo helt ypperlig, og det er jo tross alt ikke så mye som skal til for å få stadion til å se litt finere ut. Ståtribunen bør rives straks og løpebanen bør fjernes. Så får heller plantasjen bygge friidrettsarena på holth! :) Olav Thon hadde vært en fin mann for Gjemselund! Er hotell og fotballarena en veldig fjern ide?

Jeg mener å ha hørt på en av de siste kampene på Gjemselund i år at ståtribunen skal deles i to - slik at hver del skal plasseres bak hvert mål. Så skal det bygges ny tribune der ståtribunen står i skrivende stund.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 18:46 
www.kilsk.com

ManUtd wrote:
Rød Jævel wrote:
Når og hvor har noen i KIL uttalt at vi skal rykke opp innen 2009?

Jeg mener å ha hørt på en av de siste kampene på Gjemselund i år at ståtribunen skal deles i to - slik at hver del skal plasseres bak hvert mål. Så skal det bygges ny tribune der ståtribunen står i skrivende stund.

Men da blir jo supporterfeltet delt på midten :( :( :( :(
:lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 19:30 
Klubbdirektør

Da foreslår jeg at vi flytter supporterne over på sittetribunene så tar vi et av hjørnene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 19:40 
Grævling

ManUtd wrote:

Jasså gitt.....når skulle liksom dette skje?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 21:32 
Klubbdirektør

ManUtd wrote:

Synes dette hørtes ut som en veldig rar ide. For det første er jo ståtribuna så godt som falleferdig. Og dersom det skal bygges noe nytt bør vel løpebanen fjernes?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 14:23 
Klubbdirektør

Ser det for meg allerede;
- Glåmdalen Stadion
- Felleskjøpet Stadion
- Joker'n på Brandval Stadion
- Kongssenteret Stadion
- Taverna Stadion.
- Spaceworld Stadion.
- Glitter Stadion ( :lol: )
- Brandvalbussen Stadion.
- Sander Airlines Stadion.
- Bilrekvisitta Stadion.

Og det kan være så mange mange mer. :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 14:44 
Grævling

Odd & Rino's Fotballbinge

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Nov 2006, 16:04 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
ManUtd wrote:

Jasså gitt.....når skulle liksom dette skje?

Det vet vel ikke jeg.. Bare hørte at dette var planen jeg.. :roll:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]