KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 13:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 11 Jun 2006, 20:12 
www.kilsk.com

jeg oppfatta ikke espen som den aller hurtigste, og han hadde en bra ballkontroll, det hadde han, men akkurat der ligger kanskje ørjan et steg over.. men han er uslåelig i hodedueller og han hadde også en fin innleggsfot;)

uansett, det er kula det er snakk om.. en liten avsporing her;)

kula har hvertfall ikke noe mer i klubben å gjøre

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jun 2006, 20:28 
Spiller

Enig med Raggen i at Nystuen har egenskaper ingen av de andre har, men han var dessverre mye skadet og suspendert.

Men som keeper'n sier: her gjelder det vel Kula, og han savner jeg absolutt ikke!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2006, 12:36 
Forumlegende

Som det nevnes var Kula god i 2004, fra da han fikk den sentrale plassen på midtbana. I de første vårkampene da han spilte indreløper slet han mye og var ikke spesielt god. Det var driv i ham da og han var en del bedre enn Stormoen var på den plassen i 2004. Stormoen spilte bare på tvers og bakover, mens Kula også hadde kreativitet framover. Kula var ikke alene om å være langt under pari 2005. Han og laget var veldig bra i treningskampen vinteren 2005 mot Lillestrøm. Etterpå ble det mye rart over hele linja.
Man glemmer fort spillere og savner sånn sett ikke mange som forlater en klubb. Nok om det.

At han forlot stadion i pausen i en kamp var ikke helt uforståelig. Det var i kampen mot Hønefoss hvor man byttet 2 spillere etter en halv time. da lå man under 0-3 og de som ble byttet ut ble jo en måte stemplet som ”syndere”. Man bytter ikke ut spillere i første omgang om de ikke er skadet. Der burde treneren tatt alt på seg ettersom han hadde hatt en uke på seg til å komponere laget og altså bommet i sitt opplegg. Det er litt for tankeløst og panikkartet. De 2 som ble byttet ut var heller ikke dårligere enn de andre. Til og med Ivar Hoff, en som sjelden har sympati med de som ikke får det helt til, avviser å bytte noen før pause slik som noen trenere gjør iblant.

Når det gjelder Kulas holdning så kjenner jeg ikke annet enn den nevnte forlating i den gitte kampen. Husk at de fleste på toppnivå (TL+1.div) ikke har lokal tilknytning til klubben de spiller for. Derfor blir det feil å forlange for mye ”følelse” for klubben utover det å spille best mulig der. Kil vil ikke for innhentete spillere bli det som det er for supportere. Ikke forlang for mye.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2006, 12:56 
Klubbdirektør

Jøss. Her var det mye rart i andre avsnitt!
Quote:
At han forlot stadion i pausen i en kamp var ikke helt uforståelig
At spillere forlater stadion i pausen uttrykker jo bare en helt latterlig holdning. Signalene som gis ved en slik reaksjon er noe vi ikke trenger i KIL og det blir dumt å forsvare spillere for en slik reaksjon.
Quote:
Det var i kampen mot Hønefoss hvor man byttet 2 spillere etter en halv time. da lå man under 0-3 og de som ble byttet ut ble jo en måte stemplet som ”syndere”. Man bytter ikke ut spillere i første omgang om de ikke er skadet
Så klart man kan bytte ut spillere i første omgang! Grunnen til bytter er faktisk ofte på grunn av at man ikke presterer godt nok, og dersom KIL lå under 3-0 er det vel kanskje greit med noen taktiske grep før det er for sent? Kan ikke regne med å putte 3 mål på 10 min hver dag vettu.
Quote:
Til og med Ivar Hoff, en som sjelden har sympati med de som ikke får det helt til, avviser å bytte noen før pause slik som noen trenere gjør iblant.
Har du fått med deg hva Ivar Hoff fikk til som trener?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2006, 16:09 
Forumlegende

Treneren tar ut et lag og kan bomme ja. Men treneren kan ikke være på banen og yte 100%.

Alt under 100% innsats er fullstendig uakseptabelt. Dersom det viser seg i en kamp at spillere ikke yter kan dem gjerne byttes ut i 1. omgang.

Ikke alle har like sterk klubbfølelse nei. Men alle gjør jo en jobb for en arbeidsgiver. Alt annet enn å utføre jobben sin optimalt utfra sine egne forutsetninger er jo ikke akseptert i næringslivet. Spillere må gjøre sitt beste for å gjøre en god jobb. Eller finne seg noe annet å gjøre. På dette området finnes INGEN mellomløsning.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2006, 07:22 
Forumlegende

hhhhhmmmm,
selvsagt kan man bytte ut i 1.omgang, men har man gitt noen tilit, men finner ut av man selv har tabbet seg ut, får man selv bære omkostningene som trener ut omgangen. i nevnte tilfelle kunne jeg ikke se at noen av de utbyttete var noe værre enn noen av de andre. foran denne kampen var det ikke måte på skryt om hvor fantastiske treningene hadde vært. snakker man om næringslivet, får man også tenke ordentlig behandling av de ansatte. nå vet jeg ikke hvordan saken senere ble løst eller behandlet, men poenget var at det KAN FORSTÅS at noen regarer voldsomt. jeg har ikke sagt at det riktig å forlate stadion, men at det ikke var helt uforståelig.
det er lettere å si "korsfest, korsfest" enn å vise raushet.

singnaler? til hvem? forventer man en slags robotlignende tilværelse og oppførsel av spillerne som blir kjmepeskuffet? er man redde for glansbilde utad? holdninger og signaler som er gode er noe som er viktig over tid, at dette er i overvekt. utbrudd og "dum" oppførsel er flott når det etterpå ordner seg, for det viser engasjement, vilje og litt postiv stolhet.

ingen tok skade av at Kula stakk i pausa i den kampen; det måtte i så fall bare være de usikre som er redde for hva omgivelsene sier.

jeg har faktisk ingen problemer med å forstå Kulas reaksjon, uansett om man mener det var galt eller ikke......

fint at dere tar avstand fra Maradona også.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2006, 08:48 
Forumlegende

Var jo omtrent samme rekasjon Rooney hadde når han ble tatt av, han burde jo utestenges fra det Engelske landslaget med slik oppførsel.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2006, 12:20 
Klubbdirektør

Rooney gikk jo etterhvert til sven gøran og tok han i handa når han ble bytta ut da. Han var skuffa over sin egen innsats og viste det kanskje i litt for stor grad. Men kan vel ikke sammenlignes med å forlate stadion, og regner med at du var ironisk når du foreslo utestengelse..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2006, 13:32 
Forumlegende

en smule ironisk selvfølgelig, samtidig som jeg ikke helt se behovet for united spillere på landslaget ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jun 2006, 07:32 
Forumlegende

litt langt hjem fra Tyskland til England...i forhold til fra Gjemselund og hjem
for Kula den gangen...........

her er det altså delte meninger, og det er jo greitt nok det. jeg står for det jeg mener om denne saken og har litt vanskelig for å forstå den nådeløse linja. det blir for svart-hvitt.

kanskje spiller de i samme div. neste år? uansett bør Kula huskes for sin gode høstsesong i 2004....

det er vel heller ikke så mange uten selve supporterklubben som savner Kalsæg eller Nyberg heller, for å si det sånn.....

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]