KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 12:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 03 Jun 2006, 13:16 
Klubbdirektør

Reagerte på et utsagn i Glomdalen i dag i forbindelse med Svein Ystenes sin avgang som Sportssjef i KIL:

Journalisten: Har du på noe vis følt deg presset ut?

Svein Ystenes: Nei, detter hundre prosent mitt valg. Klart det blir slitsomt når differansen internt blir så stor. Den indre gløden blir borte om du hele tiden på kompromisse på det du står for.

Videre sier artikkelen: Det er en kjent sakt at Svein Ystenes og hovedtrener Vegard Skogheim ikke har vært et spesielt samkjørt team.

Ut ifra dette må man vel kunne dra konklusjonen at Svein Ystenes har hatt større ambisjoner enn Skogheim. Men klarer ikke helt å forstå hva slags interesse Skogheim skulle ha med å ha noe lavere ambisjoner enn Ystenes? Hvilke faktorer spiller i så fall inn her? Dette var i alle fall ingen "kjent sak" for meg, slik artikkelen vil ha det til.

Noen som kan utdype dette noe mer?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jun 2006, 13:24 
Forumlegende

Skogheim mangler vel ikke ambisjoner, men de to har vel muligens ulike måter å kommunisere ambisjonene sine på. Men jeg skal ikke uttale meg for sterkt her siden jeg kun kjenner "samarbeidsproblemene" gjennom medias omtale i fjor.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jun 2006, 13:37 
Klubbdirektør

Hva sa media om dette i fjor da? Jeg kan ikke huske å ha lest noe som helst om dette...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jun 2006, 14:26 
Forumlegende

Det var vel en runde i fjor om hvor Skogen frontet noe om samarbeid internt. Men jeg husker ikke helt hva det var.

Var jo så mye bråk i fjor og Birken stjal all oppmerksomhet, ikke enkelt å huske saker han IKKE var involvert i. (Om det i det hele tatt var noen :P)

Det er ingen tvil om at det er synd at Ystenes har trukket seg, samtidig er det jo en meget dyktig mann som erstatter han.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jun 2006, 15:08 
Forumlegende

var jo masse skriverier om interne samarbeidsproblemer i fjor uten at man nevnte noen navn, men det er jo ikke så mange som jobber på den brakka så man kan jo legge sammen to og to og få fem ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jun 2006, 15:56 
Klubbdirektør

Er nok ikke Skogen som mangler ambisjoner. At det er uenigheter innat i en organisasjon er vel ikke så unormalt. Finnes jo alltid forskjellige måter man ønsker å løse utfordringer på.

Takk for innsatsen Svein!

Lykke til Åge. Tror det blir bra med Steen på laget.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2006, 09:45 
Trener

Nå kom det vel fram i artikkelen at det ikke bare var Skogheim det dreide seg om.. Kil har vel flere ansatte enn disse to, og kanskje det var der noe av problemet ligger??

Men, som alle fotballtrenere, har Skogheim et visst behov for å markere seg og få frem sine synspunkter til media og til spillere.. Dersom disse ikke er forenelige med det andre står for, kan det hende at det blir diskusjon. Det er viktig å fordele ansvar og vite hvem som har ansvar for hva.. Den sportslige leder har ikke ansvar for laguttak osv, men ansvar for treningsfasiliteter, kjøp og salg, osv.. Det viktigste er at alle vil klubben godt og at alle drar i samme retning!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2006, 17:34 
Kaptein

Synd Svein Ystnes slutter, men det skal bli spennende å se hva Åge får til. Tror ikke han tar jobben uten å ha ambisjoner :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2006, 18:02 
Forumlegende

Ystnes har ihvertfall gjort en kjempeinnsats som keepertrener gjennom årene og skal ha all ære for det, stort sett alle keepere som har kommet til KIL har hatt en fin utvikling.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]