KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 12:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2006, 10:57 
Trener

Moralen må være at det må gå ann å tåle en negativ artikkel i ny og ne, så lenge det ikke blir ensidig negativt om KIL. Klubben har satt standarden ved en meget god sesong i 04 og forventningene fra presse og publikum settes deretter. Selv om Glåmdalen kan være historieløse, er det heldigvis ytringsfrihet i Norge! Dersom vi ikke vil lese negative artikler om KIL, kan vi bare la være å lese og kjøpe avisen. Men at vi skal tvinge fram hva som skal skrives til enhver tid blir bare useriøst.

Glåmdalen gjenspeiler bare forventinger fra lokalebefolkningen, og det er vel bare bra at de vil best mulig for laget sitt? Men dersom negative artikler og negativ omtale holder folk borte, er det ikke bra. Men håper folk vet bedre enn bare å stole på det en journalist fra Glåmdalen skriver..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2006, 11:59 
Forumlegende

Ganske enig. Det er KIL Toppfotballs ansvar å skape engasjement rundt sitt produkt. En oppgave de har forsømt til de grader. Et av verktøyene KIL Toppfotball kan bruke til å skape engasjement er Glåmdalen. Leser folk bare negative ting blir de negativt innstilt. Folk lar seg dessverre påvirke i skremmende stor grad. Folk må lokkes på kamp av en engasjert klubb som får lokalavisa med på å skrive positive ting, som formidler et egnasjement.

I så måte gjør jo Glåmdalen jobben sin for tida, de gjenspeiler jo engasjementet i klubben. Rart dem skriver noe i det hele tatt...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2006, 22:43 
Kaptein

Karlsen wrote:
Ellers er det bare å ta en titt på hvilken som helst lokalavis som har et topplag i fotball. De er patriotiske. Eller se på lokalaviser i England. Den lokale storklubben har gjerne egne daglige bilag i avisa. Med egne journalister med oppgave å følge klubben.

Dette synes jeg er et merkelig eksempel, du som er så opptatt av at Glåmdalen skal være patriotiske! Vil ikke akkurat si at engelske aviser er så snille med sine lag. Hvis du hevder det, har du ikke lest mange av dem. Og da snakker jeg om lokalaviser. Der får lagene virkelig passet sitt påskrevet.
Jeg synes det er tåpelig å si at Glåmdalen er for negative til KIL. Kom med eksempler! Tvert i mot, så vet jeg at Glåmdalen samarbeider bra med KIL. Blant annet så lot de være å skrive om at Mile var på prøvespill fordi klubbledelsen var redd andre klubber skulle snappe opp han. Det er et eksempel på at Glåmdalen er positive til KIL, men samtidig også et eksempel på dårlig journalistikk. Det hadde Glåmdalen aldri tillatt seg hvis de hadde en konkurrent.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2006, 09:01 
Forumlegende

KIL4ever wrote:
Karlsen wrote:
Ellers er det bare å ta en titt på hvilken som helst lokalavis som har et topplag i fotball. De er patriotiske. Eller se på lokalaviser i England. Den lokale storklubben har gjerne egne daglige bilag i avisa. Med egne journalister med oppgave å følge klubben.

Dette synes jeg er et merkelig eksempel, du som er så opptatt av at Glåmdalen skal være patriotiske! Vil ikke akkurat si at engelske aviser er så snille med sine lag.

Patriotiske er i min verden både engasjerte, kritiske og støttende. Har blant annet lest mange utgaver av Manchester Evening News, det fotballbilaget der. Der har man litt av alt. Selvfølgelig, kritikk der det fortjenes og ros der det fortjenes. Jeg tenker mer på mengden stoff.

Da vi var i tippeligaen var Glåmdalen mer ivrige på å skrive om KIL. Selv før Ull/Kisa kampen var det jo skriving flere dager på rad. Jeg er mer opptatt av mengden stoff enn hva soms tår. All pr er god pr (ihvertfall til en viss grad)

Men les mine senere innlegg i denne saken så ser du at jeg plasserer hovedansvaret for all omtale og positiv pr hos KIL Toppfotball. Det er de som har et produkt å selge.

Konklusjon av alle mine innlegg her:
-Glåmdalen kan skrive litt mer
-MEN KIL Toppfotball må jo jobbe aktivt for at Glåmdalens skal ha lyst til å skrive mer.

Jeg gidder ikke å si noe mer i denne debatten. De som leser alle innleggene mine ser hva jeg mener og jeg står 100% for det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2006, 10:19 
Forumlegende

Det er ihvertfall ikke bergenske tilstander da. Bergens Tidene psyker ned Brann sessong ette sessong.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]